Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 maart 2017, 14:16   #1021
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ook dat is veel gezegd, het ging over een kamer, enkele plantjes, allemaal heel amateuristisch. En dat in een land bekend van vliegtuig ladingen cocaïne.
Momenteel is het zo een beetje aan het inburgeren dat ze badzout of wierook verkopen die je ook kan snuiven en dergelijke.
Handelaars steken hun weg achter het argument dat ze dat niet wisten uiteraard.
Maar weten het maar al te goed.

Ja kijk hoe moet men dat aanpakken in de straf?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 16:32   #1022
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Vroeg of laat lopen die ook in België tegen de lamp. Je moet er immers de kinderen in betrekken, kinderen doen liegen is niet simpel, en dikwijls, na stevige ondervraging, vallen die kinderen vlug door de mand.
En ja, een valse verklaring over pedofilie is inderdaad een zware misdaad, die streng bestraft moet worden.
Als ik eruit begrijp dat JB ondervraagd is door een halve analfabeet en deze politieman een rapport heeft opgesteld vol met taalfouten; dan hou ik mijn hart vast wat zo'n onkundig persoon meer voor schade kan aanrichten.

Als een vrouw kwaad wil tijdens een echtscheiding, geef zo'n onkundige politieman een goede blowjob en ga hard schreeuwen in de media. Ik begrijp uit je verhaal dat shortcuts en per opbod onderhandelen over de straf een hardnekkige corrupte een gewoonte is in dit apenland. Geen goed vooruitzicht voor een naïeve buitenlander die bv verliefd is geworden op een -voormalig prostituee - die door levenservaring ziek in haar hoofd is geworden -.

Geloof mij; huilende vrouwen worden eerder geloofd dan 'echte' kerels.

Terugkomend: Ga mij niet vertellen dat de justitie in Bolivia juist wel in dit soort zaken correct handelen. Het zou heel goed mogelijk kunnen zijn dat het aantal pedofielen en kindermishandelaars niet 90% op juistheid 'beoordeeld' de bak in gaan in een dergelijk apenland, maar minder dan 50%; de rest onschuldig.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 21:23   #1023
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Momenteel is het zo een beetje aan het inburgeren dat ze badzout of wierook verkopen die je ook kan snuiven en dergelijke.
Handelaars steken hun weg achter het argument dat ze dat niet wisten uiteraard.
Maar weten het maar al te goed.

Ja kijk hoe moet men dat aanpakken in de straf?
Je kunt niet alles verbieden dat mensen high maakt, dan moet je ook lijm en zelfs benzine verbieden. Uiteindelijk kan iemand ook met een hamer iemand of zichzelf de kop in slaan, of de gaskraan opendraaien om iedereen op te blazen (of er ook high van te worden), de mogelijkheden zijn oneindig.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 21:33   #1024
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Als ik eruit begrijp dat JB ondervraagd is door een halve analfabeet en deze politieman een rapport heeft opgesteld vol met taalfouten; dan hou ik mijn hart vast wat zo'n onkundig persoon meer voor schade kan aanrichten.

Als een vrouw kwaad wil tijdens een echtscheiding, geef zo'n onkundige politieman een goede blowjob en ga hard schreeuwen in de media. Ik begrijp uit je verhaal dat shortcuts en per opbod onderhandelen over de straf een hardnekkige corrupte een gewoonte is in dit apenland. Geen goed vooruitzicht voor een naïeve buitenlander die bv verliefd is geworden op een -voormalig prostituee - die door levenservaring ziek in haar hoofd is geworden -.

Geloof mij; huilende vrouwen worden eerder geloofd dan 'echte' kerels.

Terugkomend: Ga mij niet vertellen dat de justitie in Bolivia juist wel in dit soort zaken correct handelen. Het zou heel goed mogelijk kunnen zijn dat het aantal pedofielen en kindermishandelaars niet 90% op juistheid 'beoordeeld' de bak in gaan in een dergelijk apenland, maar minder dan 50%; de rest onschuldig.
Die persoon is helemaal niet onkundig maar wel corrupt en op geld uit. Dossiers kunnen verdwijnen of nieuwe onterechte beschuldigingen ineens opduiken.
Persoonlijk, maar Bolivië ken ik nu niet zo goed, denk ik dat corruptie op dat vlak toch een pak minder is. Drugs en business, dat zijn zaken die de dollartekens in de ogen van alle betrokkenen doen verschijnen.
Zoals ik al zei, ook procureurs en rechters zijn geen onmensen, als het over kinderen gaat, dan gaat geld niet automatisch boven al de rest. (je hebt altijd uitzonderingen, maar dat is een kleine minderheid). Deze zaak gaat over drugs, dus de opinie is dat ze het zelf gezocht hebben (hoewel dat in het geval van Johan niet helemaal opgaat) zorgt ervoor dat men enkel aan geld denkt. Ergens versta ik die mentaliteit ook wel, en als je lang in derde wereldlanden blijft, en de ontstellende onrechtvaardigheid dagelijks ondervindt, kun je daar ook wel begrip voor opbrengen. Die "war on drugs" werd geëist door de VS maar zorgde in Latijns-Amerika voor ravages.
Dus echt serieus nemen ze dat daar niet, een handige bron van inkomsten voor de betrokken ambtenaren, dat wel.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2017, 14:14   #1025
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Vanavond eens naar Allo in de gevangenis kijken.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2017, 14:48   #1026
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Vanavond eens naar Allo in de gevangenis kijken.
Juist. Voor het eerst JB aan het woord.
'Alloo in de Buitenlandse Gevangenis', donderdag 23 maart om 20.35 uur op VTM.
http://tv-visie.be/inhoud/belgie/luk...angenis_83027/
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2017, 15:00   #1027
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Wel wel wel, is dat diezelfde kerel die hier op het forum zit? Dan hebben ze hem
Dat is een VV - Vindingrijke Vlaming.

Door zijn actie werd hij ook BV (bekende vlaming)
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2017, 16:54   #1028
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Juist. Voor het eerst JB aan het woord.
'Alloo in de Buitenlandse Gevangenis', donderdag 23 maart om 20.35 uur op VTM.
http://tv-visie.be/inhoud/belgie/luk...angenis_83027/
Het is evident dat hij "zijn verhaal" zal doen. Zonder verklaringen van mensen uit de lokale overheid (ik hoop dat er zijn) heeft dat verhaal weinig waarde. Bovendien verwijt men de Boliviaanse overheid corrupt te zijn en een bananenrepubliek maar het hebben van de Belgische nationaliteit plaatst JB niet boven de Boliviaanse wet.

Men heeft dezelfde minimaliseringen en ontkenningen kunnen constateren bij de ter dood veroordeelden in Indonesia. Nu nog steeds bij de Franse man die nog niet terechtgesteld is. Hij was voor grof geld aangeworven om daar machines te bouwen om drugs te fabriceren. Zijn lachwekkende verdediging is te beweren dat hij niet wist dat die machines daar voor dienden.

Er ligt een rode draad in die verhalen, ze weten nooit van niets en feitelijk was het iemand anders die er hen heeft ingeluist. Als ze niet met de fanfare worden vrijgelaten dan deugd ineens de overheid niet meer.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2017, 19:59   #1029
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nee, maar als je dat weet en je kent Johan persoonlijk, en je hoort z'n verhaal, lijkt het allemaal zeer aannemelijk.
Iemand die misdaden pleegt durft soms ook wel te liegen.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2017, 23:15   #1030
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Reportage gezien; dat is geen drugsman.
Heeft langs geen kanten dat profiel.

Ik denk dat ze geld van hem verwachten te krijgen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2017, 23:17   #1031
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Uiteraard is dat geen drugsman.

Maargoed, justitie werkt niet bijzonder goed in Bolivie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 06:51   #1032
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Docu gezien; San Pedro heeft 'safe' zones in de gevangenis. Goed voor JB dus.

Dat is wel anders als Venezuela waar gewapende notoire moordenaar recidivisten tussen kruimeldieven en bolletjes slikkers leven en het leven tot een ware hel maken. Geen safe zones in die contreien.

Bolivia is niet echt het apenland waar elke 'crimineel' als een beest behandeld wordt zoals Venezuela - op Isla Margarita na - .. mocht ikdocu geloven.

Nu maar hopen dat deze aflevering wordt opgepikt door de Belgisch en wellicht Boliviaanse media en er werk van wordt gemaakt om JB zo snel als mogelijk uit La Paz te krijgen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 24 maart 2017 om 06:57.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 07:51   #1033
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Reportage gezien; dat is geen drugsman.
Heeft langs geen kanten dat profiel.
Met die gave om "drugsmannen" te herkennen zou ik voor een job postuleren op de luchthaven.

Ik vond bv dat hij geen eerlijke ogen heeft als hij zijn relaas vertelt.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 24 maart 2017 om 07:51.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 08:41   #1034
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Tomm heeft 2X gelogen:
- JB heeft geen job.
- JB was wel op de hoogte van de champignons in de Argentijn zijn kamer.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 08:49   #1035
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Reportage gezien; dat is geen drugsman.
Heeft langs geen kanten dat profiel.
Hij is niet de organisator, zo lijkt het, eerder de schlemielige meeloper, ofwel een Verbal Kint versie ervan.

Dat hij daar nu zit is gewoon zijn eigen fout zo is weer maar eens aangetoond.
Hij inviteerde 1 meisje bij hem in huis (met de vrouw in belgie, ahum?), kreeg er haar psytrance-vriendjes bij die begonnen 100 per uur paddo's te kweken en JB liet begaan behalve een schuchter 'is this legal? '. Yes mister Bollen, of course.

Tjah.

Als de politieman die hem inrekent dan nog eens suggereert om te zeggen dat hij enkel verhuurt zegt hij ook nog eens dat hij in feite wel wist wat er aan de hand is. Dat is dus gewoon vragen om in de gevangenis te draaien.

Ik denk dat de basis van wat hij daar vertelde misschien wel klopte maar dat er een hele hoop is dat hij niet vertelde aan Luk Alloo. (wat een voze interviewstijl heeft die Alloo overigens, bah, Dat typetje van die reporter in In de Gloria is duidelijk op hem gebaseerd )
Over de preciese aard van die synthetische drugs werd niets verteld, ook niet dat ze verwerkt werden in chocoladebonbons en verkocht werden aan de jeugd. Bollen maakte er een paar naieve psytrance hobbyisten van die medicinas maakten, terwijl het in realiteit een commercieel drugslab was.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik denk dat ze geld van hem verwachten te krijgen.
Hij is ondertussen blijkbaar al aan het investeren in immobiliën, hij had die cel blijkbaar gekocht, en niet met een paar van zijn "kunstschatten" maar met 6500 harde dolllars.
Het financiele plaatje blijft mysterieus, behalve dat geld geen probleem lijkt te zijn....

Samengevat hebben we dus een beetje schlemielig ultranaief kunstenaarstype die blijkbaar op eigen vraag in de gevangenis zit en voor wie geld geen probleem is en die er eigenlijk ook wel graag zat als het niet voor zijn familie was....
Sorry maar dit verhaal rammelt aan alle kanten en in Bolivie mag het gerecht dan wel rot zijn, dit pleit Bollen zeker niet vrij.

Laatst gewijzigd door parcifal : 24 maart 2017 om 08:59.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 09:06   #1036
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Zijn advocaat wou hem bovendien via een procedurefout vrij krijgen (ergens een fout huisnummer in het dossier) en niet op grond van de feiten.

Ook nog tenen krullend: de reclame voor zijn website...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 24 maart 2017 om 09:08.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 09:11   #1037
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Als ik eruit begrijp dat JB ondervraagd is door een halve analfabeet en deze politieman een rapport heeft opgesteld vol met taalfouten; dan hou ik mijn hart vast wat zo'n onkundig persoon meer voor schade kan aanrichten.

Als een vrouw kwaad wil tijdens een echtscheiding, geef zo'n onkundige politieman een goede blowjob en ga hard schreeuwen in de media. Ik begrijp uit je verhaal dat shortcuts en per opbod onderhandelen over de straf een hardnekkige corrupte een gewoonte is in dit apenland. Geen goed vooruitzicht voor een naïeve buitenlander die bv verliefd is geworden op een -voormalig prostituee - die door levenservaring ziek in haar hoofd is geworden -.

Geloof mij; huilende vrouwen worden eerder geloofd dan 'echte' kerels.

Terugkomend: Ga mij niet vertellen dat de justitie in Bolivia juist wel in dit soort zaken correct handelen. Het zou heel goed mogelijk kunnen zijn dat het aantal pedofielen en kindermishandelaars niet 90% op juistheid 'beoordeeld' de bak in gaan in een dergelijk apenland, maar minder dan 50%; de rest onschuldig.
Gefeliciteerd, U mijn waarde, heeft de kern van elke drugszaak, waar ook ter wereld duidelijk begrepen!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 15:10   #1038
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Gefeliciteerd, U mijn waarde, heeft de kern van elke drugszaak, waar ook ter wereld duidelijk begrepen!
Uit dyslectische overwegingen is het voor mij en anderen beter om niet bij een notaris kantoor of politie te werken. Immers, daar kan ik 'verdachten' en cliënten enkel leed mee aandoen.

Zeker in Spaanse landen waar de eerste bewijslast het zwaarste weegt.

Enig idee hoeveel mensen er in de bak zitten omdat er adressen door elkaar worden gehaald ?

Daarbuiten als de docu hebt gezien gezien, dan mag je aannemen dat niet elke drugszaak op 1 hoop kan worden gegooid. Iets wat veel Belgen graag zien helaas..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 24 maart 2017 om 15:28.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 15:17   #1039
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Hij is niet de organisator, zo lijkt het, eerder de schlemielige meeloper, ofwel een
Whatever; je grote held George Soros besteelde zijn 'ras'genoten van hun sieraden om ze daarna naar de ovens van de vernietigingskampen te deporteren. Schlemielig was deze schoft allerzins, noch een meeloper. Wel een gewetenloos smerig onderkruipsel die dezelfde behandeling mag verwachten als kindermoorder en verkrachter tussen de zware jongens.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 24 maart 2017 om 15:18.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 16:04   #1040
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

What ever...je kan 40 potjes padestoelen en 2 verwelkte plantjes toch geen grote zaak noemen.
Hoogstens een zaakje.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be