Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 23 juni 2004, 15:38   #261
BartP
Burgemeester
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP
Het feit is dat bv Boedisme een zeer tolerante godsdienst is, met zeer veel respect voor het individu. Het feit dat u zo over het boedisme praat vertelt ons genoeg over het feit dat u bitter weinig van het Boedisme af weet maar dat u desondanks uw beperkte kennis toch een waardeoordeel durft te vellen door tussen de regels te impliceren dat het een minderwaardige godsdienst dan het catholicisme zou zijn.
Trouwens het is niet omdat je verhuisd dat je je cultuur verliest. Alhoewel, mocht het van u afhangen ongetwijfeld klopt u elk greintje anders denken, andere cultuur en andere tradities uit die 'Vreemdelingen'.
U spreekt over rampscenarios. Maar ik heb er geen probleem mee dat mensen naar Vlaanderen komen, dat is nu eenmaal iets dat komt met welvaart en met het feit dat we tot de rijkste regio van de wereld behoren. Ik denk dat u veel meer met rampscenarios kampt dan ikzelf.
Trouwens, waar haalt u cijfers of wijsheid vandaan om te beweren dat het met gemengde huwelijken slechter afloopt dan met 'andere'.
Is een gemengd huwelijk minderwaardig dan 'andere' huwelijken?
Beste BartP, het Boeddhisme is inderdaad een zeer tolerante godsdienst. Mogelijk kun je er nog iets van leren. Waar zou ik ooit de indruk gewekt hebben dat Boeddhisme minderwaardig zou zijn?
Ik zeg ook niet dat een gemengd huwelijk minderwaardig is, waar haal je dat nu weer. Ik zeg enkel dat gemengde huwelijken moeilijker slagen dan andere.
Onze rijkdom en hun armoede de oorzaak is van de vluchtelingenstroom, en dat ontwikkelingshulp een dringende noodzaak is. Ik werk daar trouwens aan mee. Denk je nu echt dat ik dat niet weet?
En waarop baseer je jezelf om te beweren dat gemengde huwelijken moeilijker slagen dan andere?
BartP is offline  
Oud 23 juni 2004, 15:45   #262
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Ik heb dat meermaals persoonlijk vastgesteld en horen bevestigen. Maar een grafiekje met moeilijkheidsgraad heb ik niet.
luc broes is offline  
Oud 23 juni 2004, 16:02   #263
BartP
Burgemeester
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 525
Standaard

Ik vind een gemengd huwelijk verrassend verrijkend.
Een huwelijk staat voor alle culturen voor hetzelfde.
Een 'commitment' tussen 2 personen naar de buitenwereld toe.

Ik denk dat geldproblemen, jaloezie en ontrouw grotere spelbrekers zijn dan culturele achtergrond.
BartP is offline  
Oud 23 juni 2004, 16:14   #264
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP
Ik vind een gemengd huwelijk verrassend verrijkend.
Een huwelijk staat voor alle culturen voor hetzelfde.
Een 'commitment' tussen 2 personen naar de buitenwereld toe.
Ik denk dat geldproblemen, jaloezie en ontrouw grotere spelbrekers zijn dan culturele achtergrond.
Jij mag dat vinden, maar het heeft wel meer met de 'binnenwereld' dan met de buitenwereld te maken. Ik zou zeggen probeer het eens, en mogelijk slaagt het nog ook. Alle succes toegewenst.
Ik had ooit een Chinese vriendin. Het was en bleef een mooie droom.
luc broes is offline  
Oud 24 juni 2004, 15:50   #265
BartP
Burgemeester
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP
Ik vind een gemengd huwelijk verrassend verrijkend.
Een huwelijk staat voor alle culturen voor hetzelfde.
Een 'commitment' tussen 2 personen naar de buitenwereld toe.
Ik denk dat geldproblemen, jaloezie en ontrouw grotere spelbrekers zijn dan culturele achtergrond.
Jij mag dat vinden, maar het heeft wel meer met de 'binnenwereld' dan met de buitenwereld te maken. Ik zou zeggen probeer het eens, en mogelijk slaagt het nog ook. Alle succes toegewenst.
Ik had ooit een Chinese vriendin. Het was en bleef een mooie droom.
Misschien dat je Chinese vriendin al iets van je extreem rechtse sympathieen en je gesloten geest vermoedde.
Ik ben ondertussen al 5 jaar gelukkig met een Taiwanese getrouwd.
BartP is offline  
Oud 24 juni 2004, 21:20   #266
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Jij mag dat vinden, maar het heeft wel meer met de 'binnenwereld' dan met de buitenwereld te maken. Ik zou zeggen probeer het eens, en mogelijk slaagt het nog ook. Alle succes toegewenst.
Ik had ooit een Chinese vriendin. Het was en bleef een mooie droom.
Misschien dat je Chinese vriendin al iets van je extreem rechtse sympathieen en je gesloten geest vermoedde.
Ik ben ondertussen al 5 jaar gelukkig met een Taiwanese getrouwd.
Gelukgewenst dat jou mooie droom wel werkelijkheid werd. Een beetje jaloers ben ik wel.
Maar wees nu ook eens een beetje menselijk en zelfs vriendelijk en beschouw niet elke VB-ers als een vleesgeworden duivel.
luc broes is offline  
Oud 26 juni 2004, 04:30   #267
BartP
Burgemeester
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 525
Standaard

Zo ver kan ik niet gaan. VB-ers stemmen wel voor de partij van de vleesgeworden duivel
BartP is offline  
Oud 26 juni 2004, 09:25   #268
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

BartP, spoedige genezing toegewenst!
luc broes is offline  
Oud 26 juni 2004, 10:48   #269
BartP
Burgemeester
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
BartP, spoedige genezing toegewenst!
Dank u.
BartP is offline  
Oud 26 juni 2004, 21:59   #270
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
[size=6]1.000.000 Vlamingen hebben gestemd op een partij die veroordeeld is voor RACISME.[/size]

Blijkbaar vinden dus 1.000.000 mensen dat racisme 'moet kunnen'.
Correctie: blijkbaar vinden zoveel mensen dat de definitie die sommigen gebruikten om het woord "racisme" te omschrijven niet klopt. Terecht. Racisme betekent dat men iemand van een ander ras als minderwaardig beschouwt juist omwille van de huidskleur. Welnu, d�*t heeft niets met het Vlaams Blok te maken. Voor een streng inburgeringsbeleid zijn, voor een immigratiestop, enz. is duidelijk geen racisme. En zo oordeelde ook de kiezer.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 26 juni 2004, 22:14   #271
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
[size=6]1.000.000 Vlamingen hebben gestemd op een partij die veroordeeld is voor RACISME.[/size]

Blijkbaar vinden dus 1.000.000 mensen dat racisme 'moet kunnen'.
Correctie: blijkbaar vinden zoveel mensen dat de definitie die sommigen gebruikten om het woord "racisme" te omschrijven niet klopt. Terecht. Racisme betekent dat men iemand van een ander ras als minderwaardig beschouwt juist omwille van de huidskleur. Welnu, d�*t heeft niets met het Vlaams Blok te maken. Voor een streng inburgeringsbeleid zijn, voor een immigratiestop, enz. is duidelijk geen racisme. En zo oordeelde ook de kiezer.
Jaja, hier gaan we weer : Hebt u het arrest gezien?
Staat bol van bewijzen op welke grond het VB veroordeeld is.
Best mogelijk dat U voor een strenger beleid bent, immigratiestop edm. maar het vlaams blok is veroordeeld nav hun systematische stigmatisering, aanzetten tot discriminatie, verkondigen van rassenhaat.

Zoals oa. en dit is al de x-tigste keer dat ik dit voorbeeld aanhaal : het vergelijken van een allochtone politie-agent met oa een pedofiel.

En als ik de vele hatelijke opmerkingen tav de allochtonen hier lees zie ik dat hun propaganda-machine al heel goed werk heeft verricht.
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline  
Oud 26 juni 2004, 22:20   #272
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Jaja, hier gaan we weer : Hebt u het arrest gezien?
Waarschijnlijk moet ik u teleurstellen: ja, ik heb het arrest zelf (en niet de samenvatting voor de pers) mogen inkijken en doornemen. Nergens ontwaar ik ook maar één bewijs voor het racisme zoals men dat door de woordenboeken omschreven ziet (d.i. iemand minder achten omdat hij ene andere huidskleur heeft).

Het is duidelijk dat de politiek een definitie van racisme heeft "gecomponeerd" waarmee dan ook het Vlaams Blok zou kunnen veroordeeld worden. Dat was de bedoeling.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 26 juni 2004, 22:32   #273
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Jaja, hier gaan we weer : Hebt u het arrest gezien?
Waarschijnlijk moet ik u teleurstellen: ja, ik heb het arrest zelf (en niet de samenvatting voor de pers) mogen inkijken en doornemen. Nergens ontwaar ik ook maar één bewijs voor het racisme zoals men dat door de woordenboeken omschreven ziet (d.i. iemand minder achten omdat hij ene andere huidskleur heeft).

Het is duidelijk dat de politiek een definitie van racisme heeft "gecomponeerd" waarmee dan ook het Vlaams Blok zou kunnen veroordeeld worden. Dat was de bedoeling.
huidskleur is zelfs niet eens relevant bij racisme : het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde

Als u die feiten geen racisme vindt, dan zegt dat heel veel over u, en doet dat niets af van de veroordeling van het blok.
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline  
Oud 26 juni 2004, 22:36   #274
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
huidskleur is zelfs niet eens relevant bij racisme : het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde

Als u die feiten geen racisme vindt, dan zegt dat heel veel over u, en doet dat niets af van de veroordeling van het blok.
Huidskleur is niet belangrijk stelt u, maar haalt wel de notie van ras aan... Er is duidelijk veel verwarring in uw hoofd.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 26 juni 2004, 22:41   #275
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
huidskleur is zelfs niet eens relevant bij racisme : het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde

Als u die feiten geen racisme vindt, dan zegt dat heel veel over u, en doet dat niets af van de veroordeling van het blok.
Huidskleur is niet belangrijk stelt u, maar haalt wel de notie van ras aan... Er is duidelijk veel verwarring in uw hoofd.
Nee hoor, rassen worden niet puur onderscheiden door hun huidskleur. Er kunnen perfect 2 mensen van een verschillend ras dezelfde huidskleur hebben.

Maar dat doet niet ter zake, u hebt gelijk, wat wél ter zake doet is dat het niet alleen over het minachten gaat maar ook over vijandigheid en haat.
En vijandigheid alom.
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline  
Oud 26 juni 2004, 22:43   #276
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Maar dat doet niet ter zake, u hebt gelijk, wat wél ter zake doet is dat het niet alleen over het minachten gaat maar ook over vijandigheid en haat.
En vijandigheid alom.
Minachting is vijandigheid, is haat.

Indien er vijandigheid mocht zijn, dan moet men zich de vraag stellen hoe die eigenlijk is ontstaan en hoe het mogelijk is dat die bestaat. Juist zo ver durven de politiek correcten niet gaan.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 26 juni 2004, 22:49   #277
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Maar dat doet niet ter zake, u hebt gelijk, wat wél ter zake doet is dat het niet alleen over het minachten gaat maar ook over vijandigheid en haat.
En vijandigheid alom.
Minachting is vijandigheid, is haat.

Indien er vijandigheid mocht zijn, dan moet men zich de vraag stellen hoe die eigenlijk is ontstaan en hoe het mogelijk is dat die bestaat. Juist zo ver durven de politiek correcten niet gaan.
toch wel, die had voorkomen moeten worden, het wanbeleid is er mede debet aan - wat niet wil zeggen dat die mensen er nu zijn en dat we er samen een oplossing willen voor vinden. Dat is het grote verschil - wij willen een betere samenleving, jullie willen een mono-cultuur.
En dat is nl een grote utopie. Het is geen ideale situatie nu, verre van, maar we moeten het er wel mee doen.
Beter een constructieve oplossing vinden dan destructief stigmatiseren. Daar los je niks mee op.
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline  
Oud 26 juni 2004, 23:54   #278
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Dat is het grote verschil - wij willen een betere samenleving, jullie willen een mono-cultuur.
En dat is nl een grote utopie.
Aha, dat alle inwijkelingen Nederlands leren en voor een taalproef moeten slagen, is volgens u monocultuur... Merkwaardig.

En natuurlijk wil het Vlaams Blok een betere samenleving; het getuigt van grote leugenachtigheid te stellen dat we dit niet zouden betrachten.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 27 juni 2004, 00:14   #279
muishond
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Locatie: zuid-afrika
Berichten: 311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Waarschijnlijk moet ik u teleurstellen: ja, ik heb het arrest zelf (en niet de samenvatting voor de pers) mogen inkijken en doornemen. Nergens ontwaar ik ook maar één bewijs voor het racisme zoals men dat door de woordenboeken omschreven ziet (d.i. iemand minder achten omdat hij ene andere huidskleur heeft).

Het is duidelijk dat de politiek een definitie van racisme heeft "gecomponeerd" waarmee dan ook het Vlaams Blok zou kunnen veroordeeld worden. Dat was de bedoeling.
huidskleur is zelfs niet eens relevant bij racisme : het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde

Als u die feiten geen racisme vindt, dan zegt dat heel veel over u, en doet dat niets af van de veroordeling van het blok.

Wetenschappelijk zijn er een paar manieren uitgewerkt waarop een ras bepaald wordt.

Een ervan is de vorm van de schedel, een andere volgens het haar. enz

Maar geen enkele rasbepaling gaat volgens de huidskleur.Dit kan men vaststellen in elke goede encyclopedie.

De wet tegen racisme in Belgie is inderdaad op maat geschreven met het uitsluitelijke doel om het Vlaams Blok te treffen.

Ik weet dus van mijzelf niet of ik inderdaad racist ben, maar wat ik wel weet dat ik een Vlaamse nationalist ben die mijn vaderland en mijn volk
alsook zijn kultuur tot het uiterste zal verdedigenen beschermen tot het latere voordeel van mijn kinderen en kleinkinderen die in Vlaanderen
wonen.
__________________
Gij dacht, o lijdzaam volk, dat 't gruwelijk getij
der oude tyrannie voor immer was voorbij
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.


Willem Elsschot (In Bormsgedicht)
muishond is offline  
Oud 27 juni 2004, 02:10   #280
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muishond
Wetenschappelijk zijn er een paar manieren uitgewerkt waarop een ras bepaald wordt.

Maar geen enkele rasbepaling gaat volgens de huidskleur.Dit kan men vaststellen in elke goede encyclopedie.
Nou, nou, in mijn encyclopedie staat nochtans te lezen dat de oude Egyptenaren, Grieken en Romeinen dit deden. Ze kenden immers de donker gekleurde mensen met krullen die leefden in Afrika en de zogenoemde mensen met een gele huid in Azië, met schuinstaande ogen en een huidplooitje over de binnenste ooghoek. Deze beperkte kennis van de verschillende mensen op de wereld leidde tot de suggestie dat er drie rassen bestonden: het Europese, of "blanke" ras, het Afrikaanse, of "zwarte" ras en het Aziatische, of "gele" ras. Deze rassen werden ook wel respectievelijk als het Kaukasische, Negroïde en Mongloïde ras benoemd. Gedurende lange tijd werden alle mensen door de geleerden ingedeeld in deze drie rassen, of een variatie op deze drie.

Het is misschien geen indeling louter en alleen op basis van huidskleur, maar ik denk dat je toch wel kan stellen dat een indeling in "zwarte", "blanke" en "gele" een rassenindeling op basis van huidskleur is hé!
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be