Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 februari 2018, 18:31   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Porsche gaat zijn investeringen in E-wagens verdubbelen, naar 6 miljard euro:

https://electrek.co/2018/02/05/porsc...le-investment/
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2018, 19:36   #22
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Porsche gaat zijn investeringen in E-wagens verdubbelen, naar 6 miljard euro:

https://electrek.co/2018/02/05/porsc...le-investment/
Gaat u een Porsche kopen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2018, 20:29   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Gaat u een Porsche kopen ?
Ik had al ene, 6 jaar lang, dat is genoeg voor een heel leven.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2018, 03:30   #24
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nope, dat is wie meer vervuilt = meer betaalt,
.
Niet iedereen is gelijk voor de wet.
Er zijn er genoeg die vervuilen maar toch geen cent betalen om in een LEZ te mogen komen met hun diesel.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2018, 03:34   #25
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Helaas kan menige constructeur nog niet leveren, vooral in België niet.

Nu dat er meer keus komt, staat BE nog altijd te trappelen, van de overheid hebben we ook maar weinig gehoord (toch voor de particulier).
)

De Opel kan volgens de fabriek 400 -500 km rijden.
In praktijk een 300 km dus.


Citaat:
Bij een test van consumentenorganisaties blijken drie populaire elektrische wagens veertig procent minder rijbereik te hebben dan in de catalogus vermeld staat.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20171126_03209069
Citaat:
Opel bracht vorig jaar de Ampera-e op de markt. De Ampera-e is een aantrekkelijke gezinswagen voor het hele gezin die 400 tot 500 kilometer ver geraakt. Elektrisch rijden was nog nooit zo zorgeloos. Als we er een te pakken krijgen.
Hoe dikwijls denk je aan de stekker te hangen als je nog maar gewoon een weekende weg gaat?

Laatst gewijzigd door daiwa : 6 februari 2018 om 03:36.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2018, 09:27   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Niet iedereen is gelijk voor de wet.
Er zijn er genoeg die vervuilen maar toch geen cent betalen om in een LEZ te mogen komen met hun diesel.
Fijn voor die mensen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2018, 09:48   #27
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De Opel kan volgens de fabriek 400 -500 km rijden.
In praktijk een 300 km dus.
Nope, in de praktijk 300 km in putje winter en tot 400 km in de zomer, getest in Noorwegen. Maar men kan er meer uit halen in de winter, door de binnenruimte al voor te verwarmen tijdens het opladen, net voor het vertrek.

Citaat:
Alt tilsier dermed praktiske rekkevidder mellom 300 og 400 kilometer gjennom året, og det er også mulig å optimalisere vinterrekkevidden siden batteripakken har væskebasert varming og kjøling.

Alles impliceert dus praktische afstanden van 300 tot 400 kilometer gedurende het jaar, en het is ook mogelijk om het winterbereik te optimaliseren, aangezien het batterijpakket op vloeistof gebaseerd is en dus ook kan verwarmen en koelen.

https://elbil.no/test-av-opel-ampera...orsteinntrykk/
Nog eentje uit Noorwegen:
Citaat:
https://test.no/opel-ampera-e
Testkildene oppnådde alt fra 300 til 400 km i rekkevidde, avhengig av kjørestil og kjøreforhold.

Testbronnen gaven tussen 300 en 400 km rijbereik, afhankelijk van rijstijl en rijomstandigheden.
Dit moest je de ADAC niet geloven want die spreken van alledaagse 350 tot 400 km:
Citaat:
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/A...st_Edition.pdf

Tatsächlich kann man mit dem neuen Ampera-e flott unterwegs sein, und das sogar richtig weit: Reichweiten zwischen 350 und 400 km sind im Alltag kein Problem.
Citaat:
Hoe dikwijls denk je aan de stekker te hangen als je nog maar gewoon een weekende weg gaat?
Helemaal niet, 150 km heen en 150 km terugreis en dan heeft men soms nog 100 km over. Dan kan men de volgende dag ook nog eens 60 km h/t rijden zonder bij te laden.

Bij veel verdere trips kan men de wagen ergens eenmaal in de stekker steken omdat de auto toch maar stilstaat op de parking. Of parkeer jij je wagen nooit als je "het weekend weg gaat", ben jij een slaaprijder tijdens je slaap?

Laatst gewijzigd door Micele : 6 februari 2018 om 10:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 13:08   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Alle dagen met een platte batterij staan.
Gruwelijk...
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 13:27   #29
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Eigenlijk weet ik niet of je elke dag met een platte batterij gaat staan. Voor mensen die dagelijks veel kilometers doen ja maar anders neen. Ik kijk even naar mezelf en mijn wagen staat nu al bijna twee weken stil. Geen meter gereden en de laatste dagen voorzien van een mooie laag ijs. Mijn vrouw gebruikt haar wagen nog wel dagelijks maar zelfs met een bereik van 100 km kan zij perfect haar dagelijkse verplaatsingen doen.

Wat mij momenteel wel stoort maar dat is met alle moderne wagen zo is wat als er iets defect gaat? Wat als de batterijen stuk gaan of wat na 10 jaar gebruik? Wat kost de vervanging? Nu doe ik alles zelf en kost het mij amper wat aan onderdelen. Als je hoort dat vervangen van batterijen in een hybride al vele duizenden euro's kost? En op een E-wagen zou geen onderhoud nodig zijn? Maar er zitten toch ook remmen, banden, een koelsysteem, ophanging, elektronica enzovoort in.

Waar ik mij nog meer vragen over stel is wat als we binnen x aantal jaren allemaal elektrisch gaan rijden. Waar gaat die hoeveelheid elektriciteit vandaan komen? Hoe snel ga je kunnen laden en vooral blijft het betaalbaar. En wat gaat de politiek doen als ze de inkomsten van gewone ICE wagens zullen zien verdwijnen. Geen wegenbelastingen meer, geen accijnzen op diesel en benzine meer. Enkel een kilometerheffing gaat dat gat niet kunnen opvullen. Vandaag is een E-wagen de toekomst maar wat als de politiek binnen 10 jaar beslist om het elektrisch vermogen zwaar te gaan belasten?

Dus zo snel zal het allemaal niet gaan. Mijn kinderen zullen die toekomst nog meemaken maar ik niet meer. Ik stel mij er veel vragen bij maar eigenlijk moet ik er niet wakker van liggen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 13:36   #30
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Eigenlijk weet ik niet of je elke dag met een platte batterij gaat staan. Voor mensen die dagelijks veel kilometers doen ja maar anders neen. Ik kijk even naar mezelf en mijn wagen staat nu al bijna twee weken stil. Geen meter gereden en de laatste dagen voorzien van een mooie laag ijs. Mijn vrouw gebruikt haar wagen nog wel dagelijks maar zelfs met een bereik van 100 km kan zij perfect haar dagelijkse verplaatsingen doen.

Wat mij momenteel wel stoort maar dat is met alle moderne wagen zo is wat als er iets defect gaat? Wat als de batterijen stuk gaan of wat na 10 jaar gebruik? Wat kost de vervanging? Nu doe ik alles zelf en kost het mij amper wat aan onderdelen. Als je hoort dat vervangen van batterijen in een hybride al vele duizenden euro's kost? En op een E-wagen zou geen onderhoud nodig zijn? Maar er zitten toch ook remmen, banden, een koelsysteem, ophanging, elektronica enzovoort in.

Waar ik mij nog meer vragen over stel is wat als we binnen x aantal jaren allemaal elektrisch gaan rijden. Waar gaat die hoeveelheid elektriciteit vandaan komen? Hoe snel ga je kunnen laden en vooral blijft het betaalbaar. En wat gaat de politiek doen als ze de inkomsten van gewone ICE wagens zullen zien verdwijnen. Geen wegenbelastingen meer, geen accijnzen op diesel en benzine meer. Enkel een kilometerheffing gaat dat gat niet kunnen opvullen. Vandaag is een E-wagen de toekomst maar wat als de politiek binnen 10 jaar beslist om het elektrisch vermogen zwaar te gaan belasten?

Dus zo snel zal het allemaal niet gaan. Mijn kinderen zullen die toekomst nog meemaken maar ik niet meer. Ik stel mij er veel vragen bij maar eigenlijk moet ik er niet wakker van liggen.
Uw argumenten interesseren mij als notoire Petrol-Head minder.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 13:51   #31
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Opel Ampera e test in de praktijk.

Rijbereik tot 360 km, zelfs 400 km mogelijk, normaal-vlot gereden volgens snelheidslimieten, dus ook 130 kmh waar het kan.

Dit is een bevestiging van de grondige ADAC-test waar ik de link al gaf.

Met weinig snelweg is dus 400 km haalbaar.

Dus vrij en zorgeloos rijden, nooit gesleur naar stinkende tankstations, maar thuis opladen of bij zeer langere trips ergens waar je toch maar geparkeerd staat. Want een lange trip maak je met een reisdoel.

bron:
Citaat:
https://zerauto.nl/autotest-opel-ampera-e-in-nederland/

Eerder dit jaar maakten we al kort kennis met de Ampera-e, de nieuwe elektrische auto van Opel met een theoretische actieradius van 520 kilometer. Nu testen we hem een aantal dagen in Nederland. En we zijn opnieuw positief gestemd. Deze auto wordt een succes, durven we te voorspellen. We noemen vier redenen waarom.

1- Vrijheid

Zorgeloos rijden, dat is het toverwoord. Niet hoeven nadenken, niet om de haverklap op zoek naar een oplaadpunt. Geen verlengsnoer via het raam naar buiten als bij je werkafspraak of schoonfamilie geen laadpunt beschikbaar is.

Bij de Opel Ampera-e is dat allemaal niet aan de orde, blijkt als we het elektrische model voor het eerst op Hollandse bodem rijden, in onze vertrouwde omgeving, met de vaste dagelijkse ritjes. Om te beginnen maken we er geen zuinigheidstest van. We rijden gewoon de toegestane snelheid, dus ook 130 km/u waar mogelijk.

In het begin houden we de resterende actieradius nauwlettend in de gaten, maar al snel realiseer je je dat het nog lang gaat duren totdat die batterij leeg is. En dat geeft rust. Het gemiddelde stroomverbruik op de Nederlandse wegen, zonder bergen en op goede kwaliteit asfalt, schommelt tussen de 16 en 16,5 kWh/100 km. Daarmee halen we ruim 360 kilometer uit een volle accu.

En het kan zuiniger. Sowieso is rijden op de snelweg niet in het voordeel van het energieverbruik van een EV. Ook blijkt dat het verschil in stroomverbruik bij 100 of 130 km/u vrij groot is. Ergens tussenin zit een duidelijk kantelpunt. Automobilisten die weinig gebruikmaken van de snelweg moeten in de buurt van de 400 kilometer kunnen komen.

2 – Opladen

In de nieuwe Opel Ampera-e ervaren we dezelfde vrijheid als bij een conventionele auto. Geen moment maken wij ons druk om de resterende accucapaciteit. Pas na vijf werkdagen besluiten we de Opel Ampera-e aan de lader te hangen.

Elke dag op en neer naar kantoor, paar afspraken buiten de deur, ritje naar de supermarkt, schoonfamilie, sportschool en ga zo maar door… En ook die kleine 90 kilometer rijafstand vanuit de Opel-importeur naar huis mag niet worden vergeten. En toch hoeven we maar één keer per week te laden.

We hadden de Ampera-e ook eerder kunnen opladen. Er waren genoeg momenten dat het uitkwam. Ook reden we een paar keer langs een Fastned-snellaadstation en dachten we hardop: “zullen we even in 30 minuten 150 kilometer rijbereik bijladen?” Ja, had gekund, maar het was niet nodig.

Uiteindelijk parkeren de Ampera-e bij een openbare laadpaal bij ons om de hoek, rond half negen ’s avonds met nog 65 kilometer rijbereik in de accu. Na het inpluggen verschijnt op het beeldscherm van de auto hoe laat de laadsessie voltooid is. In dit geval de volgende ochtend om 8.45 uur.

Onze eerste gedachte was: dat duurt best lang. Aan de andere kant: een 60 kWh-accu is ook niet niks. Maar het maakt ons niets uit, want we gaan in de tussentijd toch nergens heen. En de volgende dag hebben we een volgeladen auto waarmee we weer een weekje kunnen rondtuffen.

3 – Prima gezinsauto

De nieuwe, langverwachte Opel Ampera-e is de eerste elektrische auto met een realistisch rijbereik van ruim 300 kilometer en een prijs onder de 50.000 euro. Dat bewijs is geleverd. Maar het is ook een prima gezinsauto.

De Ampera-e is een soort opgeblazen vijfdeurs hatchback. Hij is met een lengte van 4,16 meter iets korter dan een Opel Astra vijfdeurs, maar wel aanzienlijk hoger. Dat komt doordat het forse accupakket in de boden van de auto gemonteerd is. Je zit er als het ware bovenop.

De zitpositie is relatief hoog, je hebt opmerkelijk veel beenruimte achterin en de kofferbak is groter (381 liter) dan bij een Astra. Ook goed over nagedacht zijn de twee usb-poorten voor passagiers achterin.

4 – Leuk om te rijden

Een roffelend uitlaatgeluid of een huilende benzinemotor die het hart van de autoliefhebber sneller laat kloppen, kun je bij een elektrische auto wel vergeten. Maar dat betekent niet dat een EV geen rijplezier kan bieden. Sterker nog, de Opel Ampera-e is verrassend leuk om te rijden.

De elektromotor is gekoppeld aan een traploze automaat en levert 150 kW (204 pk) vermogen en 360 Nm trekkracht vanuit stilstand. Zoals bij elke elektrische auto is de reactie op het gaspedaal ongekend fel. De auto schiet onmiddellijk van z’n plek. Je hoort de motor lichtjes fluiten. Net een spaceship.

In de Sport-stand wordt de Ampera-e echt giftig. In deze modus is het een serieus snelle auto met sprinttijden die horen bij een sportwagen. Die abrupte versnelling zonder enige vertraging heeft een verslavende werking. Een stoplichtsprint win je per definitie.

Ook leuk is ‘One Pedal Driving’. Als je het gaspedaal (of beter gezegd ‘stroompedaal’) loslaat en de auto laat uitrollen, werkt de elektromotor als generator. Op dat moment wordt energie opgewekt en in de accu opgeslagen.

Door de automaatpook in stand ‘L’ te zetten, is de remkracht bij gas los zodanig krachtig, dat je in stadsverkeer door goed te anticiperen het rempedaal nauwelijks meer aanraakt. Met een knop achter het stuur kun je die remkracht nog verder vergroten.

Je bent er snel vertrouwd mee en het wordt op den duur een sport om alleen in noodgevallen het rempedaal te gebruiken. Als je deze functie actief gebruikt, kun je tientallen kilometers extra rijbereik terugwinnen.
Niet letten op oil4ever-Mambo die maakt zichzelf graag belachelijk.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2018 om 13:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 13:52   #32
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Ik ben in wezen ook een echte petrol head. Niets plezanter dan in een vuile overall onder een wagen te liggen. Om met vuile handen olie te vervangen. Om de wagen te starten en die benzinegeur te ruiken. Om uren aan carburators te vijzen om een motor af te stellen. Ik doe alle onderhoud en herstellingen zelf. Zelfs een motor demonteren en reviseren is geen probleem.

Maar wees realistisch : buiten oldtimers ga je binnen x aantal jaren niet meer met een ICE wagen kunnen rijden. De politiek gaat het onbetaalbaar maken en ze gaan deze overal verbieden. Ze duwen u verplicht naar E-wagens en ofwel ga je daarmee rijden ofwel neem je de fiets. Zie wat ze nu al met diesels doen. Ik weet nog dat de politiek dat promootte. Iedereen moest een diesel komen want dat was beter. Nu schieten ze je nog juist niet af.

Even een kanttekening : ik zit hier nu thuis een voormiddag in de living. Met zicht op straat. Deze morgen tijdens het piekmoment reed hier elke 15 seconden een vrachtwagen voorbij. Soms 4 of 5 als een treintje achter elkaar. Daarbij nog massa's camionetten en wagens. Nu juist na de middag zie ik nog bijna elke minuut minstens 1 vrachtwagen voorbij denderen. Ik weet niet wat een vrachtwagen verbruikt maar dat zal wel niet min zijn. Allemaal diesels. Waarvan de meeste met een Buitenlandse plaat die stokoud zijn en veel vervuilen. Hoe ze al die vrachtwagens ooit die willen gaan vervangen?

Opmerking bij de kanttekening : toen wij hier een dikke 20 jaar geleden bouwden reed er amper een vrachtwagen voorbij. De laatste 5 jaar was er al meer verkeer maar nog niet overdreven. Sinds de kilometerheffing voor vrachtwagens is het precies of het vrachtverkeer hier maandelijks verdubbelt. Een sluipweg om kilometerheffing te vermijden maar de politiek kijkt gewoon naar de andere kant.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 14:07   #33
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Hoe ze al die vrachtwagens ooit die willen gaan vervangen?
Ook die gaan ooit alle electrisch rijden, of tenminste deels-electrisch.

Regionaal doen ze dit al sinds 2014, ook in Europa, bronnen genoeg.

Notabene: in China rijden al meer dan 300.000 electrische bussen rond.

Een +12 miljoenenstad zoals Shenzhen heeft zelfs enkel nog electrische bussen, metropool Shenzen heeft + 23 miljoen inwoners (tegenover Hong Kong):


https://qz.com/1169690/shenzhen-in-c...nal-bus-fleet/

https://en.wikipedia.org/wiki/Shenzhen

Het kan heel rap gaan als het moet (zwaarvervuilde steden)

Het hangt natuurlijk alleen maar af van de massale batterijproductie. De rest is eigenlijk veel simpelder dan een ICE-voertuig.

Batterijfabrieken hebben hun tijd nodig, maar men verwacht een GWh 30x vervoudiging aan accupacks in 2026 tov 2017. Gewoon ggl.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2018 om 14:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 14:12   #34
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Uw argumenten interesseren mij als notoire Petrol-Head minder.
De geloofwaardigheid van de e-freaks is recht evenredig aan hun aandeel in de totale autoverkoop, rond de 0%.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 14:16   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
De geloofwaardigheid van de e-freaks is recht evenredig aan hun aandeel in de totale autoverkoop, rond de 0%.
Trololo. Zelfs als het -10 % moest zijn. Steek die autoverkoop toch in je gat.

Exclusiviteit staat zeker niet in jouw woordenboek.

En geloofwaardigheid is bij jouw ddt-getrol reeds Kelvin.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2018 om 14:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 14:41   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Alle dagen of toch alle 300 km met een platte batterij staan.
Nog steeds gruwelijk.

Ik sta thuis met een auto in verkoop en zaterdag komt er iemand kijken. Mijn batterij moet ik ook nog opladen. Heb nu al geen goesting.

Laat staan alle dagen of 2 dagen.

Goed voor zotten
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 14:46   #37
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Alle dagen of toch alle 300 km met een platte batterij staan.
Nog steeds gruwelijk.

Ik sta thuis met een auto in verkoop en zaterdag komt er iemand kijken. Mijn batterij moet ik ook nog opladen. Heb nu al geen goesting.

Laat staan alle dagen of 2 dagen.

Goed voor zotten
Onvoorstelbaar dat ge u vandaag zorgen maakt voor de e-wagen die ge ten vroegste in 2028 gaat krijgen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 14:47   #38
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Oplossing voor uw wagen in verkoop = druppellader
Ik heb ook een wagen die ik wil verkopen om dan weer van iets anders te gaan dromen. Maar bij mij staat die in een verwarmde garage en een beschermhoes erover. Natuurlijk constant aan de druppellader. Ik plaats die wagen wel niet op verkoopsites maar het is eerder mond-aan-mondreclame dat het rond gaat. En forums die over de bepaalde merken praten.

Laatst gewijzigd door Profiteur : 7 februari 2018 om 14:47.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 14:47   #39
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Recordvliegbereik nu ook al.

1000 jaren op een baan rond de zon zonder bij te laden.

Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 14:51   #40
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Dat vind ik dan weer eerder belachelijk. Dat is om te kunnen zeggen dat hij de eerste was die een wagen in de ruimte schoot. Zoals ik heb toch de grootste. Egotripperij noem ik dat. Maar je hebt teveel centen en je wil constant in het middelpunt van de belangstelling staan > schiet een wagen de ruimte in

Veel geld dat hij aan mooiere zaken had kunnen besteden. Geef mij dan maar Bill Gates. Die steunt tenminste wereldse zaken. Misschien ook niet het beste voorbeeld maar de verhouding tussen Gates en Musk is een wereld van verschil.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be