Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 juli 2018, 06:01   #81
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard

Feit blijft dat Tesla de bestellingen gewoonweg niet kan volgen,nog in geen jaar....
Het moet bijgevolg zijn dat er toch IETS juist moet zijn aan die Tesla's....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 29 juli 2018 om 06:03.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 09:12   #82
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Feit blijft dat Tesla de bestellingen gewoonweg niet kan volgen,nog in geen jaar....
Het moet bijgevolg zijn dat er toch IETS juist moet zijn aan die Tesla's....
Euh iets juist? Wat bedoel je? Geef eens enkele vbn.
Vergeet niet dat het model 3 een half jaar eerder begonnen is met produceren als oorspronkelijk gepland, dat moet je van de vertraging aftrekken. Blijft hooguit een dik half jaar over. (toch voor het basismodel).
De performance modellen hebben eigenlijk zelfs geen vertraging tov de planning.

Welk merk kan de bestellingen betreft vraag naar EV wel volgen? Vertel eens.

Er zijn er geen, toch niet die massaproductie proberen, kijk naar GM Bolt , Nissan Leaf enz...

Tesla S en X hebben quasi de minste leveringstijden van alle E-wagens, of zitten in de top 3. Ze leveren er 100k per jaar, daarmee zitten ze goed, niemand doet het hun voor in dat ondertussen > 90k topsegment.

Je moogt altijd het tegendeel aantonen.

En bij het model 3 (minder dan half zo duur) zijn de afspraken al van beginafaan duidelijk. Wie bovenaan de lijst staat krijgt zijn wagen eerder. Evident. En in welke landen eerst geleverd wordt ook, en wie al een Tesla had wordt ook bevoordeeld. Enz...

Wie geen geduld kan opbrengen kan zich laten schrappen, de volgenden in de lijst gaan dan opschuiven. Ik zie het probleem niet.

Het heeft voor- en nadelen wie zijn auto eerder of later krijgt.

Ik zou eerder nog wat wachten. Zoals ik al zei 2020 is een mooi bouwjaar.
Tegen dan gaan alle versies van het model 3 rijp zijn, ook qua tiptop afwerking e.d., ook qua software. Laadcomfort in overvloed (toch voor Tesla)

Einde 2019 of begin 2020 - als men dan zou bestellen - weet men ook wat de andere merken in de kuip hebben, wie weet zijn er een paar leuke verassingen bij die gaan kunnen wedijveren met Tesla, ook wat het design betreft. Ik verwacht wel nog betere batterijtechniek, de zogezegde betere solid states, maar voor welke prijs/kwaliteit/energiedichtheid/x-sneller-laden is de hamvraag. Als Tesla zelfs een batterij van 200 kWh in de wagenbodem van een relatief korte roadster (2+ ?-zit) kan pakken die dan 1000 km echt rijbereik haalt... Tja de ICEs gaan dan helemaal niets meer voorstellen...

En neen het moet zeker geen Porsche Taycan zijn... lol.

Citaat:
https://www.autoblog.nl/nieuws/eerst...s-tegen-110129

Eerste info van nieuwe Porsche Taycan valt vies tegen

Auteur: autoblogger, gepost 08-06-2018
Hopelijk voor Porsche valt "de vijfde info" mee.

Laatst gewijzigd door Micele : 29 juli 2018 om 09:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2018, 08:19   #83
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Euh iets juist? Wat bedoel je? Geef eens enkele vbn.
Vergeet niet dat het model 3 een half jaar eerder begonnen is met produceren als oorspronkelijk gepland, dat moet je van de vertraging aftrekken. Blijft hooguit een dik half jaar over. (toch voor het basismodel).
De performance modellen hebben eigenlijk zelfs geen vertraging tov de planning.

Welk merk kan de bestellingen betreft vraag naar EV wel volgen? Vertel eens.

Er zijn er geen, toch niet die massaproductie proberen, kijk naar GM Bolt , Nissan Leaf enz...

Tesla S en X hebben quasi de minste leveringstijden van alle E-wagens, of zitten in de top 3. Ze leveren er 100k per jaar, daarmee zitten ze goed, niemand doet het hun voor in dat ondertussen > 90k topsegment.

Je moogt altijd het tegendeel aantonen.

En bij het model 3 (minder dan half zo duur) zijn de afspraken al van beginafaan duidelijk. Wie bovenaan de lijst staat krijgt zijn wagen eerder. Evident. En in welke landen eerst geleverd wordt ook, en wie al een Tesla had wordt ook bevoordeeld. Enz...

Wie geen geduld kan opbrengen kan zich laten schrappen, de volgenden in de lijst gaan dan opschuiven. Ik zie het probleem niet.

Het heeft voor- en nadelen wie zijn auto eerder of later krijgt.

Ik zou eerder nog wat wachten. Zoals ik al zei 2020 is een mooi bouwjaar.
Tegen dan gaan alle versies van het model 3 rijp zijn, ook qua tiptop afwerking e.d., ook qua software. Laadcomfort in overvloed (toch voor Tesla)

Einde 2019 of begin 2020 - als men dan zou bestellen - weet men ook wat de andere merken in de kuip hebben, wie weet zijn er een paar leuke verassingen bij die gaan kunnen wedijveren met Tesla, ook wat het design betreft. Ik verwacht wel nog betere batterijtechniek, de zogezegde betere solid states, maar voor welke prijs/kwaliteit/energiedichtheid/x-sneller-laden is de hamvraag. Als Tesla zelfs een batterij van 200 kWh in de wagenbodem van een relatief korte roadster (2+ ?-zit) kan pakken die dan 1000 km echt rijbereik haalt... Tja de ICEs gaan dan helemaal niets meer voorstellen...

En neen het moet zeker geen Porsche Taycan zijn... lol.


Hopelijk voor Porsche valt "de vijfde info" mee.
Dit.

Het is slechts een kwestie van tijd dat er betaalbare wagens komen met deze technologie. Schaal, learning curve, technologie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2018, 16:18   #84
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Iemand die met Tesla rijdt, zal niet snel overstappen naar een ander merk.
Tommelein deed dat al na minder dan een jaar.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2018, 16:48   #85
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dit.

Het is slechts een kwestie van tijd dat er betaalbare wagens komen met deze technologie. Schaal, learning curve, technologie.
Bouwjaar 2020, deal.

(Tesla model Y zal er kortbij zijn of er patat op, van Toyota verwacht ik hetzelfde... wegens hun deal met Panasonic... https://eu.usatoday.com/story/money/...sla/947529001/ )

. . .

Laatst gewijzigd door Micele : 30 juli 2018 om 16:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 08:21   #86
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

In België kopen de particulieren 16 % van de electrische wagens ondanks dat de dealers alles eraan doen geen electrische wagens te verkopen, namelijk eerst hun "stookketels", vooral deze die niet aan de nieuwe euronorm 6d-Temp voldoen.

16% is niet veel maar toch al een begin.

Bovendien moet men bedenken dat zelfs bepaalde e-wagens - nog -niet verkrijgbaar zijn in Belgie, zoals de Opel Ampera e:
https://www.autowereld.be/autonieuws...t-te-koop.html

In andere landen zoals Duitsland kan men die Ampera e toch bestellen met wat geduld, basisprijs 43.000 €, topversie 48.400 € en enkel die versie is verkrijgbaar...:
https://www.auto-motor-und-sport.de/...-praxis-video/ 5000 reserveringen ... voorschot 1000 €...

Het zal dus wachten zijn op de puur electrische autoproducenten - zoals Tesla - die dan autos van de gemiddelde prijsklasse gaan aanbieden, dat zal pas halfweg 2019 zijn.

Want de milieupremie die de overheid zogezegd geeft aan de particuliere E-wagen koper is eigenlijk niets anders als de extra gekasseerde BTW die de koper terugkrijgt, of bij dure E-wagens in aankoop waar de overheid nog geld verdient op de kap van de milieubewuste consument.

Tja...
Neem nu bvb die moeilijk verkrijgbare Opel Ampera e topversie die pakweg 48k kost of pakweg 16.000 € meer dan een vergelijkbare fossiele wagen van Opel met dezelfde opties.

De Belgische overheid kasseert dus 3360€ extra BTW door dat prijsverschil.
Van die 3360€ krijgt de particulier 2500 € terug onder de vorm van een zero-emissie-premie. Proficiat.

Laatst gewijzigd door Micele : 31 juli 2018 om 08:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 08:30   #87
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Feit blijft dat Tesla de bestellingen gewoonweg niet kan volgen,nog in geen jaar....
Het moet bijgevolg zijn dat er toch IETS juist moet zijn aan die Tesla's....
Véél rijke mensen op de wereld tegenwoordig want dat karretje kost wel wat dacht ik? (die Tesla bedoelde ik)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 31 juli 2018 om 08:30.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 08:43   #88
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Véél rijke mensen op de wereld tegenwoordig want dat karretje kost wel wat dacht ik? (die Tesla bedoelde ik)
Evenveel als een vergelijkbare fossiele wagen uit het premiumsegment (BMW, Audi, Mercedes, enz...)

Laatst gewijzigd door Micele : 31 juli 2018 om 08:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be