Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 maart 2018, 18:52   #41
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Het kritiekloos vereren van Mohammed als 'n verheven en nobel man, zegt ook alles over moslims.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Idem dito met Jezus Christus.
Toch heb ik daar minder moeite mee, gezien de levenswijze van beide historische figuren op moreel vlak nogal van elkaar verschilt, alsook het gedrag van hun volgelingen.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 19:43   #42
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Toch heb ik daar minder moeite mee, gezien de levenswijze van beide historische figuren op moreel vlak nogal van elkaar verschilt, alsook het gedrag van hun volgelingen.
Als je het hebt over de historische figuren en niet over de mythische, schelen die niet zoveel van elkaar. Dat er een historische figuur model gestaan heeft voor Jezus Christus is een feit, maar dat kan nog niet gezegd worden van Mohammed. Alles wat men nu op historisch gebied weet van Mohammed is dat ook deze verzonnen is op de historische Jezus en zou een Aramese afleiding zijn van ' de geprezen ' , ' uitverkorene ' = moehammadoe-n.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 20:17   #43
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Laat de hoofdoek nu net hét symbool van racisme en intolerantie zijn.
Universeler dan de witte puntmuts.
Witte kaproen zal blij zijn om dat te vernemen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 20:22   #44
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Toch heb ik daar minder moeite mee, gezien de levenswijze van beide historische figuren op moreel vlak nogal van elkaar verschilt, alsook het gedrag van hun volgelingen.
Zowel de mythische Jezus als de mythische figuur Mohammed zijn terug te brengen op de historische figuur van Jezus, een jood die de bevolking terug wou brengen naar het zuivere joodse geloof. De rest van zijn verhaal fantaseerde men er generaties na zijn dood bij.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 22:45   #45
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Als je het hebt over de historische figuren en niet over de mythische, schelen die niet zoveel van elkaar. Dat er een historische figuur model gestaan heeft voor Jezus Christus is een feit, maar dat kan nog niet gezegd worden van Mohammed. Alles wat men nu op historisch gebied weet van Mohammed is dat ook deze verzonnen is op de historische Jezus en zou een Aramese afleiding zijn van ' de geprezen ' , ' uitverkorene ' = moehammadoe-n.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zowel de mythische Jezus als de mythische figuur Mohammed zijn terug te brengen op de historische figuur van Jezus, een jood die de bevolking terug wou brengen naar het zuivere joodse geloof. De rest van zijn verhaal fantaseerde men er generaties na zijn dood bij.
Dank voor deze interessante info, heren, al was het me daar niet echt zozeer om te doen.
Eerder gaat het me om de universele boodschap – al dan niet met behulp van een hemelse soufleur – die religieuze (fictieve) figuren zouden hebben gepredikt en waar anno 2018 de volgelingen ervan naar die (overgeleverde) moraal hun leven oriënteren.

Om te illustreren dat de ene (jezus) de andere (mohammed) niet is, heb ik wat jaartjes geleden op dit forum een vb gegeven, nét om elke vergelijking tussen die 2 te kunnen uitsluiten.

Volgend scenario in ’t kort: Stel dat ge bij hoogdringendheid ‘n reis moet maken naar ’t buitenland voor 3 weken en ge hebt ’n paar kinderen, in leeftijd van kleuter tot puber.
Er is absoluut niemand in je buurt die je kroost kan opvangen, maar toevallig zijn de twee voornoemde figuren je buren en zijn wél in de positie om dat te doen.
De vraag luidt dan aan wie van de 2 je je vertrouwen zou schenken, om deze precaire taak te mogen/kunnen volbrengen…

En ja, er zijn écht wel goede moslims en er zijn ook geflipte christenen, maar over de grote lijn genomen zou ik m’n bloedjes toch aan die met z’n kruis toevertrouwen, zeker als ik de grondmoraal beschouw, die beide heren hebben gelegd als leidraad om naar te leven en waar hun volgelingen dit gedrag (proberen na te) volgen.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 00:35   #46
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dank voor deze interessante info, heren, al was het me daar niet echt zozeer om te doen.
Eerder gaat het me om de universele boodschap – al dan niet met behulp van een hemelse soufleur – die religieuze (fictieve) figuren zouden hebben gepredikt en waar anno 2018 de volgelingen ervan naar die (overgeleverde) moraal hun leven oriënteren.

Om te illustreren dat de ene (jezus) de andere (mohammed) niet is, heb ik wat jaartjes geleden op dit forum een vb gegeven, nét om elke vergelijking tussen die 2 te kunnen uitsluiten.

Volgend scenario in ’t kort: Stel dat ge bij hoogdringendheid ‘n reis moet maken naar ’t buitenland voor 3 weken en ge hebt ’n paar kinderen, in leeftijd van kleuter tot puber.
Er is absoluut niemand in je buurt die je kroost kan opvangen, maar toevallig zijn de twee voornoemde figuren je buren en zijn wél in de positie om dat te doen.
De vraag luidt dan aan wie van de 2 je je vertrouwen zou schenken, om deze precaire taak te mogen/kunnen volbrengen…

En ja, er zijn écht wel goede moslims en er zijn ook geflipte christenen, maar over de grote lijn genomen zou ik m’n bloedjes toch aan die met z’n kruis toevertrouwen, zeker als ik de grondmoraal beschouw, die beide heren hebben gelegd als leidraad om naar te leven en waar hun volgelingen dit gedrag (proberen na te) volgen.
Uw voorbeeldje is louter subjectief
Nu ja, nog gesteld dat het allemaal wat zou kloppen dan verandert dat niks aan de opmerking van Anton en Pandareus dat beide (mythische) figuren terug te brengen zijn op één 'historisch' figuur
Vergeet niet dat het vroege 'christendom' als (joodse) sekte werd aanzien en waarschijnlijk heel politiek/nationalistisch gearrangeerd/gemotiveerd was.

Was het trouwens ook niet deze sekte die naarmate hun invloed verder uitbreidde over de ganse regio die verantwoordelijk wordt geacht voor de gruwelijke moord ( stijl IS² of zoietske ) op menige anders_ en ongelovigen en die het niet zo moest hebben van ?

Neen hoor, die JC-figuur waarop Christenen heden ten dage hun levenswandel richten is er later gekomen... zelfs na veelvuldige concilies
( De 1ste van Nicea was bv eentje die zich specifiek uitsprak over de christologische kwestie )


... en dan nog even dat in het vet gedrukte
Zeker van ?
Hoe groter dat kruis hoe minder dat ik kinderen daaraan zou toevertrouwen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 02:05   #47
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Het kritiekloos vereren van Mohammed als 'n verheven en nobel man, zegt ook alles over moslims.
Dat kritiekloos vereren van een pedofiele roofmoordenaar blijft onbegrijpelijk !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 07:27   #48
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat kritiekloos vereren van een pedofiele roofmoordenaar blijft onbegrijpelijk !
Misschien eens de koran lezen om dit te begrijpen? De moeder van Jezus zal ook niet ouder geweest zijn dan 14 jaar hoor. Andere tijden, andere gebruiken.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 07:41   #49
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Misschien eens de koran lezen om dit te begrijpen? De moeder van Jezus zal ook niet ouder geweest zijn dan 14 jaar hoor. Andere tijden, andere gebruiken.
Dat er "twijfels" zijn over de seksuele mores van die tijd en die waarschijnlijk fictieve woestijnrover, verkrachter en moordenaar, da's eigenlijk een "pluspunt" voor de islam.

Maar het blijft een keihard punt dat de islam seksueel misbruiken door moslims van niet moslims geen misdaad vindt.

En dan is het hier in west Europa tot nader order de 21ste eeuw... Niet de eerste, noch de zevende.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 16 maart 2018 om 07:42.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 08:19   #50
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Misschien eens de koran lezen om dit te begrijpen? De moeder van Jezus zal ook niet ouder geweest zijn dan 14 jaar hoor. Andere tijden, andere gebruiken.
De koran lezen? Waarom? Andere tijden inderdaad. Hier in het westen zijn we ondertussen 2000 jaar verder geëvolueerd, de islam en zijn volgelingen daarentegen is blijven stilstaan ettelijke honderden jaar geleden.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 08:51   #51
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De koran lezen? Waarom? Andere tijden inderdaad. Hier in het westen zijn we ondertussen 2000 jaar verder geëvolueerd, de islam en zijn volgelingen daarentegen is blijven stilstaan ettelijke honderden jaar geleden.
Dit is een misvatting hoor en gebaseerd op pure propaganda. Men spreekt niet voor niks over de duistere middeleeuwen. De islamistische cultuur lag toen eeuwen op het westen vooruit. Het zijn moslims die ons toen wetenschappen heeft bijgebracht. Ik denk hierbij aan Averroes. https://nl.wikipedia.org/wiki/Averroes
Dit is teniet gedaan door fundamentalistische moslims en deze cultuur teruggebracht hebben tot voor het ontstaan van de islam, net zoals we nu gezien hebben met I.S. en het moslimterrorisme. Een van de verwoeste sites:
https://en.wikipedia.org/wiki/Medina_Azahara
Vergelijk dit eens met de burcht van Godfried van Bouillon.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 08:57   #52
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.450
Standaard

Met dat verschil dat zij in de middeleeuwen zijn blijven steken. Kijk maar naar alle islamitische landen. Puinhopen in naam van hun allah en co.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 09:05   #53
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Met dat verschil dat zij in de middeleeuwen zijn blijven steken. Kijk maar naar alle islamitische landen. Puinhopen in naam van hun allah en co.
En dan, wat is je punt ? Hoe zou dat komen denk je ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 09:18   #54
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.450
Standaard

Is mijn punt u niet duidelijk? Hoe komt het?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 09:56   #55
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Is mijn punt u niet duidelijk? Hoe komt het?
Geschiedenis is ook niet je sterkste kant zo te merken.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 10:26   #56
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Geschiedenis is ook niet je sterkste kant zo te merken.
Begrijpend lezen ook de uwe niet.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 10:32   #57
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Geschiedenis is ook niet je sterkste kant zo te merken.
Ik denk dat hij bedoelt dat we in plaats van de Verenigde Staten van Byzantina
die naast Rusland, Amerika als grootmacht staat, nu een narcistische snorremans hebben wiens naam op een sterke pijnstiller lijkt die lekker bommekes blijft smijten op in zijn ogen inferieure untermenschen aka Koerden.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 11:49   #58
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Jij bent het toch die zo vertrouwd is met prentjes ? Nog niet duidelijk genoeg ? Hier nog eentje : https://www.youtube.com/watch?v=YGyP1fbKVmk
Sorry, geen Nederlandstalige ondertiteling, maar de prentjes spreken voor zich.
Ik heb geen geduld om lange Engelse teksten aan te moeten horen, waarvan ik de helft niet kan volgen.
De bedoeling van een discussie is hier gewoon duidelijk neer te schrijven wat je zeggen wil.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 11:52   #59
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Kan ook niet anders.
Niet alle vliegende objecten kunnen geïdentificeerd worden.
Mooi, dus de illusie is gebleven dat er toch iets buitenaards bij kan zijn?

Mijn nuchter verstand zegt dat als dat werkelijk zo zou zijn, dat ze allang geland waren en zich aan iedereen bekend hadden gemaakt.
Want al zo lang kiekeboe spelen (al zo'n 70 jaar lang) is toch wel heel erg dom.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 11:55   #60
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Jezus Christus is in zekere zin te vergelijken met een ufo. Hij kon vliegen en tot nu toe en na alle discussies over hem, is hij nog steeds niet echt geïndentificeerd.
Ik ben er toch...
Ik kan dan wel niet vliegen, maar wel precies vertellen hoe dat met die ruimteschepen zit.
En het bestaan van God bewijzen kan ik ook.
Dus wat willen de mensen dan nog meer?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be