Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 mei 2009, 20:29   #61
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
De angst voor Dedecker hier is bijna tastbaar.
Euh, neen. Hoe kan je angstig zijn voor een partij zonder enige vorm van talent?
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 20:57   #62
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

De linkse media heeft er in ieder geval geen angs voor... Voor iemand die de snel belg wet helpt toepassen en voor nog meer immigratiepleit en op GEEN ENKEL standpunt langer dan 1 dag hetzelfde standpunt aanhoudt is het inderdaad niet slecht om daar angst van te hebben.



Een kwestie van gezond verstand niet waar.

maar mssch kan kiko eens proberen om te weerleggen wat ik hier in de openingsposting poneer... of ben jij zo een fan van DD die er op stemt omdat je de kleuren van zijn logo nogal "flashy" vindt en die het fanstatsich vind dat hij elke dag op tV mag komen.


blijkbaar hebben LDD adepten ANGST van inhoudelijke discusies want dan zal meteen blijken hoe heterogeen en hoe onebtrouwbaar DD en zijn clubje wel is.

Vl onafnahknelijkheid? vroeger voor nu mogen ze dat zelfs niet meer uitspreken bij LDD...waar de aernoudst en andere belgicisten welkom zijn.

De koning? vroeger republiekein nu trots dat hij in het frans wat woordjes mag wisselen met Albert deux en dat hij op dezelfde lijn zit ook.

LDD is een fnuik om proteststemmen te neutraliseren in een voor het establishment totaal ongevaarlijke fnuik. Het zou me niets verbazen mocht het allemaal zijn doorgenomen met sla,ngen en co op die geheime ministerraden.

DD heeft 10 jaar lang alle paarse wetten gestemd, alle anti-vlaamse wetten dus ...heeft 10 jaar lang de sale and lease back operaties goedgekeurd, heeft 10 jaar lang de turkse toetreding bepleit. En nu is hij plots tegen die toetreding of is het nog niet rijp...en morgen plots weer voor . Dats is DD


Ik heb DD in 10 jaar paars nooit horen zeggen "ik vind dat deze wet niet gestemd mag worden" Of dit gaat te ver....

maar wel altijd" men heeft mij beloofd om minister te worden en men houdt die belofte niet...". DD is een mondige versie van dirk vijnck maar dan zonder scrupules maar met even weinig inhoud.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 15:58   #63
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Het is weeral prijs in't kiekenkot:

Secretaris LDD Genk verlaat partij uit onvrede


13:20 Het rommelt weer binnen de Limburgse afdeling van Lijst Dedecker (LDD). Jean-Marie Jacobs (60), secretaris van LDD Genk, verlaat de partij uit onvrede met het feit dat hem een plaats werd ontzegd op de verkiezingslijst.


Het zit al langer scheef in de Limburgse afdeling van LDD. Eerder verlieten Andy Pieters en Jos Wolfs de partij. Volgens Jacobs is het vertrouwen en de samenwerking binnen de partijafdeling geheel zoek.

"Op slinkse manier aan de kant geschoven"
"Ik heb mij anderhalf jaar lang ingespannen voor de partij, maar voor bewezen diensten krijg ik geen plaats op de lijst, zelfs niet onderaan", vertelt Jacobs onze redactie.

"Ik wil me niet nog eens 2 jaar, tot aan de gemeenteraadsverkiezingen, op mijn manier inspannen, met het risico ook dan op dezelfde slinkse manier aan de kant te worden geschoven."

"Dedecker heeft teugels niet goed in handen"
Jacobs heeft het vermoeden dat hij wordt tegengewerkt omdat hij "zijn mening wel eens durft zeggen". "Als het nu al blijft bij mooie woorden, zal dit niet anders zijn wanneer het zal gaan over 'het programma'. De theorie lijkt oh zo mooi, maar de praktijk is niet anders dan wat we reeds kennen van andere partijen", gaat hij verder.

Jacobs benadrukt dat zijn kritiek vooral is gericht naar mensen binnen de Limburgse afdeling al meent hij ook dat "Jean-Marie Dedecker zijn troepen niet altijd goed in de hand heeft".

http://www.hbvl.be/limburg/genk/secr...t-onvrede.aspx
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 16:10   #64
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Het is weeral prijs in't kiekenkot:

Secretaris LDD Genk verlaat partij uit onvrede


13:20 Het rommelt weer binnen de Limburgse afdeling van Lijst Dedecker (LDD). Jean-Marie Jacobs (60), secretaris van LDD Genk, verlaat de partij uit onvrede met het feit dat hem een plaats werd ontzegd op de verkiezingslijst.


Het zit al langer scheef in de Limburgse afdeling van LDD. Eerder verlieten Andy Pieters en Jos Wolfs de partij. Volgens Jacobs is het vertrouwen en de samenwerking binnen de partijafdeling geheel zoek.

"Op slinkse manier aan de kant geschoven"
"Ik heb mij anderhalf jaar lang ingespannen voor de partij, maar voor bewezen diensten krijg ik geen plaats op de lijst, zelfs niet onderaan", vertelt Jacobs onze redactie.

"Ik wil me niet nog eens 2 jaar, tot aan de gemeenteraadsverkiezingen, op mijn manier inspannen, met het risico ook dan op dezelfde slinkse manier aan de kant te worden geschoven."

"Dedecker heeft teugels niet goed in handen"
Jacobs heeft het vermoeden dat hij wordt tegengewerkt omdat hij "zijn mening wel eens durft zeggen". "Als het nu al blijft bij mooie woorden, zal dit niet anders zijn wanneer het zal gaan over 'het programma'. De theorie lijkt oh zo mooi, maar de praktijk is niet anders dan wat we reeds kennen van andere partijen", gaat hij verder.

Jacobs benadrukt dat zijn kritiek vooral is gericht naar mensen binnen de Limburgse afdeling al meent hij ook dat "Jean-Marie Dedecker zijn troepen niet altijd goed in de hand heeft".

http://www.hbvl.be/limburg/genk/secr...t-onvrede.aspx
Tegenwoordig is het elke dag prijs in LDD.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 16:21   #65
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

En we gaan door:

LDD-kandidate: "Ik trek je kop eraf, kloothommel"

06:28 De kiesstrijd wordt hard gespeeld, zeker bij Lijst Dedecker in Limburg, waar de ene kandidaat de andere op facebook voor het vuil van de straat uitmaakt.


“Ey kloothommel, wat zit je mensen van je eigen lijst te overplakken? Als ik het zie trek ik je kop eraf!”, schreef een Limburgse LDD-kandidate aan Andy Pieters, de Lanakenaar die vorige week LDD verliet. Hij voert nu als onafhankelijke campagne, ook al staat hij op de zevende plaats op de LDD-lijst.

“Ongeacht dit soort bedreigingen gaat mijn campagne door. Misschien moet ik nu affiches laten drukken onder de titel ‘Stem op een kloothommel’”, zegt Pieters.

De aanvallen op zijn persoon leiden tot vuile verwijten van LDD-fans aan LDD-haters. “JM Dedecker is zélf een dikke kloothommel”, menen deze laatsten.

YL


http://www.hbvl.be/verkiezingen/2009...thommel-2.aspx
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 16:49   #66
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ga jij er voor stemmen kiko ?
In géén geval.

Maar ik constateer dat DD veel mensen en partijen bijzonder zenuwachtig maakt, omdat ze vermoeden dat het een stemmenkanon is.

Hopelijk heb ik ongelijk.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 16:53   #67
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Tegenwoordig is het elke dag prijs in LDD.
Als het al zo erg is voor de verkiezingen. Wat gaat het dan niet zijn na de verkiezingen ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 17:04   #68
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
In géén geval.

Maar ik constateer dat DD veel mensen en partijen bijzonder zenuwachtig maakt, omdat ze vermoeden dat het een stemmenkanon is.

Hopelijk heb ik ongelijk.
De brave, nuja brave, man is een stemmenkanon... maar anderzijds, net voor ze hem uit de vld kieperden slaagde hij er niet in om stemmen af te snoepen van Christian Veroughstraete van het Vlaams Belang... hij faalde schromelijk en Tommelein zag zijn kans schoon hem van zijn vld-troon te stoten.

Zenuwachtig? bwa, niet echt. Kwestie ldd hoop ik ofwel onder de kiesdrempel of in het beleid. In beide gevallen zien we ze nadien nooit meer terug.

Wat mij zorgen baart is dat ze terwijl ze er zijn het Vlaams potentiëel verdelen, maarja, mss de ldd kiezer die van de vld komt kan dit als opstapje gebruiken naar het vb
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 16:44   #69
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Weer heibel bij LDD Limburg
vrijdag 29 mei 2009Auteur: (KSG) GENK - De Limburgse afdeling van Lijst Dedecker (LDD) wordt weer getroffen door controverse. Deze keer stapt Jean-Marie Jacobs (60) uit de partij. Volgens de oud-secretaris van de Genkse partijafdeling is er weinig ruimte voor kritiek binnen LDD Limburg. 'Ik werd gemeden omdat ik geen blad voor de mond nam. Bovendien worden mensen die er vanaf het begin bij waren opzijgeschoven door nieuwkomers', vertelt de gepensioneerde bediende, die na anderhalf jaar dienst geen plaats kreeg op de verkiezingslijst.

De ex-secretaris heeft het ook over wanpraktijken en corruptie. Iemand op de kieslijst zou zelfs zijn plaats gekocht hebben voor 50.000 euro.

'Onzin', reageert Jean-Marie Dedecker. Toch moet hij toegeven dat LDD Limburg met problemen kampt. 'We worden daar geïnfiltreerd door ex-Vlaams Belangers die de partij willen schaden.' (KSG)


Wat een onzin; alleen Smeets en Dewispelaere blijven nog over, de rest is weg of uitgerangeerd.
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 17:34   #70
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Weer heibel bij LDD Limburg
vrijdag 29 mei 2009Auteur: (KSG) GENK - De Limburgse afdeling van Lijst Dedecker (LDD) wordt weer getroffen door controverse. Deze keer stapt Jean-Marie Jacobs (60) uit de partij. Volgens de oud-secretaris van de Genkse partijafdeling is er weinig ruimte voor kritiek binnen LDD Limburg. 'Ik werd gemeden omdat ik geen blad voor de mond nam. Bovendien worden mensen die er vanaf het begin bij waren opzijgeschoven door nieuwkomers', vertelt de gepensioneerde bediende, die na anderhalf jaar dienst geen plaats kreeg op de verkiezingslijst.

De ex-secretaris heeft het ook over wanpraktijken en corruptie. Iemand op de kieslijst zou zelfs zijn plaats gekocht hebben voor 50.000 euro.

'Onzin', reageert Jean-Marie Dedecker. Toch moet hij toegeven dat LDD Limburg met problemen kampt. 'We worden daar geïnfiltreerd door ex-Vlaams Belangers die de partij willen schaden.' (KSG)


Wat een onzin; alleen Smeets en Dewispelaere blijven nog over, de rest is weg of uitgerangeerd.
Elke dag prijs in het schietkraam van LDD.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 21:50   #71
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
'We worden daar geïnfiltreerd door ex-Vlaams Belangers die de partij willen schaden.


Die paarse bedrieger van een dubbeldekker toch...eerst Vb'ers lokken met allerlei postjes en beloftjes en dan als die zien dat ze bedrogen zijn dan zijn het "infiltranten".


Die man is echt het toppunt van hypocrisie....een echte liberaal dus. Wel die ex-vb'ers bij LDD hebben het allemaal aan zichzelf te danklen. Een superbedrieger als DD moet je niet geloven dus ik heb er geen medelijden mee.

Maar DD die het VB wou uitroken vind het zelfs nodig het Vb de schuld te geven van zijn eigen wadaden...Straks is het nog de schuld van het Vb dat hij nu plots voor het cordon is en allicht heeft het Vb hem ook ontvoerd naar het paleis en hypnothyseerde het VB hem zodat hij alle paarse wetten stemde.


hZijn peidooi voor turkse toetreding was allicht ook een dubbelganer ingehuurd door het VB....


mama Dedecker hypocrieter, lafer en valser vind je niet.

Wie daar op stemt stemt op een nog valsere versie van verhofstadt.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 16:09   #72
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht


Die paarse bedrieger van een dubbeldekker toch...eerst Vb'ers lokken met allerlei postjes en beloftjes en dan als die zien dat ze bedrogen zijn dan zijn het "infiltranten".


Die man is echt het toppunt van hypocrisie....een echte liberaal dus. Wel die ex-vb'ers bij LDD hebben het allemaal aan zichzelf te danklen. Een superbedrieger als DD moet je niet geloven dus ik heb er geen medelijden mee.

Maar DD die het VB wou uitroken vind het zelfs nodig het Vb de schuld te geven van zijn eigen wadaden...Straks is het nog de schuld van het Vb dat hij nu plots voor het cordon is en allicht heeft het Vb hem ook ontvoerd naar het paleis en hypnothyseerde het VB hem zodat hij alle paarse wetten stemde.


hZijn peidooi voor turkse toetreding was allicht ook een dubbelganer ingehuurd door het VB....


mama Dedecker hypocrieter, lafer en valser vind je niet.

Wie daar op stemt stemt op een nog valsere versie van verhofstadt.
Dat is zo, maar toch gaan er nog veel mensen intrappen...
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 19:26   #73
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Nog een goeie, eigenlijk iets wat hier niet mag ontbreken: BAM!

Oosterweel en LDD : pro-BAM en contra-BAM


We zullen er niet zwaar aan tillen, want het weegt licht het gewicht van het partijtje van één man en zijn bende avonturiers en tafelschuimers.

Een onverdachte bron, Lex Molenaar de vriend van de middelmaat, de brave believer in de sprookjes van Sheherazade vertelt u in zijn eigen goedgekozen woorden in het artikel met de loktitel : "Zit Dedecker in Milaan met de blonde van K3" het volgende :

"Moniek Denhaen uit Bonheiden, voormalig woordvoerster van Miet Smet (CD&V) en van Touring, heeft veel verstand van alles wat met mobiliteit te maken heeft. Tijdens haar allereerste dag bij LDD zorgde zij meteen voor langverwachte duidelijkheid rond het partijstandpunt over de Oosterweel : LDD is voor de snelste oplossing, en tot nader order is dat het BAM-tracé. De kruistocht tegen BAM van LDD-senator Lieve van Ermen mag dus vanaf heden als een persoonlijke hobby worden beschouwd."

Als de vriend Molenaar zich van enige ironie bedient, weest u er zeker van dat hij dan een echt belachelijk tegenspraak heeft ontdekt. Senator Van Ermen, die arts is in het Antwerpse, heeft vanuit haar professionele kennis een partijstandpunt ontwikkeld (terecht of ten onrechte, dat laten wij in het midden) terwijl een nieuwkomer van bij de eerste dag compleet het tegenovergestelde poneert. Het zal nog vaak carnaval zijn met de gasten en meiden van LDD. Wacht tot Anne de Baetzelier de onderwijsplannen van de partij zal ontvouwen die zij besproken heeft met haar kindjes.

Ray

__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 09:37   #74
kaptenkirk
Partijlid
 
kaptenkirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
In géén geval.

Maar ik constateer dat DD veel mensen en partijen bijzonder zenuwachtig maakt, omdat ze vermoeden dat het een stemmenkanon is.

Hopelijk heb ik ongelijk.
Helaas, je hebt ongelijk. Afspraak op 7 juni.

Jan met de pet is het gezeik van alle andere partijen SPUUGZAT.

Wat kan LDD méér verkeerd doen dan de traditionele? Het zullen proteststemmen worden...
__________________
JEAN MARIE FOR PRESIDENT. YES HE CAN...
kaptenkirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 09:48   #75
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk Bekijk bericht
Helaas, je hebt ongelijk. Afspraak op 7 juni.

Jan met de pet is het gezeik van alle andere partijen SPUUGZAT.

Wat kan LDD méér verkeerd doen dan de traditionele? Het zullen proteststemmen worden...
Wat ldd méér verkeerd gaan doen? Wat hij gaat doen: Gewoon de proteststemmen op een schoteltje terug aanbieden aan de tradietionele partijen. Is het niet nu, dan zal het kortelings zijn bij de volgende federale verkiezingen.
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 10:02   #76
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

John Vrancken


Aan Jean-Marie Dedecker
Onderwerp: LDD Limburg en ex-Vlaams Belangers

Houthalen, 31 mei 2008.

Geachte heer Dedecker,
Beste Jean-Marie,

Betreft : LDD Limburg en diverse aantijgingen

De Pers

Het is weer niet de eerste keer dat er in de pers een sneer wordt gegeven naar ex-Vlaams Belangers, die naar uw partij overstapten of zelfs door uw ‘tafelspringer’ Reekmans werden binnen gehaald, en die LDD zouden beschadigen.

Ik citeer hiervoor de laatste uitspraak in De Standaard van deze week:

'Onzin', reageert Jean-Marie Dedecker. Toch moet hij toegeven dat LDD Limburg met problemen kampt. 'We worden daar geïnfiltreerd door ex-Vlaams Belangers die de partij willen schaden.' (KSG)

Ik wil in dit laatste geval nog maar eens het voordeel van de twijfel geven door ervan uit te gaan dat één en ander door de pers misschien weer eens uit zijn verband is gehaald. Indien deze uitspraak echter wel als zodanig is gedaan, betreur ik ten zeerste afkeurend zulke nonsens.

Maar tegelijk wil ik ook eens terug gaan naar een eerdere uitspraak in dezelfde krant, waarin je naam en toenaam noemde door te verklaren dat ‘Vrancken tenslotte Limburg in de vernieling heeft gereden’.

Wel Jean-Marie, beide rechtstreekse en onrechtstreekse uitlatingen laat ik voor wat ze zijn en in voorkomend geval voor uw rekening, maar ik neem hier wel de gelegenheid te baat om eens eindelijk één en ander in de juiste context te plaatsen voor wat betreft de Limburgse LDD.

Ik heb in CC een aantal Limburgse en andere LDD leden, en ex-LDD leden, gezet, die kunnen beamen en getuigen wat ik hier ga neerschrijven, zonder deze mensen echter deelachtig te willen maken aan deze brief, met uitzondering dan van Tony Soetaers, ex-voorzitter van de Houthalense afdeling, die mij vroeg te reageren op wat er o.a. over ex-VBers wordt gezegd en deze mail onderschrijft.

Ik ben dus niet naar de pers gestapt, omdat ik denk dat dit niet de juiste manier is om met elkaar op een volwassen manier te communiceren. De pers zou er echter wel gretig op in gegaan zijn, al was het maar om LDD in deze laatste dagen vóór 7 juni verder te beschadigen…

Je stelt vast dat de provinciale afdeling uit elkaar is gespat of aan het afbrokkelen is: spijtig voor de hardwerkende overblijvers, die het slachtoffer zijn van malversaties van enkelingen, die wellicht wél met zekere kwade bedoelingen of uit opportunisme de partij - gewild of door onkunde - in de grond hebben geboord.

Over de ex-VBers

In de loop van de twee jaren, die LDD jong is, zijn een aantal Vlaams Belangers uit overtuiging naar Lijst Dedecker gestapt of er door Reekmans naartoe zijn gehaald. Het merendeel van deze mensen zijn met een mandaat overgestapt en hebben hierdoor uw partij op de kaart gezet, gaande van een parlementair mandaat over provinciale raadslieden tot een gemeentelijk mandaat. Allen zijn met de beste bedoelingen, en ik herhaal het, uit overtuiging naar uw partij gestapt, omdat zij in de ideologische grondslag ervan geloofden. Hetzelfde kan gezegd worden van de drie Vlaamse parlementsleden, die door de overstap mét een mandaat, LDD op de Vlaamse nationale kaart hebben gezet… Zonder ons was er politiek op Vlaams niveau geen sprake geweest van Lijst Dedecker. Spijtig dat daar zo neerbuigend over gedaan wordt en zo weinig respect en erkentelijkheid voor bestaat!

Ik vraag me dus af wie van ons nu zo dom zou zijn om met een mandaat bij het Vlaams Belang te vertrekken (in mijn geval zelfs met een verkiesbare plaats!) en in uw partij te infiltreren. Welk voordeel zouden zij hieruit putten? De deur dicht slaan bij het VB, LDD beschadigen of ‘in de vernieling rijden’, om tenslotte met lege handen over te blijven. De redenering zou kloppen indien deze mensen één voor één terug naar het VB zouden zijn gehaald, maar niets is minder waar. Beschadigen uit eigen belang, dan? Hoe dom zou zo iemand in zo’n geval kunnen zijn?

Voor wat mijn ‘entourage’ aangaat kan ik stellen dat wij vanaf de eerste dag van onze overstap hard hebben gewerkt, ons de naad uit de kleren hebben gelopen om afdelingen op te richten, verder te organiseren, het peterschap op te nemen over jonge, kleine afdelingen om de provincie te doen groeien en een ‘inhoudelijke’ werking te geven aan uw politiek project…

Infiltreren om te beschadigen staat hier dus haaks op!

Limburg was een warboel toen ik toetrad. Er waren veel persoonlijke intriges en vetes, die de werking blokkeerden. Eddie Box was (is) de politiek secretaris en had de opdracht afdelingen op te richten en te begeleiden. Wel, Jean-Marie, wij hebben ervaren dat deze man Limburg naar zijn hand aan het zetten was en de oprichting van bepaalde afdelingen zelfs afgeremd heeft, omdat bepaalde lokale militanten niet naar zijn pijpen wilden dansen. Wie niet voor Box was, was tegen hem en gedoemd te verdwijnen.

Uiteindelijk kreeg ik het vergiftigd geschenk het boeltje te reorganiseren. Ik botste dus op en met de Box-clan. Ik was de luis in zijn pels. Ik liep niet in het Box gareel en ik moest, om de publieke woorden van zijn kompaan Ritzen (Roadshow Tongeren) te gebruiken, ‘gekeeld worden’ .

Wel Jean-Marie, zonder de ganse story weer over te doen, het is hun gelukt, nietwaar!
Vrancken werd gekeeld. En toen ik aan de kant was gezet, kreeg ik van Ritzen een sms met de niet mis te verstane woorden: ‘ en na 7 juni wordt er met de trawanten van Vrancken afgerekend! ‘ . Enkele Limburgse LLDers hebben deze sms gelezen en kunnen dit bevestigen… De geheime agenda bestaat dus nog altijd, zelfs met de medewerking van een Ritzen die uit de partij werd gezet.

Allerlei machinaties en onderkruiperijen hebben ertoe geleid dat ik door jou opzij werd gezet voor een nieuwkomer (en politiek onbekwame) Lode Vereeck. De grote redder van de Limburgse LDD! De Sinterklaas noemde jij hem zelfs op één van de partijraden… Zijn bedoelingen waren en zijn goed en oprecht, de uitwerking echter minder succesvol zo blijkt uit de laatste evoluties.

Ik stel alleen maar vast dat, sedert mijn afzetting, LDD Limburg verder uit elkaar is gespat. Zeker niet door mijn toedoen of door machinaties van ex-Vlaams Belangers, die inmiddels ook de partij verlaten hebben of eruit zijn gezet. Deze Vlaams Belangers zijn nog braaf gebleven en hebben zich op de achtergrond gehouden, behoudens enkele terechte uitspraken in de pers. Maar verder hebben zij zeker geen deel gehad in de aftakeling van LDD Limburg!

Ik stel ook vast dat - ondanks alle waarschuwingen van andere leden van het eerste uur - jij je toch door de Box clan liet beïnvloeden en mee aan de ondergang van Vrancken hebt geholpen. Dat er dus wel degelijk een bende rond Box werd gevormd, die een geheim agenda hadden (hebben), die ondermijnend ging werken, getuigen de woorden van Box-ventje Andy Pieters in een antwoordmail aan Tony Soetaers
__________________________________________________ ___

From: Andy Pieters
To: Tony Soetaers
Subject: Re: verandering mailadres
Date: Thu, 21 May 2009 11:14:33 +0200

Tony,

Bedankt voor u eerlijke mening en visie over de LDD.
Het verhaal van Lode Vereeck klopt compleet. Inhoudelijk is hij prachtig, maar hij is politiek en sociaal gehandicapt.
Ik denk echter wel dat ik minder dan jijzelf denkt heb bijgedragen tot het opzijschuiven van John.
Over de manier van werken van John kon men zeggen wat men wil, maar als hij op de lijst stond, stond er tenminste iets van bekwaamheid op.
De lijst wat nu voorligt is zelfs het niveau van de gemeenteraad niet waard.
Een opgeluchte Limburger,

Met vriendelijke groet,

Andy Pieters
7de plaats Vlaams Parlement - Lijst 12
Verbindingstraat 1
3630 Maasmechelen

___________________________________


From: Tony Soetaers
To: Andy Pieters
Sent: Wednesday, May 20, 2009 10:53 AM
Subject: RE: verandering mailadres

Beste Andy

Eindelijk heb je ook ingezien hoe het er aan toe gaat bij LDD
Inzet is er niet belangrijk,of toch ,je inzetten voor anderen dat wel.
Lode Vereeck is misschien wel intelligent maar op politiek vlak een grote 0.
Het moet mij toch van het hart dat jij en Jos samen met het kliekje Box erg jullie best hebben gedaan om John aan de kant te schuiven.Nochtans is John een eerlijk en bekwaam iemand,die het samen met zijn entourage erg goed meende met de partij.
Eigenlijk te eerlijk binnen deze rotte mentaliteit van LDD.
Maar ja,beter laat dan nooit inzien dat je daar fout zat.

groeten

Tony Soetaers

______________________________________


Voor alle duidelijkheid: Andy Pieters en consoorten zijn dus echt mijn vrienden niet! Ex-secretaris van LDD Genk, Jean-Marie Jacobs, de laatste die LDD verliet, heb ik in mijn tijd gekend als een degelijk en integer man. Ik heb hem als zodanig ook altijd gerespecteerd, ondanks het feit dat hij via Patje Panis in het Box-kamp terecht was gekomen en zich dus ook heeft laten beïnvloeden.

Ik heb dus geen hand in hun vertrek en de manier waarop Pieters de partij schoffeert! Je moet het maar doen, wachten tot de lijst ingediend is om enkele uren daarna zich als onafhankelijke op de lijst te nestelen! Van beschadiging gesproken, dit kan pas tellen! En te zeggen dat dit ventje, tezamen met Jos Wolfs, al eerder de partij verlaten hadden, maar met zekere chantage terug binnen gehaald werden. Pieters werd er zelfs voor beloond met een niet onaardige 7 de plaats op de lijst.

Het valt ook op dat de ‘geest’ van Box door de Limburgse lijst straalt: zijn mannetjes zijn op de lijst geïnfiltreerd en werden op de goede plaatsen neer gezet… de namen kan je zelf wel invullen…

LDD Limburg, nu

Er is heel wat water door de Demer gevloeid sinds ik de partij – en de lijst – kwaad verliet. Onrecht kan ik niet aan en ik reageer dan ook impulsief en furieus, maar niet minder consequent in zulke omstandigheden…

Maar van gans de werking, van gans de ‘inhoud’, die Vereeck aan Limburg ging geven, schiet niet veel meer over. In feite hebben we van die bewuste ‘inhoud’ niet veel gemerkt, behoudens de inhoud, die ik eraan gegeven had door de afdelingen aan ‘het werk te zetten’, maar die uiteindelijk in een sisser is geëindigd…

Van de Noord-Limburgse werking – de indertijd beste regio! – schiet niets meer over. Ik heb daar geen hand in! In Regio midden Limburg zijn nog een aantal zeer valabele militanten goed bezig, maar raken stilaan ontmoedigd… Over Zuid-Limburg zullen we maar zwijgen: die regio heeft nooit gewerkt, behalve Limburg ‘tegen gewerkt’ onder invloed van Box en zijn sujetten…

Het doet pijn aan het hart zoveel goede militanten, harde werkers en overtuigde Liberalen te zien verdwijnen omwille van – historisch – de Box machinaties en anderzijds het gebrek aan motivatie door de huidige voorzitter.

Je was nochtans meer dan eens verwittigd en ingelicht, maar de invloed van Box, tot in de Brusselse fractie!, was blijkbaar groter. Maar tegelijk ook vunziger! Hij heeft er onderandere de andere medewerkers tegen mij en mijn entourage opgezet: getuige de tegenwerking, die ik van Carl Decoster in mijn laatste periode kreeg. Zij hadden zich ‘gevonden’, zij waren ‘solidaire vrienden’ geworden, ziek in hetzelfde bedje van gerechtelijke vervolgingen…

Oorzaken van neerwaartse trend ook elders te zoeken…

Iedereen weet intussen dat heel wat misgelopen is bij LDD, niet alleen in Limburg, maar ook nationaal en in andere provincies, en dat een grote oorzaak van de ontsporingen te zoeken is bij de fractiemedewerkers, die in ‘clan’ bepaalde mandatarissen hebben ‘gesteund’ en ‘gepromoot’ en anderen dan weer hebben ‘tegen gewerkt’ en ‘afgemaakt’.

Ik behoor spijtig genoeg tot deze laatste groep…

Ik wil eindigen, Jean-Marie, met de stellige bewering dat ik, noch enig andere ex-VBer, enige hand hebben in wat er nu allemaal misgelopen is en nog misloopt bij LDD Limburg. De oorzaak moet niet bij ons gezocht worden, maar eerder bij ex-VLDers, die zelf om niet te propere redenen uit hun partij waren gezet. Of zouden zij misschien wél de infiltranten zijn, die de VLD bij jou heeft neergeploft, om jouw partij en project als concurrent te kelderen?

Jean-Marie, ik heb je dit alles geschreven, enkel om één en ander recht te zetten en in de juiste context te duiden. Verder heb ik er geen belang bij, vermits de kaarten geschud waren en het kwaad geschied is…

Je zal de kaarten opnieuw en degelijk moeten schudden als je jouw partij nog wil redden…

Ik stel alleen vast dat anderen Limburg in de vernieling hebben gereden… een gevolg van verkeerde beslissingen, die indertijd ook impulsief (door jou) waren genomen, onder invloed van malafiede sujetten.

Spijtig dat zulk mooi en waardevol project in Limburg tenslotte mislukt is!

Ik wens jullie verder veel succes bij de verkiezingen, al was het maar om de nog overblijvende harde werkers te belonen.



Beste groeten,
John Vrancken
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 13:14   #77
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Vrancken zegt natuurlijk wat hij wil, zijn vingers zijn zelf meer dan aangebrand. Maarja hij weet natuurlijk ondertussen wel hoe hard het stinkt bij ldd.
__________________
www.vlaamsbelang.org

Laatst gewijzigd door dominatrix : 2 juni 2009 om 13:16.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 16:18   #78
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

vrancken is even hypocriet als DD zelf...vracken zende bij yhet Vb zelf mails rond om DD uit het Vb te houden wegens( terecht) totaal onbetrouwbaar.

het is één zootje ongeregeld. met enkel een hollander eppink als lichtpunt. ik denk dat die wel oprecht tegen het cordon is. maar hij zit in een rot nest en doet het mijns inziens ook enkel voor europees postje.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 17:45   #79
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
vrancken is even hypocriet als DD zelf...vracken zende bij yhet Vb zelf mails rond om DD uit het Vb te houden wegens( terecht) totaal onbetrouwbaar.

het is één zootje ongeregeld. met enkel een hollander eppink als lichtpunt. ik denk dat die wel oprecht tegen het cordon is. maar hij zit in een rot nest en doet het mijns inziens ook enkel voor europees postje.
Die mails zijn mij bekend. Vooral De Wispelaere mocht het ontgelden, wat ik overigens terecht vond.

Eppink wil tegen vrhfsdt ingaan, zogezegd, want als ldd een zitje bemachtigd zal hij maar best zorgen dat ldd in een coalitie komt... een liberale... met vrhfdst
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 17:04   #80
kaptenkirk
Partijlid
 
kaptenkirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Wat ldd méér verkeerd gaan doen? Wat hij gaat doen: Gewoon de proteststemmen op een schoteltje terug aanbieden aan de tradietionele partijen. Is het niet nu, dan zal het kortelings zijn bij de volgende federale verkiezingen.
7 juni weten we of je gelijk hebt. Ik lig er allang niet meer wakker van. Belangrijk is dat er een sterk signaal aan de zeikerds gegeven wordt dat het hoog tijd wordt om belgie te laten ontploffen. Dit is niet meer leefbaar.

Hoe minder stemmen de zeikerds krijgen, hoe minder waterdrager ze kunnen spelen voor de gevestigde orde (lees : de adel).
__________________
JEAN MARIE FOR PRESIDENT. YES HE CAN...
kaptenkirk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be