Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Bekijk resultaten enquête: Kan je Michael Jackson en elvis presley (tot op zekere hoogte) met elkaar vergelijken
JA 18 48,65%
NEE 15 40,54%
Weet niet/ geen mening 4 10,81%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 juli 2009, 19:40   #201
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
pietje heeft gelijk
Dit is echt niet normaal
Wat is niet normaal ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 20:08   #202
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Wat is niet normaal ?

Het is volgens pietje niet normaal dat Pietje een hoop zaken post die niet kloppen en ik die dan weerleg.
Dan ben je een abnormale die-hard fan als je niet zomaar slikt wat Pietje,Dag Allemaal en co neerpennen blijkbaar.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 31 juli 2009 om 20:08.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 10:50   #203
Abraxas
Lokaal Raadslid
 
Abraxas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2009
Locatie: Waasland
Berichten: 331
Standaard

Dit is toch geen discussie waard. Waarom de ander proberen te overtuigen van de superioriteit van deze of gene artiest. Ik denk dat iedereen hier het meesterschap van de genoemde artiesten erkend. Luister dus gewoon naar wat jij goed vindt.


Reactie op het mooie lijstje van Rr00ttt:
Citaat:
God das moeilijk. Vroeger was ik een grote Elvis-fan en ik vind hem nog altijd goed maar ik luister er wel niet meer zo vaak naar.

Elvis heeft ook zoveel compleet verschillende dingen gedaan en wat is 'minder bekend'?

Ik kies er dan maar wat uit:

van jong naar oud

http://www.youtube.com/watch?v=4NkLUh_zMP8 een heel simpele maar toch ontroerende ballad van voor zijn doorbraak

http://www.youtube.com/watch?v=WR8sxX0GoFo zowat mijn favoriete r&b nummer van hem, net bij RCA

http://www.youtube.com/watch?v=RY_tX...eature=related een van de eerste gospel nummers die hij heeft opgenomen

http://www.youtube.com/watch?v=SovkqRVsim8 uit jailhouse rock

http://www.youtube.com/watch?v=TYnmZ...om=PL&index=31 spijtig dat hij niet meer blues nummers heeft opgenomen

http://www.youtube.com/watch?v=LmNXXUmP8W0 van zijn eerste album na legerdienst. zalige saxsolo.

http://www.youtube.com/watch?v=9CMlY...eature=related uit de 68 comeback special - nav moord op mlk

http://www.youtube.com/watch?v=I0Nle...eature=related van zijn eerste studioplaat in jaren 1969

http://www.youtube.com/watch?v=SCsu4GuePZ0 fantastisch nummer.

http://www.youtube.com/watch?v=ILx_8...eature=related beter dan het origineel wat Paul Simon zelf ook toegaf

http://www.youtube.com/watch?v=VI94AsuvUUA dit is wel bekend maar om een of andere reden buiten in het VK geen enorme hit geweest.

http://www.youtube.com/watch?v=E32SC...eature=related van zijn laatste concert. Hij ziet er niet meer uit maar de stem is er nog altijd.

http://www.youtube.com/watch?v=jZIDKbCT4Qg passend einde. Origineel van Sinatra maar ik vind de elvis verSie beter. Past ook beter bij hem imo


enfin ik hou ermee op want als ik op you tube ah kijken was had ik voortdurend zoiets van oh en dit nog, en dat nog en...
Suspicious minds mocht hier ook wel bij vind ik.
En dat Always on my mind geen enorme hit is geworden, is inderdaad vreemd. De versie van de pet shop boys is ook de moeite waard trouwens.
Abraxas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 12:10   #204
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abraxas Bekijk bericht
Dit is toch geen discussie waard. Waarom de ander proberen te overtuigen van de superioriteit van deze of gene artiest. Ik denk dat iedereen hier het meesterschap van de genoemde artiesten erkend. Luister dus gewoon naar wat jij goed vindt.


Reactie op het mooie lijstje van Rr00ttt:


Suspicious minds mocht hier ook wel bij vind ik.
En dat Always on my mind geen enorme hit is geworden, is inderdaad vreemd. De versie van de pet shop boys is ook de moeite waard trouwens.
Ook Elvis em The Beatles hebben verschrikkelijke nummers gemaakt:
Crying in the chapel
http://www.youtube.com/watch?v=OJTY4YJIHBM
Maxwell's silver hammer
http://www.youtube.com/watch?v=HzsL99OO8_s
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 14:45   #205
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ook Elvis em The Beatles hebben verschrikkelijke nummers gemaakt:
Crying in the chapel
http://www.youtube.com/watch?v=OJTY4YJIHBM
Maxwell's silver hammer
http://www.youtube.com/watch?v=HzsL99OO8_s

Op een paar uitzonderingen na ("Suspicious Minds" bijvoorbeeld), was nagenoeg alles wat Evis ons bracht na 1960, verschrikkelijk. En de "las-vegas prullen" uit de jaren zeventig waren al helemaal "pijnlijk". Hoe kon Presley zich ooit laten overhalen om op te treden in zulk soort paljassenpakjes, en voor een publiek van zweterige, dikbuikige en havanna-rokende "Caesar's Palace-gasten" in Las Vegas. ???



DIT was de enige echte Elvis Presley :


Laatst gewijzigd door Pietje : 11 augustus 2009 om 14:45.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 15:00   #206
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Op een paar uitzonderingen na ("Suspicious Minds" bijvoorbeeld), was nagenoeg alles wat Evis ons bracht na 1960, verschrikkelijk. En de "las-vegas prullen" uit de jaren zeventig waren al helemaal "pijnlijk". Hoe kon Presley zich ooit laten overhalen om op te treden in zulk soort paljassenpakjes, en voor een publiek van zweterige, dikbuikige en havanna-rokende "Caesar's Palace-gasten" in Las Vegas. ???



DIT was de enige echte Elvis Presley :

Dat is misschien smaak gebonden, maar het is heel kort door de bocht om niet te zeggen zever in pakskes.

Vooreerst is er de comeback special van 68, welke algemeen aanvaard als een van de top momenten wordt beschouwd uit de carriere van Elvis. Zeker het zo bekende sit-down gedeelte van de show (een soort unplugged avant la lettre). Met het fameuze If I can dream als apotheose

Daarna komt de zo genaamde Vegas periode van 69-71. Elvis heeft toen schitterende nummers opgenomen (Kentucky Rain, Suspicious Minds, In the Ghetto, Don't cry daddy, I've lost you enz...
Maar meer nog zijn de live shows onvergetelijk, want dat was boven alles zijn ding blijkbaar, voor vele artiesten waren deze shows een grote invloed (naar hun eigen zeggen).
(BTW Elvis speelde in het International Hotel en niet in Ceasars Palace)


Wat dan die pakjes betreft, moet je dat ook zien in zijn tijd en ik hoor nooit hetzelfde zeggen van pak weg James Brown en nog een hele resem anderen die de trent zijn gevolgd.

De tornee van 1972 die van zeer hoge kwaliteit is muzikaal (3 keer madison square garden uitverkocht).

Aloha from Hawai u weet we het eerste concert dat wereldwijd werd uitgezonden via satelliet (zie foto hierboven) is welliswaar een van de gestroomlijnste die Elvis ooit gegeven heeft maar het is en blijft een schitterend en pakkend concert.

Vervolgens zijn er nog zijn Gospel opnames de laaste trouwens van 1977 het enige werk waarvoor hij ooit een Grammy kreeg trouwens.

Dus verre van allemaal rommel m.i.

Laatst gewijzigd door Tashunka : 11 augustus 2009 om 15:02.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 15:42   #207
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Dat is misschien smaak gebonden
Uiteraard.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Vooreerst is er de comeback special van 68
Was best nog genietbaar, vooral na zijn verschrikkelijke "(pulp)filmjaren" tijdens de jaren zestig


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Daarna komt de zo genaamde Vegas periode van 69-71. Elvis heeft toen schitterende nummers opgenomen (Kentucky Rain, Suspicious Minds, In the Ghetto, Don't cry daddy, I've lost you enz...
Had nog heel weinig met rock'n roll te maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Maar meer nog zijn de live shows onvergetelijk, want dat was boven alles zijn ding blijkbaar, voor vele artiesten waren deze shows een grote invloed (naar hun eigen zeggen).
(BTW Elvis speelde in het International Hotel en niet in Ceasars Palace)
Ik betwijfel heel erg of "dat soort live-shows" zijn ding zouden zijn geweest. Ik denk eerder dat die "het ding" waren van zijn "dollar-ruikende" management.
En welk hotel het was maakt weinig uit. Ik noemde Caesar's Palace, omdat dat hotel zowat symbool staat voor heel Las Vegas


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Wat dan die pakjes betreft, moet je dat ook zien in zijn tijd en ik hoor nooit hetzelfde zeggen van pak weg James Brown en nog een hele resem anderen die de trent zijn gevolgd.
Die pakjes waren één grote zielige vertoning. En indien James Brown die ook heeft gedragen, geldt dat ook voor hem. Al zijn die clowneske pakjes beter te associëren met zijn soort disco-soul muziek, dan met rock'n roll.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Aloha from Hawai u weet we het eerste concert dat wereldwijd werd uitgezonden via satelliet (zie foto hierboven) is welliswaar een van de gestroomlijnste die Elvis ooit gegeven heeft maar het is en blijft een schitterend en pakkend concert.
Is en blijft voor mij één grote potsierlijke vertoning (alleen al dat sjaaltjes en bloemenkransen gedoe)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Dus verre van allemaal rommel m.i.
De enige echte Elvis, is wat mij betreft die van tussen 1956 en 1960.
Nadien sloot hij een levenslang contract af met die manager Tom Parker, diegene die Elvis nadien, volledig zou verknoeien.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 16:05   #208
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Dat is misschien smaak gebonden, maar het is heel kort door de bocht om niet te zeggen zever in pakskes.

Vooreerst is er de comeback special van 68, welke algemeen aanvaard als een van de top momenten wordt beschouwd uit de carriere van Elvis. Zeker het zo bekende sit-down gedeelte van de show (een soort unplugged avant la lettre). Met het fameuze If I can dream als apotheose

Daarna komt de zo genaamde Vegas periode van 69-71. Elvis heeft toen schitterende nummers opgenomen (Kentucky Rain, Suspicious Minds, In the Ghetto, Don't cry daddy, I've lost you enz...
Maar meer nog zijn de live shows onvergetelijk, want dat was boven alles zijn ding blijkbaar, voor vele artiesten waren deze shows een grote invloed (naar hun eigen zeggen).
(BTW Elvis speelde in het International Hotel en niet in Ceasars Palace)


Wat dan die pakjes betreft, moet je dat ook zien in zijn tijd en ik hoor nooit hetzelfde zeggen van pak weg James Brown en nog een hele resem anderen die de trent zijn gevolgd.

De tornee van 1972 die van zeer hoge kwaliteit is muzikaal (3 keer madison square garden uitverkocht).

Aloha from Hawai u weet we het eerste concert dat wereldwijd werd uitgezonden via satelliet (zie foto hierboven) is welliswaar een van de gestroomlijnste die Elvis ooit gegeven heeft maar het is en blijft een schitterend en pakkend concert.

Vervolgens zijn er nog zijn Gospel opnames de laaste trouwens van 1977 het enige werk waarvoor hij ooit een Grammy kreeg trouwens.

Dus verre van allemaal rommel m.i.

Akkoord, lijkt mij ook iets meer van individuele smaak. In The Ghetto en Supicious Minds vind ik net behoren tot zijn betere nummers.
In the ghetto werd zaterdag nog gedraaid op een trouw waar ik aanwezig was, wat een toeval.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 16:23   #209
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht






Had nog heel weinig met rock'n roll te maken.


Ik betwijfel heel erg of "dat soort live-shows" zijn ding zouden zijn geweest. Ik denk eerder dat die "het ding" waren van zijn "dollar-ruikende" management.
En welk hotel het was maakt weinig uit. Ik noemde Caesar's Palace, omdat dat hotel zowat symbool staat voor heel Las Vegas




De enige echte Elvis, is wat mij betreft die van tussen 1956 en 1960.
Nadien sloot hij een levenslang contract af met die manager Tom Parker, diegene die Elvis nadien, volledig zou verknoeien.
Elvis was dan ook een beetje uitgekeken op Rock 'n Roll en wilde een andere richting uit meer gospel geïnspireerd. Hij had toruwens een hekel aan Burning Love uit die tijd.

Elvis was weldegelijk in de eerste plaats een live performer en die shows met volledige band, gospel koor waren helemaal zijn ding. Dat blijkt overigens uit de verklaringen en intervieuws van al zijn muzikanten. Vanaf 1972 was de enige plaats waar Elvis nog gelukkig was, volgens diezlfde muzikanten, het podium. De reden ook waarom hij er zoveel heeft gedaan. Hij liet die outfits trouwens zelf ontwerpen.
Die show zijn overigens van een uitzonderlijke kwaliteit, u zal weinig muzikanten vinden die dat niet beamen.

Ik wil U niet ontgoochelen maar Elvis was in 1955 al onder contract bij "De Kolonel"
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 16:36   #210
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Elvis was dan ook een beetje uitgekeken op Rock 'n Roll en wilde een andere richting uit meer gospel geïnspireerd. Hij had toruwens een hekel aan Burning Love uit die tijd.

Elvis was weldegelijk in de eerste plaats een live performer en die shows met volledige band, gospel koor waren helemaal zijn ding. Dat blijkt overigens uit de verklaringen en intervieuws van al zijn muzikanten. Vanaf 1972 was de enige plaats waar Elvis nog gelukkig was, volgens diezlfde muzikanten, het podium. De reden ook waarom hij er zoveel heeft gedaan. Hij liet die outfits trouwens zelf ontwerpen.
Die show zijn overigens van een uitzonderlijke kwaliteit, u zal weinig muzikanten vinden die dat niet beamen.

Ik wil U niet ontgoochelen maar Elvis was in 1955 al onder contract bij "De Kolonel"
Het podium ?? Daarom nog niet het podium van het sjieke en kitcherige Las Vegas. Indien hij zo gelukkig was, waarom nam hij op een moment dan zoveel pillen ?? Hij slikte pillen om te vermageren, om te verdikken, om te slapen, om wakker te worden, om te pissen, om te kakken.................
Presley verveelde zich steendood in zijn "ivoren toren" die Parker voor hem had gebouwd. Presley's droom was een grote wereldtournee maken, doch zover liet Parker het nooit komen, omdat er veel meer $$$$$ te rapen vielen in de "eeuwige gokstad". Parker besliste zowat ALLES in zijn plaats. En dat "marionettenleven" is hoogstwaarschijnlijk de oorzaak van zijn vroegtijdige dood.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 16:46   #211
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het podium ?? Daarom nog niet het podium van het sjieke en kitcherige Las Vegas. Indien hij zo gelukkig was, waarom nam hij op een moment dan zoveel pillen ?? Hij slikte pillen om te vermageren, om te verdikken, om te slapen, om wakker te worden, om te pissen, om te kakken.................
Presley verveelde zich steendood in zijn "ivoren toren" die Parker voor hem had gebouwd. Presley's droom was een grote wereldtournee maken, doch zover liet Parker het nooit komen, omdat er veel meer $$$$$ te rapen vielen in de "eeuwige gokstad". Parker besliste zowat ALLES in zijn plaats. En dat "marionettenleven" is hoogstwaarschijnlijk de oorzaak van zijn vroegtijdige dood.
De enige plaats, dus ongelukkig op alle andere. Omdat hij eenzaam was misschien? Onbegrepen? Omdat Elvis zijn onmenselijk was? Omdat hij de dood van zijn moeder nooit heeft kunnen verwerken? Of zijn scheiding? Omdat hij niet buiten kon komen? Wie zal het zeggen?
Elvis heeft zich letterlijk doodgespeeld, omdat hij dat zelf ook wilde. In 1977 heeft heel zijn omgeving Colonel Parker incluis hem gesmeekt het rustiger aan te doen en minstens zes maanden te rusten (zelfs met de belofte daarna de wereldtoernee te maken), Elvis wilde er niet van weten...
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 17:24   #212
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
De enige plaats, dus ongelukkig op alle andere. Omdat hij eenzaam was misschien? Onbegrepen? Omdat Elvis zijn onmenselijk was? Omdat hij de dood van zijn moeder nooit heeft kunnen verwerken? Of zijn scheiding? Omdat hij niet buiten kon komen? Wie zal het zeggen?
Elvis heeft zich letterlijk doodgespeeld, omdat hij dat zelf ook wilde. In 1977 heeft heel zijn omgeving Colonel Parker incluis hem gesmeekt het rustiger aan te doen en minstens zes maanden te rusten (zelfs met de belofte daarna de wereldtoernee te maken), Elvis wilde er niet van weten...
Presley was "opgeleefd". Presley heeft niet geleefd, hij WERD geleefd. En die Parker speelde hierin een zeer belangrijke en even misdadige rol.

Laatst gewijzigd door Pietje : 11 augustus 2009 om 17:27.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 22:53   #213
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
De enige echte Elvis, is wat mij betreft die van tussen 1956 en 1960.
Nadien sloot hij een levenslang contract af met die manager Tom Parker, diegene die Elvis nadien, volledig zou verknoeien.
Dat is maar één gezicht van Elvis. Net zoals alle interessante artiesten proefde hij van verschillende genres.

Velen vinden "In the ghetto" of "my boy" verschrikkelijke sentimentele nummers, maar ik vind die net heel goed. Dat het minder of geen rock 'n roll was, interesseert mij niet het minst.

Rock 'n roll is trouwens een eerder beperkend genre.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 11:20   #214
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Presley was "opgeleefd". Presley heeft niet geleefd, hij WERD geleefd. En die Parker speelde hierin een zeer belangrijke en even misdadige rol.
Daar kan ik U in volgen.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be