Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 februari 2021, 04:18   #341
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Dat laatste heeft vooral te maken met het gegeven dat alcohol in tegenstelling tot coke legaal is; en aldus 1) makkelijker toegankelijk is; en 2) meer frequent in gebruik is. Het is dus helemaal niet zo moeilijk om te begrijpen dat er op basis overmatig alcoholgebruik meer spoedopnames zijn in vergelijk met een overmatig coke-gesnuif.
Maar met wiet zou dat niet zijn.
Wiet is wellicht de veiligste drugs met meerdere medicinale eigenschappen, maar mag niet.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2021, 04:44   #342
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.563
Standaard

En is het niet grappig? Toen wiet nog zulk stigma kende, selecteerde en kweekte ze soorten op THC. We zitten nu op 35 procent thc bij uitzonderlijke soorten. Nu wiet uit haar stigma verschijnt zakt de thc drastisch en kweken ze op cbd.
Cbd is vandaag opgelopen tot 20% in enkele soorten met een thc lager dan 1%. Bij een haze met 20% a 30% thc heb je meestal maar 1% cbd.

Eigenlijk zou cbd kweken en verkopen via een btw nummer toch mogelijk moeten zijn? Dat kwam van de grond, maar die zaken zijn gesloten op verzoek van justitie? Ik begrijp niet waarom cbd niet zou mogen als de thc nihil is?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2021, 12:02   #343
Floozy
Lokaal Raadslid
 
Floozy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2013
Berichten: 338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Dat laatste heeft vooral te maken met het gegeven dat alcohol in tegenstelling tot coke legaal is; en aldus 1) makkelijker toegankelijk is; en 2) meer frequent in gebruik is. Het is dus helemaal niet zo moeilijk om te begrijpen dat er op basis overmatig alcoholgebruik meer spoedopnames zijn in vergelijk met een overmatig coke-gesnuif.
Dat zijn veronderstellingen die niet kloppen. Een drug die legaal is is over de ganse lijn beter te reguleren, en dus ook in de bepaling wie de drug krijgt. In de (verenigde) staten waar wiet werd gelegaliseerd daalde zo het gebruik bij jongeren, en bovendien was er een verschuiving van gebruik van verslavende pijnstillers naar wiet bij volwassenen. De mens is duidelijk niet eenvoudig weg op zoek naar alles wat een roes veroorzaakt en hoe meer hoe liever, er wordt wel degelijk een overweging gemaakt aan de hand van de mogelijke schade. De insinuatie dat iedereen zit te wachten tot coke legaal is klopt dan ook niet.

Je hoeft maar te kijken naar de drooglegging in de VS om te beseffen dat het verbod van alcohol zorgde voor meer problemen, niet in de minste het ontstaan van een mafia, maar ook het gebruik op zich werd problematisch en spreidde uit naar jongeren. Om maar te zwijgen van de medische gevolgen van slecht gestookte producten. Al deze negatieve effecten zijn nu nog steeds aanwezig met alle andere drugs die illegaal zijn. En tot dusver is struisvogelpolitiek en de insinuatie dat de situatie erger zou zijn onder een legaal beleid de enige aanpak. Uiteraard is dat de wereld op z'n kop. We zouden er in alle parameters op vooruit gaan moest er een breed aanbood zijn van de meest bekende roesmiddelen, en ja, coke, speed en heroine zijn daarin inbegrepen. Harm reduction is de meest effectieve manier om met alle druggerelateerde problematiek om te gaan.

Mensen die coke willen gebruiken gebruiken coke, mensen die heroine willen gebruiken gebruiken heroine. En mensen die wiet willen gebruiken gebruiken wiet. Laat Nederland een voorbeeld zijn, waar het al heel lang ingeburgerd is, en waar het gebruik lager ligt dan in de omringende landen waar er een verbod is.

In principe is er in heel het debat rond de legalisering van drugs maar 1 argument tegen deze optie, en dat is dat het gebruik zou toenemen, en daar is in de praktijk weinig van aan. Dat alcoholgebruik zo alomtegenwoordig is in onze maatschappij is een gevolg van hoe we daar mee omsprongen, en niet rechtstreeks van het legaal karakter, tenslotte is er op dat vlak niets gewijzigd, en toch is het overmatig alcoholgebruik in de laatste 20 jaar gehalveerd door een meer sensibele aanpak.
Floozy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2021, 12:58   #344
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Floozy Bekijk bericht


In principe is er in heel het debat rond de legalisering van drugs maar 1 argument tegen deze optie, en dat is dat het gebruik zou toenemen, en daar is in de praktijk weinig van aan. Dat alcoholgebruik zo alomtegenwoordig is in onze maatschappij is een gevolg van hoe we daar mee omsprongen, en niet rechtstreeks van het legaal karakter, tenslotte is er op dat vlak niets gewijzigd, en toch is het overmatig alcoholgebruik in de laatste 20 jaar gehalveerd door een meer sensibele aanpak.
Allemaal waar echter had je ook moeten vermelden dat Alcohol niet enkel legaal werd gemaakt maar vooral gepromoot werd en volledig in handen is gevallen van het commerciële circuit. Een blunder van formaat.

Hetzelfde gebeurde met tabak. Daar is men wel de klok voor aan het terugdraaien.

Legaliseren goed maar dan mogen we niet dezelfde fout maken als met Alcohol en tabak. Geen reclame en zo veel mogelijk afraden in plaats van aan te raden zoals we in zekere zin nu nog steeds doen met Alcohol.

Het is toch onwezenlijk dat de Alcohol industrie het zich nog steeds kan veroorloven om in te staan voor de sponsoring van sportwedstrijden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 februari 2021 om 13:01.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2021, 13:17   #345
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.779
Standaard

Marokko legaliseert voor medisch gebruik.
https://www.hln.be/buitenland/marokk...ruik~a22fdc48/

Zal zo een beetje lopen zoals ik zelf voorheen ervaarde in Californië. Daar hadden toen opeens heel veel mensen last van kwalen als hoofdpijn en slapeloosheid

Ach legaliseer dat plantje gewoon en dat ze nu eindelijk ophouden met daar over te zeveren en te debatteren. Ontlast politie en rechtbanken met die zever en BDW kan weer gerust slapen

In NL gaat iedereen die het wil al 50 jaar gewoon achter zijn wiet.
Ik zie daar niet meer tragischere ziekere gekkere of dommere mensen rondlopen als hier....Integendeel zelfs

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 februari 2021 om 13:20.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2021, 13:21   #346
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
En is het niet grappig? Toen wiet nog zulk stigma kende, selecteerde en kweekte ze soorten op THC. We zitten nu op 35 procent thc bij uitzonderlijke soorten. Nu wiet uit haar stigma verschijnt zakt de thc drastisch en kweken ze op cbd.
Cbd is vandaag opgelopen tot 20% in enkele soorten met een thc lager dan 1%. Bij een haze met 20% a 30% thc heb je meestal maar 1% cbd.

Eigenlijk zou cbd kweken en verkopen via een btw nummer toch mogelijk moeten zijn? Dat kwam van de grond, maar die zaken zijn gesloten op verzoek van justitie? Ik begrijp niet waarom cbd niet zou mogen als de thc nihil is?
Tot 0,2% THC mag je dacht ik wel legaal kweken kweken.
Dan wordt dit niet herkend als cannabis.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2021, 16:35   #347
Floozy
Lokaal Raadslid
 
Floozy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2013
Berichten: 338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Allemaal waar echter had je ook moeten vermelden dat Alcohol niet enkel legaal werd gemaakt maar vooral gepromoot werd en volledig in handen is gevallen van het commerciële circuit. Een blunder van formaat.

Hetzelfde gebeurde met tabak. Daar is men wel de klok voor aan het terugdraaien.

Legaliseren goed maar dan mogen we niet dezelfde fout maken als met Alcohol en tabak. Geen reclame en zo veel mogelijk afraden in plaats van aan te raden zoals we in zekere zin nu nog steeds doen met Alcohol.

Het is toch onwezenlijk dat de Alcohol industrie het zich nog steeds kan veroorloven om in te staan voor de sponsoring van sportwedstrijden.
Helemaal mee eens en dat was waar ik op doelde met te weinig woorden, voor mij zijn ze vanzelfsprekend maar wat verduidelijking is hier wel gepast.

Als het ooit zo ver komt hebben we in ieder geval genoeg voorbeelden om te leren uit eerder gemaakte fouten, en dan hoop ik ten zeerste dat de wetenschap gevolgd wordt in plaats van dezelfde angstige politiek en toogpraat van de laatste 100 jaar.
Floozy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 08:04   #348
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Tot 0,2% THC mag je dacht ik wel legaal kweken kweken.
Dan wordt dit niet herkend als cannabis.
Ja maar mag je bv 20 bomen van 4m hoog en 2m breed kweken waar aan iedere plant enkele kilo’s hangt als de thc 0,2 is?
Of trekken ze die eerst uit om dan onderzoek te doen of de thc werkelijk zo laag is als de buren het melden? Mag ik deze alsnog na productie over een zeef laten gaan en die 0,2 thc tot hasj persen of tot olie extracten?

Daarbovenop moeten we de heilzame werking van thc niet loochenen. De beste resultaten worden mijn inziens behaald bij een evenredige verhouding van 1:1 (thc:cbd) en dan zijn er nog andere stoffen die parten spelen.

Beter dat we daar niet preuts over doen. Mensen die psychotisch worden van soorten als Malawi of Amnesia zouden we niet als norm mogen nemen. Het is niet te onderschatten hoeveel mensen van andere -zeer schadelijke- drugs konden afkicken door cannabis. Er zijn mensen die door medicinale cannabis een normaler leven kunnen leiden en ik vind niet dat er anderen deze -volwassen- mensen moeten betuttelen.
En uiteindelijk, als je ziet dat ze nu zelfs cbd olie aan kinderen met kanker en epilepsie geven; mogen we wel eens van het stigma af en inzien dat we hier met een veilig medicinaal product te maken hebben. Het was 5000 jaar zo en de afgelopen 70 jaar is de mens daar onnozel tegen beginnen. De ziekte brengt meer op dan de kwaal en het draait om het patent, niet de patiënt.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2021, 20:47   #349
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En blij dat Fred is! Vooruit met het blowen!
Zou het kunnen dat het verslavend is en men steeds meer en sterker moet snuiven tot "alle" cellen er aan geloven, startend in de bovenkamer?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2021, 07:33   #350
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Zou het kunnen dat het verslavend is
Nauwelijks

Citaat:
en men steeds meer en sterker moet snuiven
Nee

Citaat:
snuiven
NEE

Citaat:
tot "alle" cellen er aan geloven,
Nee

Citaat:
startend in de bovenkamer?
Nee

Nog vragen?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2021, 12:18   #351
Floozy
Lokaal Raadslid
 
Floozy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2013
Berichten: 338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Zou het kunnen dat het verslavend is en men steeds meer en sterker moet snuiven tot "alle" cellen er aan geloven, startend in de bovenkamer?
Je zal vast verbaasd zijn te horen dat "het" in de wetenschappelijke wereld wordt omschreven als "neuroprotective" en een promotor van "neurogenesis". Het beschermt dus niet alleen hersencellen, maar het zorgt ook voor de aanmaak. Zelfs in die mate dat het toedienen ervan bij mensen met een herseninfarct leidt tot minder schade. Het wordt bovendien onderzocht als preventief middel tegen Alzheimer en is effectief gebleken in andere neurologische aandoeningen zoals epilepsie, Parkinson's, multiple sclerose, zelfs autisme.

Citaat:
Accumulating preclinical studies suggest that cannabinoids have significant therapeutic value in stroke. A recent systemic review and meta-analysis by England et al9 demonstrated that all subclasses of cannabinoids, cannabis-derived, synthetic, specific CB1R, and CB2R agonists, significantly reduced infarct volume in transient and permanent ischemia and improve both early and late functional outcome in experimental stroke when given after stroke onset. CBD showed trends to infarct reduction with delayed administration ?6 hours after stroke onset.9 Repeated treatment with CBD from day 1 or day 3 to day 14 improved functional outcome and survival rates, which suggest that CBD may have neuroprotective effects not only at the early phase but also at the late time point.20
https://www.ahajournals.org/doi/10.1...AHA.118.023587
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4604192/

Al deze dingen zullen je misschien minder verbazen als je weet wat anandamide is.
Floozy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2021, 13:37   #352
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Zou het kunnen dat het verslavend is en men steeds meer en sterker moet snuiven tot "alle" cellen er aan geloven, startend in de bovenkamer?
Over welke drug heb je het nu eigenlijk ? Over cannabis ? Voor zo ver ik weet wordt cannabis niet gesnoven. Wel gegeten gedronken of gerookt.

Misschien heb je het over Cocaïne maar daar gaat deze draad niet over.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 maart 2021 om 13:38.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2021, 18:40   #353
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.300
Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=NmaqdSu5Svo
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2021, 19:08   #354
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Zou het kunnen dat het verslavend is en men steeds meer en sterker moet snuiven tot "alle" cellen er aan geloven, startend in de bovenkamer?
U verwart alcohol met wiet.
Vergelijk de brainscan van alcoholgebruikers maar eens met die van blowers.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 2 maart 2021 om 19:09.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2021, 19:14   #355
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Over welke drug heb je het nu eigenlijk ? Over cannabis ? Voor zo ver ik weet wordt cannabis niet gesnoven. Wel gegeten gedronken of gerookt.

Misschien heb je het over Cocaïne maar daar gaat deze draad niet over.
Inderdaad. Ik vape het meestal en gebruik er deze vaporizer bij.



Ik ben ook geen veelgebruiker. Zelf heb ik het karakter er wekenlang van af te blijven terwijl ik een voorraad heb, al kan niet iedereen het. Het is sowieso veel minder verslavend dan nicotine, maar joints worden (in Europa) meestal gedraaid met tabak. Dat werkt natuurlijk kettingblowen in de hand.

Interessant. Die vaporizer is van een Duitse fabricant, ook al is cannabis illegaal in Duitsland. In de gebruiksaanwijzing wordt dan ook over 'herbal' gesproken dat gevapet wordt, ook al gebruikt iedereen het voor marihuana te vapen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 2 maart 2021 om 19:19.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 18:54   #356
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Cannabis doodt joden.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 26 april 2021 om 18:57.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 07:03   #357
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Scromiting


Misschien heeft het meer te maken met de pesticide die gebruikt worden bij de kweek ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 14:50   #358
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Elk soort van verslaving, welke dan ook heeft zijn gevaren.

Verslaafden aan wat dan ook horen die niet bij de categorie 'karakterlozen' thuis zij die de 'wereld' niet meer met open ogen durven te aanschouwen?

Laten wij er iets over nalezen ...

Cannabis

Drugsverslaafden zijn dat die mensen die bepaalde anderen er véél geld met laten verdienen omdat zijzelf niet echt klaar meer zien??

Is luchtvervuiling dodelijker dan roken?

Hier in de buurt zijn er verschillende vrouwen die verslaafd zijn aan wat men een E-sigaret noemt, als je ziet wat een rookontwikkeling die vuiligheid met zich meebrengt dan denk je daar het ander over.

Soorten verslavingen

Ik zie graag knappe vrouwen, ben ik dan een seksverslaafde?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 juli 2021 om 14:58.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2021, 05:58   #359
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.563
Standaard

Het ergste in dit hele verhaal is dat de politiek dat weet, maar liever lobbyt tegen de mensheid. Alzo is deze politiek medeplichtig aan schuldig verzuim met dodelijke afloop.

De magnitude van deze misdaad is onmetelijk en ongeëvenaard in de menselijke geschiedenis. Je mag kinderen vaccineren met iets waarvan je weet dat er een aantal zullen sterven of levenslange schade opdoen, maar je mag als zieke mens geen heil vinden in een biologisch product.
Schande.
Imitaties zijn van de duivel.

__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2021, 13:11   #360
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.548
Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Natuurlijk kunnen ze dat staven.
Duizenden producten doden kanker cellen.

Alleen genees je er niet van of je gaat dood aan het product.

Bleekwater dood ook kankercellen bv. Sommige met kanker drinken dan ook bleekwater.
Wat niet helpt uiteraard.

Maar zo blijft men maar bezig iets op te hemelen.

Pure onzin.

haha haha een flink potje neuken doodt ook kankercellen toch? Beweging is beste manier om de vrije radicalen te neutraliseren, maar je moet niet teveel carcinogene moleculen consumeren.

elke dag 60 minuten flink bewegen dood heel veel kanker cellen.
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be