Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 april 2012, 21:05   #21
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik begin hierover geen polemiek.
Doe de moeite en ga deze zomer naar Oostende, neem de tram a.h. station en doe je ogen goed open.

Het spijt mij maar ik kan dat niet zien zoals jij.
Wel heb ik eens een controle meegemaakt en toen bleek iedereen over een vervoerbewijs te beschikken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 10:04   #22
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Dat weet ik ook wel, maar daar staat wel hoeveel ik moet betalen per zone. Maar ik kan nergens vinden hoeveel zones ik moet betalen voor de door mij gewenste route.
Trouwens volgens de nmbs-site is in juni geen verbinding met openbaar vervoer meer mogelijk voor mijn gewenst traject.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 11:43   #23
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik rijd ook niet met bus of trein. Vandaar dat ik via internet info zocht. Maar je kan op de site van delijn geen info vinden over de kostprijs van een traject omdat er geen info staat over de afbakening van de zones.
Die informatie staat op de netplannen per gemeente.
netplannen Limburg.
Maar het is inderdaad nogal een gepuzzel. De Lijn zou dat gewoon mee op de dienstregelingen moeten zetten naast de naam van de halte.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 12:17   #24
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D.J.G. Bekijk bericht
De Lijn/ meer financiele efficientie


Door meer te rijden, is mijn rede van trachten hier.

Ik denk aan de mobiliteit's neveneffekten en narigheden vn dislocalisatie,


maar ook aan het volk op te halen " ", in deze zin dat er pottentiele klanten zijn te vinden en dat dezen misschien meer rijden inhouden maar vooral met lijn bussen (en trams) dat zelfs geboekt worden zoals een vliegtuigticket, meer en volboekte bussen dus ..

Even mee-r brainstormen dus


..' Gezien binnenlands toerisme en toerisme van buitenlanders, en mobiliteit

Gezien werk en mobiliteit's pragmatisme's geluk(IT?) der opportuniteiten
dat wil zeggen dat wie signaal geeft op de leuse zoals: Wil U makkelijk op uw werk geraken, zonder autoverantwoordelijkheid en U tijd schept om te ontspannen? Doe dan uw Taxiaanvraag aan De Lijn.
De lijn speelt misschien beter de taxi omdat de vraag beantwoord wordt met een pragmatisch als hopelijk redelijk dekkend plan van aanpak wat is om de vraag tegemoet te komen. Dus de Lijn plannen dat overeenkomen met hun mobiliteitsvraag om comfort enz ,dat ook is klanten zoeken, en verder zien hoeveel mensen er inspireren om meer beginnen te kunnen rijden.


En ook: De Lijn, regel klanten op uw lege bussen.




Dat was het een beetje van mijn kant.
Bedankt,
Ik heb er niets van begrepen.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 12:52   #25
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Bedankt,
Ik heb er niets van begrepen.
Wen er maar al aan. Dit wordt het standaard-Nederlands van 2050 af.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 13:15   #26
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Het voorstel van de topic-starter is dus om belbussen uit te breiden naar meer taxidiensten. O.a. omdat het weinig zin heeft een lijnbus te laten lopen tot in de verste uithoeken van het land.
Persoonlijk vind ik dat geen goed idee. Het mag wel blijken da tvoor dunbevolkte en/of afgelegen gebieden een auto de meest rendabele oplossing is.
Ik heb toevallig deze namiddag de site van de lijn geïnformeerd om een idee te hebben hoe lang ik er over doe om naar mijn moeder te reizen op een zondag in juni.
Dat was ongeveer, 'wachttijden aan bushalte meegerekend+wandeling tot bushalte), 2 uren. Afstand = 15km exact.
Met de fiets doe ik dat gemakkelijk op één uur.
Met de wagen op minder dan 20 minuten.

Prijs bus: geen idee. Hoe kan ik weten hoeveel zones ik passeer?
Prijs fiets: hoogstens slijtage.
Prijs auto: 1.50 brandstof en laat ons zeggen 1.50 aan slijtage. verzekering en taksen zijn toch betaald.

Zou men niet beter autorijden subsidiëren in sommige streken in plaats van dat geld aan de lijn te geven?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Die informatie staat op de netplannen per gemeente.
netplannen Limburg.
Maar het is inderdaad nogal een gepuzzel. De Lijn zou dat gewoon mee op de dienstregelingen moeten zetten naast de naam van de halte.
In de veronderstelling dat die grijze stippellijnen zones aanduiden, want dat staat ook nergens vermeld, zou ik voor mijn traject van 15 km, 6 zones doorkruisen. Dat kost me dus 3 euro enkel.

besluit: openbaar vervoer kostprijs 3 euro (en 10 euro voor de belastingbetaler?) en 2 uren reizen.
eigen wagen: kostprijs 3 euro en minder dan 20 minuten reizen.

Mijn keuze is snel gemaakt.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 10:02   #27
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat weet ik ook wel, maar daar staat wel hoeveel ik moet betalen per zone. Maar ik kan nergens vinden hoeveel zones ik moet betalen voor de door mij gewenste route.
Trouwens volgens de nmbs-site is in juni geen verbinding met openbaar vervoer meer mogelijk voor mijn gewenst traject.
http://www.delijn.be/vervoerbewijzen...dex.htm#dagpas
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delijn.be
Dagpas, driedagenpas, vijfdagenpas of zevendagenpas
Een dagpas of meerdagenpas is het goedkoopste vervoerbewijs als u geen abonnement hebt en 1 of meerdere opeenvolgende dagen vaak reist met onze bussen of trams. Bij elke opstap of overstap moet u de dagpas registreren in het gele ontwaardingstoestel.
Een dagpas is geldig op de dag van de eerste ontwaarding tot 3.59 uur van de volgende dag. Als u bijvoorbeeld een dagpas hebt die geldig is op 6 juni, dan mag u die ook nog gebruiken voor een rit die op 7 juni om 0.20 uur vertrekt.
Met een dagpas mag u 1 dag onbeperkt gebruik maken van alle voertuigen van De Lijn. Een drie- of vijfdagenpas is geldig gedurende 3 of 5 opeenvolgende dagen.


Met de zevendagenpas kunt u gedurende 7 opeenvolgende dagen onbeperkt gebruik maken van de Kusttram en alle bussen in de kustprovincie.
DAGPAS in voorverkoop
Dagpas € 5
driedagenpas € 10
vijfdagenpas€ 15
dus zones maaak nie uit !!


http://www.delijn.be/verkooppunten/s...ing_copy.htm#1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delijn.be
Waar en hoe lang is een sms-ticket geldig?

De sms-tickets zijn geldig op alle bussen en trams van De Lijn, uitgezonderd op het nachtnet van De Lijn in Antwerpen.



Het is belangrijk dat, net zoals bij de andere vervoerbewijzen van De Lijn, de klant zijn sms-ticket dient aan te kopen alvorens hij op het voertuig stapt. Een sms-ticket is 60 minuten of 120 minuten geldig na ontvangst, ongeacht het aantal doorlopen zones. Een sms-ticket is dus een zuiver tijdstarief.
dus zones maaak nie uit !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 08:37   #28
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
http://www.delijn.be/vervoerbewijzen...dex.htm#dagpas


DAGPAS in voorverkoop
Dagpas € 5
driedagenpas € 10
vijfdagenpas€ 15
dus zones maaak nie uit !!


http://www.delijn.be/verkooppunten/s...ing_copy.htm#1
dus zones maaak nie uit !!
Dat is het cadeautje dat De Lijn geeft aan z'n klanten die zo'n pas kopen.
De NMBS doet iets gelijkaardigs met z'n "passen".
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 15:44   #29
D.J.G.
Burger
 
D.J.G.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 116
Standaard

Even dit jonges, ik poste over iets heel belangrijks. Iets dat ik Wel uitwerkte. Mijn boek is onlangs gepubliceerd en het is gratis te lezen op www.TheHumanitarianEvolution.blogspot.com en het is echt Het van het. Het gaat om hopen onkostelijk geld dat veel van de nu nog te dure eco enzo Wel zal bekostigen. I just love industries, cause they are so many and we really need only few to solve the humanitarian retarding reality.
D.J.G. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2012, 07:32   #30
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D.J.G. Bekijk bericht
Even dit jonges, ik poste over iets heel belangrijks. Iets dat ik Wel uitwerkte. Mijn boek is onlangs gepubliceerd en het is gratis te lezen op www.TheHumanitarianEvolution.blogspot.com en het is echt Het van het. Het gaat om hopen onkostelijk geld dat veel van de nu nog te dure eco enzo Wel zal bekostigen. I just love industries, cause they are so many and we really need only few to solve the humanitarian retarding reality.
Concreet: heeft uw boek iets te maken met De Lijn ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be