Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 november 2013, 10:50   #281
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
We zijn nu een paar maand later,electrawinds heeft zijn subsisidiepanelen-parken verpatst aan wat mensen die op het eerste zicht geld teveel hebben,maar op het tweede zicht misschien eigenlijk meer geinteresseerd zijn in de grond,een ECHT onderpand ),maar de "kapitaalsverhoging" lukt maar niet,waardoor de schuldafbouw ook niet zo vlotjes zal verlopen als gepland...en blijkbaar haken er zelfs kandidaat-investeerders af...

http://trends.knack.be/economie/nieu...0430474214.htm


Hopelijk treedt de Vlaamse overheid niet in (je weet wel,het "Vlaams Energiebedrijf"),want het is onderhand duidelijk dat e-winds geen werkbaar businessmodel heeft en dat er weinigen zijn die dat nog zien....
Aspiravi dreigt windturbines af te breken na wegvallen subsidies.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu...ubsidies.dhtml

Wind kost te duur. Het is niet anders. Windmolens ouder dan tien jaar dreigen stilgelegd te worden omdat ze niet meer rendabel zijn.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 20:44   #282
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard

Horror......het ziet ernaar uit dat overheidsfondsen zich financieel gaan ingraven in Electrawinds......

Het is Horror omdat dit gelden zijn die beter ter beschikking gesteld zouden worden aan de technische departementen van KU Leuven en RU Gent met als opdracht: ontwikkel en bouw binnen 5 jaar een mechanische,chemische ,hydraulische,pneumatische....wathever installatie die,binnen de omvang van,pakweg een sporthal,tientallen miljoenen wattuur electrische energie gedurende 40 uur kan OPSLAAN,maar ook ONMIDDELIJK kan vrijgeven.....


Want DAT is het probleem......snelle "accu's".Los dit probleem op,dat het "stoichastische" karakter van "groene energie" kan afvlakken,en we zijn er.Electrawinds,maar evengoed andere vormen van groene energie zouden dan een GEWILDE dienst leveren...

Nu ziet het ernaar uit dat goed geld achter slecht geld aan gesmeten gaat worden.Iemand anders moet dan maar een oplossing bedenken...

Waar hebben wij dan g*dvrd*mme al onze doktors en masters en zo voor nodig?

Laatst gewijzigd door kelt : 12 november 2013 om 20:46.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 19:03   #283
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard

http://www.express.be/sectors/nl/ene...gie/199978.htm

We kunnen ons bijna niet omdraaien of er loopt weeral iets mis in dat f*cking subsidiecircuit....

Blijkbaar geeft Vlaanderen structureel meer uit aan "alternatieve energiecertificaten" dan er binnenkomt van de gebruikers....

Men heeft waarschijnlijk om politieke redenen de rekening nog niet doorgeschoven naar de belastingsbetaler of naar de gebruiker...

Een volgende Vlaamse regering zal dat alsnog mogen doen,want 2 miljard achterstand kan niet lang genegeerd worden....

Je vraagt je af.....

Laatst gewijzigd door kelt : 18 december 2013 om 19:04.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2013, 09:14   #284
markasiet
Burger
 
markasiet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2007
Locatie: Kontich
Berichten: 154
Standaard

Ik deed de moeite alles over wind te lezen.
Het doet blijkbaar nogal wat stof opwaaien.

Ikzelf geloof dat zonder subsidie, maar door de reële afrekening van de prijs per kWh windmolens ( ik spreek van 100 kW-200 kW ) turbines op 40 meter hoogte wél rendabel zijn. Als ik alles afstem op de "magische" 0,22 euro/kWh van Ecopower zijn ze na 8 jaar aan het verdienen.
markasiet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2013, 09:26   #285
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.812
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markasiet Bekijk bericht
Ik deed de moeite alles over wind te lezen.
Het doet blijkbaar nogal wat stof opwaaien.

Ikzelf geloof dat zonder subsidie, maar door de reële afrekening van de prijs per kWh windmolens ( ik spreek van 100 kW-200 kW ) turbines op 40 meter hoogte wél rendabel zijn. Als ik alles afstem op de "magische" 0,22 euro/kWh van Ecopower zijn ze na 8 jaar aan het verdienen.
De meeste grote windturbines zijn 3000 kw en meer. Firma's die kleinere gebruiken zijn gewoon debiel bezig, en grotere zijn maar in beperkte mate plaatsbaar op land. Op zee zijn de allergrootste windturbines het meest rendabel, maar vergen een grotere investering dan evenveel opgewekt vermogen via een kerncentrale van generatie 3+.

En het feit dat Ecopower ogenschijnlijk rendabel is, is omdat we massaal STEG centrales gebruiken en Franse kernenergie importeren om de slechte windmomenten op te vangen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2013, 09:45   #286
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Op de laatste gebruikers/ aandeelhoudersvergadering van Ecopower was te zien dat hun opgewekt vermogen het volledig verbruik dekt van alle klanten.
Ze nemen maar zoveel klanten aan, als dat ze energie kunnen opwekken.
Wat ze op windstille momenten gebruiken aan aangekochte energie, sturen ze terug aan eigen energie op andere momenten.

De grote stoorfactor is Eandis. Hun net is niet voorzien voor local GRID installaties.

Laatst gewijzigd door giserke : 25 december 2013 om 09:47.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2013, 09:05   #287
markasiet
Burger
 
markasiet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2007
Locatie: Kontich
Berichten: 154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De meeste grote windturbines zijn 3000 kw en meer. Firma's die kleinere gebruiken zijn gewoon debiel bezig, en grotere zijn maar in beperkte mate plaatsbaar op land. Op zee zijn de allergrootste windturbines het meest rendabel, maar vergen een grotere investering dan evenveel opgewekt vermogen via een kerncentrale van generatie 3+.

En het feit dat Ecopower ogenschijnlijk rendabel is, is omdat we massaal STEG centrales gebruiken en Franse kernenergie importeren om de slechte windmomenten op te vangen.
Jammer dat u op deze manier reageert.
Ik lees in uw antwoord 'beperkte mate plaatsbaar' en net dat is mijn punt dat ik ga aantonen. 100 kW molens op masten van 40 meter zijn vlotter in te passen op sommige visueel reeds verknoeide lijnen en zullen hierdoor meer acceptabel zijn.
Ten gepaste tijde kan en zal ik ze aantonen.
markasiet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2013, 11:02   #288
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.812
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markasiet Bekijk bericht
Jammer dat u op deze manier reageert.
Da's heel spijtig voor U, maar ik kan de realiteit niet aanpassen naar uw wensen.
Citaat:
Ik lees in uw antwoord 'beperkte mate plaatsbaar'
Correct. We hebben niet alleen een bepaalde wetgeving, die NIMBY bevoordeeld. Maar zijn de lokaties niet zo dik gezaaid voor windmolens van welke afmeting dan ook. Ook moeten we de lokale windgesteldheid in acht nemen.

Citaat:
en net dat is mijn punt dat ik ga aantonen. 100 kW molens op masten van 40 meter zijn vlotter in te passen op sommige visueel reeds verknoeide lijnen en zullen hierdoor meer acceptabel zijn.
Ten gepaste tijde kan en zal ik ze aantonen.
Acceptabel en gemakkelijk zijn niet synoniem voor rendabel. En daar wringt het schoentje. Zelfs de meest rendabele windmolen is waardeloos zonder een backup.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2013, 11:18   #289
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Die backup zal waterstof zijn.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2013, 11:32   #290
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.812
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Die backup zal waterstof zijn.
Te duur in opslag. Maar het kan wel compact en minder onbetaalbaar dan de meeste andere methodes die we kennen.

1 optie is het waterstof gewoon in het aardgasnet te injecteren.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2014, 16:28   #291
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard

De windmolenkwestie is ondertussen in Schotland een politieke- EN een milieu-kwestie geworden...

Politiekers(zowel regionalisten als lokale politici) in Schotland geloven blijkbaar nog steeds dat er een relatie bestaat tussen het aantal windmolens en een mogelijke ,hypothetische, energie-onafhankelijkheid.Ze geloven dat dit (energie-onafhankelijkheid) iets is wat koste wat het kost nagestreefd moet worden...in ieder geval worden de Schotse landschappen geleidelijk aan verpest met windmolens....zoals ook in Duitsland en Frankrijk aan de gang is....de rekening volgt nog wel....

ECHTE groenen,maar ook mensen die eerder tot de Conservatieve partij van Groot-Brittanie behoren,en erg aan "British Heritage Landscapes" gehecht zijn gebruiken ondertussen ecologische argumenten (TERECHTE argumenten overigens) tegen deze waanzin.Zo is voorgerekend dat in Schotland de laatste paar jaar 5 miljoen bomen gekapt zijn om windmolens te zetten,en dat hun vervanging(nochtans voorzien) in de praktijk nog niet op de helft zit....om het inderdaad over de visuele schade, voor zeker een generatie ver, maar niet meer te hebben....

Laatst gewijzigd door kelt : 2 januari 2014 om 16:30.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be