Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 november 2016, 12:48   #6181
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En wat is dan uw probleem?
Ik weet wel dat ze dat doen om geen belasting te moeten betalen, maar goed is mijn probleem niet. Echter, soms wel onhandig als je net geen cash op zak hebt, en er een lange rij staat voor de dichtstbijzijnde automaat.
In Nederland kun je bijna overal met kaart betalen, en ik dacht in Zweden KUN je niet meer cash betalen.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2016, 12:50   #6182
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Onder curatele kan veel hoor.
Als men de NMBS failliet verklaart, stoppen de treinen met rijden, zo simpel is het.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2016, 12:52   #6183
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
De treinen hoeven niet stil te staan. Toen de Mittelthurgaubahn in Zwitserland failliet ging hebben de treinen ook niet stilgestaan. Bij het bankroet can de PennCentral in de VS ook niet...
De staat heeft het gewoon overgenomen, maar dat kan bij de NMBS niet, want is reeds een staatsonderneming. https://nl.wikipedia.org/wiki/Mittelthurgaubahn
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2016, 12:53   #6184
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Dat is niet wat ik bedoelde. Op een locomotief klimmen is geen klim van 5m. Je overdrijft hier schromelijk.
In de bundel scheelt het niet veel.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2016, 12:54   #6185
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Het spoor zal ook geen maanden platliggen, er bestaan procedures voor dat soort gevallen. Maar u heeft dan ook weinig kaas gegeten van economie of ja, van niet-communistische...
Welke procedures?
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2016, 12:56   #6186
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Deze ochtend nog bij de bakker geweest, een gewone dorpsbakker waar ik zonder probleem, eender welk bedrag, met de kaart kan betalen. Net zoals onze dorpsslager of eender welke winkel in de buurt. Aan de Dampoort betaal ik in die brasserie altijd met m'n bankkaart of Visa, bij een bakker en frituur daar in de buurt ook zonder enig probleem. Geen idee waar u het over heeft hoor.
Wel, bij de Belgische kapper kon ik enkel cash betalen, bij de Turkse bakker en slager uiteraard ook, de électricien, net als m'n boekhouder (om de belastingen in te vullen) wilden "in het zwart", dus zonder kaart, werken, en ga zo maar verder. In Nederland zou dat niet kunnen.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2016, 17:34   #6187
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Maar computers en camera's, zelfs de meest gesofistikeerde, zijn niet onfeilbaar, zelfs een porsche kan in panne vallen.
Het gaat hier niet over producten op een band, maar over een mensenleven.
Wie is verantwoordelijk in geval van machinefalen?
Stations zijn geen steriele omgeving zoals een fabriek, er is veel vandalisme ook. Reeds 20% van de automaten zou beschadigd zijn door vandalisme. Overigens komen stroompannes ook voor, net als allerlei andere storingen. Op de band leg je dan de boel plat, wordt het probleem opgezocht, en begint men opnieuw. Als dat bij het spoor zou gebeuren iedere maal er een technisch defect is, dan voorspel ik veel meer vertragingen dan nu.

Overigens het spoor leeft niet in de middeleeuwen, de meeste sporen zijn ondertussen uitgerust met ETCS, de gebruik maakt van elektronische uitwisseling van gegevens via balisen tussen trein, spoor en traffic control, via de satelliet. Dat systeem komt nog eens bovenop de oudere systemen zoals automatische waakinrichting en "krokodillen" in het spoor. Maar het vertrek laat men liever niet aan machines over. Tenzij natuurlijk moesten, zoals in sommige metrostations, de perrons volledig afgezet zijn met een glazen want. Maar dat vergt opnieuw een miljardeninvestering. Bovendien moet er personeel ter plaatse zijn om alles te controleren en vandalisme te vermijden.
Wat begrijpt u niet aan dubbele beveiliging?
Natuurlijk kunnen er stroompannes voorkomen, PLC en camera's hebben echter een noodvoeding.
U leeft echt nog in het midden van de vorige eeuw.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2016, 17:36   #6188
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik weet wel dat ze dat doen om geen belasting te moeten betalen, maar goed is mijn probleem niet. Echter, soms wel onhandig als je net geen cash op zak hebt, en er een lange rij staat voor de dichtstbijzijnde automaat.
In Nederland kun je bijna overal met kaart betalen, en ik dacht in Zweden KUN je niet meer cash betalen.
Dus iedereen die geen betaalterminal heeft is bij u een fraudeur.
Straf, heel straf!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2016, 17:37   #6189
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als men de NMBS failliet verklaart, stoppen de treinen met rijden, zo simpel is het.
Hahaha.

Jongens toch, als ze de NMBS in faling laten gaan is er gegarandeerd al een noodplan klaar.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2016, 17:37   #6190
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De staat heeft het gewoon overgenomen, maar dat kan bij de NMBS niet, want is reeds een staatsonderneming. https://nl.wikipedia.org/wiki/Mittelthurgaubahn
Toch kan de staat dat ook in het geval van de NMBS
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2016, 18:19   #6191
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat begrijpt u niet aan dubbele beveiliging?
Natuurlijk kunnen er stroompannes voorkomen, PLC en camera's hebben echter een noodvoeding.
U leeft echt nog in het midden van de vorige eeuw.
Dat kan misschien in een gecontroleerde omgeving in een fabriek, maar pas dat maar eens toe in stations met 25 perrons die zo groot zijn als een middelgrote stad en waar 100000'en mensen per dag passeren. Bestaat trouwens nergens, ook niet in erg geavanceerde landen als Japan of Zwitserland. (cameracontrole natuurlijk wel, maar niet als garantie bij het vertrek) Met laat veiligheid van mensen niet over aan machines. Daarom zijn treinen zonder machinisten nog uiterst zeldzaam, dit kan enkel in uiterst gecontroleerde omgevingen, zoals hoog boven de grond of in tunnels, waar bijstand in noodgevallen onmiddellijk beschikbaar is. Tenzij de technologie snel evolueert, en we gaan naar treinen die in kokers zullen rijden aan 800 per uur(maar ook dat vergt natuurlijk voldoende personeel), denk ik dat ook in 2050 de meeste treinen nog met machinisten zullen rijden.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 09:45   #6192
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dus iedereen die geen betaalterminal heeft is bij u een fraudeur.
Straf, heel straf!
En elke NMBS werknemer, of elke ambtenaar, is een luie profiteur...

Ik heb niet gezegd iedereen, maar je kunt je in sommige gevallen toch wel afvragen waarom ze geen xentissimo hebben. Nochtans een goedkoop, makkelijk te gebruiken apparaat. Dikwijls vraag ik het, het antwoord is steeds in de aard van "de fiscus moet niet alles weten", "is goedkoper voor iedereen hé" enzovoort.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 09:51   #6193
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hahaha.

Jongens toch, als ze de NMBS in faling laten gaan is er gegarandeerd al een noodplan klaar.
Ah ja? Hoe zullen ze dat aanpakken? Ik denk trouwens niet dat er in zo'n geval één iemand zal komen opdagen om te werken. Want je kunt niet spreken van minimale dienstverlening van een bedrijf dat failliet verklaard is.
Ik ken trouwens geen enkel spoorbedrijf in handen van de overheid dat ooit failliet verklaard is, wereldwijd.

Natuurlijk heb ik U wel door, U weet dat het Britse voorbeeld een groot fiasco was, maar wil privatisering op een slinkse manier opleggen, zonder overleg, want dan komt er toch niets van. Gewoon opleggen de facto.

Wel dat zal niet gebeuren. Zelfs de liberalen zullen niet zo ver gaan want dan gijzelen ze de hele economie. Daarenboven zie je dat de linkse partijen het weer goed doen in de peilingen, dus dit is waarschijnlijk de laatste rechtse regering geweest voorlopig.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 09:53   #6194
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Toch kan de staat dat ook in het geval van de NMBS
De staat kan de NMBS niet van zichzelf overnemen, dat zou een precedent in de wereldgeschiedenis zijn...
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 12:44   #6195
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat kan misschien in een gecontroleerde omgeving in een fabriek, maar pas dat maar eens toe in stations met 25 perrons die zo groot zijn als een middelgrote stad en waar 100000'en mensen per dag passeren. Bestaat trouwens nergens, ook niet in erg geavanceerde landen als Japan of Zwitserland. (cameracontrole natuurlijk wel, maar niet als garantie bij het vertrek) Met laat veiligheid van mensen niet over aan machines. Daarom zijn treinen zonder machinisten nog uiterst zeldzaam, dit kan enkel in uiterst gecontroleerde omgevingen, zoals hoog boven de grond of in tunnels, waar bijstand in noodgevallen onmiddellijk beschikbaar is. Tenzij de technologie snel evolueert, en we gaan naar treinen die in kokers zullen rijden aan 800 per uur(maar ook dat vergt natuurlijk voldoende personeel), denk ik dat ook in 2050 de meeste treinen nog met machinisten zullen rijden.
Droom verder.
Ik begrijp niet wat u niet begrijpt.
Een massa volk of .... heeft daar nu eens geen kloten mee te maken.

En als iets nog nergens bestaat, kan het nog altijd komen.
En in deze had ik het zelfs niet over een trein zonder machinist, wel over een trein zonder "dure" begeleider.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 12:47   #6196
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En elke NMBS werknemer, of elke ambtenaar, is een luie profiteur...

Ik heb niet gezegd iedereen, maar je kunt je in sommige gevallen toch wel afvragen waarom ze geen xentissimo hebben. Nochtans een goedkoop, makkelijk te gebruiken apparaat. Dikwijls vraag ik het, het antwoord is steeds in de aard van "de fiscus moet niet alles weten", "is goedkoper voor iedereen hé" enzovoort.
U heeft een zware beschuldiging richting zelfstandige ondernemer geuit.
Dezelfde ondernemer moet een groot deel van zijn winst afgeven om jullie te onderhouden.
Als die zelfstandige ondernemer ziet hoe jullie omspringen met zijn zuurverdiende centen, dan zal hij er inderdaad alles aan doen om zo weinig mogelijk af te dragen. Hij zal investeren in infrastructuur en in apparatuur, maar fraude plegen en in het zwart werken zal maar in een zeer beperkt aantal gevallen gebeuren.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 12:48   #6197
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ah ja? Hoe zullen ze dat aanpakken? Ik denk trouwens niet dat er in zo'n geval één iemand zal komen opdagen om te werken. Want je kunt niet spreken van minimale dienstverlening van een bedrijf dat failliet verklaard is.
Ik ken trouwens geen enkel spoorbedrijf in handen van de overheid dat ooit failliet verklaard is, wereldwijd.

Natuurlijk heb ik U wel door, U weet dat het Britse voorbeeld een groot fiasco was, maar wil privatisering op een slinkse manier opleggen, zonder overleg, want dan komt er toch niets van. Gewoon opleggen de facto.

Wel dat zal niet gebeuren. Zelfs de liberalen zullen niet zo ver gaan want dan gijzelen ze de hele economie. Daarenboven zie je dat de linkse partijen het weer goed doen in de peilingen, dus dit is waarschijnlijk de laatste rechtse regering geweest voorlopig.
Wie spreekt er hier over het NMBS uitschot?
Ik alvast niet!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 12:48   #6198
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ah ja? Hoe zullen ze dat aanpakken? Ik denk trouwens niet dat er in zo'n geval één iemand zal komen opdagen om te werken. Want je kunt niet spreken van minimale dienstverlening van een bedrijf dat failliet verklaard is.
Ik ken trouwens geen enkel spoorbedrijf in handen van de overheid dat ooit failliet verklaard is, wereldwijd.

Natuurlijk heb ik U wel door, U weet dat het Britse voorbeeld een groot fiasco was, maar wil privatisering op een slinkse manier opleggen, zonder overleg, want dan komt er toch niets van. Gewoon opleggen de facto.

Wel dat zal niet gebeuren. Zelfs de liberalen zullen niet zo ver gaan want dan gijzelen ze de hele economie. Daarenboven zie je dat de linkse partijen het weer goed doen in de peilingen, dus dit is waarschijnlijk de laatste rechtse regering geweest voorlopig.
Nogmaals, u heeft weinig kaas gegeten van economie en de manier waarop de continuïteit kan worden verzekerd. De treinen zullen niet stoppen met rijden, maar de NMBS zal wel verdwijnen in een dergelijk scenario.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 12:48   #6199
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De staat kan de NMBS niet van zichzelf overnemen, dat zou een precedent in de wereldgeschiedenis zijn...
De staat kan veel, heel veel!
In het slechtste geval wordt er een nieuwe maatschappij opgericht!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 13:05   #6200
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Droom verder.
Ik begrijp niet wat u niet begrijpt.
Een massa volk of .... heeft daar nu eens geen kloten mee te maken.

En als iets nog nergens bestaat, kan het nog altijd komen.
En in deze had ik het zelfs niet over een trein zonder machinist, wel over een trein zonder "dure" begeleider.
Behalve op stoptreintjes zal er altijd een begeleider nodig zijn. Zoals ik hierboven al uitgelegd heb.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be