Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Wetenschap & Technologie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Wetenschap & Technologie Van grondstoffen tot afgewerkt product, oude en nieuwe ontdekkingen, ... + de relatie tot de mens, macht, ...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 februari 2018, 13:31   #401
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Al duizend maal gezegd: je hebt dromers en je hebt realisten
Als je ingenieur bent kan je zeker de technische uitdaging apprecieren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 13:31   #402
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

En realisten komen nergens in het leven. Om vooruit te gaan moet je kunnen dromen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 13:37   #403
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als je ingenieur bent kan je zeker de technische uitdaging appreciëren.
Natuurlijk apprecieer ik de technische uitdagingen. Meer zelfs ik bewonder deze mensen voor wat ze gerealiseerd hebben. Maar ik stel mij vragen over het hoe en waarom dat iemand met genoeg centen op zijn rekening om niet meer op te krijgen dat doet. Maar enkel maar applaus en waardering voor de ingenieurs.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En realisten komen nergens in het leven. Om vooruit te gaan moet je kunnen dromen.
Mijn probleem is dat ik alles te realistisch bekijk en vooral dat alles perfect moet omschreven worden. Is het niet op een technische manier te bewijzen dan telt het niet. Een dromer denkt aan iets en neemt het direct voor echt aan. Misschien moet je inderdaad een dromer zijn om te gaan waar anderen niet durven te gaan. Maar ik ben tevreden met mijn leven en blijf liever voorzichtig. Dus realistisch.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 13:45   #404
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Natuurlijk apprecieer ik de technische uitdagingen. Meer zelfs ik bewonder deze mensen voor wat ze gerealiseerd hebben. Maar ik stel mij vragen over het hoe en waarom dat iemand met genoeg centen op zijn rekening om niet meer op te krijgen dat doet. Maar enkel maar applaus en waardering voor de ingenieurs.

Mijn probleem is dat ik alles te realistisch bekijk en vooral dat alles perfect moet omschreven worden. Is het niet op een technische manier te bewijzen dan telt het niet. Een dromer denkt aan iets en neemt het direct voor echt aan. Misschien moet je inderdaad een dromer zijn om te gaan waar anderen niet durven te gaan. Maar ik ben tevreden met mijn leven en blijf liever voorzichtig. Dus realistisch.
Zoals ik al zei: als er geen natuurwetenschappelijke redenen zijn waarom iets niet kan, kan het

Of het financieel kan, dat is een andere zaak Probleem van de manager.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 13:46   #405
sepper
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 672
Standaard

Musk wil keizer worden van Mars.

Meer moet je er niet achter zoeken.
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 14:36   #406
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Al duizend maal gezegd: je hebt dromers en je hebt realisten
En niets tussenin? Rare mening.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 14:37   #407
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Maar ik ben tevreden met mijn leven en blijf liever voorzichtig. Dus realistisch.
Realisme zonder steeds nieuwe streefdoelen is stilstand.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2018 om 14:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 15:46   #408
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

Interessante quote:

Citaat:
Joel Sapp • an hour ago

I was at Kennedy Space Center yesterday and can say that there were a lot of people that didn't know that SpaceX and Tesla are related. Listened to easily ten stories of people explaining the connection between the two companies. This proved to be a very successful guerilla (thanks Nøderak) marketing campaign for Tesla and SpaceX.

Also saw more Teslas (and Tesla t-shirts) there than any other place in the east coast. Saw Tesla plates from Texas and Connecticut.

https://electrek.co/2018/02/07/elon-...esla-roadster/
Indien die reclamestunt (met Starman in Tesla) de reserveringen van het model 3 en de verkoop van Tesla S/X niet een serieus zetje zou geven zou me dat verwonderen.

Eens kijken wat straks de beurs doet tov gisteren want de Nasdaq staat de laatste dagen onder druk...

De start ziet er alvast goed uit, + 2,3 % voor het Tesla-aandeel, Nasdaq start heel lichtjes in het rood :
https://www.marketwatch.com/investing/stock/tsla

En deze quote is ook niet slecht, maar wel vergezocht... naja...
Citaat:
Peter Duncan • an hour ago

I guess we'll never know if Musk really tough it had 50/50 chances to succeed, or if it was a trick to attract more views than a simple "big rocket" launch, with the high possibility of explosion..

Anyways, I repeat : this guy is a marketing, financial, engineering,computing genius!
Go Tesla! Go SpaceX!

Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2018 om 15:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 18:18   #409
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Ik heb gisteren haast even dolenthousiast naar de webcast zitten kijken als de werknemers van space x die je op de achtergrond kon horen juichen en roepen. Fantastisch gewoon wat ze gedaan hebben. En so be it dat de laatste trap gecrashed is. Who cares! Drie vierden van de missie is perfect geslaagd, en moesten ze payload gehad hebben was die nu waar ie moest zijn. Enkel de winstmarge van space X ging wat minder geweest zijn door de crash van hun raket
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 18:24   #410
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als je ingenieur bent kan je zeker de technische uitdaging apprecieren.
als ingenieur word je hier kinderlijk enthousiast van. Gewoon compleet geschift. Vandaag op het werk zijn we er met een paar waarschijnlijk 45 min over zitten doorbomen. De secretaresse en receptioniste zaten wat onbegrijpelijk naar ons te kijken
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 18:52   #411
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
als ingenieur word je hier kinderlijk enthousiast van. Gewoon compleet geschift. Vandaag op het werk zijn we er met een paar waarschijnlijk 45 min over zitten doorbomen. De secretaresse en receptioniste zaten wat onbegrijpelijk naar ons te kijken
Dat is inderdaad het grote pluspunt van heel dat SpaceX verhaal en de grote Elon Musk-show van gisteren :

Er zit weer schwung in ruimtevaart en engineering, als dat geen boost geeft aan STEM-richtingen wat dan wel?

Elon mag dan een te gladde marketing-jongen zijn naar mijn smaak, hij realiseert spektakel en doet het met stijl.

Laatst gewijzigd door parcifal : 7 februari 2018 om 18:54.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 20:06   #412
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
als ingenieur word je hier kinderlijk enthousiast van. Gewoon compleet geschift. Vandaag op het werk zijn we er met een paar waarschijnlijk 45 min over zitten doorbomen. De secretaresse en receptioniste zaten wat onbegrijpelijk naar ons te kijken
Ik had mij popcorn gemaakt en de stream op de tv gezet.

Ik was ook zo enthousiast als een klein kind.

Ik heb letterlijk zitten juichen toen starman verscheen met op de achtergrond de aarde.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 20:06   #413
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.817
Standaard

Voor goeie antiek moet je betalen:

Dit zijn de 2 grootste ruimtevaart-antiekdealers waar je de dure spullen kunt vinden.

https://www.ulalaunch.com/
http://www.arianespace.com/newsroom/

Ula heeft nog een orderboekje dat uitsluitend uit overheidsopdrachten bestaat,Arianespace heeft nog steeds een redelijk "gemixed" orderboek...

Ik vrees dat speciaal ULA binnenkort in zeer zwaar weer zal komen...

Maar beide firma's verliezen klanten ,wegens prijs,aan Space-X,want beiden gooien nog steeds bij iedere lancering zowat al hun lanceermateriaal weg....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 7 februari 2018 om 20:08.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 20:06   #414
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

En uiteraard heb je weer de party poopers vanuit de bekende hoek:

https://www.theguardian.com/commenti...mpression=true

PhD in sociologie, uitschot dus.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 20:09   #415
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En uiteraard heb je weer de party poopers vanuit de bekende hoek:

https://www.theguardian.com/commenti...mpression=true

PhD in sociologie, uitschot dus.
Inderdaad.....maar we halen eens de schouders op en doen zelf verder nietwaar..Die idioten met hun "pretpakket"-diploma weten zelfs niet eens wat "testlancering" betekent.

__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 7 februari 2018 om 20:11.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 20:19   #416
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat is inderdaad het grote pluspunt van heel dat SpaceX verhaal en de grote Elon Musk-show van gisteren :

Er zit weer schwung in ruimtevaart en engineering, als dat geen boost geeft aan STEM-richtingen wat dan wel?

Elon mag dan een te gladde marketing-jongen zijn naar mijn smaak, hij realiseert spektakel en doet het met stijl.
Ik weet niet, betrouw die vent niet. Hij speelt met geld van anderen. En hij heeft zijn volgelingen die hem als een goeroe beschouwen waar geen kritiek mag op gegeven worden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 20:28   #417
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En uiteraard heb je weer de party poopers vanuit de bekende hoek:

https://www.theguardian.com/commenti...mpression=true

PhD in sociologie, uitschot dus.
grappig dat hij zit te zagen over het "verspillen van resources hieraan"

Het opleiden van horden nutteloze universitairen zoals sociologen, dat is pas een verspilling van geld en energie
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 20:29   #418
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik weet niet, betrouw die vent niet. Hij speelt met geld van anderen. En hij heeft zijn volgelingen die hem als een goeroe beschouwen waar geen kritiek mag op gegeven worden.
Musk had 500 miljoen dollar nodig om de Falcon Heavy te ontwikkelen.

NASA heeft tot nu toe 23 miljard dollar uitgegeven aan SLS (Space Launch System). Een systeem dat nu in feite obsolete is geworden, want ipv 1 miljard per launch kan NASA beter een tweetal falcon heavys lanceren voor 90 miljoen het stuk....

Als ondernemer kan je dit toch apprecieren ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 20:30   #419
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Natuurlijk apprecieer ik de technische uitdagingen. Meer zelfs ik bewonder deze mensen voor wat ze gerealiseerd hebben. Maar ik stel mij vragen over het hoe en waarom dat iemand met genoeg centen op zijn rekening om niet meer op te krijgen dat doet. Maar enkel maar applaus en waardering voor de ingenieurs.

Mijn probleem is dat ik alles te realistisch bekijk en vooral dat alles perfect moet omschreven worden. Is het niet op een technische manier te bewijzen dan telt het niet. Een dromer denkt aan iets en neemt het direct voor echt aan. Misschien moet je inderdaad een dromer zijn om te gaan waar anderen niet durven te gaan. Maar ik ben tevreden met mijn leven en blijf liever voorzichtig. Dus realistisch.
Je hebt gelijk maar tegelijk ongelijk. Het zijn mensen zoals Musk en wijlen Steve Jobs die realistische ingenieurs motiveren om steeds verder te gaan en zaken te realiseren waar ze op zichtzelf nooit zouden durven aan beginnen.

Soms gaan ze te ver die dromers en het moet dus gekanaliseerd worden zodat er netto voordeel voor de maatschappij is. Maar wees gerust, vooruitgang hebben we te danken aan de dromers.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 20:31   #420
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik weet niet, betrouw die vent niet. Hij speelt met geld van anderen. En hij heeft zijn volgelingen die hem als een goeroe beschouwen waar geen kritiek mag op gegeven worden.
Met wie zijn geld speelt hij? Heeft hij het soms gestolen?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be