Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 september 2018, 17:31   #61
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als er 5.000 mensen in de fout gaan, dan moeten de 95.000 onschuldigen daar niet voor opdraaien. Of acht u, en iedereen in uw straat, zich ook schuldig als er in uw straat iemand blijkt te wonen die vluchtmisdrijf heeft gepleegd?
Allez, na de wandelclub en de UGent, gaan we nu naar de analogie van de straat. Want dat is natuurlijk hetzelfde

In geval van de bisschoppen in Nederland, zeg even, zou jij een regering nog steunen waarbij meer dan de helft van de ministers bij smerige zaakjes betrokken zijn? Wetende dat het de regering is die u vertelt hoe u deugdelijk moet leven.
Zou u dat echt doen?
Gelieve gewoon te antwoorden, en niet met analogie nr 4 aan komen draven.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 17:57   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Allez, na de wandelclub en de UGent, gaan we nu naar de analogie van de straat. Want dat is natuurlijk hetzelfde

In geval van de bisschoppen in Nederland, zeg even, zou jij een regering nog steunen waarbij meer dan de helft van de ministers bij smerige zaakjes betrokken zijn? Wetende dat het de regering is die u vertelt hoe u deugdelijk moet leven.
Zou u dat echt doen?
Gelieve gewoon te antwoorden, en niet met analogie nr 4 aan komen draven.
Ik oordeel niet over schuld of onschuld op basis van een krantenartikel. Wel als er daar gedegen onderzoek over is gevoerd.

Om de vraag echter toch te beantwoorden: in zo'n regering moeten de ministers afgezet worden en vervangen worden door integere politici. Als Maggie De Block een potje maakt van het gezondheidsbeleid, wil dat immers niet zeggen dat Francken op migratie geen goede beurt kan maken. Schuld door collectiviteit is iets wat ze in Noord-Korea kennen. Bij ons niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 18:00   #63
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik oordeel niet over schuld of onschuld op basis van een krantenartikel. Wel als er daar gedegen onderzoek over is gevoerd.

Om de vraag echter toch te beantwoorden: in zo'n regering moeten de ministers afgezet worden en vervangen worden door integere politici. Als Maggie De Block een potje maakt van het gezondheidsbeleid, wil dat immers niet zeggen dat Francken op migratie geen goede beurt kan maken. Schuld door collectiviteit is iets wat ze in Noord-Korea kennen. Bij ons niet.
En stel dat die dan allemaal van dezelfde partij zouden zijn, dan nog zou u op die partij stemmen?
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 18:02   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
En stel dat die dan allemaal van dezelfde partij zouden zijn, dan nog zou u op die partij stemmen?
Vooreerst beoordeel ik een partij op haar programma en ten tweede stem ik meestal op specifieke kandidaten die een bepaalde lijn aanhouden. Andere krijgen men stem niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 18:18   #65
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vooreerst beoordeel ik een partij op haar programma en ten tweede stem ik meestal op specifieke kandidaten die een bepaalde lijn aanhouden. Andere krijgen men stem niet.
Ok, dat is uw goed recht.
Een partij, met een programma gebaseerd op fantasie, die al jaaaaren in opspraak komt omdat lijsttrekkers graag met kinderen foefelen en anderen dit toelaten, is niet mijn ding.
Daar betaal ik ook niet graag belastingen voor.

Maar hey, whatever floats your boat!
Gelukkig daalt bij ons het aantal volgelingen zienderogen.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 18:20   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ok, dat is uw goed recht.
Een partij, met een programma gebaseerd op fantasie, die al jaaaaren in opspraak komt omdat lijsttrekkers graag met kinderen foefelen en anderen dit toelaten, is niet mijn ding.
Daar betaal ik ook niet graag belastingen voor.

Maar hey, whatever floats your boat!
Gelukkig daalt bij ons het aantal volgelingen zienderogen.
Daar gaan we weer met een vlaag vooroordelen en veralgemeningen. De enige lijsttrekker van de Kerk is trouwens Jezus.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 18:28   #67
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar gaan we weer met een vlaag vooroordelen en veralgemeningen. De enige lijsttrekker van de Kerk is trouwens Jezus.
Niks mis met veralgemenigen zeker? Iedere mens is immer in zonde geboren.
Jezus, die zwijgt, dus die stemt toe.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be