Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Heb je het global compact over migratie gelezen?
Ja 7 63,64%
Nee 1 9,09%
Enkel het eerste woord en het laatste 1 9,09%
Ja, de samenvatting op de website van VB 1 9,09%
Ik kies nr 23, kip in zoetzure saus 1 9,09%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 december 2018, 19:00   #21
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Kop in t zand.
Kop vol vooringenomenheid.
VB heeft meer betekend vanuit de oppositie op vlak van migratie dan NVA in de regering. Dat kan je niet ontkennen.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 15 december 2018 om 19:01.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 19:04   #22
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Kop vol vooringenomenheid.
VB heeft meer betekend vanuit de oppositie op vlak van migratie dan NVA in de regering. Dat kan je niet ontkennen.
Yup die hebben zelfs de US, Australië, Oostenrijk, Estland en al die andere landen die t pact intussen naar de prullenbak verwezen beïnvloed.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 19:16   #23
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Yup die hebben zelfs de US, Australië, Oostenrijk, Estland en al die andere landen die t pact intussen naar de prullenbak verwezen beïnvloed.
Ge hebt de schoon gasten er wel uitgehaald. Australiers dumpen hun asielzoekers op Papoa-Nieuw Guinea of zoiets. Schoon gasten die Aussies.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 19:32   #24
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ge hebt de schoon gasten er wel uitgehaald. Australiers dumpen hun asielzoekers op Papoa-Nieuw Guinea of zoiets. Schoon gasten die Aussies.
Als die landen van oorsprong zo goed zouden willen zijn om ze terug te nemen indien ze niet in aanmerking komen voor asiel.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 20:19   #25
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Yup die hebben zelfs de US, Australië, Oostenrijk, Estland en al die andere landen die t pact intussen naar de prullenbak verwezen beïnvloed.
Kom kom, de NVA heeft enkele realisaties voor VOKA en dat is het.
Verder niets.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 20:26   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Ik heb het document zelf niet gelezen.
Maar wel wat een aantal mensen - politiekers, jounalisten, columnisten ..- daarover berichtten in de pers.
Mijn mond viel de eerste keer open door een artikel in de knack, waar men sprak over de 'richtlijnen of zoiets' voor de pers en media: migratie mag niet negatief voorgesteld worden.
Dat was voldoende voor mij om intern kenbaar te maken, nog lang voor daar sprake van was, dat de regering daarover mocht vallen, voor mijn part.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 21:03   #27
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Zelfs "migratie mag niet negatief voorgesteld worden" staat er gewoon niet in. Men maakt er van wat men wil. Misschien om sowieso niet in de regering te zitten? Alles is mogelijk.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 15 december 2018 om 21:04.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 21:09   #28
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Zelfs "migratie mag niet negatief voorgesteld worden" staat er gewoon niet in. Men maakt er van wat men wil. Misschien om sowieso niet in de regering te zitten? Alles is mogelijk.
Ik kan ook zo van die dingen zeggen:

‘Ik verschoot toch even toen ik hoorde dat de NVA onze grenzen gaat sluiten.’
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 09:21   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Zelfs "migratie mag niet negatief voorgesteld worden" staat er gewoon niet in. Men maakt er van wat men wil. Misschien om sowieso niet in de regering te zitten? Alles is mogelijk.
De knack zou mij misleid hebben? Alles is mogelijk. Maar niet alles wat mogelijk is, is ook.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 09:46   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Zelfs "migratie mag niet negatief voorgesteld worden" staat er gewoon niet in. Men maakt er van wat men wil. Misschien om sowieso niet in de regering te zitten? Alles is mogelijk.
"We commit to eliminate all forms of discrimination, condemn and counter expressions, acts and
manifestations
of racism, racial discrimination, violence, xenophobia and related intolerance
against all migrants
in conformity with international human rights law."

"ngage migrants, political, religious and community leaders, as well as educators and
service providers to detect and prevent incidences of intolerance, racism, xenophobia, and
other forms of discrimination against migrants and diasporas and support activities in local
communities to promote mutual respect, including in the context of electoral campaigns"

Men mag dus niet "intolerant" zijn jegens migranten. Men mag daar geen campagne rond voeren op electoraal vlak.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 december 2018 om 09:48.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 09:56   #31
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
"We commit to eliminate all forms of discrimination, condemn and counter expressions, acts and
manifestations
of racism, racial discrimination, violence, xenophobia and related intolerance
against all migrants
in conformity with international human rights law."

"ngage migrants, political, religious and community leaders, as well as educators and
service providers to detect and prevent incidences of intolerance, racism, xenophobia, and
other forms of discrimination against migrants and diasporas and support activities in local
communities to promote mutual respect, including in the context of electoral campaigns"

Men mag dus niet "intolerant" zijn jegens migranten. Men mag daar geen campagne rond voeren op electoraal vlak.
Dus dat betekent dat jij racisme, raciale discriminatie, geweld, xenofobie en intolerantie NIET veroordeelt?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 10:03   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dus dat betekent dat jij racisme, raciale discriminatie, geweld, xenofobie en intolerantie NIET veroordeelt?
Racisme wel, en (tot op zekere hoogte) geweld wel.
Xenofobie is volgens mij een fundamenteel recht: niet houden van wat van elders komt, is een recht.
En intolerantie is de essentie van een politiek standpunt.

Ik zal het U anders vragen: vind jij "intolerantie jegens overdreven snelheid" ook iets dat streng veroordeeld moet worden ?

Het punt is dat men dingen die een politieke keuze zijn, en een fundamentele vrijheid van oordeel, namelijk xenofobie, en intolerantie jegens migranten, gaat vermengen met "racisme" in die tekst.

Want wat is xenofobie eigenlijk ? Het is zoals "geen gedoekte vrouwen in het straatbeeld wensen". Of "een afkeer hebben van genitale verminkingen uit vreemde tradities". Of "een afkeer hebben van de gewoonte om in uw blote hand te snuiten". En ga zo maar door. Je kan de politieke opinie aanhangen dat zo een dingen een culturele verrijking zijn, omdat ze uw horizon verruimen. Maar je zou toch ook de opinie mogen aanhangen dat je de traditionele gewoonten van hier in vergelijking daarmee eigenlijk superieur vindt, nee ? Dat is xenofobisch, maar niet noodzakelijk "te veroordelen" als standpunt, nee ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 december 2018 om 10:09.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 10:10   #33
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dus dat betekent dat jij racisme, raciale discriminatie, geweld, xenofobie en intolerantie NIET veroordeelt?
Ik veroordeel dat veel meer dan "diegenen die hier bij dvz toekomen". Alleen al hun kut-religie, die ze "oh zo belangrijk" vinden, puilt uit van intolerantie, geweld en discriminatie. Steen en been klagen tot ze goed en wel binnen zijn, daarna is "allah cervela" nog het enige dat belangrijk is. En ja, dan zeg ik : "den boom in, jongens" !!!
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 10:11   #34
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Racisme wel, en (tot op zekere hoogte) geweld wel.
Xenofobie is volgens mij een fundamenteel recht: niet houden van wat van elders komt, is een recht.
En intolerantie is de essentie van een politiek standpunt.

Ik zal het U anders vragen: vind jij "intolerantie jegens overdreven snelheid" ook iets dat streng veroordeeld moet worden ?

Het punt is dat men dingen die een politieke keuze zijn, en een fundamentele vrijheid van oordeel, namelijk xenofobie, en intolerantie jegens migranten, gaat vermengen met "racisme" in die tekst.

Want wat is xenofobie eigenlijk ? Het is zoals "geen gedoekte vrouwen in het straatbeeld wensen". Of "een afkeer hebben van genitale verminkingen uit vreemde tradities". Of "een afkeer hebben van de gewoonte om in uw blote hand te snuiten". En ga zo maar door. Je kan de politieke opinie aanhangen dat zo een dingen een culturele verrijking zijn, omdat ze uw horizon verruimen. Maar je zou toch ook de opinie mogen aanhangen dat je de traditionele gewoonten van hier in vergelijking daarmee eigenlijk superieur vindt, nee ? Dat is xenofobisch, maar niet noodzakelijk "te veroordelen" als standpunt, nee ?
Ah, ok. Je bent dus eigenlijk tegen de Mensenrechten. Dat is een andere discussie.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 10:16   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ah, ok. Je bent dus eigenlijk tegen de Mensenrechten. Dat is een andere discussie.
Ik heb al gezegd dat ik tegen het idiote idee ben, om zomaar aan iedereen welk recht dan ook te geven. Een recht is de helft van een contract ; de andere helft zijn plichten. Gratis rechten uitdelen is een eigenaardig idee.

Maar dat heeft niks te maken met wat ik schrijf. Het is niet omdat men een afkeer heeft van rare, vreemde geplogenheden (dat is "xenofobie") dat men de mensenrechten schendt. Het is niet omdat ik van oordeel ben dat gedoekte vrouwen niet in het straatbeeld horen hier, dat ik die vrouwen in hun eigen contreien ga bombarderen of zo (wat een schending van hun mensenrechten zou zijn). Het is niet omdat ik iemand niet binnen wil laten in mijn huis, dat ik zijn mensenrechten schend. Ik ga hem niet aanranden. Ik ga geen klopjacht op hem houden. Ik wens gewoon niet dat hij bij mij binnenkomt.

Territorialiteit is misschien ook een "mensenrecht", nee ? Het recht om een afgebakend stuk aarde niet open te stellen voor anderen dan zij die daar al wonen, lijkt mij ook een fundamenteel mensenrecht. Het recht om mijn eigen opgebouwde infrastructuur enkel maar laten te gebruiken door zij die daaraan meegewerkt hebben, lijkt mij ook wel een fundamenteel recht.
Het is eigenlijk een fundamenteel EIGENDOMSRECHT.

Het is een beetje eigenaardig om als mensenrecht te stellen dat iedereen gedwongen is om alle rariteiten die uit alle tradities en gewoonten voortkomen elders ter wereld, te moeten tolereren bij hen thuis, nee ?

Mensenrechten zijn enkel maar lokaal toe te passen, natuurlijk. Het is een concept dat dateert van de Verlichting, en toen stelde de vraag zich niet over "xenofobie", he, want de middelen waren niet voorhanden om aan massa migratie te doen. De eenzame vreemdeling was geen probleem voor de destructurering van de maatschappij. Men stelde zich de vraag niet over het idee dat het fundamenteel verkeerd zou zijn om een scheve kijk te hebben over het massaal importeren van vreemde waarden, tradities en manieren van doen, omdat dat niet aan de orde van de dag was. Er konden geen horden dragers van rare gewoontes uw land binnenstromen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 december 2018 om 10:23.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 10:19   #36
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb al gezegd dat ik tegen het idiote idee ben, om zomaar aan iedereen welk recht dan ook te geven. Een recht is de helft van een contract ; de andere helft zijn plichten. Gratis rechten uitdelen is een eigenaardig idee.

Maar dat heeft niks te maken met wat ik schrijf. Het is niet omdat men een afkeer heeft van rare, vreemde geplogenheden (dat is "xenofobie") dat men de mensenrechten schendt. Het is niet omdat ik van oordeel ben dat gedoekte vrouwen niet in het straatbeeld horen hier, dat ik die vrouwen in hun eigen contreien ga bombarderen of zo (wat een schending van hun mensenrechten zou zijn). Het is niet omdat ik iemand niet binnen wil laten in mijn huis, dat ik zijn mensenrechten schend. Ik ga hem niet aanranden. Ik ga geen klopjacht op hem houden. Ik wens gewoon niet dat hij bij mij binnenkomt.

Territorialiteit is misschien ook een "mensenrecht", nee ? Het recht om een afgebakend stuk aarde niet open te stellen voor anderen dan zij die daar al wonen, lijkt mij ook een fundamenteel mensenrecht. Het recht om mijn eigen opgebouwde infrastructuur enkel maar laten te gebruiken door zij die daaraan meegewerkt hebben, lijkt mij ook wel een fundamenteel recht.
Het is eigenlijk een fundamenteel EIGENDOMSRECHT.
Het pact gaat ook niet over wat jij DENKT. Dat staat je uiteraard vrij.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 10:28   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het pact gaat ook niet over wat jij DENKT. Dat staat je uiteraard vrij.
Ik stel dat het pact wel degelijk inhoudt dat zij die het opvolgen, dwingende maatregelen moeten treffen tegen zij die migratie en migranten als een negatieve zaak voorstellen. En het pact doet dat, door een amalgaam te maken tussen "intolerantie jegens migranten", "xenofobie", en "racisme", terwijl dat drie verschillende noties zijn.

Aanvankelijk was racisme: "negers ineen slaan omdat ze neger zijn".

Wordt daar nu "xenofobie" bij gedaan. Men mag zich niet meer systematisch negatief uiten over "vreemde geplogenheden". Men mag niet meer stellen dat men het storend vindt dat kopvodmadammen op straat rondlopen.

En nu komt daar "intolerantie jegens migranten" bij: men mag nu zelfs niet meer zeggen dat men minder Afrikaanse inwijkelingen zou willen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 december 2018 om 10:29.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 10:38   #38
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het pact gaat ook niet over wat jij DENKT. Dat staat je uiteraard vrij.
Maar ook dat is al een probleem nietwaar.

Er zijn groepen die zelfs de mogelijke gedachten van anderen zodanig vinden dat deze mogelijk andersdenkenden vermoorden, tot slaaf maken of in het beste geval, gewoon uitbuiten in hun wetgeving geschreven staat.

Begin daar maar eens mee.

Ten andere, een fobie is een onredelijke angst.
Xenofobie, de onredelijke angst voor het vreemde en/of ongebruikelijke, is een psychiatrische aandoening.

Ondertussen kunnen we gerust stellen dat aanslagen, moorden of andere gewelddaden gepleegd door moslims al lang niet meer vreemd of ongebruikelijk zijn.
Integendeel, sommigen noemen zulke zaken al een "fait divers", niet meer nieuwswaardig, en moeten eigenlijk niet meer vermeld worden om te voorkomen dat mensen de islam als overkoepelende oorzaak van deze daden gesteld gaan zien.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 16 december 2018 om 10:38.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 10:41   #39
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik stel dat het pact wel degelijk inhoudt dat zij die het opvolgen, dwingende maatregelen moeten treffen tegen zij die migratie en migranten als een negatieve zaak voorstellen. En het pact doet dat, door een amalgaam te maken tussen "intolerantie jegens migranten", "xenofobie", en "racisme", terwijl dat drie verschillende noties zijn.

Aanvankelijk was racisme: "negers ineen slaan omdat ze neger zijn".

Wordt daar nu "xenofobie" bij gedaan. Men mag zich niet meer systematisch negatief uiten over "vreemde geplogenheden". Men mag niet meer stellen dat men het storend vindt dat kopvodmadammen op straat rondlopen.

En nu komt daar "intolerantie jegens migranten" bij: men mag nu zelfs niet meer zeggen dat men minder Afrikaanse inwijkelingen zou willen.
Je bent hier echt paranoia aan het interpreteren.

Heeft iemand je ooit in Belgie het recht ontzegd om hoofdoeken niet goed te vinden?
Denk je echt dat omwille van dat pact er een verbod zal komen op kritiek op hoofddoeken of keppeltjes?

Edit: het is in landen die de Mensenrechten (cfr Oosteuropese landen) niet respecteren dat je zulke dingen moet vrezen. En die zijn tegen het compact (niet toevallig).

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 16 december 2018 om 10:46.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 10:47   #40
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar ook dat is al een probleem nietwaar.

Er zijn groepen die zelfs de mogelijke gedachten van anderen zodanig vinden dat deze mogelijk andersdenkenden vermoorden, tot slaaf maken of in het beste geval, gewoon uitbuiten in hun wetgeving geschreven staat.

Begin daar maar eens mee.

Ten andere, een fobie is een onredelijke angst.
Xenofobie, de onredelijke angst voor het vreemde en/of ongebruikelijke, is een psychiatrische aandoening.

Ondertussen kunnen we gerust stellen dat aanslagen, moorden of andere gewelddaden gepleegd door moslims al lang niet meer vreemd of ongebruikelijk zijn.
Integendeel, sommigen noemen zulke zaken al een "fait divers", niet meer nieuwswaardig, en moeten eigenlijk niet meer vermeld worden om te voorkomen dat mensen de islam als overkoepelende oorzaak van deze daden gesteld gaan zien.
Je bevestigt het nut van het compact
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be