Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 april 2018, 16:37   #41
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Ach, wetten worden te pas en te onpas geïnterpreteerd en toegepast.
Het is aan de wetgever om de er voor te zorgen dat zijn wetten niet vatbaar zijn voor interpretatie.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 16:47   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het is aan de wetgever om de er voor te zorgen dat zijn wetten niet vatbaar zijn voor interpretatie.
Dan zouden er geen rechters moeten zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 16:58   #43
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In mijn ogen: handelen binnen de krijtlijnen van de wet. Meer niet.
Natuurlijk, handelen binnen de krijtlijnen van de wet...
Maar ook: samenleven zonder andere mensen te storen met een bepaald gedrag en bepaalde eisen die bij de "autochtone" bevolking niet bepaald positief onthaald worden! In geen enkel "democratisch" land.
De Joden storen niemand en vallen niemand lastig in onze maatschappij.
De getuigen van Jehova "storen" hoogstens met eens aan te bellen, niets om je druk over te maken. En eisen hebben ze ook niet.

Niet weinige moslims daarentegen storen wel degelijk met hun eisen en hun gedrag. Met bovenop agressiviteit bij het minste waar ze niet meteen hun zin in krijgen, hoofdoekjes, halalgedoe, vrouwen- en homorechten, enz
Maar bovenal, we moeten in de wereld rondkijken wat ze overal uitspoken!
Onze democratische wetten zijn trouwens niet aan hen aangepast. Ze spuwen er op tenzij om ze te misbruiken en er hun voordeel uit te halen, ze hebben hun eigen versie van de Mensenrechten en hun shariawetten enz

Godsdienstvrijheid betekent voor hen: hun vrijheid om overal de islam op te leggen. Zelfs met de hulp van moordende aanslagen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 17:03   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Natuurlijk, handelen binnen de krijtlijnen van de wet...
Maar ook: samenleven zonder andere mensen te storen met een bepaald gedrag en bepaalde eisen die bij de "autochtone" bevolking niet bepaald positief onthaald worden! In geen enkel "democratisch" land.
De Joden storen niemand en vallen niemand lastig in onze maatschappij.
De getuigen van Jehova "storen" hoogstens met eens aan te bellen, niets om je druk over te maken. En eisen hebben ze ook niet.

Niet weinige moslims daarentegen storen wel degelijk met hun eisen en hun gedrag. Met bovenop agressiviteit bij het minste waar ze niet meteen hun zin in krijgen, hoofdoekjes, halalgedoe, vrouwen- en homorechten, enz
Maar bovenal, we moeten in de wereld rondkijken wat ze overal uitspoken!
Onze democratische wetten zijn trouwens niet aan hen aangepast. Ze spuwen er op tenzij om ze te misbruiken en er hun voordeel uit te halen, ze hebben hun eigen versie van de Mensenrechten en hun shariawetten enz

Godsdienstvrijheid betekent voor hen: hun vrijheid om overal de islam op te leggen. Zelfs met de hulp van moordende aanslagen...
Hoe doet de Turkse bakker bij u om de hoek dat, u-weet-wel, dat agressief doen, storen, eisen, spuwen, misbruiken...?

Ik denk dat u een bepaalde groep verwart met de totaliteit. En, zoals ik al jaren hier stelt, is het aan de overheid om onmiddellijk en heel kordaat op te treden. En laat dat nu het probleem: jarenlang heeft de politieke meute alles onder tafel geveegd. Het was Blokpraat. Het bestond niet.

Terloops: ooit over de Arabische Lente gehoord?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 17:03   #45
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom? Is de islamitische bakker om de hoek soms automatisch een voorstander van de sjaria?

Mocht u het niet weten: de Getuigen wijzen ook bepaalde wetten af. Zij zijn niet te spreken over de huidige wetgeving als het om abortus, euthanasie, homo"huwelijk" e.d. gaat. Dat vinden ze allemaal heel immoreel. Zijn ze volgens u dan ook "onaangepast"?
Vallen ze daar ook andere niet-Jehova's mee lastig?
Het gaat over "onaangepast zodat ze storend werken op de maatschappij".
Zinnetje dat wel bij een flink pak leden van een andere "bevolkingsgroep" past.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 17:09   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Vallen ze daar ook andere niet-Jehova's mee lastig?
Het gaat over "onaangepast zodat ze storend werken op de maatschappij".
Zinnetje dat wel bij een flink pak leden van een andere "bevolkingsgroep" past.
Sommige mensen vinden het aanbellen aan de voordeur heel vervelend en wordt door hen gezien als "lastig vallen".

Ik zie dat u trouwens weer eens veralgemeent. Of gedraagt de Turkse bakker om de hoek zich ook storend? Ik ken immers tientallen islamitische families die nette burgers zijn. Geen idee waar u het vandaan haalt dat alle moslims zich storend gedragen. En nogmaals: als er ergens Marokkaanse hangjongeren de buurt onveilig maken, dan is het aan de overheid keihard op te treden. En menig Marokkaan zal het daar volmondig mee eens zijn!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 17:16   #47
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe doet de Turkse bakker bij u om de hoek dat, u-weet-wel, dat agressief doen, storen, eisen, spuwen, misbruiken...?

Ik denk dat u een bepaalde groep verwart met de totaliteit. En, zoals ik al jaren hier stelt, is het aan de overheid om onmiddellijk en heel kordaat op te treden. En laat dat nu het probleem: jarenlang heeft de politieke meute alles onder tafel geveegd. Het was Blokpraat. Het bestond niet.

Terloops: ooit over de Arabische Lente gehoord?
Neen, ik verwar een bepaalde groep niet met de totaliteit. Dat zinnetje is al een beetje afgezaagd, we weten het al. Ik had toch geschreven/getikt: ... dat wel bij een flink pak leden van een andere "bevolkingsgroep" past.

De politieke meute heeft veel jarenlang onder de tafel geveegd en is daar nog altijd mee bezig: er loopt dus wel degelijk één en ander verkeerd. Daar hebben we het juist over...
En ja, ik heb al over de Arabische lente gehoord.

Laatst gewijzigd door andev : 15 april 2018 om 17:22.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 17:45   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Sommige mensen vinden het aanbellen aan de voordeur heel vervelend en wordt door hen gezien als "lastig vallen".

Ik zie dat u trouwens weer eens veralgemeent. Of gedraagt de Turkse bakker om de hoek zich ook storend? Ik ken immers tientallen islamitische families die nette burgers zijn. Geen idee waar u het vandaan haalt dat alle moslims zich storend gedragen. En nogmaals: als er ergens Marokkaanse hangjongeren de buurt onveilig maken, dan is het aan de overheid keihard op te treden. En menig Marokkaan zal het daar volmondig mee eens zijn!

Laat dat nu net het probleem zijn. Hoe meer onveiligheid hoe meer hangjongeren hoe meer stemmen zou de Schoof schrijven.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 17:52   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Neen, ik verwar een bepaalde groep niet met de totaliteit. Dat zinnetje is al een beetje afgezaagd, we weten het al. Ik had toch geschreven/getikt: ... dat wel bij een flink pak leden van een andere "bevolkingsgroep" past.
U doet dat wel. U verwart. U gooit alles door elkaar. U gooit alles op een hoopje.

Of, zoals al eerder gezegd, maken alle moslims in België zich schuldig aan wat u daar allemaal opsomt?

Kent u trouwens moslims van dichtbij? Als buur? Als kennis? Als klant of winkelier?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 17:54   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Laat dat nu net het probleem zijn. Hoe meer onveiligheid hoe meer hangjongeren hoe meer stemmen zou de Schoof schrijven.
Als dit het probleem is, kan de overheid dat moeiteloos aan. Optreden. Keihard.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 17:54   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En ja, ik heb al over de Arabische lente gehoord.
Schijnbaar niet, want u beweert dat er in al die landen islamitische regimes aan de macht zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 18:00   #52
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Sommige mensen vinden het aanbellen aan de voordeur heel vervelend en wordt door hen gezien als "lastig vallen".

Ik zie dat u trouwens weer eens veralgemeent. Of gedraagt de Turkse bakker om de hoek zich ook storend? Ik ken immers tientallen islamitische families die nette burgers zijn. Geen idee waar u het vandaan haalt dat alle moslims zich storend gedragen. En nogmaals: als er ergens Marokkaanse hangjongeren de buurt onveilig maken, dan is het aan de overheid keihard op te treden. En menig Marokkaan zal het daar volmondig mee eens zijn!
Het is ook aan de overheid om in te grijpen als er te veel vreemdelingen zijn. We hebben simpelweg geen nood aan ongeschoolde, ongeletterde types die van overal ter wereld naar hier komen, niks doen en hier de rest van hun leven blijven. Canada gaat zelf ter plaatse selecteren wie er naar Canada mag komen, de overschot komt naar West Europa.

De laatste tien jaar zijn er in België een miljoen migranten bijgekomen. Trop is te veel.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 19:01   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het is ook aan de overheid om in te grijpen als er te veel vreemdelingen zijn.
Natuurlijk, ik ben voorstander van een strenge asiel- en immigratiepolitiek. Alleen hadden we het over iets totaal anders, nl. de wijze waarop u omgaat met mensen van een ander geloof, van een andere politieke overtuiging. En dan stel ik toch vast dat sommigen er hier wel heel ondemocratische trekjes op nahouden!

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 15 april 2018 om 19:03.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 20:51   #54
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Sommige mensen vinden het aanbellen aan de voordeur heel vervelend en wordt door hen gezien als "lastig vallen".

Ik zie dat u trouwens weer eens veralgemeent. Of gedraagt de Turkse bakker om de hoek zich ook storend? Ik ken immers tientallen islamitische families die nette burgers zijn. Geen idee waar u het vandaan haalt dat alle moslims zich storend gedragen. En nogmaals: als er ergens Marokkaanse hangjongeren de buurt onveilig maken, dan is het aan de overheid keihard op te treden. En menig Marokkaan zal het daar volmondig mee eens zijn!
U minimaliseert het islamofaciscme tot wat hangproblematiek...
Straf.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 20:59   #55
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U doet dat wel. U verwart. U gooit alles door elkaar. U gooit alles op een hoopje.

Of, zoals al eerder gezegd, maken alle moslims in België zich schuldig aan wat u daar allemaal opsomt?

Kent u trouwens moslims van dichtbij? Als buur? Als kennis? Als klant of winkelier?
Je hebt moslims en seculieren.

Moslims zijn naief religieus of bewust islamistisch. Beiden gebben de kienen van islamofascisme. De enen via eerstelijns islamitische opvoeding, lager aangevuld door scholing en fundamentalisering in familie, vrienden, School en moskeekring etc...
Ook uw turks bakkertje...onderschat zijn gif niet.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 21:02   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
U minimaliseert het islamofaciscme tot wat hangproblematiek...
Straf.
Marokkaanse hangjongeren kennen vaak niets van hun eigen godsdienst. De meest vrome jongens zijn het vaak niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 21:02   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Je hebt moslims en seculieren.

Moslims zijn naief religieus of bewust islamistisch. Beiden gebben de kienen van islamofascisme. De enen via eerstelijns islamitische opvoeding, lager aangevuld door scholing en fundamentalisering in familie, vrienden, School en moskeekring etc...
Ook uw turks bakkertje...onderschat zijn gif niet.
Ik ben benieuwd naar concrete elementen van dat "islamitisch gif" bij de Turkse bakker die u kent.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 22:21   #58
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.277
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Marokkaanse hangjongeren kennen vaak niets van hun eigen godsdienst. De meest vrome jongens zijn het vaak niet.
Neen, maar ze gebruiken die wel om racist te kunnen brullen.
En als het hen uitkomt kunnen ze vromer dan de paus zijn.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2018, 08:13   #59
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Marokkaanse hangjongeren kennen vaak niets van hun eigen godsdienst. De meest vrome jongens zijn het vaak niet.
Bent u omnipresent in hun hoofden?
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2018, 08:15   #60
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik ben benieuwd naar concrete elementen van dat "islamitisch gif" bij de Turkse bakker die u kent.
Ik was het vergeten... Islam is natuurlijk vrede....
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be