Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 december 2011, 22:52   #21
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Maar er liggen veel kilo's grond hé.
En jullie blijven het maar niet doorhebben dat alles wat radio actief is ook het omliggende blijft radio actief maken.
Het is een cirkel die nooit meer onderbroken geraakt, enkel groter blijft worden.
Nee dat is niet zo
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 22:58   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Nee dat is niet zo
Als jij het zegt.
Maar momenteel wel al 200 km verder dan waar het begonnen was hé.

Maar enfin ik laat jullie maar in jullie wijsheid hoor, misschien denk je dat al die radio activiteit vanzelf naar zijn begin punt zal kruipen of zo?
Ik weet ook niet hoe jullie denken natuurlijk.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 22:59   #23
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Terwijl jij nog met de poppen bezig was, was ik nbc'r in het leger.
Awww, cute

Maar ik vrees dat ik niet onder de indruk ben

Citaat:
Beroeps.
Ik zal NBC eens spellen.
N van Nucleair
B van Biologisch
C van Chemisch

T' is dus niet van angst. T' is van één en ander te weten.
Als je gaat stellen dat radioactiviteit een niet te onderbreken cirkel is die steeds verder en verder uitdijt, zoals je hierboven deed, dan is het heel veilig om te stellen dat je er niks van af weet. En dan is 't niet van er niks van af te weten op geavanceerd nucleair niveau, dan is't van er niks van af te weten op secundaire school niveau.

Verwijs dus gerust nog eens naar dat jij de flinke militair was die met lettertjes speelde toen ik met de poppen speelde, 't gaat je niet verder helpen.

Citaat:
Het was mede ik die daar virtueel de zones uitrekende bij een virtuele aanval en zo.
Zonder computer wel te verstaan.
ps; nbc kan je niet kiezen, je wordt gekozen.
Dat was dan duidelijk een heel verkeerde keuze.

Maar hey, virtueel doe ik een vampier na, leid ik een maffia-clan en stuur heelder legers succesvol doorheen apocalyptische nucleaire wereldslagen, dus ik weet er ook wel wat van!
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 23:01   #24
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als jij het zegt.
Maar momenteel wel al 200 km verder dan waar het begonnen was hé.

Maar enfin ik laat jullie maar in jullie wijsheid hoor, misschien denk je dat al die radio activiteit vanzelf naar zijn begin punt zal kruipen of zo?
Ik weet ook niet hoe jullie denken natuurlijk.
Erger nog, wij weten (jaja, weten! we denken dat zelfs niet eens) dat die radioactiviteit vanzelf wel zal verdwijnen. Er he!
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 23:04   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Awww, cute

Maar ik vrees dat ik niet onder de indruk ben



Als je gaat stellen dat radioactiviteit een niet te onderbreken cirkel is die steeds verder en verder uitdijt, zoals je hierboven deed, dan is het heel veilig om te stellen dat je er niks van af weet. En dan is 't niet van er niks van af te weten op geavanceerd nucleair niveau, dan is't van er niks van af te weten op secundaire school niveau.

Verwijs dus gerust nog eens naar dat jij de flinke militair was die met lettertjes speelde toen ik met de poppen speelde, 't gaat je niet verder helpen.



Dat was dan duidelijk een heel verkeerde keuze.

Maar hey, virtueel doe ik een vampier na, leid ik een maffia-clan en stuur heelder legers succesvol doorheen apocalyptische nucleaire wereldslagen, dus ik weet er ook wel wat van!
Google eens ; fall out
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 23:05   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Erger nog, wij weten (jaja, weten! we denken dat zelfs niet eens) dat die radioactiviteit vanzelf wel zal verdwijnen. Er he!
Ik ben er sprakeloos van zelfs.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 23:07   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Misschien is het daarom dat nbc'r gekozen worden en je er niet zelf voor kan kiezen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 23:13   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Awww, cute







Maar hey, virtueel doe ik een vampier na, leid ik een maffia-clan en stuur heelder legers succesvol doorheen apocalyptische nucleaire wereldslagen, dus ik weet er ook wel wat van!
Wees blij dat het virtueel was, mocht het echt geweest zijn dan zat Sfax hier niet.
Ikke misschien nog wel want ik zat in een bunker.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 23:59   #29
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wees blij dat het virtueel was, mocht het echt geweest zijn dan zat Sfax hier niet.
Ikke misschien nog wel want ik zat in een bunker.
Met een vervuilde voorraad drinkwater voor 3 dagen en een haperende ventilatie, want de filter is al twintig jaar niet vervangen
'k zou toch eerst maar eens een goede inspectie houden in je bunker
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 00:03   #30
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Met een vervuilde voorraad drinkwater voor 3 dagen en een haperende ventilatie, want de filter is al twintig jaar niet vervangen
'k zou toch eerst maar eens een goede inspectie houden in je bunker
Tja wie weet?

Maar kom het was een speciale bunker waar wanneer er een echte kernramp (oorlog) alle officieren in terug trokken. Ik veronderstel dat die wel op zichzelf dachten in geval van nood.
Nu ja je weet het maar als het zover is hé?
t' was toch een speciale, allemaal computers en apparatuur die klaarstonden ....in die tijd nogal up to date.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 00:26   #31
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.813
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Maar er liggen veel kilo's grond hé.
Citaat:
Terwijl jij nog met de poppen bezig was, was ik nbc'r in het leger.
Beroeps.
Doet me onmiddelijk denken aan "Geef Acht" van Kiekeboe. "Ik ben in't leger om't land te dienen, niet om het op te eten".
'k ga het nog eens proberen uit te leggen. Ge moet die grond niet eten, niet 1 kilo, geen vele kilo's.
Trouwens, kent ge de truk om vervuilde grond "proper" te krijgen? Men graaft een vervuild terrein af (heb dat zien gebeuren op de terreinen van Forges de Clabeque), en mengt die vervuilde grond met veel "propere" grond tot de wettelijk vastgestelde limieten van "vervuiling" niet meer overschreden worden.
Dan kan men die grond zelfs verkopen als teelaarde... Wettelijk prima in orde. Zelf al zit er cyaankali in.
En als ge't mij vraagt hebt ge of niet goed opgelet, of ge had ne vermomde Greenpeacer als instructeur met uw panische angst voor alles waar "kern" en "nucleair" in voorkomt.

Maar effe een testeke. Wat is de regel van 7?
Citaat:
En jullie blijven het maar niet doorhebben dat alles wat radio actief is ook het omliggende blijft radio actief maken.
Het is radioactief materiaal, geen wonderbaarlijke vermenigvuldiging van brood door Jezuske...
Als radioactief materiaal de omgeving besmet zijn er 2 methodes. Of het "start"materiaal is een neutronenstraler, of je bent de boel aan't verdunnen. En aangezien neutronenstralers verdorie zeldzaam zijn, en zelden langlevend, kunnen we er van uit gaan dat je gewoon een bepaalde hoeveelheid aan't verspreiden bent.
Citaat:
Het is een cirkel die nooit meer onderbroken geraakt, enkel groter blijft worden.
Als dat zo zou zijn, hadden we al lang en breed dood geweest. Hoeveel kernproeven zijn er niet gedaan in open lucht? Luchtexplosies, grond explosies, ondergronds en onder water. Tonnen besmet materiaal zijn er rondgeslingerd, VEEL meer dan er vrijgekomen is in Fukushima.

Ik ben verdorie geboren in de "tijd" dat de lucht meer radioactief materiaal bevatte van die kernproeven dan ten tijde van Tjernobyl. En zie, ik heb geen tentakels, geen 3de oog, en ik ben ook geen plant in een mandje.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 30 december 2011 om 00:30.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 00:30   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Doet me onmiddelijk denken aan "Geef Acht" van Kiekeboe. "Ik ben in't leger om't land te dienen, niet om het op te eten".
'k ga het nog eens proberen uit te leggen. Ge moet die grond niet eten, niet 1 kilo, geen vele kilo's.
Trouwens, kent ge de truk om vervuilde grond "proper" te krijgen? Men graaft een vervuild terrein af (heb dat zien gebeuren op de terreinen van Forges de Clabeque), en mengt die vervuilde grond met veel "propere" grond tot de wettelijk vastgestelde limieten van "vervuiling" niet meer overschreden worden.

En als ge't mij vraagt hebt ge of niet goed opgelet, of ge had ne vermomde Greenpeacer als instructeur met uw panische angst voor alles waar "kern" en "nucleair" in voorkomt.

Maar effe een testeke. Wat is de regel van 7?

Het is radioactief materiaal, geen wonderbaarlijke vermenigvuldiging van brood door Jezuske...
Als radioactief materiaal de omgeving besmet zijn er 2 methodes. Of het "start"materiaal is een neutronenstraler, of je bent de boel aan't verdunnen. En aangezien neutronenstralers verdorie zeldzaam zijn, en zelden langlevend, kunnen we er van uit gaan dat je gewoon een bepaalde hoeveelheid aan't verspreiden bent.

Als dat zo zou zijn, hadden we al lang en breed dood geweest. Hoeveel kernproeven zijn er niet gedaan in open lucht? Luchtexplosies, grond explosies, ondergronds en onder water. Tonnen besmet materiaal zijn er rondgeslingerd, VEEL meer dan er vrijgekomen is in Fukushima.

Ik ben verdorie geboren in de "tijd" dat de lucht meer radioactief materiaal bevatte van die kernproeven dan ten tijde van Tjernobyl. En zie, ik heb geen tentakels, geen 3de oog, en ik ben ook geen plant in een mandje.
Tja maar maddox, kanker is dan ook een verschijnsel sinds de nucleaire ..hoe zou ik het zeggen...explosie?

En de regel van 7? Je hebt het hopelijk toch niet op dit?
De doemdagklok (Engels: Doomsday Clock) is een symbolische klok die sinds 1947 wordt bijgehouden door Bulletin of the Atomic Scientists aan de universiteit van Chicago. De klok geeft aan hoe dicht de mensheid zich bij een kernoorlog bevindt. De klok geeft het aantal minuten voor middernacht weer, waarbij middernacht een kernoorlog voorstelt. De klok staat, sinds de introductie ervan, op de voorkant van Bulletin of the Atomic Scientists. Bij de introductie stond de klok op 7 minuten voor middernacht.

Het aantal minuten voor middernacht, de mate van nucleaire dreiging, wordt bijgewerkt wanneer gebeurtenissen op het wereldtoneel de dreiging versterken of verzwakken. De klok is voor het laatst verzet op 14 januari 2010.[1] De klok staat nu op 6 minuten voor middernacht

Laatst gewijzigd door Mambo : 30 december 2011 om 00:33.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 00:32   #33
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.813
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tja maar maddox, kanker is dan ook een verschijnsel sinds de nucleaire ..hoe zou ik het zeggen...explosie?
Da's de grootste hoop bullshit die ik U tot nu toe heb zien schrijven.

De 3 grote redenen waarom we nu meer kankers zien.
1) Mensen worden gemiddeld veel ouder
2) Gewone ziektes doen veel minder mensen dood
3) Opsporingsmethodes zijn verfijnder dan ooit.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 30 december 2011 om 00:32.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 00:34   #34
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Da's de grootste hoop bullshit die ik U tot nu toe heb zien schrijven.

De 3 grote redenen waarom we nu meer kankers zien.
1) Mensen worden gemiddeld veel ouder
2) Gewone ziektes doen veel minder mensen dood
3) Opsporingsmethodes zijn verfijnder dan ooit.
Sta me toe dit als bullshit te aanschouwen.
Alle rechten u ten voordelen natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Mambo : 30 december 2011 om 00:36.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 00:39   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.813
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Sta me toe dit als bullshit te aanschouwen.
Alle rechten u ten voordelen natuurlijk.
Goeie mest voor mijne hof moet ik zeggen.


En dat was dan het Artisjok moment in deze draad.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 30 december 2011 om 00:39.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 00:43   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Goeie mest voor mijne hof moet ik zeggen.


En dat was dan het Artisjok moment in deze draad.
Mest om de plantjes zeker en vast niet meer op te eten natuurlijk.

Nu ja jullie jongeren groeien er mee op en aanvaarden het.
Binnen 30 jaar krijg je het slechte nieuws.
Slecht nieuws: altijd 30 jaar.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 00:51   #37
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Nieuw; kropje sla gekweekt op een bedje van radio actieve aarde. 100% bacterie vrij

Laatst gewijzigd door Mambo : 30 december 2011 om 00:52.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 01:01   #38
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.813
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nieuw; kropje sla gekweekt op een bedje van radio actieve aarde. 100% bacterie vrij
Ik ben benieuwd welke isotoop U daarvoor gebruikt hebt.

Maar als U bacterieën wil doden met straling ,da's prima te doen. We hebben zelfs in België bedrijven die dat doen.

Maar de hoeveel straling om bacterieën te doden is van zondanige aard dat uw slakropje er niet zo fris uit gaat zien. Zoals gewoon dood voor't ontkiemen.

Wat wel mogelijk is, is de grond en omgeving op't voorhand ontsmetten met straling. Maar dat maakt de grond an sich niet radioactief. Of U moet tovenaarsleerling willen spelen en neutronenstraling gebruikt hebben.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 01:06   #39
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik ben benieuwd welke isotoop U daarvoor gebruikt hebt.

Maar als U bacterieën wil doden met straling ,da's prima te doen. We hebben zelfs in België bedrijven die dat doen.

Maar de hoeveel straling om bacterieën te doden is van zondanige aard dat uw slakropje er niet zo fris uit gaat zien. Zoals gewoon dood voor't ontkiemen.

Wat wel mogelijk is, is de grond en omgeving op't voorhand ontsmetten met straling. Maar dat maakt de grond an sich niet radioactief. Of U moet tovenaarsleerling willen spelen en neutronenstraling gebruikt hebben.
We gaan zo ingewikkeld niet doen hoop ik.

Maarre als jullie zo verder blijven doen met gecontanimeerde gebieden af te doen als onschadelijk?
Gaan jullie hele nare tijden tegemoet.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 01:12   #40
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.813
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
We gaan zo ingewikkeld niet doen hoop ik.

Maarre als jullie zo verder blijven doen met gecontanimeerde gebieden af te doen als onschadelijk?
Gaan jullie hele nare tijden tegemoet.
Hangt van de besmetting af. Maar met 6000 bequerel per kilo zie ik geen probleem om zulke gebieden te bestempelen als industrie of natuurgebied.

Onschadelijk, nooit beweerd. Maar gevaarlijk? Alleen als ge er kilo's grond gaat vreten.(kan natuurlijk ook onrechtstreeks)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be