Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

 
 
Discussietools
Oud 21 april 2006, 12:10   #101
xmordan
Burgemeester
 
xmordan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2003
Locatie: arm belgie
Berichten: 536
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Pfffffffffffft.......
Inderdaad, maar dat is de triestige waarheid...
Of misschien ligt het aan mij?
Ben maar een ordinaire rascist
__________________
Als je maar politiek correct denkt...
xmordan is offline  
Oud 21 april 2006, 12:11   #102
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Normaal gedragen. Mogen mensen zich niet gedragen hoe zij zich daar goed bij voelen? Of dient het leven in de eerste plaats op te werken en steentjes bij te dragen?
Bhairav is offline  
Oud 21 april 2006, 12:12   #103
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Maar nee in den belgiek draagt de standaard flik een belachelijk uniform met een baseball klak op, heeft ne matrak en nen blaffer die ze zeker nie mogen bezigen, en moeten ze bepaalde wijken met rust laten, ze mogen alleen maar mensen pakken die te rap rijden...
Moeten ze er stoer uitzien? Dat zult gij wel lekker sexy vinden...
Bhairav is offline  
Oud 21 april 2006, 12:23   #104
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Moeten ze er stoer uitzien? Dat zult gij wel lekker sexy vinden...
Zeker en vast,


Nee ze moeten respect afdwingen, maar als je de laatste creaties van uniformen bekijkt, ...

Jawadde

Nen timmerman op een bouwwerf heeft meer gezag in zijnen overal met zijn potlood scheef achter zijn oren dan ne militair in het nieuw gala-uniform van Flahaut zijn showleger.
Herr Flick is offline  
Oud 21 april 2006, 12:26   #105
xmordan
Burgemeester
 
xmordan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2003
Locatie: arm belgie
Berichten: 536
Standaard

Ik neem aan dat degenen die op dit ogenblik online zijn niet de mensen zijn die dagelijks naar de hoofdstad pendelen? En dus het probleem niet echt dagelijks aan den lijve moeten ondervinden. U zult zich afvragen wat ondergetekende hier dan nu op dit forum doet? Wel ik vertrek straks naar Gotham-city meer bepaald hartje Molenbeek. Weliswaar met de wagen want straks om 23u wil ik veilig terug naar mijn familie. Ook niet zonder gevaar echter want 's avonds wordt de stad ingenomen door sportwagens bemand door een viertal allochtone nietsnutten. Die iedereen uitdagen die ook maar in hun richting durft te kijken. Straatprostituees pesten en jonge Belgische meisjes lastigvallen is ook nog één van hun favoriete bezigheden. Het zal je dochter, echtgenoot of zus maar zijn die 's avonds iets later moet werken. Het leven zoals het is, Brussel stad...
Ben ik een bangerik? Nee niet echt, Liefst vanal zou ik ze uit de hun wagen sleuren. Maar waar gaat dat voor mij eindigen denkt U?
Dus wagen gesloten, raampjes dicht en recht naar huis.
Wat is er geworden van deze ooit zo prachtige stad?
Vroeger wandelde ik graag door deze stad, je weet wel de sfeer van de grootstad opsnuiven. Nu zit ik 's avonds voor de buis te kijken naar NYPD-blue.
Eigenlijk net hetzelfde...

Laatst gewijzigd door xmordan : 21 april 2006 om 12:44.
xmordan is offline  
Oud 21 april 2006, 12:37   #106
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Zeker en vast,


Nee ze moeten respect afdwingen, maar als je de laatste creaties van uniformen bekijkt, ...

Jawadde

Nen timmerman op een bouwwerf heeft meer gezag in zijnen overal met zijn potlood scheef achter zijn oren dan ne militair in het nieuw gala-uniform van Flahaut zijn showleger.
Ik denk dat respect afdwingen uiteindelijk het omgekeerde effect heeft.
Ik denk dat "strenge" uniformen als grotesk en belachelijk gezien zullen worden. Geef toe da het fetishistischer moet zijn, zo een beetje SS-achtig, maar dan ook ni TE natuurlijk.
Bhairav is offline  
Oud 21 april 2006, 12:38   #107
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Normaal gedragen. Mogen mensen zich niet gedragen hoe zij zich daar goed bij voelen? Of dient het leven in de eerste plaats op te werken en steentjes bij te dragen?
Ik ken iemand en die werkt niet en draagt geen enkel steentje bij.
Geertje is offline  
Oud 21 april 2006, 12:39   #108
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan Bekijk bericht
Ik neem aan dat degenen die op dit ogenblik online zijn niet de mensen zijn die dagelijks naar de hoofdstad pendelen? En dus het probleem niet echt dagelijks aan den lijve moeten ondervinden. U zult zich afvragen wat ondergetekende hier dan nu op dit forum doet? Wel ik vertrek straks naar Gotham-city meer bepaald hartje Molenbeek. Weliswaar met de wagen want straks om 23u wil ik veilig terug naar mijn familie. Ook niet zonder gevaar echter want 's avonds wordt de stad ingenomen door sportwagens bemand door een viertal allochtone nietsnutten. Die iedereen uitdagen die ook maar in hun richting durft te kijken. Straatprostituees pesten en jonge Belgische meisjes lastigvallen is ook nog één van hun favoriete bezigheden. Het zal je dochter, echtgenoot of zus maar zijn die 's avonds iets later moet werken. Het leven zoals het is, Brussel stad...
Ben ik een bangerik? Nee niet echt, Liefst vanal zou ik ze uit de hun wagen sleuren. Maar waar gaat dat voor mij eindigen denkt U?
Dus wagen gesloten, raampjes dicht en recht naar huis.
Wat is er geworden van deze ooit zo prachtige stad?
Dingen vergaan nu eenmaal. Uw lijden komt voort uit de onwetendheid om het niet los te kunnen laten. IPV van de schoonheid van het onvermijdelijke verval te genieten, maar ja...
Bhairav is offline  
Oud 21 april 2006, 12:40   #109
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Ik ken iemand en die werkt niet en draagt geen enkel steentje bij.
Was dat scherpzinnig bedoelt? Zoek eens wat verder ofzo... iets waar een uitdaging in zit om over na te denken, IPV meteen achterhaalbare clichés.
Bhairav is offline  
Oud 21 april 2006, 12:40   #110
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
Eerlijk gezegd vind ik de gezinsdrama's die zo frequent in ons land voorkomen vele malen weerzinwekkender dan de MP-3 moord.
Waarom?
Kleurt het bloed van een kind roder naargelang de reden waarom hij neergestoken wordt?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 21 april 2006, 12:42   #111
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Het is erger omdat er meer miserie mee gemoeid is.
Maar inderdaad, doden is doden.
Bhairav is offline  
Oud 21 april 2006, 13:20   #112
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard De realiteit

Bhairav : je ontwikkelt interessante maar oude stellingen. Toen ik in de jaren '60 een aso studentje was, had ik een zeer intelligente kennis die
het als een interessant toekomstperspectief aanzag om banken te gaan beroven, in de gevangenis terecht te komen, aan drugs verslaafd te geraken en jong te sterven. Was die jongen slecht opgevoed ? Alleszins niet - heeft hij zijn toekomstplannen uitgevoerd ? Ik zou het echt niet weten.

Ik denk persoonlijk dat waar men allerhande theorieën kan opbouwen over genetische bepaaldheid en omgevingsfactoren die een mens determineren
zodat iedereen altijd kan beweren dat hij niet verantwoordelijk is voor zijn daden en de "vrije wil" eigenlijk niet bestaat in een soort nihilkistisch fatalisme vervalt. Het is altijd de moeite om zichzelf te verwerkelijken
ondanks de factoren die dat tegenwerken : ik ervaar altijd een grote vreugde en ontroering als ik iemand onoverkomelijk lijkende moeilijkheden zie overwinnen.

Een ander aspect is een dualiteit die je blijkbaar waarneemt tussen
de maatschappij en de realiteit. Er zijn zo veel theorieën gebazeerd op dergelijke dualiteiten zoals de natuur en de mens of licht en donker,
goed en kwaad enz.. dit dualistisch denken is irreël in zover dat het een
loutere denktruuk is om de realiteit enigszins naar onze eigen ordening
te begrijpen.

Ik meen dat de mens antropologisch gezien nog altijd een zoogdier van de klasse van de primaten is gewend in roedels te leven en zoals alle leven
een grote voortplantingsdrift heeft. Door de drang om roedels te vormen
heeft hij bovendien als voornaamste bekommernis een hoge status te verwerven binnen die roedel.

Op die manier zien we een samenhang ivm de criminaliteit van de allochtone jongeren en de "gezinsdrama's". De "allochtone jongerencriminaliteit" is eigenlijk terug te brengen op ontspoord pubergedrag - "steaming" is iets dat op diverse plaatsen door diverse jongeren met een diverse culturele achtergrond gepleegd wordt - een zich bewijzen om op te klimmen in de pikorde van zijn roedel - zeer recent nog waren er in Duitsland en de USA gevallen van jongeren die geen plaats in hun "roedel" konden verwerven die gewoon tot massamoorden over gingen.
De "gezinsdrama's" zijn van dezelfde orde : indien een mannetje om de een of andere reden uit zijn "roedel" uitgestoten wordt gaat hij over tot
het uitroeien van zijn gezin.

Ziedaar "de realiteit" - die is niet statisch, die kan wel degelijk zodanig veranderd worden dat men bij het geleidelijk ingepast worden in een reële maatschappij geen behoefte heeft aan dergelijke geweldadigheden.
Of is het noodzakelijk mensen in een leger in te lijven en ergens een oorlogje te gaan voeren ?
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 21 april 2006, 13:46   #113
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Dan zijn we weer utopisch bezig. Er zullen wel voorbeelden zijn over dat veranderen, maar dan moeten we tegen de natuur ingaan en dat brengt weer andere problemen met zich mee. Het is de motivatie achter de beschaving en vooruitgang zoude zeggen. Dat is zo, maar op den duur word die samenleving zodanig ingewikkeld dat de controle erover verloren word en uiteindelijk valt die samenleving ov ganse beschaving in elkaar. Dingen vergaan nu eenmaal.

En IVM die dualiteit: dingen als één zien en dingen met elkaar verwarren zijn niet hetzelfde.
Bhairav is offline  
Oud 21 april 2006, 14:39   #114
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan Bekijk bericht
Ik neem aan dat degenen die op dit ogenblik online zijn niet de mensen zijn die dagelijks naar de hoofdstad pendelen? En dus het probleem niet echt dagelijks aan den lijve moeten ondervinden. U zult zich afvragen wat ondergetekende hier dan nu op dit forum doet? Wel ik vertrek straks naar Gotham-city meer bepaald hartje Molenbeek. Weliswaar met de wagen want straks om 23u wil ik veilig terug naar mijn familie. Ook niet zonder gevaar echter want 's avonds wordt de stad ingenomen door sportwagens bemand door een viertal allochtone nietsnutten. Die iedereen uitdagen die ook maar in hun richting durft te kijken. Straatprostituees pesten en jonge Belgische meisjes lastigvallen is ook nog één van hun favoriete bezigheden. Het zal je dochter, echtgenoot of zus maar zijn die 's avonds iets later moet werken. Het leven zoals het is, Brussel stad...
Ben ik een bangerik? Nee niet echt, Liefst vanal zou ik ze uit de hun wagen sleuren. Maar waar gaat dat voor mij eindigen denkt U?
Dus wagen gesloten, raampjes dicht en recht naar huis.
Wat is er geworden van deze ooit zo prachtige stad?
Vroeger wandelde ik graag door deze stad, je weet wel de sfeer van de grootstad opsnuiven. Nu zit ik 's avonds voor de buis te kijken naar NYPD-blue.
Eigenlijk net hetzelfde...
Ik weet het, wij gingen ook vroeger regelmatig nekeer rond zde grote markt en de straatjes errond, maar het zit er tegenwoordig gewoon vergeven van ...

Ge moet bij wijze van spreken opletten waar ge uwe voet zet om nie op eenen zijn tenen te trappen... En ge moest goe uitzien of ze zijn met uwe GSM of de dure sjakosjh van uw madam weg.

Nee merci, hier kan ik gerust tot een uur of elf buiten op nen terras zitten en door de donkere binnenstraatjes naar huis fietsen langs het park, zonder dat er mij ook maar 1 iemand gaat lastig vallen of bekijken van kan ik die zijn portefeuille nie ratten.
Herr Flick is offline  
Oud 21 april 2006, 14:41   #115
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik denk dat respect afdwingen uiteindelijk het omgekeerde effect heeft.
Ik denk dat "strenge" uniformen als grotesk en belachelijk gezien zullen worden. Geef toe da het fetishistischer moet zijn, zo een beetje SS-achtig, maar dan ook ni TE natuurlijk.

Een beetje SS achtig is perfect, zwart, zwarte botten ge weet wel heel de mikmak met zo'n knots of hellebaard als matrak.
Herr Flick is offline  
Oud 21 april 2006, 14:42   #116
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dingen vergaan nu eenmaal. Uw lijden komt voort uit de onwetendheid om het niet los te kunnen laten. IPV van de schoonheid van het onvermijdelijke verval te genieten, maar ja...

De schoonheid van het overmijdelijke verval...

Bij een burcht die aangetast is door zure regen en de ellementen is dat schoon ja...

Maar bij de jeugd die de toekomst is, is dat wel iets anders hé.
Herr Flick is offline  
Oud 21 april 2006, 14:47   #117
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Pff Iets anders... De jeugd zal het normaal vinden.
Bhairav is offline  
Oud 22 april 2006, 03:56   #118
Thai
Burger
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 187
Standaard

het vreemde aan de begin stelling van deze topic vind ik dat je het wil oplossen door sociale maatregelen te nemen, terwijl we daar de laatste decenia een overvloed aan hebben gehad, die hebben juist heel deze situatie gecreëerd ...

af en toe zijn er wel nuchtere mensen op dit forum, zoals 1handclapping, maar voor de rest zie je duidelijk 2 groepen, rechts en links

rechts blijft maar herhalen dat de situatie uit de hand is gelopen en in het nieuws zie je dagelijks de bewijzen dat het enkel erger wordt

links blijft koppig ontkennen en blijft maar doorboren over hun sociale regeltjes

het evenwicht is zoek, misschien moeten we gewoon allemaal nog eens dat boekje van Bhudda ter handen nemen, die wist het teen tander over de zoektocht naar evenwicht en innerlijke rust ...

voor de rest zie ik het verband niet tss de moslim problematiek en de gezinsdrama's, al is er wel een oerwaarheid in het "roedel" concept van 1handclapping, het is me te algemeen, de gezinsdrama's zijn van alle tijden, daar het moslimprobleem heel actueel is, desondanks het aanwezige en vergelijkbare element van de positioneringsdrang en vooral het falen daarin, er zijn meer aspecten en daar zie ik geen verband

het moslim terrorisme bijvoorbeeld is wereldwijd, zelfs in een land zoals Thailand, dat dus Bhoedistisch is (dus geen religie zoals het katholicisme en de islam) kwestie dat ik ervan overtuigd ben dat de bekrompenheid en de kleinburgelijkheid die al eeuwen aan een stuk door de kerk er bij ons werd in gedramd voor een groot deel aan de basis ligt van de gezinsdrama's problematiek, wat je dus in Thailand niet hebt, maar waar ze dus wel moslim terrorisme hebben

kortom, ik vind dat je vergelijking niet op gaat en dat je het met al dat sociaal gezeik niet gaat oplossen

een concreet voorbeeld:

Yougoslavië, ook daar lagen de (geïmigreerde Albanese) moslims aan de basis van de problematiek, 10 jaar zijn de sociale eurocraten aan het lullen geweest over de vrede, terwijl de zaak enkel verder uit de hand liep, en uiteindelijk werd het probleem pas opgelost toen de Amerikanen bommen gingen droppen

ik weet het, klinkt niet zo leuk als dat sociale gezeik, maar het is de feitelijke waarheid en het heeft tenminste gewerkt

eind conclusie, er is geen god, geen allah en we gaan dit probleem niet geweldloos opgelost krijgen, helaas, maar waar ...

(doordenkertje: daar er steeds weer over zinloos geweld wordt gesproken bestaat er dus ook zoiets als zinvol geweld!)

Laatst gewijzigd door Thai : 22 april 2006 om 04:00. Reden: typo
Thai is offline  
Oud 22 april 2006, 05:52   #119
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Ehm allemaal leuk en aardig, dat van dat katholicisme VS buddhimse, maar wie dacht gy te bombarderen?
Bhairav is offline  
Oud 22 april 2006, 05:59   #120
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Ik vind Thailand ni zo buddhistisch met zijn repressieve regime... (doodstraf etc...)
Bhairav is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be