Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 10 januari 2014, 18:22   #21
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik denk dat er daar geen partij voor bestaat om eerlijk te zijn, een partij kan lobbyen maar het zal boven het hoofd van onze politici beslist worden. Ze kunnen dus mss een partij "straffen" door er niet op te stemmen maar een partij die belooft dat ze gegarandeerd hun geld krijgen verkoopt eerder populistische praat tenzij ze een deel rijke leden hebben die dat allemaal willen betalen (wat ik niet zie gebeuren) of zo.
Welke partij moet er dan gestraft worden ? Zouden ze dan niet beter "blanco" stemmen naar inspiratie van Geert Noels ?
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 10 januari 2014, 18:23   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Welke partij moet er dan gestraft worden ? Zouden ze dan niet beter "blanco" stemmen naar inspiratie van Geert Noels ?
ACW = CD&V.

En geloof me nu, het gaat pijn doen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 10 januari 2014, 18:24   #23
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Je volgt toch ook wel de actualiteit hoop ik? Denk je dat bvb de fortis benadeelden een meningsverandering niet zouden aangrijpen om ook een terugbetaling te eisen?
Wat Fortis betreft lopen er nog juridische procedures. Het gaat daar niet om coöperatieve aandelen. Blijkbaar ben je maar wat aan het fantaseren over "de doos van Pandora".

M.a.w je zegt maar wat.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 10 januari 2014, 18:25   #24
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Let eens een klein beetje op mijn Belgische vriend, de meesten hebben nu wel begrepen dat er geen geld komt, dat het ACW zegt, rot maar op piaskes!

Het gaat nu over wraak, N-VA stemmen = CD&V tegen de kloten schoppen.
Vorige verkiezingen heeft men massaal op N-VA gestemd. Wat zou het uithalen als ze dit nu opnieuw doen ?
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 10 januari 2014, 18:29   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Vorige verkiezingen heeft men massaal op N-VA gestemd. Wat zou het uithalen als ze dit nu opnieuw doen ?
Afrekenen met het ACW/CD&V.

Het gaat pijn doen. Het laatste anti-Vlaamse bastion dat nog wat stemmen kreeg gaat nu enorme electorale petsen krijgen.

Ik begrijp wel waarom het u angstige hartkloppingen bezorgt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 10 januari 2014, 18:35   #26
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Die aandeelhouder "spaarders" hebben een politiek gedrocht van een staatsgarantie gekregen. Niet goed te praten. De gemeenschap bezwaren met aandeelhoudersrisico is er héél ver over.
Maar in de realiteit van vandaag zie je dat cd&v tegen beter weten in dat blijft verdedigen, ongetwijfeld om louter opportunistische redenen en helemaal niet uit altruisme. Maar hoedanook, ik zie NIEMAND die waarborg verdedigen behalve de kalotenpartij.

Dan moet iemand mij eens uitleggen wat het belang is van tante josiane, nonkel lowie en de kinderen die allemaal voor 3000 euro "spaarden" in die formule om nu mee te heulen met de goedkope pogingen tot publiciteit van die Dirk Dejaeghere, actief bij n-va, zijn verhaal om cd&v onder druk te zetten.
Kan het nog platvloerser ? Die kerel zit gewoon zijn eigen politieke partij te plezieren.
Ik moet traditioneel kotsen van kaloten en hun streken, maar dit is ook niet echt fris te noemen.
peter1962 is offline  
Oud 10 januari 2014, 18:38   #27
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat Fortis betreft lopen er nog juridische procedures. Het gaat daar niet om coöperatieve aandelen. Blijkbaar ben je maar wat aan het fantaseren over "de doos van Pandora".

M.a.w je zegt maar wat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Welke partij moet er dan gestraft worden ? Zouden ze dan niet beter "blanco" stemmen naar inspiratie van Geert Noels ?
-rolt met zijn ogen- weer van de domme an het spelen precies. Welke partij snelde zich weer om het ACW in te dekken en ging hun boekje te buiten om garanties te geevn waarvan ze zelf wisten dat ze allesbehalve gegarandeerd waren? Dat was toch CD&V, lijkt me dan ook niet logisch dat ze er bvb de BUB'ers voor zouden straffen (hoewel BUB maar kan dromen van zo'n publiciteit maar goed).

Dat het niet krak hetzelfde is weet ik, in tegenstelling tot sommigen heb ik niet de gewoonte feiten te ontkennen, maar blijf maar ontkennen dat ARCO uitbetalen een risico is. Natuurlijk zal niemand anders dit nu of in de toekomst als precedent inroepen en zal de EU dolgraag dit precedent toestaan. De EU zal zelfs het fortuin dat dit de overheid zou kosten cadeau doen!

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 10 januari 2014 om 18:39.
Gwyndion is offline  
Oud 10 januari 2014, 18:59   #28
neutron
Banneling
 
 
neutron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
ACW = CD&V.

En geloof me nu, het gaat pijn doen.
ACW WAS CD&V

35 % van de ACWers stemde vorige vekiezingen voor N-VA,

maar nu N-VA zich diepblauw heeft geprofileerd is het te betwijfelen dat ze opnieuw voor die partij gaan stemmen

er is alleen een alternatief nodig,
maar daar wordt aan gewerkt = N-Vb
neutron is offline  
Oud 10 januari 2014, 19:05   #29
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Die aandeelhouder "spaarders" hebben een politiek gedrocht van een staatsgarantie gekregen. Niet goed te praten. De gemeenschap bezwaren met aandeelhoudersrisico is er héél ver over.
Maar in de realiteit van vandaag zie je dat cd&v tegen beter weten in dat blijft verdedigen, ongetwijfeld om louter opportunistische redenen en helemaal niet uit altruisme. Maar hoedanook, ik zie NIEMAND die waarborg verdedigen behalve de kalotenpartij.

Dan moet iemand mij eens uitleggen wat het belang is van tante josiane, nonkel lowie en de kinderen die allemaal voor 3000 euro "spaarden" in die formule om nu mee te heulen met de goedkope pogingen tot publiciteit van die Dirk Dejaeghere, actief bij n-va, zijn verhaal om cd&v onder druk te zetten.
Kan het nog platvloerser ? Die kerel zit gewoon zijn eigen politieke partij te plezieren.
Ik moet traditioneel kotsen van kaloten en hun streken, maar dit is ook niet echt fris te noemen.
Bedankt voor de uitleg. Het is dus de N-VA bij monde van Dirk Dejaeghere die de Arco vennoten gaat vergoeden als ze maar op N-VA stemmen.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 10 januari 2014, 19:09   #30
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
-rolt met zijn ogen- weer van de domme an het spelen precies. Welke partij snelde zich weer om het ACW in te dekken en ging hun boekje te buiten om garanties te geevn waarvan ze zelf wisten dat ze allesbehalve gegarandeerd waren? Dat was toch CD&V, lijkt me dan ook niet logisch dat ze er bvb de BUB'ers voor zouden straffen (hoewel BUB maar kan dromen van zo'n publiciteit maar goed).
Ik begrijp jou niet. Moeten Arco vennoten CD&V afstraffen omdat ze de staatsgarantie er doorgeduwd hebben ?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Dat het niet krak hetzelfde is weet ik, in tegenstelling tot sommigen heb ik niet de gewoonte feiten te ontkennen, maar blijf maar ontkennen dat ARCO uitbetalen een risico is. Natuurlijk zal niemand anders dit nu of in de toekomst als precedent inroepen en zal de EU dolgraag dit precedent toestaan. De EU zal zelfs het fortuin dat dit de overheid zou kosten cadeau doen!
Bron ?
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 10 januari 2014, 19:33   #31
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Neen, CD&V straffen voor de manier waarop ze valse beloftes gedaan heeft, het ACW uit de wind helpt zetten (zoals de overdracht van winstbewijzen),...

http://www.vandale.nl/opzoeken?patte...n#.UtA80bT985A of wat bedoel je? Ik nam aan dat je wist wat een precedent is en dat een beslissing van EU dan ook in alle EU landen met argusogen bekeken kan worden op de mogelijke gevolgen voor henzelf.
Gwyndion is offline  
Oud 10 januari 2014, 21:51   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik begrijp jou niet. Moeten Arco vennoten CD&V afstraffen omdat ze de staatsgarantie er doorgeduwd hebben ?




Bron ?
Ik heb ook de indruk dat jij er niet veel van begrijpt. Zelfs niet dat één van de standen van de tsjeven het ACW is enz.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 10 januari 2014, 22:41   #33
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb ook de indruk dat jij er niet veel van begrijpt. Zelfs niet dat één van de standen van de tsjeven het ACW is enz.
Wat heeft dat te maken met de terugbetaling van de Arco Vennoten ? Leg het is in indo-Arabische cijfers uit.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 10 januari 2014, 23:32   #34
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bedankt voor de uitleg. Het is dus de N-VA bij monde van Dirk Dejaeghere die de Arco vennoten gaat vergoeden als ze maar op N-VA stemmen.
Vreemd genoeg heeft nog geen enkele arco vennoot die nochtans voor de hand liggende vraag aan Dirk of zijn partij durven stellen. Ze zitten waarschijnlijk nog in de ontkenningsfase, maar als de wanhoop toeslaat zullen ze wel als drenkelingen grijpen naar de aanwezig zijnde reddingssloep. En daar hulp vragen. Ik vraag me af wat die Dirk en zijn partij dan gaan antwoorden.
peter1962 is offline  
Oud 11 januari 2014, 00:44   #35
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.050
Standaard

Op wie moeten de Arco-cooperanten hopen om hun spaarcenten nog ooit geheel of gedeeltelijk terug te zien ?

De enige partij die dit kan, en reeds een staatsgarantie toezegde, is de CD&V. De meeste Arcospaarders weten ook dat de andere partijen niet zullen omkijken. Hoe sterker de CD&V, hoe meer kans op terugbetaling.

Zo lang er geen defintief negatief uitsluitsel van Europa komt, blijft de CD&V hun enige hoop. Kwaad, treurig, bedrogen of belazerd maakt niets uit. Het gaat niet over principes maar over poen.
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.
Cyrano is offline  
Oud 11 januari 2014, 00:48   #36
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Alsof die 'geen geld = geen CD&V-stem'-roepertjes allemaal ex-CD&V-stemmers zouden zijn.

Een vrije vertaling van hun boodschap: willen jullie alstublieft ons omkopen? En waarschijnlijk zelf elk ander omkoopschandaal afkeuren. Dat laatste niet doen zou immoreel zijn. Dat wel doen zou in hun geval hypocriet zijn, en dus ook immoreel. Besluit: het zijn een bende immorele onnozelaars waar geen rekening mee dient gehouden te worden.
Robinus V is offline  
Oud 11 januari 2014, 00:56   #37
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Neen, CD&V straffen voor de manier waarop ze valse beloftes gedaan heeft, het ACW uit de wind helpt zetten (zoals de overdracht van winstbewijzen),...

.
Inderdaad !
daiwa is offline  
Oud 11 januari 2014, 01:08   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Op wie moeten de Arco-cooperanten hopen om hun spaarcenten nog ooit geheel of gedeeltelijk terug te zien ?

De enige partij die dit kan, en reeds een staatsgarantie toezegde, is de CD&V. De meeste Arcospaarders weten ook dat de andere partijen niet zullen omkijken. Hoe sterker de CD&V, hoe meer kans op terugbetaling.

Zo lang er geen defintief negatief uitsluitsel van Europa komt, blijft de CD&V hun enige hoop. Kwaad, treurig, bedrogen of belazerd maakt niets uit. Het gaat niet over principes maar over poen.
Je bent de mening toegedaan dat de slachtoffers van het ACW/CD&V ARCO-bedrog nog steeds geloven dat ze centen gaan zien?
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 11 januari 2014 om 01:08.
Xenophon is offline  
Oud 11 januari 2014, 01:27   #39
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je bent de mening toegedaan dat de slachtoffers van het ACW/CD&V ARCO-bedrog nog steeds geloven dat ze centen gaan zien?
Ze hebben een facebookgroep waarin zij nog altijd motiverende betogen houden over dat het nu toch wel genoeg is en ze actie gaan ondernemen en hun Zuurverdiende Centen gaan terugeisen.
six is offline  
Oud 11 januari 2014, 08:53   #40
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Op wie moeten de Arco-cooperanten hopen om hun spaarcenten nog ooit geheel of gedeeltelijk terug te zien ?

De enige partij die dit kan, en reeds een staatsgarantie toezegde, is de CD&V. De meeste Arcospaarders weten ook dat de andere partijen niet zullen omkijken. Hoe sterker de CD&V, hoe meer kans op terugbetaling.

Zo lang er geen defintief negatief uitsluitsel van Europa komt, blijft de CD&V hun enige hoop. Kwaad, treurig, bedrogen of belazerd maakt niets uit. Het gaat niet over principes maar over poen.
Een evidente conclusie. Maar toch hoopt n-va garen te kunnen spinnen uit deze zaak. Vandaar dat die actie voerende arco vennoten de vraag moeten stellen : "okee, U wilt blijkbaar onze megafoon zijn maar wil U ons ook terugbetalen ? "
Dan zal het enthousiasme bij n-va snel dalen om daar nog veel over te praten.
Het zal die vennoten worst wezen hoe ze aan hun centen geraken, die zijn niet op zoek naar schuldigen en naar grote politieke conclusies maar wel naar hun poen.
peter1962 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be