Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 januari 2021, 17:09   #21
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
"The point of no return" ligt al meer dan 50 jaar achter ons, en dat voor heel Europa.
"The point of no return" Of het doodvonnis van Europa is door Europa zelf getekend met resolutie 1743.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2021, 17:36   #22
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Of ze raken waar het meest pijn doet zoals Nederland doet.
Perfect zelfs !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2021, 19:13   #23
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Als de wil er is dan is de oplossing nabij.

Helaas houdt de oplossing tegenwoordig geweld, burgeroorlog en mogelijks genocide in, daar waar ze 30 jaar geleden nog geweldloos kon bekomen worden.
Een genocide als oplossing? Waar hebben we dat nog gehoord? Jij bent ook geen frisse precies, hè denkemi?
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2021, 19:14   #24
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.032
Standaard

Ik ben niet zo zeker of deze draad wel in dit subforum hoort.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2021, 19:54   #25
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Een genocide als oplossing? Waar hebben we dat nog gehoord? Jij bent ook geen frisse precies, hè denkemi?
Armenie anno 1915?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2021, 20:15   #26
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Armenie anno 1915?
Die vraag was retorisch. De geschiedenis staat nl. bol van massamoorden en genocides. In geen enkele omstandigheid is een genocide te verkiezen. Een genocide als mogelijke oplossing opperen is gevaarlijk en misdadig.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2021, 11:03   #27
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Men wil het niet gezegd hebben, maar je moet eens kijken waar men overal aan het "rellen" is. Turnhout, Antwerpen, Genk, Sint-Niklaas, Maasmechelen. In Nederland Amsterdam, Rotterdam, Haarlem, Amersfoort, ...

Allemaal steden met een grote allochtone gemeenschap. We mogen er vanuit gaan dat het grootste deel van deze amokmakers een allochtone achtergrond heeft.

Of hoe nogmaals blijkt hoe geweldig geslaagd de multiculturele samenleving is en ook hoe verrijkend die is.

Maar goed, laat ons vooral de afkomst van de daders niet vernoemen. Wat niet weet, niet deert toch?
Ik kan melden dat het tot nu toe rustig is gebleven in Maasmechelen. Ik woon zeer dicht bij het gebied waar men de onlusten verwachtte. Ik heb zeer goed geslapen vannacht en ben deze morgen gewekt door een eekhoorn, vermoedelijk een inlandse, die tikte tegen mijn slaapkamervenster. Die kon ik zelf wel aan. Ik heb de ordediensten dus niet verwittigd.

Verder wil ik herhalen dat deze draad niet in dit subforum hoort. Ik zou het eerder plaatsen in het subforum Coronacrisis of zelfs in de debatclub Rechts. De aanstichters voor deze rellen zouden zich in extreemrechtse kringen bevinden.
Fascisten organiseren rellen, geven migrantenjongeren de schuld
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 30 januari 2021 om 11:07.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2021, 11:06   #28
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.032
Standaard

.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 30 januari 2021 om 11:06.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2021, 14:22   #29
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Wat is er gek aan? Pvda en groen overleven op de stemmen van die groepen, het is dus maar normaal dat zijn hun kiezers proberen te plezieren en beschermen.
Het gekke is dat ze zich voordoen als progressieve partijen, maar voortdurend in de bres springen voor de aanhangers van een zeer illiberale strekking.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2021, 14:26   #30
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik kan melden dat het tot nu toe rustig is gebleven in Maasmechelen. Ik woon zeer dicht bij het gebied waar men de onlusten verwachtte. Ik heb zeer goed geslapen vannacht en ben deze morgen gewekt door een eekhoorn, vermoedelijk een inlandse, die tikte tegen mijn slaapkamervenster. Die kon ik zelf wel aan. Ik heb de ordediensten dus niet verwittigd.

Verder wil ik herhalen dat deze draad niet in dit subforum hoort. Ik zou het eerder plaatsen in het subforum Coronacrisis of zelfs in de debatclub Rechts. De aanstichters voor deze rellen zouden zich in extreemrechtse kringen bevinden.
Fascisten organiseren rellen, geven migrantenjongeren de schuld
Er zijn er die goed slapen, maar bij wie het ontwaken hard zal aankomen. Er zijn er ook die nooit zullen ontwaken. Dat noemt men fanaten.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2021, 14:38   #31
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Er zijn er die goed slapen, maar bij wie het ontwaken hard zal aankomen. Er zijn er ook die nooit zullen ontwaken. Dat noemt men fanaten.
Men kan inderdaad niet langs uw fanatieke doemdenken op dit forum kijken.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2021, 09:14   #32
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Men wil het niet gezegd hebben, maar je moet eens kijken waar men overal aan het "rellen" is. Turnhout, Antwerpen, Genk, Sint-Niklaas, Maasmechelen. In Nederland Amsterdam, Rotterdam, Haarlem, Amersfoort, ...

Allemaal steden met een grote allochtone gemeenschap. We mogen er vanuit gaan dat het grootste deel van deze amokmakers een allochtone achtergrond heeft.

Of hoe nogmaals blijkt hoe geweldig geslaagd de multiculturele samenleving is en ook hoe verrijkend die is.

Maar goed, laat ons vooral de afkomst van de daders niet vernoemen. Wat niet weet, niet deert toch?
Weer een dag zonder incidenten voorbij in het groene Maasland waar we eerder de hoge stand van de Maas in de gaten moeten houden dan onze bevolking. Iedereen zit zich op de borst te kloppen, van politici tot ordediensten, dat hun bijdrage mogelijke rellen heeft bedwongen. De belangrijkste is volgens mij het geleverde werk van de straathoekwerkers, door links geprezen en door rechts afgebouwd en verguisd.
En weer wordt bewezen dat het bezigen van xenofobe sterrenwichelarij best beperkt wordt tot de rookruimte van gesloten psychiatrische instellingen.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 31 januari 2021 om 09:15.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2021, 10:41   #33
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

De aangesprokenen weren zich hier als een islamitische duivel in een wijwatervat.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2021, 11:57   #34
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De aangesprokenen weren zich hier als een islamitische duivel in een wijwatervat.
Au contraire, mon cher frère. Niet dat ik mij aangesproken voel maar ik neem wel graag de verdediging van de zwakkeren op. De realiteit maakt dat ik mij voel als Berlusconi op een bunga bunga-feestje met geile modellen in een hete jacuzzi.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2021, 12:25   #35
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Wanneer ik beelden zie passeren, zowel via sociale media, als via kranten en het journaal, dan stel ik telkens weer vast dat die 'jongeren' die aan het betogen/rellen zijn, over een zelfde etnische* achtergrond beschikken.

* Ik wil deze opmerking nu ook niet verloren zien gaan in de fijngevoeligheden van terminologie zoals allochtoon, cultuur, (etnische) achtergrond, ras, kleur, religie, ...
Je kan immers op geen van bovenstaande conclusies trekken in de zin van: 'Het is een moslim, dus het is een relschopper'. Dat is een foute bewering. En dit soort beweringen maakt de dialoog kapot.

Maar, zoals gezegd, ik zie wat ik zie. En voor wie open en eerlijk naar de beelden kijkt is het duidelijk, dat de relschoppers meer dan waarschijnlijk niet luisteren naar de naam Jan of Peter. Het maakt zelfs niet uit of Mohamed geboren en getogen is in België en aldus 100% Belg is.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2021, 17:42   #36
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Zag ik dat verkeerd maar in een nieuwsuitzending ging het over Rusland en daar klopt men op stakers. (dat had wel te maken met iemand die niet echt fan is van Poetin)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 31 januari 2021 om 17:43.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2021, 20:01   #37
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Men kan inderdaad niet langs uw fanatieke doemdenken op dit forum kijken.
Een voorbeeld.... We krijgen de verwittiging van uw eigen volk....Sommigen lachen er mee. Ik neem dit zeer ernstig en een verwittigd man is er 2 waard.. Later gaat door een hoop blinden weeral gezegd worden:'Wihr haben es nicht gewüst"
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160909_02460878

Laatst gewijzigd door TREBRON : 1 februari 2021 om 20:02.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2021, 21:00   #38
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Weer een dag zonder incidenten voorbij in het groene Maasland waar we eerder de hoge stand van de Maas in de gaten moeten houden dan onze bevolking. Iedereen zit zich op de borst te kloppen, van politici tot ordediensten, dat hun bijdrage mogelijke rellen heeft bedwongen. De belangrijkste is volgens mij het geleverde werk van de straathoekwerkers, door links geprezen en door rechts afgebouwd en verguisd.
En weer wordt bewezen dat het bezigen van xenofobe sterrenwichelarij best beperkt wordt tot de rookruimte van gesloten psychiatrische instellingen.
Ik stel mij vragen bij mensen die straathoekwerkers nodig hebben om een beetje op een normale manier door het leven te gaan. Fatsoenlijke mensen hebben geen straathoekwerkers nodig.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2021, 21:01   #39
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Een voorbeeld.... We krijgen de verwittiging van uw eigen volk....Sommigen lachen er mee. Ik neem dit zeer ernstig en een verwittigd man is er 2 waard.. Later gaat door een hoop blinden weeral gezegd worden:'Wihr haben es nicht gewüst"
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160909_02460878
Mijn eigen volk? Ik wist niet dat ik Fransman was. En hoe weet gij eigenlijk van welk volk ik ben? Kunt gij dat afleiden uit de elasticiteit van de keutels die gij uit uw neus peutert?

Ik zie dat het artikel van 2016 is. Iemand die iets of wat ernstig genomen wil worden haalt zijn informatie uit de meest recente bronnen. Uw bron en de inhoud daarvan is evenveel waar als het soort oud brood dat varkens nog niet eens naar binnen werken.

Ik vind uw waanbeelden niet om te lachen maar om te schateren.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2021, 21:02   #40
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Wanneer ik beelden zie passeren, zowel via sociale media, als via kranten en het journaal, dan stel ik telkens weer vast dat die 'jongeren' die aan het betogen/rellen zijn, over een zelfde etnische* achtergrond beschikken.

* Ik wil deze opmerking nu ook niet verloren zien gaan in de fijngevoeligheden van terminologie zoals allochtoon, cultuur, (etnische) achtergrond, ras, kleur, religie, ...
Je kan immers op geen van bovenstaande conclusies trekken in de zin van: 'Het is een moslim, dus het is een relschopper'. Dat is een foute bewering. En dit soort beweringen maakt de dialoog kapot.

Maar, zoals gezegd, ik zie wat ik zie. En voor wie open en eerlijk naar de beelden kijkt is het duidelijk, dat de relschoppers meer dan waarschijnlijk niet luisteren naar de naam Jan of Peter. Het maakt zelfs niet uit of Mohamed geboren en getogen is in België en aldus 100% Belg is.
De linksen blijven echter mordicus beweren dat we niet zien wat we zien. Slechte wil? Dwaasheid? Opportunisme? Wellicht een combinatie van de drie.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be