Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 augustus 2018, 22:26   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard Matteo Salvini voert de druk op: “Grenzen dicht”

Matteo Salvini voert de druk op: “Grenzen dicht” is niet genoeg – € 1 miljard voor Afrika

Het sluiten van de EU-buitengrenzen zou gewoon “niet genoeg” zijn, zei Salvini.

Deportatie en zoals ik al eerder wist te schrijven, ze hun eigen landen 'with a little help from some friends' terug op zijn poten laten zetten.

Salvini wil er nog 1 miljard € als hulp voor geven ondanks daar al aardig wat miljarden naartoe gegaan zijn naar Afrika en omstreken.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 12:28   #2
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Grenzen dicht = OK en zelfs positief te noemen.
Geld geven = te gek voor woorden.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 17:13   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Grenzen dicht = OK en zelfs positief te noemen.
Geld geven = te gek voor woorden.
Nu geeft men ook geld.

En die gelden die men dan eventueel zou geven dienen wel voor de wederopbouw van hun eigen land.

Eens dat ze zich daar terug goed in hun vel voelen in hun eigen dorpen/steden hoeven ze geen gevaarlijke overtochten meer te maken.

Die hulp via geld geven kan men ook zien als, als daar later alles terug op rolletjes loopt moeten wij zien dat we de handelscontracten die lopen met bepaalde landen ook kunnen blijven houden.

Maar wat Salvini wil doen lijkt mij geen slechte zaak.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 augustus 2018 om 17:14.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2018, 07:45   #4
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
En die gelden die men dan eventueel zou geven dienen wel voor de wederopbouw van hun eigen land.
Ik ben helemaal voor wederopbouw maar ontwikkelingshulp zoals het nu bestaat is compleet een maat voor niets. In hoeveel gevallen komt de noodhulp uiteindelijk terecht waar het zijn moet?

Zelfs in New York tijdens de recessie-jaren kwam federale steun niet terecht bij de talloze sukkelaars die het hardst getroffen warden maar verdween het in de zakken van de lokale bewindslieden die enkel aan politiek deden om zich te verrijken.

Die derde-wereldlanden zijn niet eens in staat om verleende hulp efficient aan te wenden laat staan zichzelf te verheffen uit hun situatie.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2018, 07:52   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik ben helemaal voor wederopbouw maar ontwikkelingshulp zoals het nu bestaat is compleet een maat voor niets. In hoeveel gevallen komt de noodhulp uiteindelijk terecht waar het zijn moet?

Zelfs in New York tijdens de recessie-jaren kwam federale steun niet terecht bij de talloze sukkelaars die het hardst getroffen warden maar verdween het in de zakken van de lokale bewindslieden die enkel aan politiek deden om zich te verrijken.

Die derde-wereldlanden zijn niet eens in staat om verleende hulp efficient aan te wenden laat staan zichzelf te verheffen uit hun situatie.
Dat klopt perfect wat u daar schreef want het is al jaar -en dag algemeen geweten dat de gelden voor ontwikkelingshulp, van wedstrijden die men wist te organiseren om gelden in te zamelen voor die landen waar de nood het hoogst is, wel ergens voor ze hun doel konden bereiken, aan vingers bleven plakken.

Is daar een controle op?

Ik heb er géén idee van.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2018, 08:35   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

De financiële hulp aan die apenlanden zou aangewend moeten worden om er stabiele regimes te installeren.
Maar dat is rapper gezegd dan gedaan. Niet in het minst omdat het eigenlijk kolonialisme is gedurende de eerste decennia.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2018, 11:03   #7
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De financiële hulp aan die apenlanden zou aangewend moeten worden om er stabiele regimes te installeren.
Maar dat is rapper gezegd dan gedaan. Niet in het minst omdat het eigenlijk kolonialisme is gedurende de eerste decennia.
Men vraagt zich stilaan af, of dat kolonialisme zo een slechte zaak zou zijn. Ik heb het niet over dat soort kolonialisme van den Polle II, waar handjeshakken bij te pas kwam.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2018, 15:45   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Men vraagt zich stilaan af, of dat kolonialisme zo een slechte zaak zou zijn. Ik heb het niet over dat soort kolonialisme van den Polle II, waar handjeshakken bij te pas kwam.
Leve het kolonialisme! Of toch niet?

Citaat:
Een nieuwe kolonisator heeft Afrika niet nodig, maar wel een nieuw sociaal contract tussen burgers en staat. Als dat contract moet zorgen voor ontwikkeling, zullen burgers de pen in de hand moeten houden. Dus toch een “herkolonisatie”, maar van de postkoloniale staat door de kritische burger.
Misschien niet slecht gezien wat er in de tekst vermeld staat?

En dan komt die eeuwige MAAR weer achter één of ander hoekje uit waar hij verscholen zat als een addertje onder het gras.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 augustus 2018 om 15:47.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2018, 16:52   #9
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Leve het kolonialisme! Of toch niet?



Misschien niet slecht gezien wat er in de tekst vermeld staat?

En dan komt die eeuwige MAAR weer achter één of ander hoekje uit waar hij verscholen zat als een addertje onder het gras.
Gelooft u nu echt serieus dat er in eender welk sub-Saharaans Afrikaans land een sociaal contract tussen de burger en de regering opgesteld kan worden?

1. Het enige waarin die landen uitblinken behalve miserie en oorlog is corruptie.
2. De burger daar is niet geïnteresseerd in kritisch zijn. Het enige waar de meesten aan denken is overleven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2018, 17:03   #10
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Grenzen dicht = OK en zelfs positief te noemen.
Geld geven = te gek voor woorden.
Er worden nu ook al miljarden gegeven om grote meutes economische vluchtelingen tegen te houden in onder andere Turkije en Libië. Dergelijke financiële steun betaalt zichzelf gewoonweg terug in de vorm van minder illegalen en veel minder bruin volk dat hier anders levenslang op onze kap komt leven terwijl ze ons bespuwen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 15:49   #11
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik ben helemaal voor wederopbouw maar ontwikkelingshulp zoals het nu bestaat is compleet een maat voor niets. In hoeveel gevallen komt de noodhulp uiteindelijk terecht waar het zijn moet?

Zelfs in New York tijdens de recessie-jaren kwam federale steun niet terecht bij de talloze sukkelaars die het hardst getroffen warden maar verdween het in de zakken van de lokale bewindslieden die enkel aan politiek deden om zich te verrijken.

Die derde-wereldlanden zijn niet eens in staat om verleende hulp efficient aan te wenden laat staan zichzelf te verheffen uit hun situatie.
Dat is juist het grote probleem: veel derde wereldlanden zijn eigenlijk nog tot niets in staat! Ga je met geld hun land wat in orde zetten zorgen ze enkel dat het een paar jaar later weer een hopeloze puinhoop is. Geef je ze zomaar geld verdwijnt het voor een groot deel in de zakken van de machthebbers en de rest levert ook geen resultaat op.
Eigenlijk een volledig hopeloze zaak...
Grenzen sluiten en nog eens proberen binnen een eeuw of twee?
Met de open grenzen van nu maken we vooral onze eigen maatschappij naar de bliksem. Er miljoenen laten binnenstromen in Europa: een ramp.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 15:56   #12
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Er worden nu ook al miljarden gegeven om grote meutes economische vluchtelingen tegen te houden in onder andere Turkije en Libië. Dergelijke financiële steun betaalt zichzelf gewoonweg terug in de vorm van minder illegalen en veel minder bruin volk dat hier anders levenslang op onze kap komt leven terwijl ze ons bespuwen.
Nu geven we wellicht miljarden om die meutes "vluchtelingen" tegen te houden. Binnenkort zullen we waarschijnlijk vaststellen dat dat weggegooid geld was omdat ze wellicht binnenkort toch hier zullen staan!
Ondertussen een pracht van een middel voor bepaalde landen zoals Turkije enz om onze centen op te rapen en straks chantage te plegen om nog meer op te rapen! En krijgen ze hun zin niet laten ze gewoon die meute op ons los!
Het zijn wij die onze grenzen moeten sluiten en orde op zaken stellen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 22:00   #13
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De financiële hulp aan die apenlanden zou aangewend moeten worden om er stabiele regimes te installeren.
Maar dat is rapper gezegd dan gedaan. Niet in het minst omdat het eigenlijk kolonialisme is


gedurende de eerste decennia.
Dit gedeelte van je zin kon je gerust weg laten, hoor.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 22:00   #14
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Nu geven we wellicht miljarden om die meutes "vluchtelingen" tegen te houden. Binnenkort zullen we waarschijnlijk vaststellen dat dat weggegooid geld was omdat ze wellicht binnenkort toch hier zullen staan!
Ondertussen een pracht van een middel voor bepaalde landen zoals Turkije enz om onze centen op te rapen en straks chantage te plegen om nog meer op te rapen! En krijgen ze hun zin niet laten ze gewoon die meute op ons los!
Het zijn wij die onze grenzen moeten sluiten en orde op zaken stellen.
Ordnung muss sein.
Dat klinkt wel erg Duits eigenlijk.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 9 augustus 2018 om 22:01.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2018, 15:29   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Salvini: „Aquarius“ wird sicher nicht in einem italienischen Hafen anlegen

Citaat:
Het reddingsschip “Aquarius” “zal zeker niet in een Italiaanse haven aanmeren”, zei de chef van de LEGA zaterdag in een radio-interview, bericht de “Welt” op 11-08-2018.
Citaat:
Spanje zal zich waarschijnlijk weer bereid verklaren om de illegalen tijdelijk op te nemen, desnoods met Merkel contact op te nemen om ze over te nemen of zonder omhaal de reizigers met een boterham, een fles water en een buskaartje richting het Noorden te sturen?
Zo ziet u maar beste forumleden en lezers, het stopt niet.

Zoals ik al eerder wist te schrijven: Opvangen op een zwaar bewapende Coast Guard, eerste hulp, een boke mee choco maar gelijk terugvaren vanwaar ze ingescheept geweest zijn en daar terug afzetten.

De kapitein en bemanning van het bewuste schip arresteren wegens mensenhandel, schip aanslagen en uit de vaart nemen.

Als men er geen paal -en perk aan gaat stellen, wie zal onze veiligheid en die van de andere EU bewoners dan nog kunnen waarborgen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 augustus 2018 om 15:35.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2018, 15:50   #16
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Ik ben erg blij met de houding van Salvini. E i n d e l i j k een Europees politicus met ballen. Ik hoop dat de gewone Spanjaarden zo snel mogelijk hun sossenregering diets kunnen maken dat ze met die Merkel-zottigheid van Pedro Sánchez niet gediend zijn.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2018, 15:57   #17
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Salvini: „Aquarius“ wird sicher nicht in einem italienischen Hafen anlegen

Zo ziet u maar beste forumleden en lezers, het stopt niet.

Zoals ik al eerder wist te schrijven: Opvangen op een zwaar bewapende Coast Guard, eerste hulp, een boke mee choco maar gelijk terugvaren vanwaar ze ingescheept geweest zijn en daar terug afzetten.

De kapitein en bemanning van het bewuste schip arresteren wegens mensenhandel, schip aanslagen en uit de vaart nemen.

Als men er geen paal -en perk aan gaat stellen, wie zal onze veiligheid en die van de andere EU bewoners dan nog kunnen waarborgen?
Theo Francken heeft er al eens op gewezen dat er duidelijk een collusie bestaat tussen de NGO's en de mensensmokkelaars. Hij mag dat wat mij betreft nog meer dan eens expliciet herhalen. Een eerste dringende maatregel is het afschaffen van de overheidssubsidies aan dergelijke NGO's en een grondig onderzoek naar de overige financieringsbronnen van hun nefast optreden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2018, 15:58   #18
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Theo Francken heeft er al eens op gewezen dat er duidelijk een collusie bestaat tussen de NGO's en de mensensmokkelaars. Hij mag dat wat mij betreft nog meer dan eens expliciet herhalen. Een eerste dringende maatregel is het afschaffen van de overheidssubsidies aan dergelijke NGO's en een grondig onderzoek naar de overige financieringsbronnen van hun nefast optreden.
Juist daar gaat het schoentje wringen denk ik.

Verder ben ik het eens met wat u schreef.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2018, 17:05   #19
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik ben erg blij met de houding van Salvini. E i n d e l i j k een Europees politicus met ballen. Ik hoop dat de gewone Spanjaarden zo snel mogelijk hun sossenregering diets kunnen maken dat ze met die Merkel-zottigheid van Pedro Sánchez niet gediend zijn.
2.

Alle keizers komen uit Rome. Alle rare kwieten komen uit Berlijn....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2018, 05:27   #20
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.859
Standaard

Momenteel,de 13e augustus, heeft AzG alweer 141 migranten "gered" en roept het de Europese landen op ergens een haven te bieden om die sukkeltjes te mogen dumpen..

Nochtans is de Afrikaanse noordkust een paar duizend kilometers lang en was ze waarschijnlijk zelfs zichtbaar toen de "redding" plaatsgreep.De navigatie-capaciteiten van die "reddertjes" schijnen me merkwaardig toe....

Goed nieuws is wel dat blijkbaar Azg de enige "reddingsaktie" is die nog operationeel is...

Het Italiaanse optreden (inclusief het TERUGBRENGEN van "vluchtelingen" naar Libie )begint effect te sorteren...

Nu nog Spanje in lijn brengen....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 13 augustus 2018 om 05:31.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be