Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

 
 
Discussietools
Oud 20 april 2006, 02:34   #1
oliepiek
Banneling
 
 
oliepiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2005
Berichten: 1.275
Standaard De Belgen die wegkeken zijn de Belgen die we kennen uit "gezinsdrama's"

Het is altijd verkeerd om verschillende vormen van extreem lijden en geweld met elkaar te vergelijken. Maar toch moet dat soms.

Ik wil een verband leggen tussen de gezinsdrama's die ons land teisteren en de MP-3 moord: twee soorten Belgen die samen in Brussel Centraal aanwezig waren, die dag.

Heel cru gesteld is het probleem van die jonge Belgen met allochtone roots er een van te weinig "gezin" en "opvoeding" - terwijl de gezinsdrama's die ons land teisteren er een is van te véél "gezin" en "opvoeding". In feite zijn beide fenomenen het resultaat van een neurotische, op hol geslagen, zieke maatschappij.

Eerlijk gezegd vind ik de gezinsdrama's die zo frequent in ons land voorkomen vele malen weerzinwekkender dan de MP-3 moord. Geef toe, wat bezielt een blank burgermannetje dat braaf elke dag naar z'n werk rijdt, mooi de lelijke fermette afbetaalt en één keer per jaar met z'n gezinnetje naar Benidorm op vakantie gaat, om -- op een anonieme morgen -- op te staan, zijn vrouw met een mes de keel over te snijden, in het bijzijn van de kinderen, vervolgens zijn dochterje een kogel door het hoofd schiet, daarna zijn zoontje, dan even naar beneden loopt om zijn pistool te herladen, terug naar boven slentert om de jankende hond af te maken, en daarna -- o miserie -- zichzelf van kant maakt.

Het zijn die Belgen, die zo neurotisch in voortdurende kleinburgerlijke angst leven, die in Brussel Centraal wegkeken toen die andere Belg zijn misdaad beging.

Ik ben akkoord met Kardinaal Danneels: we leven in een zieke maatschappij waar individualisme en je m'en fous-tisme heersen. Er moet dringend aan social engineering worden gedaan om deze neurotische samenleving terug een aantal sociale normen bij te brengen.

Laatst gewijzigd door oliepiek : 20 april 2006 om 02:38.
oliepiek is offline  
Oud 20 april 2006, 07:14   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Al eens in de vluchthuizen gaan kijken welke slachtoffers daar de meerderheid uitmaken?
Of zijn dat geen slachtoffers die gezinsdrama's proberen te ontwijken?

Jij bent ziek, man.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 april 2006 om 07:15.
Knuppel is offline  
Oud 20 april 2006, 07:24   #3
SirGalahad_
Burgemeester
 
SirGalahad_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2003
Locatie: Little Britain
Berichten: 538
Standaard

Citaat:
Ik ben akkoord met Kardinaal Danneels: we leven in een zieke maatschappij waar individualisme en je m'en fous-tisme heersen. Er moet dringend aan social engineering worden gedaan om deze neurotische samenleving terug een aantal sociale normen bij te brengen.
Ik persoonlijk ben absoluut niet akkoord met Danneels.
We leven idd in een zieke maatschappij. Eentje die m.i. na het einde van de 2e WO serieus is ontspoord.

Ouderlijk gezag is langzaam maar zeker weggevloeid, de scholen kregen minder in de pap te brokken terwijl ze zeker en vast deel uitmaken van de opvoeding.

Geen tucht en orde meer op de schoolbanken maar "je m'en foutisme", keuze aan de leerling, geen huiswerk, sociale medelievendheid... Respect kennen we niet meer en is ons ook niet meegegeven tijdens de opvoeding. "Je wereld kennen" noem ik dat.

In het leger werd je dan nog een beetje bijgetraind. Je diende niet tegen te spreken tegen één met een lat op zijn schouders: of je dit nu wilde of niet.
Dat is ook al verdwenen...

Maar ja, in de ogen van de linkiewinkies is dit conservatief, rechts, dictatioriaal, enz... Wel zij hebben de fundering van deze maatschappij geschapen. Het zijn die "alles-mag-niets-moet" geiten-wollen-sokken-draaiers die verantwoordelijk zijn.

Op tv heb je een serie van een bende jongeren van 14-16 jaar die 2 maanden terug in de tijd worden gestuurd. Naar de schoolbanken van de jaren 50, tucht en al... Het tegenovergestelde van je weet wel, de : "We don't need no education" bullshit (pas op, ik ben wel fan van Pink Floyd)
Na 2 maanden zijn 95% van de jongeren overtuigd dat ze meer hebben geleerd, op leervlak maar ook op persoonlijk vlak, dan in het jaar 2006.

Dus die zieke maatschappij: kijken in eigen boezem....
__________________
  1. All animals are equal... but some animals are more equal than other animals. (Animal Farm)
  2. Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen.
  3. "Quod tibi non vis, alteri non feceris" "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet"
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline  
Oud 20 april 2006, 08:07   #4
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Ik ben akkoord met Kardinaal Danneels: we leven in een zieke maatschappij waar individualisme en je m'en fous-tisme heersen. Er moet dringend aan social engineering worden gedaan om deze neurotische samenleving terug een aantal sociale normen bij te brengen.
Hoe?
Nee serieus, dat KAN gewoon niet. Wat gaan ze doen? Van in de kleuterklaskes beginnen met projectjes waarvoor ze mensen moeten inzetten die eerst JAREN gestudeerd hebben? Ze moeten nog candidaten vinden die er goesting in hebben in al dat gewerk...
Ze gaan waarschijnlijk met truttige projecten afkomen, binnen een tiental jaar. En nog een paar jaar later zeiken ze dat het misschien toch wel zo'n goed idee niet was. Warempel, zeg.
We leven nu eenmaal in tijden waarin we egoistisch en individualistisch MOETEN zijn, anders staan we zwak in onze schoenen. IPV daar vanuit te gaan zijn er die voorstellen om dat te bestrijden, maar uitendelijk verergert dat alleen maar omdat individuen die zich aangevallen voelen uit protest/reactie alleen maar individualistischer worden.
Vorige nacht zeker naar Canvas gekeken?
Bhairav is offline  
Oud 20 april 2006, 08:44   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Ze moeten nog candidaten vinden die er goesting in hebben in al dat gewerk...
Gelukkig zijn er nog anderen dan Bairhaves.
Knuppel is offline  
Oud 20 april 2006, 08:45   #6
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard


Gij zijt dus er van overtuigd het verrottingsproces te kunnen tegenhouden? Hoe concreet?
Bhairav is offline  
Oud 20 april 2006, 08:51   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

En ga je dan deze keer antwoorden als ik op je vraag antwoord?
Knuppel is offline  
Oud 20 april 2006, 08:59   #8
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Waarop antwoorden?
Bhairav is offline  
Oud 20 april 2006, 08:59   #9
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
dringend aan social engineering
Sommigen proberen hun persoonlijke neurose op te lossen door ze op de "maatschappij" te schuiven. De anderen zijn niet goed en moeten dringend veranderen, of ze dat nu willen of niet. Wie dan de Onfeilbare Instantie is die weet hoe het moet en aan 'social engineering zal doen, blijft mooi in het duister.
baarle is offline  
Oud 20 april 2006, 09:04   #10
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Sommigen?
Bhairav is offline  
Oud 20 april 2006, 09:07   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Waarop antwoorden?
Op de voorstellen die ik doe als antwoord op jouw vraag.

Bedenk wél dat die voorstellen altijd op WERKEN neerkomen. Eerst onder de vorm van studeren en daarna op werken op de arbeidsmarkt. NIET op het afschuiven van de eigen verantwoordelijkheid op anderen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 20 april 2006, 09:13   #12
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

En dan? Daar had ik het helemaal ni over, ik had het over hoe het in de realirteit zal zijn: dat al die projecten (die er dus niet zijn) niet zouden helpen. Het is gewoon een neveneffect van onze welvaard die we niet willen aanvaarden (ik wel natuurlijk), waardoor het alleen erger word.
Bhairav is offline  
Oud 20 april 2006, 09:24   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

IK had het daar echter wél over en WEET, in tegenstelling tot Bhairav, dat instellen én doen aanvaarden van broodnodige regelingen wél resultaat heeft. Je ervan afmaken met zogezegd onvermijdelijke 'neveneffecten van de welvaart' is wel gemakkelijk maar lost idd niks op.
Knuppel is offline  
Oud 20 april 2006, 09:29   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Waarom zouden de hoge verkeersboetes waar wij aan worden onderworpen zijn ingevoerd, én waar wij dus effectief aan worden onderworpen, wél mogen omdat ze effect hebben, maar ouders die de kinderen die ze zelf op de wereld hebben gezet, en die falen in de opvoeding van hun kinderen niet gestraft worden? Toch zeker als blijk dat ze die kinderen met alle mogelijke weelde opverstelpen zonder daarvoor tegensprestaties te eisen?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 april 2006 om 09:32.
Knuppel is offline  
Oud 20 april 2006, 09:32   #15
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
IK had het daar echter wél over en WEET, in tegenstelling tot Bhairav, dat instellen én doen aanvaarden van broodnodige regelingen wél resultaat heeft. Je ervan afmaken met zogezegd onvermijdelijke 'neveneffecten van de welvaart' is wel gemakkelijk maar lost idd niks op.
Die drugspreventiecampagnes zouden zogezegd ook helpen.
Trouwens waarom wilt gij een veilige maatschappij? Is dat niet voor mietjes?
Geef eens zo'n voorbeeld van een samenleving die veiliger werd door van in de kleuterklaskes te beginnen?
Bhairav is offline  
Oud 20 april 2006, 09:33   #16
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waarom zouden de hoge verkeersboetes waar wij aan worden onderworpen zijn ingevoerd, én waar wij dus effectief aan worden onderworpen, wél mogen omdat ze effect hebben, maar ouders die de kinderen die ze zelf op de wereld hebben gezet, en die falen in de opvoeding van hun kinderen niet? Toch zeker als blijk dat ze die kinderen met alle mogelijke weelde opverstelpen zonder daarvoor tegensprestaties te eisen?
Opvoeding is veel gecompliceerder dan da. Ge zou de mensen massaal moeten hersenspoelen om ze terug in het gareel te houden. En met weerstand houd ge ni al te veel rekening, buiten wat zeiken over repressie...
Bhairav is offline  
Oud 20 april 2006, 09:34   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Die drugspreventiecampagnes zouden zogezegd ook helpen.
Trouwens waarom wilt gij een veilige maatschappij? Is dat niet voor mietjes?
Geef eens zo'n voorbeeld van een samenleving die veiliger werd door van in de kleuterklaskes te beginnen?
Vermits jij insinueert dat een veilge maatschappij voor mietjes is, ga ik ervan uit dat jij geen veilige maatschappij wil daar jij je jezelf niet tot de mietjes rekent. In een oplossing van de problemen ben je dus evenmin geïnteresseerd. Waarom stel jij mij dan vragen over mogelijke oplossingen? Opdat jij ze al op voorhand zou kunnen torpederen?

Vraagje van mij deze keer.

Ben jij allochtoon of autochtoon?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 april 2006 om 09:37.
Knuppel is offline  
Oud 20 april 2006, 09:35   #18
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vermist
?
Bhairav is offline  
Oud 20 april 2006, 09:39   #19
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Opvoeding is veel gecompliceerder dan da. Ge zou de mensen massaal moeten hersenspoelen om ze terug in het gareel te houden. En met weerstand houd ge ni al te veel rekening, buiten wat zeiken over repressie...
Als iedereen wat zou meerwerken inplaats van persé buiten ELK gareel te WILLEN lopen zoals jij, was er NERGENS 'repressie' voor nodig.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 20 april 2006, 09:43   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Geef eens zo'n voorbeeld van een samenleving die veiliger werd door van in de kleuterklaskes te beginnen?
Ikzelf en mijn generatie zijn levende voorbeelden van het succes van de opvoeding die wij al van in de kleuterklas kregen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 april 2006 om 09:43.
Knuppel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be