Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juni 2021, 14:37   #1
Victor Magnus
Schepen
 
Geregistreerd: 5 februari 2021
Berichten: 448
Standaard EMA rapporteert al 13.367 doden en bijna anderhalf milj. aandoeningen door vaccins!

Het gezaghebbende Europese Geneesmiddelen Agentschap EMA rapporteert reeds 13.867 doden en bijna anderhalf miljoen aandoeningen ten gevolge van bijwerkingen na toediening van de verschillende Covid vaccins


Ziehier de stand van zaken tot dusver:

https://healthimpactnews.com/2021/wo...ovid-19-shots/

Wie heeft nog zin in een tweede, derde of vierde spuit? Laat staan een eerste?
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 14:47   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Eindelijk eens iemand met echte cijfers.

Welkom.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 14:55   #3
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Eindelijk eens iemand met echte cijfers.

Welkom.
echte cijfers die niks zeggen. Tis niet omdat iemand iets rapporteert, dat het vaccin daarvan de oorzaak is

Maar hé, laat dat de pret niet bederven
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 14:57   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
echte cijfers die niks zeggen. Tis niet omdat iemand iets rapporteert, dat het vaccin daarvan de oorzaak is

Maar hé, laat dat de pret niet bederven
T'is niet omdat ze positief zijn dat ze het daarom zijn dus.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 15:04   #5
Victor Magnus
Schepen
 
Geregistreerd: 5 februari 2021
Berichten: 448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Eindelijk eens iemand met echte cijfers.

Welkom.
Dank! U mag nog veel ongemakkelijke waarheden van mij verwachten...
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 15:24   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Het gezaghebbende Europese Geneesmiddelen Agentschap EMA rapporteert reeds 13.867 doden en bijna anderhalf miljoen aandoeningen ten gevolge van bijwerkingen na toediening van de verschillende Covid vaccins
Nee. Je moet de definitie van die cijfers kennen.

https://www.adrreports.eu/en/index.html

Citaat:
The information on this website relates to suspected side effects , i.e. medical events that have been observed following the use of a medicine, but which are not necessarily related to or caused by the medicine.
bullet Information on suspected side effects should not be interpreted as meaning that the medicine or the active substance causes the observed effect or is unsafe to use. Only a detailed evaluation and scientific assessment of all available data allows for robust conclusions to be drawn on the benefits and risks of a medicine.
The European Medicines Agency publishes these data so that its stakeholders, including the general public, can access information that European regulatory authorities use to review the safety of a medicine or active substance. Transparency is a key guiding principle of the Agency.
Met andere woorden, dat zijn fenomenen die opgetreden zijn in een zekere periode na vaccinatie. Wie na vaccinatie onder een bus loopt, ondergaat ook een fenomeen "na vaccinatie", maar dat wil niet zeggen dat het door vaccinatie werd veroorzaakt.

Om te weten of het potentieel door vaccinatie werd veroorzaakt, moet men kijken of er significant veel MEER van zulke fenomenen na vaccinatie gebeuren, dan voor een gelijkaardige periode die niks met vaccinatie te maken heeft, voor patienten die vergelijkbaar zijn (leeftijd en zo).

Maw, de kans om als 50-jarige een hartinfarct te hebben binnen de maand is, zeg ik maar, 0.01%. Dat wil zeggen dat als men 1 miljoen 50-jarigen beschouwt men kan verwachten dat er daarvan in elk geval ongeveer 100 een hartaanval zullen krijgen in de maand die volgt.

Gaat men nu aan 1 miljoen mensen van 50 jaar een vaccin geven, en stelt men (in de bovenstaande cijfers) vast dat er 105 mensen binnen de maand na vaccinatie een hartaanval gekregen hebben, dan:

1) werden er waarschijnlijk 105 hartaanvallen in bovenstaande database opgenomen

2) wil dat zeggen dat het vaccin daar niks mee te maken heeft op aantoonbare manier.

Het zou immers eigenaardig zijn dat de 100 hartaanvallen die men VERWACHT ook niet zouden optreden na vaccinatie he.

Gewoon omdat er ongeveer evenveel in elk geval verwacht werden.

Stelt men echter vast dat er 170 mensen een hartaanval hadden in de maand na vaccinatie, DAN kan men beginnen vermoeden dat het vaccin in een 70-tal gevallen op 1 miljoen, een hartaanval heeft veroorzaakt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 juni 2021 om 15:25.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 15:58   #7
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee. Je moet de definitie van die cijfers kennen.

https://www.adrreports.eu/en/index.html

Met andere woorden, dat zijn fenomenen die opgetreden zijn in een zekere periode na vaccinatie. Wie na vaccinatie onder een bus loopt, ondergaat ook een fenomeen "na vaccinatie", maar dat wil niet zeggen dat het door vaccinatie werd veroorzaakt.
.....
Allemaal naast de kwestie in een poging om bewezen vaccinatieschade nog steeds te blijven ontkennen.
On-be-grij-pe-lijk.

Of denk je dat EMA, de medische WAAKHOND geen onderzoeken uitvoert om het verband tussen vaccinatie en deze schade vast te stellen?
Zij zuigen deze doden en vaccinatie slachtoffers volgens jou uit hun duim om vervolgens als officiële cijfers en feiten kenbaar te maken?
Maw: jij gelooft EMA niet?

Dit zijn anders de bewijzen waar je niet rond kunt:
13.867 DODEN en bijna anderhalf MILJOEN aandoeningen ten gevolge van bijwerkingen na toediening van de verschillende covid vaccins!!
Die doden werden anders wel degelijk begraven en anderhalf miljoen gezonde mensen zijn nu ziek ten gevolge van bijwerkingen na vaccinatie die ze tevoren niet hadden!
Ik kan mij voorstellen dat voor nabestaanden en diegenen die nu de lijdensweg gaan door vaccinatieschade jouw geleuter over fenomenen nogal shockerend en respectloos moet overkomen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 16:05   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Allemaal naast de kwestie in een poging om bewezen vaccinatieschade nog steeds te blijven ontkennen.
On-be-grij-pe-lijk.

Of denk je dat EMA, de medische WAAKHOND geen onderzoeken uitvoert om het verband tussen vaccinatie en deze schade vast te stellen?
Als zij het zelf zegt. Dat kan je trouwens niet. Je kan niet weten of een zeker fenomeen nu een gevolg is van een geneesmiddel. Je kan enkel vaststellen dat het meer voorkomt dan anders, en daaruit besluiten dat dat geneesmiddel dat dus soms ook veroorzaakt.

Ik begrijp niet dat jij die simpele zaak niet begrijpt of wil begrijpen.

Men kan niet weten wat een zeker medicijn in een zekere persoon precies gedaan heeft he, behalve in heel uitzonderlijke gevallen. Men kijkt gewoon naar hoeveel keer iets voorvalt, en leidt daaruit een verband af. Zo werkt het gros van de geneeskunde he.

Citaat:
Zij zuigen deze doden en vaccinatie slachtoffers volgens jou uit hun duim om vervolgens als officiële cijfers en feiten kenbaar te maken?
Maw: jij gelooft EMA niet?
Toch wel, en ik geloof zelfs wat zij zeggen over die cijfers:

Citaat:
The information on this website relates to suspected side effects , i.e. medical events that have been observed following the use of a medicine, but which are not necessarily related to or caused by the medicine.
Het zijn dingen die vastgesteld werden na het toedienen van een vaccin zonder dat dat noodzakelijk een verband houdt.

Die data zijn nodig om nadien te zien of het er meer zijn dan men verwacht, om DAN een verband af te leiden.

Citaat:
Dit zijn anders de bewijzen waar je niet rond kunt:
13.867 DODEN en bijna anderhalf MILJOEN aandoeningen ten gevolge van bijwerkingen na toediening van de verschillende covid vaccins!!
Nee, dat is niet wat daar staat. Daar staat: 13867 sterfgevallen vastgesteld in een periode na het toedienen van een vaccin. Anderhalf miljoen aandoeningen vastgesteld in een periode na het toedienen van een vaccin.

Je begrijpt goed dat mochten die twee getallen "nul" zijn, dat zou willen zeggen dat die vaccins U plots beschermen tegen elke vorm van dood en aandoening.

Het zou willen zeggen dat op de 100 hartaanvallen die verwacht waren, er geen enkele gebeurt omdat men een vaccin zou genomen hebben.

Als je op een gemiddelde bevolking van, zeg maar, 10 miljoen mensen, iedereen een snoepje geeft, dan ga je vaststellen in de maand na het nemen van dat snoepje, dat er ongeveer 10 000 doden zullen gevallen zijn.

Omdat op 1 maand tijd, er ongeveer een duizendste van de bevolking sterft.

Er zullen dus na "het nemen van een snoepje" 10 000 rapporten zijn van overlijden binnen de maand na het nemen van een snoepje. DAT zijn die cijfers van EMA.

Mocht uw snoepje misschien giftig zijn, dan zouden er VEEL MEER dan 10 000 moeten sterven, om te kunnen zeggen dat uw snoepje giftig is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 juni 2021 om 16:08.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 16:11   #9
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
echte cijfers die niks zeggen. Tis niet omdat iemand iets rapporteert, dat het vaccin daarvan de oorzaak is

Maar hé, laat dat de pret niet bederven
Hier nogal ene die officiële cijfers en feiten door eu/ema betwist of beter gezegd: niet gelooft.
Het is niet omdat gij dat niet gelooft dat het daarom niet waar zou zijn.
Die mensen zijn echt wel dood en die anderhalf miljoen gezonde mensen hebben nu wel degelijk gezondheidsklachten of zijn zelfs doodziek.
Wie zijt gij om dat te betwijfelen?
Of moeten jullie nu echt de lijsten met alle namen van elk slachtoffer hebben voor je gelooft??
Begin dan hier maar mee, er staan zelfs FOTO's bij:

https://www.xandernieuws.net/uncateg...#comment-60544
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 16:15   #10
Zephyrkaos
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 februari 2015
Berichten: 2.651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
nog steeds blijven ontkennen.
On-be-grij-pe-lijk.
on-be-grij-pe-lijk

je snapt nog steets niks en blijft beweeren dat covid niet bestaat


on-be-grij-pe-lijk
__________________
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing*

Laatst gewijzigd door Zephyrkaos : 11 juni 2021 om 16:18.
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 16:19   #11
Zephyrkaos
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 februari 2015
Berichten: 2.651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Hier nogal ene die officiële cijfers en feiten door eu/ema betwist of beter gezegd: niet gelooft.
Het is niet omdat gij dat niet gelooft dat het daarom niet waar zou zijn.
Die mensen zijn echt wel dood en die anderhalf miljoen gezonde mensen hebben nu wel degelijk gezondheidsklachten of zijn zelfs doodziek.
Wie zijt gij om dat te betwijfelen?
Of moeten jullie nu echt de lijsten met alle namen van elk slachtoffer hebben voor je gelooft??
Begin dan hier maar mee, er staan zelfs FOTO's bij:

https://www.xandernieuws.net/uncateg...#comment-60544
AUB

https://hoax.fandom.com/nl/wiki/Xandernieuws
__________________
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing*
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 16:29   #12
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Covid kan ook als toevallig fenomeen bekeken worden met dezelfde bril.


En leg dat eens naast de sjoemelcijfers van de ziekenhuizen.
Welke intussen overal bewezen geraakt.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 16:30   #13
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Het gezaghebbende Europese Geneesmiddelen Agentschap EMA rapporteert reeds 13.867 doden en bijna anderhalf miljoen aandoeningen ten gevolge van bijwerkingen na toediening van de verschillende Covid vaccins


Ziehier de stand van zaken tot dusver:

https://healthimpactnews.com/2021/wo...ovid-19-shots/

Wie heeft nog zin in een tweede, derde of vierde spuit? Laat staan een eerste?
Allemaal goed en wel:

Vaccins werken, blijkt uit Sciensano-studie: nog heel weinig covidinfecties bij wie 2 prikken heeft gehad
De vaccins tegen het coronavirus blijken uitstekend te werken. Dat blijkt uit een nieuwe studie van gezondheidsinstituut Sciensano bij ingeënte Belgen. Wie volledig gevaccineerd is tegen het coronavirus, raakt amper nog besmet. En bij meer dan twee derde van de mensen die toch besmet worden, duiken er geen symptomen op.



https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06...-en-zijn-asym/
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 16:35   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.942
Standaard

Het is dus eigenlijk een grote strijd tussen EMA enerzijds en de rest van de hele medische wereld anderzijds om gelijk te krijgen over het issue: vaccineren of niet.

Het moet wel triest zijn voor de anti-vaxxers om zo het on- be - grijp - e - lijk - e onderspit te moeten delven, als ze zien dat meer dan 95 procent van de Vlamingen tot hiertoe vaccinatiebereid was en zich liet stekken in een van de centra.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 16:51   #15
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.967
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Het gezaghebbende Europese Geneesmiddelen Agentschap EMA rapporteert reeds 13.867 doden en bijna anderhalf miljoen aandoeningen ten gevolge van bijwerkingen na toediening van de verschillende Covid vaccins


Ziehier de stand van zaken tot dusver:

https://healthimpactnews.com/2021/wo...ovid-19-shots/

Wie heeft nog zin in een tweede, derde of vierde spuit? Laat staan een eerste?
= antivaxer site.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 17:02   #16
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
= antivaxer site.
= pluspunt
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 19:08   #17
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Allemaal goed en wel:

Vaccins werken, blijkt uit Sciensano-studie: nog heel weinig covidinfecties bij wie 2 prikken heeft gehad
De vaccins tegen het coronavirus blijken uitstekend te werken.
Het zou eraan mankeren he.

Het ganse punt is natuurlijk dat voor vele mensen, een corona infectie niet erg is. Voor ongeveer 99% van de bevolking eigenlijk. Maw, de vaccins vermijden hen iets dat hen niet veel kon schelen want niet erg.

Wat ik vastgesteld heb bij vele jongeren (studenten dus) is dat de covid infectie die ze opgedaan hadden, minder storend was dan de nogal hevige vaccin reactie. Beiden waren niet erg, maar met covid hadden ze een lopende neus en konden nog zonder problemen bij hun vrienden gaan ; met het vaccin lagen ze 1 of 2 dagen in hun bed.

Ik moet zeggen dat ik jaren lang een griep spuit genomen heb, omdat mij dat zo goed als niks deed, en ik gewoon geen goesting had om een week van griep in mijn bed te liggen. Mocht de griep spuit werken zoals de corona spuit, dan had ik daarvoor bedankt. Dan is die corona spuit onaangenamer dan corona zelf. Op die leeftijd.

Aan MIJN leeftijd riskeert een corona infectie stukken onaangenamer te zijn dan de prik, dus neem ik die prik maar. Maar gewoon omdat ik voor het minst onaangename ga.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 juni 2021 om 19:11.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 19:10   #18
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Hier nogal ene die officiële cijfers en feiten door eu/ema betwist of beter gezegd: niet gelooft.
Nee, morte-vivante weet, net zoals ik, wat die cijfers willen zeggen. Dat is namelijk wat EMA zelf zegt wat die betekenen: vastgestelde fenomenen in een tijdsvenster na vaccinatie. Zoals je ook vastgestelde fenomenen zal hebben in een tijdsvenster na het slikken van een snoepje.

Dat is "ruwe data" waarna men kan uitmaken of er effecten zijn van het vaccin, nadat men daarvan aftrekt wat men VERWACHT als verschijnselen, die ook zouden optreden na het nemen van een snoepje.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 19:11   #19
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.162
Standaard

Ook vanuit cdc toch meer en meer bezorgdheid om gevallen myocarditis bij de meer jongeren patiënten.

Eerst hebben ze een jaar opgeofferd en nu moeten ze ook nog hun gezondheid op spel zetten.

https://www.nbcnews.com/health/healt...-says-n1270339
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 19:27   #20
Victor Magnus
Schepen
 
Geregistreerd: 5 februari 2021
Berichten: 448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
= antivaxer site.
Dus omdat deze informatie te lezen is op een antivaxer site is zij bij voorbaat verkeerd volgens jou? Wat een vooringenomenheid!

Dus mocht het internet ten tijde van het Hitler regime bestaan hebben, dan zou jij als volgzame Duitser nooit anti-Hitler websites willen (durven) raadplegen?

OK, dan bij jij dus zeer geschikt om in een dictatuur te vegeteren... Flink zo! Nooit meer luisteren naar een tegenstem! Buigen en mak meelopen met de massa!
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be