Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 16 januari 2015, 15:58   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard Dank u, flikken van Schaarbeek. (aboe ja ja : ha ha)

Als het goed is, zeggen we het ook.

De flikken van Schaarbeek zijn alert in deze tijden van terroristen aan de Vesder.

Ze controleren effectief af en toe ene.
En als hem wat tegen wringt, dan gaan ze niet (meteen) gaan lopen.

titel:
Abou Jahjah tegengehouden door politie
‘Agenten viseerden me om mijn afkomst’

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150116_01477301



Citaat:
Dyab Abou Jahjah werd donderdagavond tegengehouden door de politie. ‘Een echte schande, dit was regelrechte “ethnic profiling”.’ De politie spreekt van een standaardprocedure.

Donderdagavond werd Dyab Abou Jahjah, oprichter van Mouvement X en opiniemaker en columnist voor De Standaard, voor zijn huis in Schaarbeek afgezet door een vriend. Op dat moment werd hij gecontroleerd door de politie.

‘Ik kwam uit de auto toen er een politiewagen stopte en er twee agenten uitstapten’, begint Abou Jahjah zijn relaas. ‘Wat doe je hier, vroegen ze. Waarop ik zei: ik woon hier, ik ga naar mijn huis.’

‘Daarop vroegen ze mijn identiteitskaart en ik heb die gegeven. Een van de agenten zei dat ik mijn handen uit mijn zakken moest halen en tegen de muur moest gaan staan. Daarop reageerde ik: ik ga dat niet doen, tegen de muur staan.’

‘Een van de agenten richtte daarop zijn machinegeweer op mij en de andere belde om versterking. Mijn vriend was ondertussen teruggekeerd om te zien wat er aan de hand was. Hij moest naast me komen staan.’

‘Uiteindelijk stonden er zo’n 6 of 7 agenten met machinegeweren rond ons. Het hele zaakje heeft 15 �* 20 minuten geduurd.’

Politie: ‘Normale procedure’

De agenten hadden Abou Jahjah niet herkend. ‘Die eerste twee waren Franstaligen. Zij kenden mij niet. Later kwamen er ook Nederlandstalige agenten ter plaatse. Ik denk dat die mij wel hebben herkend, maar ze hebben er niets van gezegd.’

‘De manier waarop de politie hier handelde is toch ongelooflijk?! Een echte schande, een geval van “ethnic profiling” (waarbij Dyab Abou Jahjah zou tegengehouden zijn omwille van zijn allochtone uiterlijk, red.).’

Bij de politie van Schaarbeek willen ze weinig commentaar geven op het incident. ‘Dit is de normale procedure’, zegt woordvoerder Roland Thiébault. ‘Meneer Jahjah heeft geen gevolg gegeven aan een richtlijn van de agenten. Dan volgen zij de veiligheidsmaatregelen.’

Ondanks zijn verontwaardiging, onderneemt Abou Jahjah geen verder juridische stappen. ‘Wat kan ik doen? Een klacht indienen bij het Comité P? Daar komt toch niets van of ze stoppen het in de doofpot.’
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 16 januari 2015, 16:13   #2
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als het goed is, zeggen we het ook.

De flikken van Schaarbeek zijn alert in deze tijden van terroristen aan de Vesder.

Ze controleren effectief af en toe ene.
En als hem wat tegen wringt, dan gaan ze niet (meteen) gaan lopen.

titel:
Abou Jahjah tegengehouden door politie
‘Agenten viseerden me om mijn afkomst’

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150116_01477301
Die vent heeft nogal pretentie hé?
Sukkelaar is offline  
Oud 16 januari 2015, 16:22   #3
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Echt wat kletsen geven zou hem goed doen
PORSCHE is offline  
Oud 16 januari 2015, 16:30   #4
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Die vent heeft nogal pretentie hé?
Vind ik ook, je handen in je zakken houden bij een arrestatie is provocatie.
Niet tegen de muur willen gaan staan eveneens en de dag van vandaag ben je maar beter voorzichtig als politieman.
Dat hij het uiterlijk heeft van een terrorist is ook al de politie haar fout niet, het is het echte prototype dus te controleren de dag van vandaag.
Indien hij zich hier niet goed voelt, we zullen hem niets in de weg leggen als hij terug naar zijn geboortehol wil.....
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline  
Oud 16 januari 2015, 16:37   #5
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Weet je wat ze hadden moeten doen? Die machinegeweren afvuren rond zijn voeten terwijl ze "dansen!!!!" riepen.

Goed dat ze die kerel controleren want het zou mij niet verbazen mocht hij ook aanslagen plannen.
Hypochonder is offline  
Oud 16 januari 2015, 16:41   #6
rub1615
Schepen
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 488
Standaard

Ik ben absoluut geen fan van Dyab Abou Jahjah. Maar het kan best zijn dat hij een punt heeft wat dat “ethnic profiling” betreft. Niemand kan daar voorstander van zijn. Als je als allochtoon om de vijf voeten tegen de muur moet staan onder dreiging van wapens dan kweek je daar alleen maar wantrouwen mee tegenover de politie.

Laatst gewijzigd door rub1615 : 16 januari 2015 om 16:42.
rub1615 is offline  
Oud 16 januari 2015, 16:41   #7
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Ze vragen iemand om zijn identiteitsbewijs, nou nou wat een goed werk......
Nietzsche is offline  
Oud 16 januari 2015, 16:42   #8
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rub1615 Bekijk bericht
Ik ben absoluut geen fan van Dyab Abou Jahjah. Maar het kan best zijn dat hij een punt heeft wat dat “ethnic profiling” betreft. Niemand kan daar voorstander van zijn.
Jawel hoor.
Nietzsche is offline  
Oud 16 januari 2015, 16:49   #9
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rub1615 Bekijk bericht
Ik ben absoluut geen fan van Dyab Abou Jahjah. Maar het kan best zijn dat hij een punt heeft wat dat “ethnic profiling” betreft. Niemand kan daar voorstander van zijn. Als je als allochtoon om de vijf voeten tegen de muur moet staan onder dreiging van wapens dan kweek je daar alleen maar wantrouwen mee tegenover de politie.
Ik ben ook tegen ethnic profiling maar zijn weigering om "sta tegen de muur" op te volgen en zijn idee dat gewoon om wie hij is ze hem met rust moeten laten vind ik wel bedenkelijk.
Gwyndion is offline  
Oud 16 januari 2015, 16:56   #10
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rub1615 Bekijk bericht
Ik ben absoluut geen fan van Dyab Abou Jahjah. Maar het kan best zijn dat hij een punt heeft wat dat “ethnic profiling” betreft. Niemand kan daar voorstander van zijn. Als je als allochtoon om de vijf voeten tegen de muur moet staan onder dreiging van wapens dan kweek je daar alleen maar wantrouwen mee tegenover de politie.
Zou de politie echt kunnen zien dat de inzittenden van een auto geen autochtonen zijn ?
Bobke is offline  
Oud 16 januari 2015, 16:58   #11
Tomas
Gouverneur
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Berichten: 1.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rub1615 Bekijk bericht
Ik ben absoluut geen fan van Dyab Abou Jahjah. Maar het kan best zijn dat hij een punt heeft wat dat “ethnic profiling” betreft. Niemand kan daar voorstander van zijn. Als je als allochtoon om de vijf voeten tegen de muur moet staan onder dreiging van wapens dan kweek je daar alleen maar wantrouwen mee tegenover de politie.
Inderdaad, zo voed je wederzijdse haat.
Tomas is offline  
Oud 16 januari 2015, 17:01   #12
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

ethnic profiling
Geen wonder als je weet dat 99% van het crapuul bruin apen zijn
Skobelev is offline  
Oud 16 januari 2015, 17:02   #13
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Inderdaad, zo voed je wederzijdse haat.
Maar dat herstel je zo met een paar aanslagen.
Bobke is offline  
Oud 16 januari 2015, 17:08   #14
Stormram
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 september 2013
Locatie: 卐 Walhalla 卐
Berichten: 1.798
Standaard



Hoort dit ook onder de noemer "ethnic profiling", of had hij die dag gewoon te veel Rambofilms gezien?
Stormram is offline  
Oud 16 januari 2015, 17:13   #15
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rub1615 Bekijk bericht
Ik ben absoluut geen fan van Dyab Abou Jahjah. Maar het kan best zijn dat hij een punt heeft wat dat “ethnic profiling” betreft. Niemand kan daar voorstander van zijn. Als je als allochtoon om de vijf voeten tegen de muur moet staan onder dreiging van wapens dan kweek je daar alleen maar wantrouwen mee tegenover de politie.
Inderdaad, als er verhoogde waakzaamheid heerst ten gevolge van moslimterrorisme, dan controleert men best nonnen en pastoors.

Dus zeker geen mensen die er Arabisch uit zien.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 16 januari 2015, 17:14   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht


Hoort dit ook onder de noemer "ethnic profiling", of had hij die dag gewoon te veel Rambofilms gezien?
Dat is inderdaad niet verdacht.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 16 januari 2015, 17:22   #17
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rub1615 Bekijk bericht
Ik ben absoluut geen fan van Dyab Abou Jahjah. Maar het kan best zijn dat hij een punt heeft wat dat “ethnic profiling” betreft. Niemand kan daar voorstander van zijn. Als je als allochtoon om de vijf voeten tegen de muur moet staan onder dreiging van wapens dan kweek je daar alleen maar wantrouwen mee tegenover de politie.
Lulkoek. Het wordt tijd dat men het probleem benoemt en dat zijn voor 99% bruine moslims, de andere 1% zijn blanke moslims. De tijd van het 'praten' en gepamper is voorbij. Laat ze dat maar eens goed voelen.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline  
Oud 16 januari 2015, 17:26   #18
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht


Hoort dit ook onder de noemer "ethnic profiling", of had hij die dag gewoon te veel Rambofilms gezien?
De aap komt bijna letterlijk uit de mouw.
Hypochonder is offline  
Oud 16 januari 2015, 17:36   #19
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Ah, ik zie dat er een aantal weer het schuim aan de mond hebben gekregen.
Hoe vaak gaan jullie vergeten jullie pilletjes te pakken?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 16 januari 2015, 17:38   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik ben ook tegen ethnic profiling maar zijn weigering om "sta tegen de muur" op te volgen en zijn idee dat gewoon om wie hij is ze hem met rust moeten laten vind ik wel bedenkelijk.
Maak eens een robotfoto van een Vesder-terrorist.

Of waren het geen terroristen misschien ? Gelijk die gasten onmiddellijk van jetje gaven met hun speelgoed, tegenover die speciale flikken ....

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be