Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 augustus 2019, 20:24   #121
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Zelfmoord gebeurt ook wel met de wagen:

Citaat:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190823_...ging-tot-moord

Opzettelijke crash met vriend wordt poging tot moord

DIEPENBEEK

De 24-jarige Truienaar die twee jaar geleden samen met een vriend bewust tegen een boom reed in Diepenbeek, wordt verdacht van moordpoging. Hij had te kennen gegeven dat hij uit het leven wilde stappen. De vrienden toonden hun crash live op Facebook.

....

Staartje

Ook Bjorn M. overleefde het ongeval, maar twee jaar na de feiten krijgt de poging tot zelfdoding wel nog een gerechtelijk staartje. “De bestuurder wordt verdacht van poging tot moord”, zegt parketwoordvoerder Bruno Coppin. “We verwachten dat het onderzoek begin volgend jaar afgerond zal zijn.”

Aanvankelijk leek het erop dat ook passagier Bjorn M. uit het leven wilde stappen, maar of dat effectief zo is, moet het onderzoek uitwijzen. De passagier hoeft alleszins geen straf te vrezen. Zelfs in het geval dat hij ook de intentie had om een einde aan zijn leven te maken, is dat geen strafbaar feit.

Een poging tot zelfdoding die uiteindelijk als moord voor de rechter komt, is uiterst zeldzaam. In 2011 reed Stefaan Spooren uit Pelt met zijn moeder frontaal tegen een boom in Dilsen. Beiden zaten in een diepe put na de dood van Stefaans vader. Zijn moeder stierf bij het ongeval. Stefaan Spooren kreeg een milde straf van vijf jaar.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 07:11   #122
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat klopt maar zouden zij hun frustraties niet beter op een andere manier proberen weg te werken?

Tweede inzittende van gecrashte Porsche in Wijnegem nu ook overleden.

Who cares?
Uiteraard zouden zij die frustraties beter op een andere manier weg proberen te werken maar er zijn meer dan genoeg manieren die nog veel en veel slechter zijn: drugs gebruiken, alcohol, geweld gebruiken,...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 08:56   #123
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Uiteraard zouden zij die frustraties beter op een andere manier weg proberen te werken maar er zijn meer dan genoeg manieren die nog veel en veel slechter zijn: drugs gebruiken, alcohol, geweld gebruiken,...
Er zijn inderdaad nog tal van andere manieren dat klopt.

Als men zijn/haar frustraties niet in de hand heeft (veel mensen hebben dat niet meer de laatste tijden) en de slag aan zichzelf wil slagen, daar heb geen problemen mee, zolang er bij zijn/haar actie 'slag aan zichzelve slagen' geen andere onschuldige slachtoffers vallen.

In het geval van zij die hun wagen 'door en door kenden' (<- dat was wishful thinking) beperkte het zich tot schade aan zichzelf en aan de weg en natuur.

In het geval van het meisje dat laatst overleden is (mijn medeleven voor haar familie en vrienden) bij een ongeval ligt de schuld volledig bij de dronken bestuurden die zelfs op dat ogenblik niet had mogen rijden en nu een dodelijk slachtoffer en gewonden op zijn geweten heeft.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 25 augustus 2019 om 08:57.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 09:49   #124
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht


"Rooien" zegt de snelheids maniak. "Leer fantsoenlijk rijden" zou het passend antwoord zijn op zo iemand.

Als je van een blank sheet kan vertrekken kan je natuurlijk mooie auto pistes met struikgewas en daarachter niets bedenken. Dat is gemakkelijk.
Je mag van mij ook vangrails zetten of deze straat snelheid beperken tot 50km per uur
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 10:03   #125
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Je mag van mij ook vangrails zetten of deze straat snelheid beperken tot 50km per uur
Dat helpt weinig als men zich daar niet aan houdt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 10:23   #126
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat helpt weinig als men zich daar niet aan houdt.
Mensen houden zich vooral niet aan de limieten als die onlogisch zijn. Als ik per jaar meerdere boetes krijg omdat ik 52 in een zone 50 rij dan noem ik dat geldklopperij en falend beleid van de (plaatselijke) overheden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 10:28   #127
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Mensen houden zich vooral niet aan de limieten als die onlogisch zijn. Als ik per jaar meerdere boetes krijg omdat ik 52 in een zone 50 rij dan noem ik dat geldklopperij en falend beleid van de (plaatselijke) overheden.
Het gaat niet over mensen die 52 rijden waar 50 mag.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 10:39   #128
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het gaat niet over mensen die 52 rijden waar 50 mag.
Dit topic gaat daar inderdaad niet over maar wat je wel goed ziet in dit topic is de hatelijke neiging van veel Vlamingen om anderen te kloten en zelfs dood te wensen als ze de dikwijls belachelijke regeltjes overtreden. Overal bomen zetten zodat iemand die ook maar iets te snel rijdt of afwijkt zichzelf te pletter rijdt...

Dit hatelijke neiging is dan nog zeer dikwijls ingegeven door ziekelijke jaloezie of diepgewortelde frustratie. Eigenlijk totaal geen wonder dat Vlaanderen zo hoog scoort op het vlak van zelfmoorden, gebruik van anti-depressiva, slaappillen en andere psychotica en mentale aandoeningen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 10:52   #129
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dit topic gaat daar inderdaad niet over maar wat je wel goed ziet in dit topic is de hatelijke neiging van veel Vlamingen om anderen te kloten en zelfs dood te wensen als ze de dikwijls belachelijke regeltjes overtreden. Overal bomen zetten zodat iemand die ook maar iets te snel rijdt of afwijkt zichzelf te pletter rijdt...

Dit hatelijke neiging is dan nog zeer Eigenlijk totaal geen wonder dat Vlaanderen zo hoog scoort op het vlak van zelfmoorden, gebruik van anti-depressiva, slaappillen en andere psychotica en mentale aandoeningen.
Wat ik daar zie is dat die bomen daar al staan lang voor er auto’s waren.
Die worden daar dus niet gezet om automobilisten te kloten.
Maar ge kunt gelijk hebben, mensen die moeite hebben om zich aan de snelheid te houden, is dikwijls ingegeven door ziekelijke jaloezie of diepgewortelde frustratie.
Die hebben inderdaad nood een pilleke.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 10:57   #130
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.787
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dit topic gaat daar inderdaad niet over maar wat je wel goed ziet in dit topic is de hatelijke neiging van veel Vlamingen om anderen te kloten en zelfs dood te wensen als ze de dikwijls belachelijke regeltjes overtreden. Overal bomen zetten zodat iemand die ook maar iets te snel rijdt of afwijkt zichzelf te pletter rijdt...

Dit hatelijke neiging is dan nog zeer dikwijls ingegeven door ziekelijke jaloezie of diepgewortelde frustratie. Eigenlijk totaal geen wonder dat Vlaanderen zo hoog scoort op het vlak van zelfmoorden, gebruik van anti-depressiva, slaappillen en andere psychotica en mentale aandoeningen.
Je ziet het veel te emotioneel. Snelheidsbeperkingen zijn er om rationele redenen van veiligheid. Wie daar een pestmaatregel in ziet begint al verkeerd. Als dat dan nog eens geïllustreerd wordt doordat een te snel rijdend voertuig van de weg raakt met dodelijke gevolgen, ben ik daar niet blij om. Maar ik zie het wel als een bevestiging van het nut van snelheidsbeperkingen, inbegrepen een handhavingsbeleid.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 11:41   #131
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Je ziet het veel te emotioneel. Snelheidsbeperkingen zijn er om rationele redenen van veiligheid.
Niet altijd, er zijn ook snelheidsbeperkingen wegens het milieu: emissies, geluid
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 14:15   #132
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.096
Exclamation

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het gaat niet over mensen die 52 rijden waar 50 mag.
Hang en foto aan de eerste boom van een auto in prak tegen een 50km per uur tot aan de voorruit
Slogan
Een beetje harder en de boom staat op de achterbank
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 14:17   #133
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.096
Standaard

Alle snelheid beperking in belgie zijn niet gebaseerd op road design analyse
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2019, 07:54   #134
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Limburg gaat nu 100.000 bomen planten in hun stads- en gemeentekernen.

Dus NIET langs wegen buiten bebouwde kom.

Citaat:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190827_...rgse-gemeenten

Limburg wil als eerste provincie van het land duizenden bomen planten in de centra van zijn steden en gemeenten. Het idee wordt gelanceerd door gouverneur Herman Reynders maar krijgt de steun van alle politieke fracties in de deputatie.

In eerste instantie roept de deputatie de gemeentebesturen op zelf de spade in de grond te steken. Maar de gouverneur rekent ook op bedrijven, organisaties en particulieren om binnen enkele jaren zijn droomgetal van 100.000 nieuwe bomen in de verstedelijkte buurten van Limburg te bereiken. LSM (Limburg Sterk Merk) maakt alvast 1 miljoen euro vrij om deze boomplantactie een duwtje in de rug te geven.

Verkoelingseilanden

Bomen en groen in de stadskern absorberen CO2, zuiveren de lucht en halen de temperatuur met minstens een graad naar beneden. Het is bekend dat in stadskernen waar asfalt en beton meester zijn, de hitte langer vastgehouden wordt. Gouverneur Reynders: “We willen geen nieuwe bossen, wel willen we bomen planten op plaatsen waar mensen wonen of werken. Bomen vormen verkoelingseilanden en zijn ook goed voor het waterbeheer. “

Kopenhagen is een bekend voorbeeld waar recent beslist werd om massaal bomen aan te planten in de stad. Ook Londen, Barcelona en New York hebben in die zin initiatieven genomen. Dichter bij huis is er Maastricht waar alvast 3.000 nieuwe bomen in het centrum een plaatsje gaan krijgen.

Klimaatbomen

Het project van de provincie Limburg krijgt de naam ‘Klimaatbomen’ en start op 2 september. Dan vertrekt de communicatie naar de gemeentebesturen. Ruth Jaenen, directeur van LSM: “Zoals bekend komt het geld van LSM uit de opbrengst van de participaties van de Limburgse Reconversiemaatschappij (LRM). Heel wat Limburgse initiatieven rekenen op die jaarlijkse steun. Zij moeten niet ongerust zijn, aan dat geld wordt niet geraakt. Het miljoen voor het bomenfonds komt uit het goed beleggen van het geld van LSM.”

Gouverneur Reynders: “De verdeelsleutel voor het miljoen euro is berekend op basis van het aantal inwoners per gemeente. Dat betekent dat we iets meer dan één euro per inwoner kunnen uitkeren. Wij verwachten dat de gemeenten daar zelf een evenredig bedrag bovenop zullen leggen. Op die manier kunnen we dan al 2 miljoen euro inzetten voor nieuwe bomen.”

“Uiteraard zullen we er op toezien dat er inlandse bomen geplant worden, die bovendien ook betaalbaar zijn. We rekenen erop dat steden en gemeenten binnen drie jaar ten minste 10.000 bomen geplant hebben. Daarnaast hopen we dat bedrijven, verenigingen en particulieren geïnspireerd worden door deze actie en ook bomen gaan aanplanten. Hiervoor is geen subsidie voorzien, maar het genot van de bomen moet de drijfveer zijn. Ik droom van 100.000 nieuwe bomen in de stads- en dorpskernen van Limburg.”

Laatst gewijzigd door Micele : 27 augustus 2019 om 07:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2019, 13:48   #135
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Limburg gaat nu 100.000 bomen planten in hun stads- en gemeentekernen.

Dus NIET langs wegen buiten bebouwde kom.
Wat we zelf doen, doen we beter.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 11:40   #136
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.096
Standaard

Weer een road design probleem
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190921_04620460
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 13:25   #137
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boa Bekijk bericht
Of hij had zich aan de snelheidslimiet moeten houden dan was die mens ook niet dood.
Als ik het artikel goed begrepen heb, is het de passagier die dood is, en vecht de chauffeur voor z'n leven; het is best mogelijk dat hij inmiddels de strijd verloren heeft, maar daar vind ik niets over terug.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 13:28   #138
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Sommigen zullen misschien om die redenen dergelijke auto's kopen maar de meesten hebben zo'n auto's omdat ze liefhebber zijn van dergelijke auto's en soms omdat ze van sportief rijden houden. Dat dat sportief rijden op de openbare weg bijna nooit verantwoord is daar ben ik het 100% mee eens maar sommige mensen gebruiken dat als uitlaatklep voor opgekropte frustraties en dergelijke meer.
Zo'n mensen kunnen misschien beter éérst een cursus 'masturberen voor dummies' volgen, en pas als ze voor het examen slagen aan een rij-opleiding mogen beginnen.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 21 september 2019 om 13:29.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 14:18   #139
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

In enkele andere teksten in deze draad las ik frustraties, uitlaatklep, cursus masturberen voor dummies en ik dacht men is verwardheid vergeten?

Een auto-fan van het eerste uur?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 14:45   #140
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
In enkele andere teksten in deze draad las ik frustraties, uitlaatklep, cursus masturberen voor dummies en ik dacht men is verwardheid vergeten?

Een auto-fan van het eerste uur?
Gebeurt ook bij nieuwe uitlaten. Lol

En als de uitlaat te groot is worden ze ergens vooraan gepakt:
https://www.express.co.uk/videos/422...th-Porsche-car

Laatst gewijzigd door Micele : 21 september 2019 om 14:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be