Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 mei 2020, 23:13   #21
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaakspeler Bekijk bericht
Dat zoiets kan in een "beschaafd" land is wraakroepend.
Moest de Chinese politie zo optreden in Hong Kong of de Russische politie tegen Putin opposanten, dan zou hier natuurlijk meteen een ellenlange thread staan vol verontwaardigde reacties. Maar nu?

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...chot~a592c7aa/
Leuk om hier even door de OP en de conformerende reacties bevestigd te zien dat Belgie geen beschaafd land is.
Misschien was dat de bedoeling van het opstarten van dit topic.

Nu serieus, dit kan overal ter wereld gebeuren.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2020, 23:18   #22
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik denk niet dat hij dat briefje per "ongeluk" in de hand heeft gekregen. Die neger cinema is te vergelijken met de moslim cinema die we hier te zien krijgen. Ze weten nooit van iets. Ik weet er, er zijn goeie maar het is helaas niet de meerderheid. En ik heb in Amerika gewoond en gewerkt en ik weet dat dat sommigen alleen maar een brutale actie en taal begrijpen.
Moment...

De goeie zijn de meerderheid niet en sommige zijn slecht.
Dat noemen ze een contradictio in terminis.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2020, 23:21   #23
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Leuk om hier even door de OP en de conformerende reacties bevestigd te zien dat Belgie geen beschaafd land is.
Misschien was dat de bedoeling van het opstarten van dit topic.

Nu serieus, dit kan overal ter wereld gebeuren.
Een deel van de Belgen. Niet allemaal.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2020, 23:22   #24
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Nu serieus, dit kan overal ter wereld gebeuren.
Ik denk niet dat dit overal ter wereld kan gebeuren.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2020, 23:23   #25
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Ik denk niet dat dit overal ter wereld kan gebeuren.
Toch wel, maar in het ene land al wat sneller dan het andere.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2020, 23:29   #26
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Toch wel, maar in het ene land al wat sneller dan het andere.
Dit is niet normaal.

Als dit toch als normaal aanvaard wordt gaan er ongelukken gebeuren.

IS wordt ook bestookt in de naam van de beschaving.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2020, 01:15   #27
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Een deel van de Belgen. Niet allemaal.
Wij hebben alles overgelaten aan justitie, geen rellen en alle betrokken agenten zijn in dienst gebleven zonder blaam desondanks straffen.
Goed sossen-christelijk beleid toen en dus alles OK hier zeker?
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2020, 01:56   #28
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In Hong Kong gaan ze daar ook niet met lachen als iemand met valse briefjes in een winkel betaald. In Amerika hebben ze doorgaans altijd problemen met hetzelfde crapuul. Die vinden het dan nodig te beginnen alles in brand te steken en te plunderen. Die flikken zijn niet van de intelligentste maar als je alle dagen met dat crapuul geconfronteerd wordt daal je af naar dat niveau.
Anekdote van tijdens de rellen tussen studenten en Hong Kong's Finest, vorig jaar:

Een jonge studente werd achteruit geduwd door agent tijdens oproer schermutseling.
Zij diende klacht in voor betasting van haar borsten (borsten, nou ja...) bij het wegdouwen door die flik.
Heerlijk entertainment gehalte toch?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2020, 02:44   #29
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.221
Standaard

Duizenden verzamelen zich voor het Witte Huis (wat zit er in een naam?).

Dit roept herinneringen op aan de bestorming van de Bastille op 14 juli 1789.

Nog altijd de nationale feestdag van Frankrijk.
Door heel Parijs kwamen mensen in grote groepen bijeen. Een groeiende menigte begaf zich naar het Place Vendôme, waar ze een Duitssprekend detachement zware cavalerie van de 'Royal-Allemand' (gerekruteerd uit de Elzas) met een regen van stenen op de vlucht joeg. Op het Place de la Concorde werd een van de actievoerders gedood en sneuvelde ook een soldaat. Naar verluidt kwam ook een bejaarde burger om toen de soldaten van de Royal-Allemand onder leiding van de prins van Lambesc op de groep inreden.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 30 mei 2020 om 02:44.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2020, 03:44   #30
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Het wordt een hete zomer. Er hangt een revolutie in de lucht.
Deja vous 2016. Het land was toen ook vol met rellen. Obama deed er nog een schepje bovenop. Hey wacht — doet Trump nu niet hetzelfde? Via een andere invalshoek maar toch..
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2020, 03:46   #31
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het gaat al lang daar niet meer over, crimineel crapuul hebben de protesten overgenomen. Dat gebeurt iedere keer.

Betreft de politie weten we de doodsoorzaak nog niet en of hij zich verzette tegen z'n arrest. Het probleem is dat de politie standaard methodes gebruikten die in de VS worden aangeleerd, dus het wordt moeilijk om ze te veroordelen in een rechtszaak.

De politie doodt rond de 1000 mensen per jaar en dat is al een hele tijd zo. Daar moet iets aan veranderen maar het is Obama niet gelukt en het zal Trump ook niet lukken. Het zit te ingebakken in het systeem, ik weet ook niet hoe dat op te lossen maar met riots en brandstichting zal het alvast ook niet gaan.
In elk land waar je vrijelijk met een blaffer kan rondlopen — lijkt mij dat een agent extra op zijn hoede moet zijn en soms het zekere voor het onzekere moet nemen..
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2020, 06:17   #32
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

Even zien:

De agent die effectief zwaar(en onprofessioneel overigens) in de fout ging is aangeklaagd.
De andere agenten zijn uit hun funkties ontzet,mogelijk al ontslagen,en riskeren vervolging.

regionale politici hebben al voldoende gezegd dat dit gedrag o n a a n v a a r d b a a r was en is.

Ondertussen worden delen van de stad in brand gestoken door schorremorrie dat daar NIKS mee te maken moet hebben!

Ondertussen,sedert de start van dit draadje,als het dan toch volgens "ras-lijnen" moet gaan,zijn in de VS,zonder mankeren,tientallen "zwarte mannen" ,neergeschoten door hun "lotgenoten",ze zijn al in koelkamers geschoven in afwachting van "disposal"....

Laatst gewijzigd door kelt : 30 mei 2020 om 06:18.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2020, 06:34   #33
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
In elk land waar je vrijelijk met een blaffer kan rondlopen — lijkt mij dat een agent extra op zijn hoede moet zijn en soms het zekere voor het onzekere moet nemen..
Misschien ja, maar het gaat toch ver hoor. Zoals bij een ongeluk, de man kwam bebloed uit het voertuig en ging strompelend naar de politieman voor hulp. Hij werd neergeschoten omdat die politieman bang was voor besmetting met aids, en werd niet gestraft.

Er is een diepzittend probleem bij de politie en de militarisatie. 1 van die mannen hier is politie, zoek de verschillen.

Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg army.jpg‎ (217,9 KB, 394x gelezen)
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2020, 08:02   #34
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Misschien ja, maar het gaat toch ver hoor. Zoals bij een ongeluk, de man kwam bebloed uit het voertuig en ging strompelend naar de politieman voor hulp. Hij werd neergeschoten omdat die politieman bang was voor besmetting met aids, en werd niet gestraft.

Er is een diepzittend probleem bij de politie en de militarisatie. 1 van die mannen hier is politie, zoek de verschillen.

En nu moeten we opletten oorzaken en gevolgen niet door elkaar te halen .Ik wijs er op,nav het recente incidentje in Brussel ,dat we op dezelfde weg zijn.

Er is een REDEN waarom "politie" steeds indrukwekkender gewapend denkt te moeten verschijnen in bepaalde wijken en bepaalde omstandigheden.Er is een REDEN waarom "gewoon" aangeklede politieagenten (zoals het groepje dat george vermoord heeft) zeer snel tot extreme vormen van geweld overgaan...(om hun zo aangevoeld gebrek aan bescherming in een hen ronduit vijandige omgeving te compenseren vrees ik...)



En ja.....het is ongetwijfeld diep doorgedrongen in Amerikaanse politie-opleidingen hoe "belangrijk" snel en nauwkeurig schietwerk is,of in het geval van waar dit draadje over begon,hoe snel "restrainen" het gebrek aan fysieke kracht en snelheid van ouder wordende mannen,en het gebrek aan medewerking van een arrestant moet compenseren.........Dit zijn de gevolgen.....


Ten gronde zou er veel verbeteren moesten de "pobleemgemeenschappen" eens beginnen hun jonge mannetjes op te voeden.Want DAAR beginnen alle problemen mee....(en we moetren daarvoor heus niet naar de VS kijken )

Laatst gewijzigd door kelt : 30 mei 2020 om 08:03.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2020, 08:20   #35
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
En nu moeten we opletten oorzaken en gevolgen niet door elkaar te halen .Ik wijs er op,nav het recente incidentje in Brussel ,dat we op dezelfde weg zijn.

Er is een REDEN waarom "politie" steeds indrukwekkender gewapend denkt te moeten verschijnen in bepaalde wijken en bepaalde omstandigheden.Er is een REDEN waarom "gewoon" aangeklede politieagenten (zoals het groepje dat george vermoord heeft) zeer snel tot extreme vormen van geweld overgaan...(om hun zo aangevoeld gebrek aan bescherming in een hen ronduit vijandige omgeving te compenseren vrees ik...)

En ja.....het is ongetwijfeld diep doorgedrongen in Amerikaanse politie-opleidingen hoe "belangrijk" snel en nauwkeurig schietwerk is,of in het geval van waar dit draadje over begon,hoe snel "restrainen" het gebrek aan fysieke kracht en snelheid van ouder wordende mannen,en het gebrek aan medewerking van een arrestant moet compenseren.........Dit zijn de gevolgen.....

Ten gronde zou er veel verbeteren moesten de "pobleemgemeenschappen" eens beginnen hun jonge mannetjes op te voeden.Want DAAR beginnen alle problemen mee....(en we moetren daarvoor heus niet naar de VS kijken )
Onze problemen zijn nog een stuk erger dan in de VS, die hebben nauwelijks te maken met moslims.

De VS had in de jaren '90 te maken met een enorm misdaad probleem en hebben dan de omslag gemaakt naar het toelaten van extreem geweld om dat in te dijken. Met 1000 man per jaar neer te schieten en 2 miljoen in de gevangenis los je het probleem inderdaad wel op maar de wijzer is te ver doorgeslaan, ze hebben de rest vergeten. Hier is het omgekeerd, er is veel ondersteuning maar geen repressie.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2020, 08:34   #36
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In Hong Kong gaan ze daar ook niet met lachen als iemand met valse briefjes in een winkel betaald. In Amerika hebben ze doorgaans altijd problemen met hetzelfde crapuul. Die vinden het dan nodig te beginnen alles in brand te steken en te plunderen. Die flikken zijn niet van de intelligentste maar als je alle dagen met dat crapuul geconfronteerd wordt daal je af naar dat niveau.
Er was inderdaad een voorgeschiedenis waar men weinig over zegt- of schrijft.

Dat de agent(en) daar een fout gemaakt hebben dat is wel duidelijk.

Maar zoals u al wist te schrijven: als je alle dagen met dat soort van 'crapuul' geconfronteerd wordt begin je wel anders te denken daar er in de meeste gevallen door de rechtbank(en) weinig of geen gevolg aan gegeven zal worden (zelfde in ons land) aan wat dat soort 'crapuul' allemaal uitsteekt of uitgestoken mocht hebben.

Men had de man in de boeien moeten slagen en een rechter er laten over oordelen over zijn 'daden' voordien?

Pijnlijk detail bij deze zaak is dat alles daar overhoop staat en velen het op een stelen zetten en vernielingen weten aan te brengen.

Begrijpt u mij niet verkeerd want ik ga niet akkoord met de actie van de agent maar ik kan er wel begrip voor opbrengen dat je dat soort van toestanden na een tijd (jaren) serieus beu bent.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 30 mei 2020 om 08:37.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2020, 09:20   #37
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

Zie je hoe we in dit draadje uiteindelijk bij de ESSENTIE aan het raken zijn van het probleem?

Het "probleem" is NIET de politie en zelfs niet "racisme".

Het probleem is een groter wordende "hopeloze" bevolking en een politiek systeem dat hen eigenlijk negeert...(en eerlijk gezegd,wat MOET je met honderd miljoen "deplorables?" ,je KAN hen niet helpen)
En het probleem is dat "de politiek" denkt dat "de politie" dan maar de problemen moet oplossen.

Het gevolg ,in menig land in de wereld is zelfs een tijdelijke aanhouding voor het controleren op een mogelijk verkeersdelict al aanleiding tot "rascisme" en in ieder geval tot allerlei geweldpleging.....

en ja,typisch met jonge onopgevoede mannetjes.....in de steek gelaten door hun ouders,door het falend schoolsysteem.....eigenlijk door iedereen....


Anti-systeem propagandisten zullen ,met plezier,zelfs kleine criminelen en "deplorables" tot "heldenstatus" verheffen (zoals nu bezig is...)

Maar dat helpt allemaal niks.

stelling: Neem alle politie weg uit die wijken en "police-violence" zal vanzelf verdwenen zijn....OK?

stelling:Vervang alle witte politielui door "zwarte" en de problemen zullen vanzelf verdwijnen.....OK?



flauwekul natuurlijk....

Laatst gewijzigd door kelt : 30 mei 2020 om 09:20.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2020, 09:28   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Er was inderdaad een voorgeschiedenis waar men weinig over zegt- of schrijft.

Dat de agent(en) daar een fout gemaakt hebben dat is wel duidelijk.

Maar zoals u al wist te schrijven: als je alle dagen met dat soort van 'crapuul' geconfronteerd wordt begin je wel anders te denken daar er in de meeste gevallen door de rechtbank(en) weinig of geen gevolg aan gegeven zal worden (zelfde in ons land) aan wat dat soort 'crapuul' allemaal uitsteekt of uitgestoken mocht hebben.

Men had de man in de boeien moeten slagen en een rechter er laten over oordelen over zijn 'daden' voordien?

Pijnlijk detail bij deze zaak is dat alles daar overhoop staat en velen het op een stelen zetten en vernielingen weten aan te brengen.

Begrijpt u mij niet verkeerd want ik ga niet akkoord met de actie van de agent maar ik kan er wel begrip voor opbrengen dat je dat soort van toestanden na een tijd (jaren) serieus beu bent.
Eigenlijk weten we niet al te veel over de aanloop van de gebeurtenissen. Het wordt heel minimalistisch voorgesteld als ging het slechts om een man die had trachten te betalen met een vals briefje.

Daarnaast is er mij iets opgevallen wat volgens mij een belangrijkste katalysator is geweest voor wat er nu gebeurt: de persconferentie van de burgmeester begon de gebeurtenissen onmiddellijk in het denkschema van zwart versus blank te plaatsen. In die zin beschouw ik de uithaal van Trump richting burgemeester heel terecht.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2020, 10:27   #39
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Ik denk niet dat dit overal ter wereld kan gebeuren.
De botinnekes al vergeten? Ik denk dat het overdreven machogedrag is bij sommige politiemensen. Maar in de USA is dat blijkbaar veel erger dan hier.
Niet vergeten dat het daar regelmatig gebeurt.
En wat de situatie daar in de hand gewerkt heeft was het geval van die zwarte jogger die in koelen bloede vermoord werd en waar de politie de blanke daders niet vervolgd heeft.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2020, 11:05   #40
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik kan begrijpen dat dit schokt maar die flikken krijgen wel met dit soort situaties vanaf de eerste minuut tot de laatste minuut van hun schift te maken. De verantwoordelijken of politici van achter hun bureau, die eerst eisen over een hard optreden, nu hun gat intrekken en de sukkels van knechten op het terrein de schuld geven.
Dan hadden ze maar een stiel moeten leren, dan moesten ze niet bij de politie gaan.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be