Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juli 2019, 20:16   #81
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Anderzijds slaagt hij er zo in de democraten terug te verenigen.
Ze nu nog met hun kiezers verenigen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 20:19   #82
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En waarom niet? Je krijgt hier nu zelfs terugbetalingen voor extreem dure medicijnen.
Zie je dat in de US gebeuren met hun private verzekeringen? Een te dure betaling en je vliegt buiten.
Dat bedoel ik net, het is uitstekend maar wordt steeds duurder.

In 2003 was de sociale kost 47% van het totale budget, dat zijn pensioenen, uitkeringen en ziektekost. Nu in 2018 zitten we al tegen de 60% aan te hurken ondanks de goeie economie, nog eens 15 jaar en het wordt 73% van het totale budget wat praktisch gezien niet kan.

We kunnen dit betalen omdat de overheid beslist wat dokters mogen verdienen, hoeveel medicatie mag kosten, hoeveel een bed mag kosten in een ziekenhuis en door bijna alle ziekenhuizen onder overheids curatele te plaatsen wegens schulden. Zoiets zie ik in de VS nog niet werken, een omvorming zal decennia duren.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 20:23   #83
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Anderzijds slaagt hij er zo in de democraten terug te verenigen.
Verenigen rond hun minst populaire gezichten is iets positief?

De rechter kant van de Democraten hebben een interne poll gelekt die toont hoe niet-populair due Cortez en Omar zijn. Democraten willen eveneens geen open grenzen (om de lonen te beschermen) dus zijn ze per definitie voor een muur, behalve Cortez en Omar die pleiten voor open grenzen.

Die 4 splijt de partij eerder in 2, Trump is erg slim bezig.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 20:26   #84
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat bedoel ik net, het is uitstekend maar wordt steeds duurder.

In 2003 was de sociale kost 47% van het totale budget, dat zijn pensioenen, uitkeringen en ziektekost. Nu in 2018 zitten we al tegen de 60% aan te hurken ondanks de goeie economie, nog eens 15 jaar en het wordt 73% van het totale budget wat praktisch gezien niet kan.

We kunnen dit betalen omdat de overheid beslist wat dokters mogen verdienen, hoeveel medicatie mag kosten, hoeveel een bed mag kosten in een ziekenhuis en door bijna alle ziekenhuizen onder overheids curatele te plaatsen wegens schulden. Zoiets zie ik in de VS nog niet werken, een omvorming zal decennia duren.
Heb je deze post gelezen:

https://forum.politics.be/showpost.p...1&postcount=75

De USA geeft het meest uit voor sociale zekerheid en hun sociale zekerheid is van de slechtste van de westerse landen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 20:27   #85
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Alleen white supremacists hebben het over "negers". Enkel white supremacists zien "negers of moslims" als "de vijand".
Arabieren zijn genetisch blank, het gaat 'm over de religie die extreem achterlijk is. Links heeft religie altijd al als de vijand gezien en uiterst rechts was altijd meer religieus getint, wat is er veranderd?

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 17 juli 2019 om 20:27.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 20:38   #86
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Heb je deze post gelezen:

https://forum.politics.be/showpost.p...1&postcount=75

De USA geeft het meest uit voor sociale zekerheid en hun sociale zekerheid is van de slechtste van de westerse landen.
Dat maakt het extra jammer, ze gaan de vrije markt in de zorg volledig moeten aan banden leggen net zoals hier. Terugbetalingen beperken tot instellingen die werken aan vaste lage prijzen en sociaal tourisme naar Europa en andere goedkope landen. Het zal een heel karwei zijn maar het kan.

Trump heeft daarvoor de eerste stap gezet door de zorgsector te verplichten om alle kostprijzen en kortingen kenbaar te maken.

https://www.bloomberg.com/opinion/ar...s-a-good-start

.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 20:52   #87
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Verenigen rond hun minst populaire gezichten is iets positief?

De rechter kant van de Democraten hebben een interne poll gelekt die toont hoe niet-populair due Cortez en Omar zijn. Democraten willen eveneens geen open grenzen (om de lonen te beschermen) dus zijn ze per definitie voor een muur, behalve Cortez en Omar die pleiten voor open grenzen.

Die 4 splijt de partij eerder in 2, Trump is erg slim bezig.
Nee, ze worden verenigd rond de establishment democraten. Pelosi speelt het slim door de 4 door Trump belaagden te hulp te schieten. Uiteindelijk zal het hoogstwaarschijnlijk toch een establishment democraat worden die het tegen Trump zal opnemen in de verkiezingen. Dus wat Trump echt bereikt door diegenen aan te vallen die (voorlopig althans) niet het gros van de democraten vertegenwoordigen is me niet zo duidelijk. Ik schat dat hij hoopt het publiek te overtuigen dat alle democraten zo zijn, Maw dat het publiek in een leugen trapt. Wat hij echt doet is de meer linkse kiezers van de democraten die vorige keer, bedrogen als ze waren door de Sanders kandidatuur hen ontstolen, thuis bleven toch naar de stembus te jagen om op een mainstream democraat te stemmen. "Alles beter dan die racist" zullen er velen denken.

Laatst gewijzigd door Bach : 17 juli 2019 om 21:20.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 21:05   #88
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Nee, ze worden verenigd rond de establishment democraten. Pelosi speelt het slim door de 4 door Trump belaagden te hulp te schieten. Uiteindelijk zal het toch een establishment democraat worden die het tegen Trump moet opnemen in de verkiezingen. Dus wat Trump echt bereikt door diegenen aan te vallen die (voorlopig althans) niet de democraten vertegenwoordigen is me niet zo duidelijk. Ik schat dat hij hoopt het publiek te overtuigen dat alle democraten zo zijn, Maw dat het publiek in een leugen trapt. Wat hij echt doet is de meer linkse kiezers van de democraten die vorige keer, bedrogen als ze waren door de Sanders kandidatuur hen ontstolen, thuis bleven toch naar de stembus te jagen om op een mainstream democraat te stemmen. "Alles beter dan die racist" zullen er velen denken.
Trump mobiliseert zijn eigen achterban tegen de bruine sos.

MAGA inteelt power !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 04:58   #89
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar in België is diabetes medicatie gewoon gratis.

Wild west

https://www.youtube.com/watch?v=MdkIJm65ytM
Wie maakt u dat toch allemaal wijs vraag ik me soms af.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 05:19   #90
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.602
Standaard

'Slimme' zet van Trump?

Trump koos The Squad zelf als lievelingstegenstander.

Ook een goede test of zijn eigen achterban hem nog volgt, toch waren er enkelen die vonden dat hij te ver gegaan was van de eigen achterban.

Daar is hij dus nu van op de hoogte.

Die 4 lawaaierige vrouwen dat ze die hun handel- en wandel maar eens nagaan nu en 'follow the money' wie weet doet men dan wel een rare vaststelling.

p.s.

Motie die oproept tot afzetting Trump verworpen in Amerikaans Congres.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 juli 2019 om 05:30.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 06:33   #91
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
'Slimme' zet van Trump?

Trump koos The Squad zelf als lievelingstegenstander.

Ook een goede test of zijn eigen achterban hem nog volgt, toch waren er enkelen die vonden dat hij te ver gegaan was van de eigen achterban.

Daar is hij dus nu van op de hoogte.

Die 4 lawaaierige vrouwen dat ze die hun handel- en wandel maar eens nagaan nu en 'follow the money' wie weet doet men dan wel een rare vaststelling.

p.s.

Motie die oproept tot afzetting Trump verworpen in Amerikaans Congres.
https://www.diabetes.be/terugbetaling-diabetesmedicatie

Citaat:
In België wordt de meeste bloedsuikerverlagende medicatie gratis verstrekt, gezien deze als een levensnoodzakelijke behandeling wordt beschouwd. Een uitzondering hierop zijn de alfaglucosidase-inhibitoren, waarvoor geen tegemoetkoming is voorzien. Deze producten worden trouwens ook minder gebruikt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 07:29   #92
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 07:56   #93
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Oei verkeerde quote. Sry.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 08:10   #94
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Arabieren zijn genetisch blank, het gaat 'm over de religie die extreem achterlijk is. Links heeft religie altijd al als de vijand gezien en uiterst rechts was altijd meer religieus getint, wat is er veranderd?

.
Hahahahahaha. Mag ik deze inkaderen? "Arabieren zijn genetisch blank".
Hm, dan kun je mij uiteraard de genetische verschillen tussen alle rassen haarfijn uitleggen?
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 08:16   #95
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Hahahahahaha. Mag ik deze inkaderen? "Arabieren zijn genetisch blank".
Hm, dan kun je mij uiteraard de genetische verschillen tussen alle rassen haarfijn uitleggen?
niet zonder schedelmetingen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 10:19   #96
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Heb je deze post gelezen:

https://forum.politics.be/showpost.p...1&postcount=75

De USA geeft het meest uit voor sociale zekerheid en hun sociale zekerheid is van de slechtste van de westerse landen.
Het punt is dat men hier een dom criterium neemt om "de kwaliteit van de sociale zekerheid" te meten. Als men vindt dat ongelijkheid dient bevorderd te worden, en armen en onproductieven snel dienen te sterven, en daarentegen rijken goed verzorgd dienen te worden, dan doet het Amerikaans systeem het juist heel goed. Men dient niet altijd "gelijkheid" of "gemiddelden" als positieve elementen te zien. In tegendeel. Hoe meer men kan differentieren en hoe groter de verschillen worden, hoe beter.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 11:39   #97
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Hahahahahaha. Mag ik deze inkaderen? "Arabieren zijn genetisch blank".
Hm, dan kun je mij uiteraard de genetische verschillen tussen alle rassen haarfijn uitleggen?
Ofwel zijn er rassen ofwel zijn er geen, hetgeen wordt gespecificieerd als een ras is een combinatie van huidskleur, haar en recente voorouders die genetisch kunnen bepaald worden. Blanken hebben bv Neanderthal genen en zwart-afrikanen hebben die niet, Arabieren hebben die zelfs meer dan Europeanen. Joden en Arabieren delen ook hun recente geschiedenis en hebben dezelfde voorouders in die recente geschiedenis. Of ga je beweren dat Joden ook niet blank zijn ofzo?

Dus ja, als je rassen wil definieren dan kun je die genetisch bepalen.

https://www.sciencemag.org/news/2000...ecent-ancestry
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2019, 20:56   #98
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Oei verkeerde quote. Sry.
OOPS!!
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be