Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Rechts
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Rechts Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond rechtse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 januari 2008, 00:33   #21
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Typische opmerking van u! Leer toch eens consequent en consistent te denken... Economisch liberalisme is maar één facet van een heel systeem!
Om er dan weer allemaal ideologische begrippen en denkwijzen bij te sleuren, die zo verschrikkelijk vervreemd zijn en zelden iets met de kwestie te maken hebben, zoals jij altijd doet?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 01:06   #22
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Om er dan weer allemaal ideologische begrippen en denkwijzen bij te sleuren, die zo verschrikkelijk vervreemd zijn en zelden iets met de kwestie te maken hebben, zoals jij altijd doet?
Met jouw "logica" kun je inderdaad misschien beter en gemakkelijker commentaren geven. Maar iets veranderen? Je staat erbij en kijkt ernaar, terwijl je véél gewoonweg niet eens (in)ziet. Niettemin kan het inzicht nog altijd komen... Liever vroeg dan laat, zou ik zeggen, want aan bejaarde rebellen hebben we weinig. (Alhoewel er in veel bejaarde activisten uit de jaren stillekens méér fut zit dan in jongeren als gij...)

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 15 januari 2008 om 01:07.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 01:16   #23
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Met jouw "logica" kun je inderdaad misschien beter en gemakkelijker commentaren geven. Maar iets veranderen? Je staat erbij en kijkt ernaar, terwijl je véél gewoonweg niet eens (in)ziet. Niettemin kan het inzicht nog altijd komen...
Ik zie het nut/meerwaarde er niet van in om mezelf te plaatsen onder een ideologische/filosofische stroming, net zoals ik het nut niet zie om die dingen er overal bij te sleuren. Wie wordt er nu concreet gedreven door zoiets? Mensen steken m.i. meer complex in elkaar en vallen niet onder zo'n noemers te plaatsen.

Citaat:
Liever vroeg dan laat, zou ik zeggen, want aan bejaarde rebellen hebben we weinig. (Alhoewel er in veel bejaarde activisten uit de jaren stillekens méér fut zit dan in jongeren als gij...)
Jij beschouwt jezelf waarschijnlijk wel als rebel, he?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 13:55   #24
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

het veebee z'n ondergang stond al in de sterren geschreven, maar nu wordt het vonnis daadwerkelijk voltrokken.

goedzo, het exponent van rechtsliberalisme heeft er recht op
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 15:54   #25
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
@ Metternich

Ik weet niet of de toespraak van BV nog op Nationalisme.info staat. Maar een pipo die zegt dat globalisering de motor van onze welvaart is, kan volgens mij geen nationalist zijn.

Het is ook idioot van al die kwatsch-linksen en hoernalisten om radicalisme met "occasioneel geweld" te verwarren en niet met inhoud. Het is eens te meer een bewijs van de ver gevorderde staat van "barbarij" waarin we leven, als dat de discussies bepaalt!

En toch is het zo. Wij hebben onze welvaart niet te danken aan België maar door de komst van het internationale kapitaal (Marshall-plan) naar Vlaanderen. Dat is geen prestatie van de globalisering wel een reden des te meer om België naar de verdommenis te helpen.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 15:55   #26
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Op de Staten-Generaal van het KVHV-Gent vond ik Valkeniers wel sterk.
En op economisch vlak, we zien wel. Het lijkt me op het eerste zicht geen extreme liberaal.

Het is in elk geval een goeie zaak voor het VB dat ze een nieuwe voorzitter hebben. Hopelijk (voor hen) kan hij opnieuw wat beweging in die partij brengen en weer dominant maken op het politieke spectrum, want de laatste 2 jaar was het vet wat van de soep.
yep, daar was hij inderdaad sterk. Los daarvan: eens een andere wind kan nooit kwaad.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 16:42   #27
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
TeKoS is eerlijk gezegd ook niet meer wat het geweest is sinds het zich een "conservatief cultureel tijdschrift" noemt. Maar het blijft met voorsprong het beste tijdschrift van (nieuw-)rechts Vlaanderen.
Ik zie geen problemen met TeKoS eigenlijk. De mensen in de redactie zijn solidaristen, maar zijn minder "links" dan bv N-SA. Persoonlijk ben ik ook conservatiever dan N-SA, eerder paternalistisch sociaal-conservatief zelf.
__________________



Laatst gewijzigd door Metternich : 15 januari 2008 om 16:43.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 20:16   #28
Vaandeldrager
Schepen
 
Vaandeldrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Locatie: Nederland-Vlaanderen
Berichten: 498
Standaard TeKoS

Het viel mij op dat men in de laatste edities met de "Islamisme-discussie" zonder enige moeite herhaaldelijk Joodse onderzoekers/denkers aanhaalt, daarbij in het ene geval wel hun identiteit vermeldend en in het andere geval niet.
Bijzonder storend om te lezen dat TeKos-redactieleden niet geheel ongevoelig zijn voor de uitlatingen van extra-Europese elementen.

Was het blad in haar vroege jaren radicaler?

Uiteraard is het nieuw-rechts van oorsprong met alle problemen van dien, maar er was tegelijkertijd naar mijn idee altijd wel een hang naar conservatief-revolutionaire en traditioneel (Vlaams-)nationalistische denkbeelden, wat voor (een betere) balans zorgde.

Was Dietsland-Europa, wat ik zelf nooit heb kunnen lezen helaas, beter wat deze zaken betreft? Of was het mogelijk te dogmatisch?
Vaandeldrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 20:45   #29
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

TeKoS vind ik diepgaander dan Dietsland-Europa. Van DE heb ik hier een dertien jaargangen liggen, die zeker niet slecht zijn, maar bijlange niet zo gedetailleerd en volledig handelend over hun onderwerpen als TeKoS.
__________________



Laatst gewijzigd door Metternich : 15 januari 2008 om 20:45.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 23:53   #30
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vaandeldrager Bekijk bericht
Het viel mij op dat men in de laatste edities met de "Islamisme-discussie" zonder enige moeite herhaaldelijk Joodse onderzoekers/denkers aanhaalt, daarbij in het ene geval wel hun identiteit vermeldend en in het andere geval niet.
Bijzonder storend om te lezen dat TeKos-redactieleden niet geheel ongevoelig zijn voor de uitlatingen van extra-Europese elementen.
Het betreffende artikel was inderdaad veredelde VB-thematiek. Je noemt terecht een kat een kat. Ik wou het eens niet zelf doen.

Citaat:
Was het blad in haar vroege jaren radicaler?
Origineler vooral. Méér eigen werk en minder vertalingen.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 12:06   #31
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 15 februari 2003
Berichten: 833
Standaard

het Vlaams Belang staat voor een wirwar van kruispunten. Men zit al anderhalf jaar in een compleet strategisch immobilisme, wat in een gecentraliseerde organisatie natuurlijk nefast is voor de operationele werking als voor de organisatie als geheel.

Valkeniers is niets anders dan een crisismanager met een enormeuitdaging. De man heeft alleszins meer professionele managementervaring en change management in het bijzonder, dan gans die partijtop s�*men.

Als ik zin heb schrijf ik wel iets in Ons Verbond erover, ik ben alvast erg benieuwd naar de volgende 3 jaar.
grossfaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 12:39   #32
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
En toch is het zo. Wij hebben onze welvaart niet te danken aan België maar door de komst van het internationale kapitaal (Marshall-plan) naar Vlaanderen. Dat is geen prestatie van de globalisering wel een reden des te meer om België naar de verdommenis te helpen.
Het Marshall plan heeft niet zoveel bijgedragen aan 'de' welvaart hoor. Maar dat is een andere discussie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 13:30   #33
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
En toch is het zo. Wij hebben onze welvaart niet te danken aan België maar door de komst van het internationale kapitaal (Marshall-plan) naar Vlaanderen. Dat is geen prestatie van de globalisering wel een reden des te meer om België naar de verdommenis te helpen.
De achterliggende idee van het Marshall-plan was dat een Europees lompenproletariaat niet genoeg kon consumeren. De VSA moesten een recessie van hun oorlogseconomie vermijden. Ze verkozen - logisch - eerst de gemakkelijkste weg, die van het keynesianisme en consumentisme, en later de moeilijkere, die van de oorlog en het imperialisme, in Korea. We zullen zien hoelang uw mooie globalisering nog zal standhouden zonder oorlogsgeweld e.d. Afspraak in jaar?

"Welkom aan de vijanden van Europa", zei Drieu La Rochelle in 1944. Dat was tenminste een collaborateur met overtuiging én eergevoel: hij maakte er een eind aan van zodra de Europese zaak verloren was.
De meeste Vlaams-nationalisten zullen dat nooit snappen vanuit hun ingebakken navelstaarderij en calimero-houding. Het is dan ook geen toeval dat vele van onze grootste ideologische collaborateurs niét uit de oude Vlaamse Beweging voortkwamen. Denk maar aan een Tony Van Dijck.

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 16 januari 2008 om 13:33.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2008, 19:25   #34
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Bruna Valkeniers lijkt me een typische vb'er: NSV'er en nogal radicaal, geen grote koerswendingen dus, ben wel benieuwd of hij een even vlotte communicator is als FVH, de eerste indruk vondk toch niet zo.
Off topic waar vind ik die tekos dingen? niet echt mijn ideologie maar ben wel benieuwd naar iets anders dan dagdagelijkse dingen
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2008, 22:08   #35
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het Marshall plan heeft niet zoveel bijgedragen aan 'de' welvaart hoor. Maar dat is een andere discussie.
Heb ik niet beweerd, maar het heeft een mechanisme in gang gezet: eerst werd de wederopbouw gedaan met Amerikaans geld, waardoor de Amerikaanse bedrijven zoveel kapitaal hadden dat ze naar Europa kwamen. Vlaanderen was dan interessant en heeft via de expansiewetgeving de investeringen aangetrokken. Door het goede sociale klimaat verkozen de bedrijven Vlaanderen boven het roerige Wallonië. Pas na de wilde stakingen (wat zien we vandaag?) is dat afgenomen.

Een ander gevolg was het ontstaan van de KMO-structuur in Vlaanderen als toeleveringsbedrijven aan de voornamelijk Amerikaanse multinationals. België heeft geen moer gedaan voor de Vlaamse welvaart.

Uit die tijd dateert de Leontieff-paradox: buitenlandse handel creeërt binnenlandse werkloosheid. Delokalisering, nietwaar?
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2008, 22:15   #36
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
De achterliggende idee van het Marshall-plan was dat een Europees lompenproletariaat niet genoeg kon consumeren. De VSA moesten een recessie van hun oorlogseconomie vermijden. Ze verkozen - logisch - eerst de gemakkelijkste weg, die van het keynesianisme en consumentisme, en later de moeilijkere, die van de oorlog en het imperialisme, in Korea. We zullen zien hoelang uw mooie globalisering nog zal standhouden zonder oorlogsgeweld e.d. Afspraak in jaar?

"Welkom aan de vijanden van Europa", zei Drieu La Rochelle in 1944. Dat was tenminste een collaborateur met overtuiging én eergevoel: hij maakte er een eind aan van zodra de Europese zaak verloren was.
De meeste Vlaams-nationalisten zullen dat nooit snappen vanuit hun ingebakken navelstaarderij en calimero-houding. Het is dan ook geen toeval dat vele van onze grootste ideologische collaborateurs niét uit de oude Vlaamse Beweging voortkwamen. Denk maar aan een Tony Van Dijck.
Mijn beste, je kan daar ideologisch tegenover staan zoals je wil, het resultaat is er. En in al je gedram moet je eerst een lezen wat er staat: ik aanzie dat als geen prestatie van de globalisering wel een argument tegen België dat benevens de poging om onze Nederlandse taal en cultuur naar de knoppen te helpen, er niks aan gedaan heeft in 130 jaar om Vlaanderen economisch te ontwikkelen en liever geld stak in Congo en Wallonië.

Maar moet ik nu een bedrijfsleider gaan verwijten dat als hij het geld heeft en een opportuniteit ziet en met rode loper wordt binnengehaald in een achtergebleven gebied, die kans grijpt?
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2008, 16:53   #37
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Bruna Valkeniers lijkt me een typische vb'er: NSV'er en nogal radicaal, geen grote koerswendingen dus, ben wel benieuwd of hij een even vlotte communicator is als FVH, de eerste indruk vondk toch niet zo.
Off topic waar vind ik die tekos dingen? niet echt mijn ideologie maar ben wel benieuwd naar iets anders dan dagdagelijkse dingen
Tekos is een blad waar er verschillende artikels staan over actualiteit en geschiedenis. De artikels zijn vaak degelijk, zij het dat ze vanuit een bepaalde hoek komen. Ik heb hier een Tekos nr. 122 voor me liggen.

Titelpagina: Pruisen tussen aanpassing en verzet. Er staat ook een artikel in over Roy Campbell en over 'Mait' Jean, Jean Mabire, bewonderaar van Van Severen en Verschaeve. Er staan ook buitenlandse artikels in, een over de Amerikaanse presidentsverkiezingen en een over het traditionalisme als levensbeschouwelijke stroming. Maak u geen illusies, het is een (zeer) rechts blaadje zonder dat het die indruk wekt, behalve dan door zijn 'rune' symbool op het tweede blad. Maar goed, de gedachten zijn vrij. Inlichtingen: Delta-stichting. Zie net. Er verschijnen 4 nummers per jaar en het kost 20 euro jaarabonnement (in 2006).

Laatst gewijzigd door system : 21 januari 2008 om 17:08.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 19:19   #38
Pavolini
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 september 2007
Berichten: 1.046
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Typische opmerking van u! Leer toch eens consequent en consistent te denken... Economisch liberalisme is maar één facet van een heel systeem!

Ge vraagt veel, té veel vrees ik...
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 19:22   #39
Pavolini
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 september 2007
Berichten: 1.046
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik ben benieuwd naar de mening van de solidaristen. Hij is Vlaamsnationalistisch, maar ook een typisch exponent van de nieuwe Vlaamse kleinbourgeois (Warande, Forza Flandria).
Een beter of slechter alternatief tov. Vanhecke?

Wat de nieuw-solidaristen van N-SA betreft, het VB is een politieke partij met andere standpunten. Men doet maar...

Mijn persoonlijke mening: slechter! Veel slechter dan Vanhecke afgaande op wat ik over die man weet via contacten in het VB en via de media. Maar het VB is dan ook mijn partij al geruime tijd niet meer...
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 14:24   #40
Pavolini
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 september 2007
Berichten: 1.046
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Om er dan weer allemaal ideologische begrippen en denkwijzen bij te sleuren, die zo verschrikkelijk vervreemd zijn en zelden iets met de kwestie te maken hebben, zoals jij altijd doet?

Vervreemd?
Als je het liberaal-kapitalisme verdedigt, hou dan toch gewoon op met jezelf een nationalist te noemen die opkomt voor het Vlaamse volk en de Vlaamse identiteit.
Als je het liberaal-kapitalisme verdedigt, hou dan toch gewoon op met zogezegd antimulticultureel te zijn want je bent pro multicul.
enz...
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be