Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juli 2018, 21:36   #81
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
En dit was toen de sp.A:

Opkomstplicht. Er worden stemmen afgedwongen van niet in het onderwerp geïnteresseerde of zichzelf onbekwaam erin achtende kiezers. Het enig mogelijke nut daarvan is om de wèl gemotiveerde mensen minder te doen wegen op de uitslag, door een hoop niet gefundeerde/oppervlakkige/foert stemmen. Anders gezegd: dwing een valse legitimiteit af van de uitslag.
Intellectuele en financiële elite, wat inzake politieke elite? Die elite staat precies niet in vraag terwijl het kenmerk 'politicus' wel degelijk uitoefening van macht impliceert.
Nergens staat dat het volk het initiatief moet krijgen voor referenda. Nochtans noodzakelijk om van een democratie te kunnen spreken, immers het volk dient wanneer het dat ZELF nodig acht in staat te zijn de macht uit te oefenen. Spreken over "bevragingen" bevestigt dat vermoeden.
Het volk mag spreken wanneer het regime dat wenst en inzake onderwerpen die het regime aanduidt.
Typisch een valse en smerige partij. Het volk de indruk pogen te geven dat er democratie is door als het hen eens uitkomt een referendum/bevragingske over een flutonderwerpje naar keuze te organiseren maar over onderwerpen die hun politiek kraam kunnen schaden mooi géén referendum organiseren.
Ik heb er ook altijd zo over gedacht, intussen ben ik eigenlijk wat van visie veranderd.

Misschien moeten we dankbaar zijn dat er kiesplicht is in de plaats van kiesrecht. Er zouden vele onder ons niet geïnteresseerden niet meer gaan kiezen als ze niet moesten maar al die nieuwe Belgen zullen wel in hun islamgemeenschap in het oor gefluisterd worden van wel gaan te kiezen. Stemrecht zou alleen maar maken dat we nog sneller de overmacht zouden verliezen dan dat het nu al het geval zal zijn.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2018, 07:41   #82
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik heb er ook altijd zo over gedacht, intussen ben ik eigenlijk wat van visie veranderd.

Misschien moeten we dankbaar zijn dat er kiesplicht is in de plaats van kiesrecht. Er zouden vele onder ons niet geïnteresseerden niet meer gaan kiezen als ze niet moesten maar al die nieuwe Belgen zullen wel in hun islamgemeenschap in het oor gefluisterd worden van wel gaan te kiezen. Stemrecht zou alleen maar maken dat we nog sneller de overmacht zouden verliezen dan dat het nu al het geval zal zijn.
Ik snap niet hoe de stem van een politiek niet-geïnteresseerde een bijdrage kan zijn aan de democratische besluitvorming.

Als we op die manier de 'overmacht verliezen' betekent dit enkel maar dat het verdient is, want blijkbaar hebben we dan gewoon helemaal geen zin om ons te bemoeien met wat er met ons land gebeurt.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 18 juli 2018 om 07:42.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2018, 08:11   #83
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik snap niet hoe de stem van een politiek niet-geïnteresseerde een bijdrage kan zijn aan de democratische besluitvorming.
Niets. De politieke analfabeet is wel het gemakkelijkst te beïnvloeden, en het vlugst alles vergeten, wat perfect in de kraam van de machthebbers past.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2018, 11:33   #84
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Sedert jaar en dag schildert de N-VA het confederalisme af als de democratische oplossing bij uitstek. Nochtans is het enige wat confederalisme doet, op confederaal niveau, de democratie weghalen door de leden van het confederale parlement niet meer rechtstreeks te laten verkiezen. Dus de N-VA zaagt over het ondemocratisch gehalte van België en wil ons opzadelen met een 100% ondemocratisch systeem?
Als je ervan uitgaat dat de soevereiniteit bij de deelstaten ligt, wat denk ik evident is in een confederatie, dan raakt deze kritiek natuurlijk kant noch wal.

Belgische overlegorganen worden ook niet "rechtstreeks verkozen".
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2018, 15:38   #85
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Als je ervan uitgaat dat de soevereiniteit bij de deelstaten ligt, wat denk ik evident is in een confederatie, dan raakt deze kritiek natuurlijk kant noch wal.

Belgische overlegorganen worden ook niet "rechtstreeks verkozen".
Dat is uitgerekend wat de unitaristen vrezen. Deelstaten die souverein zijn is hetzelfde als een gesplitst Belgique.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2018, 18:41   #86
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mocht iedereen (of toch veel mensen) daarvan overtuigd zijn, dan was er niet zoveel schrik voor de nva.
schrik ?
Dat is echt het laatste waar ik wakker van lig en waarschijnlijk er nog net niet door nadat mijn houdbaarheidsdatum lang verstreken is
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2018, 18:42   #87
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
En ongeveer alle communistische leiders...
Ha neen, die dreigen niet...
... ah hebben we die dan al gehad in België
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2018, 18:46   #88
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Dat heeft niets te maken met de essentie.

Waarom is er een 50 - 50 vertegenwoordiging in de federale kamer als er 7 miljoen Vlamingen, 3 miljoen Walen en 1 miljoen Brusselaars zijn? 60 - 40 lijkt mij al veel democratischer...

Dat bedoelde ik met een Waalse stem die meer waard is. Oververtegenwoordiging van een minderheid in een land...
... een vrij normaal gebruik
Maar goed ik begrijp dat het dan Clinton had moeten zijn
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2018, 20:39   #89
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.988
Standaard

Het enige land ter wereld dat zich democratisch mag noemen, en het al jaaaaaaaaaaaaren bewijst met goed economisch en politiek werk is Zwitserland al de anderen landen bedriegt al of niet met geloof toestanden hun onderdanen.

***

BWarrior, Uw schermafbeelding bewijst op zich het hypocriete van het sjoemel merk België.

Het rijkswapen, de Belgische Leeuw met de kernspreuk Eendracht Maakt Macht.

1/ Belgische leeuw en vooral de Vlaamse Leeuw die daar ook in verwerkt zit word sinds oprichting België overal tegen gewerkt. Of in Gent vervangen door provincie leeuw op Groene achtergrond of gestileerde versie, zo word nog steeds tactisch onze identiteit aangevallen.

2/ de kernspreuk, staat nog steeds bij officieel versie in eentalig het frans, en eendracht is er nooit geweest, Vlaanderen werd steeds genegerd. De “eendracht” bestaat er in dat alle Franstaligen partijen en belangengroepen eendrachtig tegen de Vlamingen strijden tegen alle voorstellen die ooit uit Vlaanderen kwamen proberen om te bouwen tot te verwerpen .

Sjoemel merk België is nog nooit democratische geweest maar steeds en particratie met jaren lang dictatoriaal gedrag van Franstalige partijen waar de zogenaamde Vlaamse partijen zich niet tegen verzet hebben omdat ze steeds en zuster/broeder partij hadden in het Franstalige deel. Zo kon dan makkelijk het paraplusysteem gehanteerd worden als de sjoemel uitkwam en via de achterkamers “compromis Belge” gemaakt worden en bestendigt afgesloten via theatrale doofpot commissies enz..

Is het dan zo verwonderlijk dat mensen die leven op Vlaamse bodem de hypocrisie van sjoemel merk België beu zijn?

Bij "BelgiumBier" weet men wat in het blik zit, kan men kiezen of men het WIL of niet, dit in groot contrast met België, daar zijn de partijen nooit eerlijk geweest.Waren mensen die leven op Vlaamse bodem alleen goed om economisch leeg te zuigen, "pakken waar het zit" PS logika
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 18 juli 2018 om 20:49.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be