Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juli 2019, 02:58   #121
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik ben er nog niet uit of u naief idealistisch bent of een goed vs kwaad verhaal tracht te verkopen. Ik geloof niet in zuiver neutrale media. De ene zal al wat meer een loopje nemen met de waarheid dan de ander maar manipuleren doen ze allemaal.

Ik geloof niet in een wereld van goeden en slechten. Er zijn enkel belangen. En als jij denkt dat je belangen beter worden gediend door een andere partij dan moet je die aanhangen. En dus kleur bekennen. Niets oneervol aan maar kom niet af met het argument dat je het zuivere geweten bent.
Mie agrie met volle mond.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 07:13   #122
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Mie agrie met volle mond.
hoe zit t trouwens in HongKong?

Laatst gewijzigd door Anna List : 24 juli 2019 om 07:16.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 07:16   #123
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
ok



Ik pretendeer niet dat mijn geweten zuiver is. Ik denk dat een mens steeds kan leren een 'beter' persoon te worden. In die zin bestaat een zuiver geweten niet en is het misschien zelf geen wensbare staat te denken dat je geweten zuiver is.

Ik denk dat het doorprikken van de eigen propaganda ook in 'ons' eigen belang is. De leugen keert zich uiteindelijk tegen jezelf.

Mijn belangen worden niet gediend door 'een andere partij' daarom. Het is alsof je wil zeggen "Kies een partij die je denkt dat je belangen dient en accepteer dan ook als die partij de leugen gebruikt." Zo denk ik niet. Maar als jij zo denkt dan begrijp ik dat je mijn motivatie ziet als geïnspireerd door 'dat andere kamp' dat je als je vijand ziet. De leugen doorprikken wordt dan een aanval of een verraad. Degene die de leugen doorprikt wordt dan de vijand. Heel die logica is me vreemd. Het is de logica van de strijd van de mens tegen de mens.
dat zullen wij wel bepalen.

wat denk je van de Chinese knokploegen in HongKong momenteel?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 07:44   #124
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat zullen wij wel bepalen.
Misschien kan u voor mij volgende keer naar de stembus gaan ook?

Citaat:
wat denk je van de Chinese knokploegen in HongKong momenteel?
Bedoelt u die Chinese knokploeg waarvan die video bekend werd waar ze een politieagent met stokken in elkaar slaan?

Ook van Hong kong krijgen we een eenzijdig beeld gepresenteerd in de main stream media.

Laatst gewijzigd door Bach : 24 juli 2019 om 07:48.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 08:09   #125
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Misschien kan u voor mij volgende keer naar de stembus gaan ook?

Bedoelt u die Chinese knokploeg waarvan die video bekend werd waar ze een politieagent met stokken in elkaar slaan?

Ook van Hong kong krijgen we een eenzijdig beeld gepresenteerd in de main stream media.
i rest my case. Bach met de billen bloot.

vooral omdat de demonstranten van Hongkong alleen maar buiten komen om hun recht op vrije meningsuiting te vrijwaren.

Laatst gewijzigd door Anna List : 24 juli 2019 om 08:09.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 08:32   #126
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
i rest my case. Bach met de billen bloot.

vooral omdat de demonstranten van Hongkong alleen maar buiten komen om hun recht op vrije meningsuiting te vrijwaren.
U ontkent dat de demonstranten geweld gebruiken?

Moest de pers die demonstranten op eenzelfde wijze benaderen als men dier met de hele hesjes zouden we een heel ander beeld krijgen van de realiteit. Maar ja. De gele hesjes zijn 'slecht' en de Hong Kong demonstranten 'goed' zelfs al vandaliseren ze het parlement.

Laatst gewijzigd door Bach : 24 juli 2019 om 08:39.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 08:34   #127
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
U ontkent dat de demonstranten geweld gebruiken?

Moest de pers die demonstranten op eenzelfde wijze benaderen als men dier met de hele hesjes zouden we een heel ander beeld krijgen van de realiteit. Maar ja. De gele hesjes zijn 'slecht' en de Hong Kong demonstranten 'goed'.
je gaat mij hier nergens één kwaad woord hebben horen schrijven over de gele hesjes, zelfs niet over de gebruikte methode.

tenzij je aanstoot neemt aan mijn analyse dat de gele hesjes in se ideologisch een uiterst rechtse beweging zijn.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 08:44   #128
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je gaat mij hier nergens één kwaad woord hebben horen schrijven over de gele hesjes, zelfs niet over de gebruikte methode.

tenzij je aanstoot neemt aan mijn analyse dat de gele hesjes in se ideologisch een uiterst rechtse beweging zijn.
Ik stel vast dat de gele hesjes in de media niet zo positief benaderd worden. En het geweld tegen hen (daar zijn al doden bij gevallen. Mensen die permanent verminkt zijn) daar besteed men niet te veel aandacht aan. In Hong Kong juist het tegenovergestelde. Moesten de gele hesjes zo gewelddadig te keer gaan als die 'vreedzame demonstraten' in Hong Kong dan zou de reactie van de Franse staat daartegen nog gewelddadiger zijn maar tegelijk zou de media ons willen doen geloven dat de schuld bij de gele hesjes zelf ligt. In Hong Kong doet de westerse media juist het tegenovergestelde.

Zo zal men in de westerse de media wel politiegeweld laten zien in Hong Kong (en liefst het ergste), maar het omgekeerde niet zo vlug. Maar moesten de gele hesjes een politieagent toetakelen zoals in deze video gebeurt dan, ja dan dient het natuurlijk wel getoond.

https://m.youtube.com/watch?v=pLN4v1EvGBE

Laatst gewijzigd door Bach : 24 juli 2019 om 08:57.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 09:04   #129
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.519
Standaard

En wat u ook niet gemakkelijk via de westerse media zal te weten komen is de massale pro politiebetoging in Hong Kong de 21ste juli. Of het feit dat men zopas een depot met explosieven gevonden heeft bij een pro onafhankelijkheidsgroep.

Men wil ons namelijk niet onze eigen mening laten vormen op basis van de volledige waarheid. Men wil dat we kant kiezen. Voor de Hong Kong demonstranten en tegen de gele hesjes.

Verwonderd het dan dat meer kritische mensen hun info ook buiten de main stream media beginnen zoeken? Dat wordt wel meer en meer bemoeilijkt. Over vrijheid gesproken.

Laatst gewijzigd door Bach : 24 juli 2019 om 09:21.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 09:39   #130
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Vind ik niet nodig.

Interessanter vind ik dat mensen reageren zoals u en Gipsy. Willen mensen dan belogen worden? Willen ze vijandsbeelden opgedrongen krijgen, goeden tegen slechten verhaaltjes? Beseffen ze dat ze belogen worden? Beseffen ze de gevolgen van die desinformatie? De oorsprong en bedoeling ervan? Interesseert hen dat überhaupt? Is het resistance to change? Vastklampen aan een wereldbeeld?

Daar krijg ik soms mijn hoofd niet rond.

Ik denk dat het een kwestie is van angst.
Wat bent u toch een onbaatzuchtige held.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 09:42   #131
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik stel vast dat de gele hesjes in de media niet zo positief benaderd worden. En het geweld tegen hen (daar zijn al doden bij gevallen. Mensen die permanent verminkt zijn) daar besteed men niet te veel aandacht aan. In Hong Kong juist het tegenovergestelde. Moesten de gele hesjes zo gewelddadig te keer gaan als die 'vreedzame demonstraten' in Hong Kong dan zou de reactie van de Franse staat daartegen nog gewelddadiger zijn maar tegelijk zou de media ons willen doen geloven dat de schuld bij de gele hesjes zelf ligt. In Hong Kong doet de westerse media juist het tegenovergestelde.

Zo zal men in de westerse de media wel politiegeweld laten zien in Hong Kong (en liefst het ergste), maar het omgekeerde niet zo vlug. Maar moesten de gele hesjes een politieagent toetakelen zoals in deze video gebeurt dan, ja dan dient het natuurlijk wel getoond.

https://m.youtube.com/watch?v=pLN4v1EvGBE
Laat mij nu net degene zijn die hier een foto plaatste met de vraag wat iemand van de Franse oproerpolitie met een hamer in zijn achterzak deed...

Vooringenomenheid vd media is geen reden om dezelfde fout te beginnen maken.

Laatst gewijzigd door Anna List : 24 juli 2019 om 09:43.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 10:02   #132
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hoe zit t trouwens in HongKong?
Minder warm dan bij jullie, alhoewel dat Carrie Lam de hitte voelt naderen. Voor de rest: een hoop idioten zoals die geel (sic) hestjes in Frankrijk. Wat wilt ge?
Wij wachten op een nieuwe leider hier zoals den Boris bij uw geburen. Kwestie van de show een boost te geven . (Alhoewel ik bang ben dat Xi al even veel humor heeft als Den Donald, maar dat terzijde.)

Voor de rest: goed leven, lekker eten en drinken, plus de tetten van de locale maskes worden dikker. Dolce farniente dus.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 10:15   #133
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Minder warm dan bij jullie, alhoewel dat Carrie Lam de hitte voelt naderen. Voor de rest: een hoop idioten zoals die geel (sic) hestjes in Frankrijk. Wat wilt ge?
Wij wachten op een nieuwe leider hier zoals den Boris bij uw geburen. Kwestie van de show een boost te geven . (Alhoewel ik bang ben dat Xi al even veel humor heeft als Den Donald, maar dat terzijde.)

Voor de rest: goed leven, lekker eten en drinken, plus de tetten van de locale maskes worden dikker. Dolce farniente dus.
K had t moeten weten!

Mja, idd lekkere tietjes maken alles draaglijk natuurlijk.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 10:17   #134
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Misschien kan u voor mij volgende keer naar de stembus gaan ook?

Bedoelt u die Chinese knokploeg waarvan die video bekend werd waar ze een politieagent met stokken in elkaar slaan?

Ook van Hong kong krijgen we een eenzijdig beeld gepresenteerd in de main stream media.
Dat is altijd het probleem van mensen met een extremistisch wereldbeeld. Die hebben doorgaans een zeer beperkte feitenkennis.

Dat geldt voor de extreemrechtsen hier, en ook voor extreem links.

Ik ben getrouwd met een Chinese, haar familie woont in Hong Kong. Het beeld dat hier opgehangen wordt is accuraat. De Hongkongers zijn heel conformistische mensen en komen niet ZOMAAR op straat. Beijing schendt de akkoorden van 1997 al jaren, en nu is de maat vol.

ge weet er echt de ballen van.

spijtig genoeg zijn er veel mensen die zo weinig weten, dat ze niet beseffen dat ze weinig weten.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 10:22   #135
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard


Oeps, ik werd effe afgeleid.
Back on topic:
ik blijf dit een uitstekende en neutrale posting te zien.
Tot spijt en nijd van Bachskes en andere imitatie sossen.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 10:31   #136
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat is altijd het probleem van mensen met een extremistisch wereldbeeld. Die hebben doorgaans een zeer beperkte feitenkennis.

Dat geldt voor de extreemrechtsen hier, en ook voor extreem links.

Ik ben getrouwd met een Chinese, haar familie woont in Hong Kong. Het beeld dat hier opgehangen wordt is accuraat. De Hongkongers zijn heel conformistische mensen en komen niet ZOMAAR op straat. Beijing schendt de akkoorden van 1997 al jaren, en nu is de maat vol.

ge weet er echt de ballen van.

spijtig genoeg zijn er veel mensen die zo weinig weten, dat ze niet beseffen dat ze weinig weten.
Oh dear, endaikwoot: "het beeld dat hier opgehangen wordt is accuraat".
Ik denk dat ge het over de groeiende uiers uit Mui Wo hebt, ja?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 11:42   #137
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Laat mij nu net degene zijn die hier een foto plaatste met de vraag wat iemand van de Franse oproerpolitie met een hamer in zijn achterzak deed...

Vooringenomenheid vd media is geen reden om dezelfde fout te beginnen maken.
Uiteraard. Als er iets is van de informatie die ik gaf die niet correct zou zijn hoor ik het graag.

Ik heb trouwens nergens gezegd dat de demonstranten in Hong Kong geen geldige reden zouden hebben om op straat te komen. Dat lezen mensen in mijn woorden die een kant kiezen en geen interesse hebben in nuancering. Het door van stuff waar conflict uit volgt.

Zo zie je honderdduizenden op straat komen om de politie te steunen.....geen nieuwswaarde in het westen. De dag erna een demonstratie tegen China...groot nieuws. Ik wil ook weten van die eerste demonstratie. Je ziet dat fenomeen nog in extremere mate mbt Venezuela bv. De media hebben een politieke agenda en willen de publieke opinie kneden maar de meeste mensen hebben dat niet door. Je hoeft niet 'links' of 'rechts' te zijn om daar een probleem mee te hebben.

Laatst gewijzigd door Bach : 24 juli 2019 om 11:52.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 12:30   #138
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Uiteraard. Als er iets is van de informatie die ik gaf die niet correct zou zijn hoor ik het graag.
wij doen niks anders, maar gij detecteert dat zelfs niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht

Ik heb trouwens nergens gezegd dat de demonstranten in Hong Kong geen geldige reden zouden hebben om op straat te komen. Dat lezen mensen in mijn woorden die een kant kiezen
GIJ zijt net degene die een kant kiest!

Weet gij hoeveel extreem rechtse foorapen hier op dit forum draden openen om net het tegenover gestelde van u te beweren: namelijk dat de VRT een linkse propaganda machine is? En die doen dat met EXACT dezelfde argumentatie als gij.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
en geen interesse hebben in nuancering. Het door van stuff waar conflict uit volgt.

Zo zie je honderdduizenden op straat komen om de politie te steunen.....geen nieuwswaarde in het westen. De dag erna een demonstratie tegen China...groot nieuws. Ik wil ook weten van die eerste demonstratie. Je ziet dat fenomeen nog in extremere mate mbt Venezuela bv. De media hebben een politieke agenda
De VRT heeft 1 agenda: van VTM winnen qua kijkcijfers.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
en willen de publieke opinie kneden maar de meeste mensen hebben dat niet door. Je hoeft niet 'links' of 'rechts' te zijn om daar een probleem mee te hebben.
Degene die het niet door heeft zijt gij. Hebt ge daar al eens aan gedacht?

Laatst gewijzigd door geertvdb : 24 juli 2019 om 12:34.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 13:00   #139
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
En wat u ook niet gemakkelijk via de westerse media zal te weten komen is de massale pro politiebetoging in Hong Kong de 21ste juli. Of het feit dat men zopas een depot met explosieven gevonden heeft bij een pro onafhankelijkheidsgroep.

Men wil ons namelijk niet onze eigen mening laten vormen op basis van de volledige waarheid. Men wil dat we kant kiezen. Voor de Hong Kong demonstranten en tegen de gele hesjes.

Verwonderd het dan dat meer kritische mensen hun info ook buiten de main stream media beginnen zoeken? Dat wordt wel meer en meer bemoeilijkt. Over vrijheid gesproken.
inderdaad. Maar China heeft dat door. Het is een kwestie van tijd voor China een eigen soort RT heeft, en voor China zich ook begint te moeien in de westerse politiek. Koekje van eigen deeg.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 13:04   #140
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik stel vast dat de gele hesjes in de media niet zo positief benaderd worden. En het geweld tegen hen (daar zijn al doden bij gevallen. Mensen die permanent verminkt zijn) daar besteed men niet te veel aandacht aan. In Hong Kong juist het tegenovergestelde. Moesten de gele hesjes zo gewelddadig te keer gaan als die 'vreedzame demonstraten' in Hong Kong dan zou de reactie van de Franse staat daartegen nog gewelddadiger zijn maar tegelijk zou de media ons willen doen geloven dat de schuld bij de gele hesjes zelf ligt. In Hong Kong doet de westerse media juist het tegenovergestelde.

Zo zal men in de westerse de media wel politiegeweld laten zien in Hong Kong (en liefst het ergste), maar het omgekeerde niet zo vlug. Maar moesten de gele hesjes een politieagent toetakelen zoals in deze video gebeurt dan, ja dan dient het natuurlijk wel getoond.

https://m.youtube.com/watch?v=pLN4v1EvGBE
Men verwijt Rusland dat het de gele hesjes steunt door er aandacht aan te besteden op RT. Dat Rusland zich op die manier zou bemoeien met interne zaken.
Maar Verhofstadt die op Maidan een bende neo-fascisten staat aan te moedigen die de democratisch verkozen president omver willen werpen, dat is dan geen bemoeienis met interne zaken?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be