Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 maart 2021, 20:00   #41
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik begrijp mijn eigen voorstel voor een covid-vrij "vrijland" niet ?

Ik zeg het: gebied totaal leeg maken, alles daar uitroeien, en covidschuwen na lange quarantaine daar binnen laten in dat reservaat, zo zijn we van die zageventen af.

De mensen daarbuiten leven normaal, doen covid op, worden ziek, vallen dood of niet, en trekken zich dat niet aan. Zij hebben nog altijd alle geneugten van de interacties met anderen en dus van al dan niet internationale handel.

Die in het reservaat kunnen een nieuwe covid-vrije beschaving uit de grond stampen, startende met het concept jager-verzamelaar.
Ja, ja, als jij maar kan uitroeien...
En dan sta je stom dat niemand je nog serieus neemt.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2021, 05:22   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ja, ja, als jij maar kan uitroeien...
En dan sta je stom dat niemand je nog serieus neemt.
Dat komt gewoon omdat het heel goeie concept "uitroeien" tegenwoordig taboe geworden is, en dat is juist wat voor een enorme hoeveelheid problemen zorgt. Het is een nogal universele manier om problemen op te lossen, die we sinds een kleine eeuw met alle macht proberen te weren, en dan verschieten we dat er overal problemen opduiken.

Als je de timmerman wil verbieden om een hamer te gebruiken, dan moet je niet verschieten dat die problemen krijgt he. Zo is dat ook met onze maatschappij: het hele goeie middel "vijanden uitroeien" hebben we op taboe gezet, en nu zitten we met bergen problemen opgescheept, en weten niet wat te doen.

Maar concreet ging het gewoon om een mensen-vrij reservaat te bekomen, waar je nadien een covid-vrij gebied van kan maken. Het probleem is natuurlijk dat het moeilijk is om een gebied totaal mensen-vrij te maken, er zullen altijd wel van die kwiebussen zijn die zich ergens verstoppen he. Dat is zoals met ratten en zo. Dus moet je, om zeker te zijn, iets gebruiken dat die verstekelingen afmaakt, want die kunnen potentieel het gebied contamineren.

Ik zie trouwens het probleem niet echt. Wij hebben niet getwijfeld om 1500 of 2000 mensen af te maken in de naam van het covid gebeuren vorige zomer. En we gaan dat nog vele zomers doen. Deze zomer ook, gaan we veel mensen afmaken in de naam van het gemaatregel. En dat zijn enkel die die we zien, we zijn waarschijnlijk tientallen duizenden mensen aan het vermoorden nu met al dat gemaatregel. Dus zie ik niet in waarom we dat niet zouden mogen doen in het kader van een covid vrij gebied, om alle zagelullen die dat gemaatregel willen opleggen, in op te sluiten, zodat we de maatschappij kunnen open doen voor de normale mensen.

Mijn meer voor de hand liggende oplossing was gewoon om al die maatregel adepten direct af te maken, dus alles bij elkaar is dit misschien een betere oplossing waar minder moet afgemaakt worden he.

Vroeg of laat zullen we toch van al die zotten af moeten he, om terug normaal kunnen te leven. En is het dan niet beter om ze in een groot covid-vrij kamp op te sluiten, eerder dan ze allemaal te executeren ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 maart 2021 om 05:29.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be