Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 december 2002, 16:17   #1
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

Iran heeft vandaag officieel 400 nooit gebruikte straaljagers terug bezorgt aan Irak.
Het ging om de straaljagers die in de oorlog Irak-Iran door Iran werden ingepalmd.
Na dagelijkse onderhandelingen van Syrie met Iran is het onvermijdelijke gebeurd. Iran geeft alle oorlogsmateriaal terug.
En niet omdat ze medelijden hebben met Irak, neen omdat Iran zich verplicht voelt om een Islamitische staat te steunen in zijn toekomstige oorlog tegen de eeuwige satan!
En zo zouden ALLE Arabische leiders moeten doen, vind ik.
Overigens is de onbemande vliegtuig die van de week is neergehaald door Irak gebeurt met 1 van de 400 straaljagers.

Bron: Al-jazeera en bevestigd door hoge functionarissen van Iran, Irak en Syrie.

Israel kwam vandaag met een gefantaseerd complottheorie.
Ze beschuldigen Syrie ervan dat ze alle massavernietigingswapens van Irak verbergen.
Goed bezig zionisten, even snel een massaverhuis zonder satelietbeelden van alle grote veiligheidsdiensten!!
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2002, 16:23   #2
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Kan U even een link doorsturen?
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2002, 16:33   #3
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

En dan? Irak heeft niet eens de faciliteiten nog de bemanningen om die vliegtuigen nog deskundig en efficiënt in te zetten! Militair-technologisch is Irak -net zoals alle Arabische landen- ver achter.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2002, 17:02   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Als het Migs(de oudere modellen) zijn is het best mogelijk dat een half getrainde aap er iets mee kan doen dat op vliegen lijkt.En tegenover een op dat moment onbemand en belangrijker-onbewapend toestel een redelijk figuur kan slaan.(kleiduifschieten met een RC vliegtuig als doel?)

Maar ik vrees, zelfs al komen die toestellen met voldoende raketten en granaten terug(zeer twijfelachtig) dan lijken deze een leuk doelwit voor de technologisch veel capabelere Navo toestellen.


En ja Mustapha, ik zou het nog zo'n slechte zaak niet vinden dat de Arabische, of zelfs de hele moslimwereld zou opstaan tegenover de grote Satan, dan hebben we tenminste het ware gelaat van deze Moderne instelling te zien.En mogen we er met zijn allen eens een mep op geven.

De Israëlische paranoide theorie van dat Syrië de massavernietigingswapens van Irak verstopt.En dit niet gezien zou zijn door de satelieten?
Tja, wie weet, maar een tunnel graven is ook geen groot ding als je mankracht en machines hebt(en ja ,er is wel wat materiaal van de olieindustrie dat bruikbaar is)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2002, 18:59   #5
sander
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Berichten: 6
Standaard

1. Dit bericht ben ik nog nergens tegengekomen, en het is erg sterk dat Iran 400 iraakse vliegtuigen bijhield terwijl van hun eigen luchtvloot op het eind van de oorlog niet veel overbleef. Tot nader order neem ik het bericht dus niet serieus.

Tijdens de golfoorlog zijn een aantal militaire en burgervliegtuigen naar Iran verhuisd, en Irak kreeg ze achteraf niet terug, zogezegd als vergoeding voor de Iran-Irak oorlog. De beste vliegtuigen zijn ingelijfd in de Iraanse luchtmacht.
Zie deze beschrijving van de iraanse luchtmacht
Het zou kunnen dat Iran nu een aantal vliegtuigen teruggegeven/geruild heeft.

Ik zou best wel meer arabische bronnen willen vertaald/aangewezen zien, mits een aantal journalistieke criteria worden in acht genomen.

Al Jazeera verschijnt overigens binnenkort in het Engels.

2. Die beweringen zijn toe te schrijven aan Sharon en zijn mogelijk in theorie, want er is vermoedelijk een vloot Iraakse vrachtwagens die gebruikt worden om materiaal te verbergen. De beweringen zijn meteen tegengesproken door andere Israelische officials.
Zie Israel National News. Het zijn verzinsels.
sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2002, 18:44   #6
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Die straaljagers van Irak zullen in ieder geval niet moeilijk te besturen zijn.

Er is maar één knopje, namelijk om te stijgen.

Om te dalen, daar zorgen de Amerikanen, Engelsen of Israelieten wel voor.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2002, 15:23   #7
Communist
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Berichten: 304
Stuur een bericht via MSN naar Communist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Iran heeft vandaag officieel 400 nooit gebruikte straaljagers terug bezorgt aan Irak.
Het ging om de straaljagers die in de oorlog Irak-Iran door Iran werden ingepalmd.
Na dagelijkse onderhandelingen van Syrie met Iran is het onvermijdelijke gebeurd. Iran geeft alle oorlogsmateriaal terug.
En niet omdat ze medelijden hebben met Irak, neen omdat Iran zich verplicht voelt om een Islamitische staat te steunen in zijn toekomstige oorlog tegen de eeuwige satan!
En zo zouden ALLE Arabische leiders moeten doen, vind ik.
Overigens is de onbemande vliegtuig die van de week is neergehaald door Irak gebeurt met 1 van de 400 straaljagers.

Bron: Al-jazeera en bevestigd door hoge functionarissen van Iran, Irak en Syrie.

Israel kwam vandaag met een gefantaseerd complottheorie.
Ze beschuldigen Syrie ervan dat ze alle massavernietigingswapens van Irak verbergen.
Goed bezig zionisten, even snel een massaverhuis zonder satelietbeelden van alle grote veiligheidsdiensten!!

Wij Belgen zouden in de plaats van machinegeweren naar Nepal te steuren, zoveel mogelijk wapens naar Irak steuren. En als ze volk nodig hebben om de wapens te bedienen, ik ben al bereid.
__________________
"De arbeiders hebben niets te verliezen dan hun ketenen. Ze hebben een wereld te veroveren. Arbeiders aller landen, verenigt U!!"
Karl Marx

"Als de onrechtvaardigheid gewaarborgd wordt door de wet, dan is het tijd dat het volk, die grote rechtspleger, opstaat en met een stamp van de voet heel die boel van modder en onrechtvaardigheid omverwerpt!"
Priester Adolf Daens,
Een Christelijke Communist
Communist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2002, 17:16   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ok Communist.

Irak FN wapens verkopen, goed plan, kunnen er nog een paar Iraakse gezinnen geen voedsel meer krijgen van de voedselprogramma's.Olie voor voedsel dingen, van de VN.
Misschien wel geld voor het Waalse FN ,en de broodheren van deze firma, maar ,ter welk nut?

Ook maken die honderden ,niet duizenden redelijk goeie moordwapen het Irakeese leger enigzins gevaarlijker voor een potentiele invasie.
Die toch met HiTech vanuit de lucht gevoerd zal worden.

Ook is dit idee zo geniaal dat België een verstotelingtje zal worden in de westerse wereld, lekker open voor de Communisthatende Extremistische Moslims(die zowat alles haten wat niet Mokkakleurig en Allajroepend door het leven gaat).

Oftewel ,mijn idiote Communist, eerst bewijst China en de USSR dat het communisme niet werkt(loopt steeds dood op de menselijke eigenschappen machtswellust en inhaligheid.)
Nu spreek je jezelf nog tegen door Pro Dictatuur van een enkele familie te zijn(de Irakese Leiding is voor 90% Sadam's familie).
Was het Communisme niet gegroeit uit de Marx docterine en een Haat tenopzichte van de voor Rusland redelijk gematigde Romanov's?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2003, 09:50   #9
fritz
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 november 2002
Locatie: kempen
Berichten: 11
Standaard


stevige onzin, deze stelling, om een nieuwe jaar mee te beginnen....
blijkbaar wordt iedereen zo simpel van geest dat ze denken dat problemen opgelost raken door
* blindelings religieuze of politieke leiders achterna te hollen
* huidskleurtjes te vergelijken
* aan iemands afkomst genetische waarden te koppelen
* hun eigen onvermogen om te zetten in spuwen van gal naar iedereen die ietwat anders denkt

Maar doe gerust verder...jullie krijgen ondertussen een steeds groter wordende aanhang. Binnenkort kunnen jullie met je "meerderheid" wat gaan ravotten.
Dan kunnen jullie uitmaken wie de grootste groep idioten is. De betekenis van grootste zal ik zelf wel invullen
fritz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2003, 10:01   #10
ghost
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Berichten: 47
Standaard

De vroegere staatssecretaris van de VS, Warren Christopher, heeft nu ook onomwonden gezegd, dat Noord-Korea een veel grotere bedreiging is voor de wereldvrede dan Irak.
ghost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2003, 11:21   #11
torvicx
Provinciaal Statenlid
 
torvicx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2002
Berichten: 651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Iran heeft vandaag officieel 400 nooit gebruikte straaljagers terug bezorgt aan Irak.
Het ging om de straaljagers die in de oorlog Irak-Iran door Iran werden ingepalmd.
Na dagelijkse onderhandelingen van Syrie met Iran is het onvermijdelijke gebeurd. Iran geeft alle oorlogsmateriaal terug.
En niet omdat ze medelijden hebben met Irak, neen omdat Iran zich verplicht voelt om een Islamitische staat te steunen in zijn toekomstige oorlog tegen de eeuwige satan!
En zo zouden ALLE Arabische leiders moeten doen, vind ik.
Overigens is de onbemande vliegtuig die van de week is neergehaald door Irak gebeurt met 1 van de 400 straaljagers.

Bron: Al-jazeera en bevestigd door hoge functionarissen van Iran, Irak en Syrie.

Israel kwam vandaag met een gefantaseerd complottheorie.
Ze beschuldigen Syrie ervan dat ze alle massavernietigingswapens van Irak verbergen.
Goed bezig zionisten, even snel een massaverhuis zonder satelietbeelden van alle grote veiligheidsdiensten!!
Wat uw oorlogstaaltje betreft; jullie bestaan bij gratie van links en niets anders.....
(lees maar eens de open brief van de "arabisch-europese" liga gericht aan de "andersglobalisten" ergens op dit forum. Als een van de vele voorbeelden. )
Men zal dus eerst links moeten aanpakken om jullie aan te pakken. Dan is dan ook geen probleem. Men stemt op het blok om vld in het centrum te houden dat versterkt zowiezo de rechtse flank van de politiek. De rest is kwestie van tijd......
__________________
God is een coctail, ieder proeft wat die wil,
en atheisten zijn geheelonthouders....
http://www.stupidarab.com/index.html

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2003, 17:42   #12
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Communist


Wij Belgen zouden in de plaats van machinegeweren naar Nepal te steuren, zoveel mogelijk wapens naar Irak steuren. En als ze volk nodig hebben om de wapens te bedienen, ik ben al bereid.

Absoluut akkoord, wij sturen u naar Irak, liefst van al nu meteen. Opgeruimd staat netjes
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2003, 20:36   #13
Communist
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Berichten: 304
Stuur een bericht via MSN naar Communist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fritz

stevige onzin, deze stelling, om een nieuwe jaar mee te beginnen....
blijkbaar wordt iedereen zo simpel van geest dat ze denken dat problemen opgelost raken door
* blindelings religieuze of politieke leiders achterna te hollen
* huidskleurtjes te vergelijken
* aan iemands afkomst genetische waarden te koppelen
* hun eigen onvermogen om te zetten in spuwen van gal naar iedereen die ietwat anders denkt

Maar doe gerust verder...jullie krijgen ondertussen een steeds groter wordende aanhang. Binnenkort kunnen jullie met je "meerderheid" wat gaan ravotten.
Dan kunnen jullie uitmaken wie de grootste groep idioten is. De betekenis van grootste zal ik zelf wel invullen
Zéér juist opgemerkt.
__________________
"De arbeiders hebben niets te verliezen dan hun ketenen. Ze hebben een wereld te veroveren. Arbeiders aller landen, verenigt U!!"
Karl Marx

"Als de onrechtvaardigheid gewaarborgd wordt door de wet, dan is het tijd dat het volk, die grote rechtspleger, opstaat en met een stamp van de voet heel die boel van modder en onrechtvaardigheid omverwerpt!"
Priester Adolf Daens,
Een Christelijke Communist
Communist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2003, 20:38   #14
Communist
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Berichten: 304
Stuur een bericht via MSN naar Communist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Communist


Wij Belgen zouden in de plaats van machinegeweren naar Nepal te steuren, zoveel mogelijk wapens naar Irak steuren. En als ze volk nodig hebben om de wapens te bedienen, ik ben al bereid.

Absoluut akkoord, wij sturen u naar Irak, liefst van al nu meteen. Opgeruimd staat netjes
Das nog niet zo een slecht gedacht. In Irak (dat weet iedereen) is er teminste niet zon racisme. En daar kan je nog eens echt vechten tegen het imperiaelisme.
__________________
"De arbeiders hebben niets te verliezen dan hun ketenen. Ze hebben een wereld te veroveren. Arbeiders aller landen, verenigt U!!"
Karl Marx

"Als de onrechtvaardigheid gewaarborgd wordt door de wet, dan is het tijd dat het volk, die grote rechtspleger, opstaat en met een stamp van de voet heel die boel van modder en onrechtvaardigheid omverwerpt!"
Priester Adolf Daens,
Een Christelijke Communist
Communist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2003, 20:51   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Irak geen racisme????

Het vergassen van de Koerden en de zuidelijk moerasbewonende Sijieten al vergeten?Of waarom denk je dat irak 2 No fly zones heeft?

Je mag van mij naar ginder gaan ,om mee te vechten als zandhaas in het Iraakse leger, maar zorg voor een goed schopje, om jezelf uit te graven als er een kudde tanks over je heen raast.Daar sta je dan met je 5.56 of 7.65 mm machinegeweertje.....
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2003, 13:36   #16
Communist
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Berichten: 304
Stuur een bericht via MSN naar Communist
Standaard

Sterven in de strijd tegen het imperialisme is een heldendaad. Ik zou er geen probleem mee hebben om daar voor te sterven, op voorwaarde dat ik een hoop Amerikanen in mijn dood kan meesleuren...
__________________
"De arbeiders hebben niets te verliezen dan hun ketenen. Ze hebben een wereld te veroveren. Arbeiders aller landen, verenigt U!!"
Karl Marx

"Als de onrechtvaardigheid gewaarborgd wordt door de wet, dan is het tijd dat het volk, die grote rechtspleger, opstaat en met een stamp van de voet heel die boel van modder en onrechtvaardigheid omverwerpt!"
Priester Adolf Daens,
Een Christelijke Communist
Communist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2003, 18:04   #17
Rogier
Banneling
 
 
Rogier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Rumst
Berichten: 1.355
Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghost
De vroegere staatssecretaris van de VS, Warren Christopher, heeft nu ook onomwonden gezegd, dat Noord-Korea een veel grotere bedreiging is voor de wereldvrede dan Irak.
Kan best waar zijn. In dit deel van Azie verspilt men zijn energie niet met de koran van buiten te leren. Dit wil zeggen men gaat er naar school om nuttige zaken te leren, zaken die gebruikt kunnen worden om het leven te verbeteren. In Noord Korea is daar natuurlijk ook veel onzin bij over de grote leider. Wat Noord Korea echter minder gevaarlijk maakt is de nabijheid van China. China zal niet dulden dat daar te veel gevaarlijke zaken plaatsvinden. In feite is Noord Korea een bufferstaat tussen Zuid Korea en daarmee het pure kapitalisme en China zelf.

mvg. Rogier
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2003, 18:12   #18
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Communist
Sterven in de strijd tegen het imperialisme is een heldendaad. Ik zou er geen probleem mee hebben om daar voor te sterven, op voorwaarde dat ik een hoop Amerikanen in mijn dood kan meesleuren...
Een echte communist jij he ?

Wel, voor mijn part kan je zoals je grote voorbeeld Che Guevara en "vrijheidsoorlog" gaan vechten tegen de grote imperialistische vijand.
jij zal niks uithalen, net als hem , de grote held ...
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2003, 18:50   #19
torvicx
Provinciaal Statenlid
 
torvicx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2002
Berichten: 651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Communist
Sterven in de strijd tegen het imperialisme is een heldendaad. Ik zou er geen probleem mee hebben om daar voor te sterven, op voorwaarde dat ik een hoop Amerikanen in mijn dood kan meesleuren...
Mensen zijn tekens van een tijdgeest zegt Nietzsche.
Communist is daar een levend voorbeeld van. Het communistisch politiek apparaat is in die mate uitgekleed dat er alleen nog een harde kern van vechtmachines overgebleven is. Laat hem maar eens in Afganistan rondbazuinen dat hij een goddeloze communist is, vechten verzekerd.....
__________________
God is een coctail, ieder proeft wat die wil,
en atheisten zijn geheelonthouders....
http://www.stupidarab.com/index.html

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2003, 21:10   #20
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Goh communist als ik jou was pakte ik mijn valieske en ging verhuizen uit dit oords der verderf !
Het volks en landveraad druipt ervan af!
Ik ben nu geen al te grote amerika aanhanger maar als ik moet kiezen tussen sadam of bush is de keus vlug gemaakt voor mij.
De grote opstand is begonnen van het allah roepende volkje ,laat ze maar komen het is nu echt wel genoeg geweest!!
Het gevaar dat ook onder ons is omdat er al duizenden hier zitten en in heel europa zelfs miljoenen en dan natuurlijk een gepeupel als jij niet vergeten !
En maar roepen en tieren o dat nazi vlaams blok ,maar jij mag zeggen dat je opkomt voor een palestijnse staat(want je bent beste maatjes met dyab abou jah jah en de zijnen die daar ook voor staan en samen naar de verkiezing ook) en ervoor wil vechten(zelfs voor sadam zou je een zogezegde heldendaad willen sterven!) en dat dat tegen de joden is is natuurlijk maar bijzaak!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be