Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 16 januari 2014, 19:03   #21
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De Knack 15/01/2014 om 14:23 - Bijgewerkt om 14:23


CD&V en Open VLD gaan niet akkoord met de keuze waarvoor Bart De Wever de kiezer zet: het PS-model of het N-VA-model. 'Hoezo geen PS in Vlaanderen?', vraagt Peter De Roover van Doorbraak zich af. 'Als CD&V, Open VLD en SP.A achter hun regering staan, dan vertegenwoordigen zij in Vlaanderen het Di Rupo I-model.'

Lees verder

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ba...etter-RNBAVUKN

Hier leest u het eens van een ander.
De kiezer heeft duidelijk twee keuzes:
Kiezen voor de PS (via de traditionele partijen)
Kiezen voor de N-VA
Een vlaamsgezind internettijdschrift.

Hoe onpartijdig kun je zijn ?
Henri1 is offline  
Oud 16 januari 2014, 19:23   #22
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
We vatten samen en onthouden, Bart De Wever heeft gelijk.

En dat is zijn onweerstaanbare kracht, de man spreekt de waarheid.
Wat ik mij dan zo afvraag.. Haalt u Bart De Wever zijn lul uit uw mond als u uw berichten post? Of haalt u hem er even uit?
Ja_an is offline  
Oud 16 januari 2014, 19:30   #23
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 7 maart 2009
Berichten: 995
Standaard

Hehehehe
Goudbever is offline  
Oud 16 januari 2014, 19:44   #24
Echte Waal
Staatssecretaris
 
Echte Waal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2012
Berichten: 2.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
D 'Hoezo geen PS in Vlaanderen?', vraagt Peter De Roover van Doorbraak zich af. 'Als CD&V, Open VLD en SP.A achter hun regering staan, dan vertegenwoordigen zij in Vlaanderen het Di Rupo I-model.'
Peter De Roover is een stuk uitschot.
__________________
Wallonie panda's
Vlaenderen pinda's
Echte Waal is offline  
Oud 16 januari 2014, 20:02   #25
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Een sterker pleidooi voor ofwél 'unitair' België ofwél 'gesplitst' België heb ik nog niet vaak gelezen, "peter1962".
Welneen, dat is omdat je uitgaat van het klassieke & artificieel gecreëerde vijandbeeld. De oudste politieke truuk van de geschiedenis trouwens.
Waarom zou je in een federaal land per sé moeten kunnen de andere federale entiteit haar politieke partij(en) 'afstraffen' ? Elke regionale entiteit zijn eigen politieke verantwoordelijkheid, eigen bevoegdheden , de kiezer mag in alle vrijheid zijn oordeel vellen, en het nationale moet men samen doen en dus daar een compromis maken en vinden. Ook daar kan men zijn (eigen) partijen voor 'afstraffen' desnoods door op een alternatief te stemmen. Dit maakt de n-va nu groot trouwens. Ik gun ze hun succes, maar geloof niet in de illusie dat ze het systeem gaan veranderen simpelweg omdat ze dat niet kunnen. De evolutie van de dialoog van die partij de laatste maanden, zeg maar vanaf deze zomer, geeft me trouwens te denken dat ze dat nog maar met mondjesmaat willen. De macht lonkt. En dat is een uiterst krachtig afrodisiacum.
Rechtse regering is nu het ordewoord, voor de verkiezingen babbelen we nog wat over het confederaal spook maar dat zal snel in de doos zitten.

Aan de staatsvorm zal er nu na de 6e in de komende jaren en legislaturen volgens mij niks veranderen. Wel aan het soortelijk gewicht van de partijen. En aan de coalities. En dus aan het uiteindelijke beleid. Waar de kiezer dan de volgende keer weer zijn goed of afkeuring voor kan tonen. Binnen het bestaande België dat we nu ook kennen.
peter1962 is offline  
Oud 16 januari 2014, 20:15   #26
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Je weet even goed als iedereen dat het niet zinvol is om te gaan argumenteren tegen een partijblad, gezien dat een pure interne partij-functie heeft.
Maar om je te plezieren : het loopt al fout vanaf de openingszin.

Dat is slogantaal voor mensen die niet weten wat een coalitie betekent, die zo dwaas zijn om te geloven dat de programmapunten van de partij van hun keuze het beleid gaan bepalen.
In een brede coalitie KAN het niet anders dan dat het beleid centrumgericht is. In wallonië gaan ze dit dan percipiëren als 'te rechts' en in vlaanderen als 'te links' terwijl er voor elke partij wel eten en drinken zit in het beleid.
Hebben we werkelijk nood aan een infantilisering van de politiek ? Mensen laten geloven dat je federaal een beleid kunt voeren dat op maat van één partij (n-va) geschreven is terwijl dit mathematisch onmogelijk is en dus nooit zal plaatsvinden ?
Of moet iemand applaus geven omdat hij gesnapt heeft dat het nu al mogelijk is voor partijen om over de taalgrens heen ook een eigen lijst in te dienen ? Moet iemand werkelijk bewondering hebben voor dergelijke evidenties en plattitudes ? En is dat dan het intellectuele niveau voor een pleidooi tegen een federale kielijst ? (alsof men daar trouwens op zit te wachten...)
Al dat gespartel is enkel goed om een aura van geloofwaardigheid en sérieux te geven aan de propaganda van n-va die graag een campagne zou voeren op het klassieke externe vijand-beeld , in casu de PS, die men hoedanook niet kan electoraal afstraffen.
En wat te denken van onderstaande goebelliaanse logica :

1) gezien ovld, spa en spa achter hun eigen beleid staan, vertegenwoordigen ze het DI RUPO model (klinkt leuker dan PS model)
2)uiteraard overdrijft Bart hiermee, maar ja...
3)ze voeren wel geen PS politiek, maar dat is omdat ze mogen scoren van Elio...
4)zonder die dreiging (welke ??) door 'uiterst links' (wie ??) zou het PS gehalte 'nog' hoger zijn.

Kijk, er is propaganda, en dan is zowat alles toegelaten. Of er is journalistiek. En dan kan het niet om dergelijk gebral daarvoor te laten doorgaan. Er is NIETS mis met het feit dat Peter De Roover dergelijke opinies heeft. En dat hij dit publiceert waar hij ook maar een uitgever kan vinden om er geld in te stoppen.

Maar ga alsjeblief niet vragen van mensen met een minimum aan intellect om dat op een lijn te gaan zetten met journalistiek en opiniëring in de pers. Dit is pure partij propaganda en dan nog van het soort dat de overdrijvingen en de intentieprocessen niet schuwt.

De Roover slaagt er op geen moment in op enige wijze aan te tonen dat de coalitiepartners een PS beleid (wat dat ook moge wezen) voeren, maar blijft dat tot in de slotzinnen van zijn artikel wel beweren. Om dan vanuit zijn niet-beargumenteerde eigen stelling en opinie nogmaals te stellen dat Bart dus wel gelijk heeft, en dat de kiezer dus wel dat PS beleid kan afstraffen door tegen de traditionelen en voor n-va te stemmen.
Dit is de intellectuele eerlijkheid vér voorbij.

1. Je eerstereacties zijn niet niet inhoudelijk.
2. Pravda was de staatskrant van een 1 partijstaat , communistisch model. Doorbraak....... is daar gelijk aan ?
3. "slogantaal voor mensen die niet weten wat een coalitie betekent"
Ga nog een afdeling van de spa gaan opdoeken man.

Hier ben ik gestopt met lezen.
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 16 januari 2014 om 20:17.
nabat54 is offline  
Oud 16 januari 2014, 20:34   #27
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.090
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Wat een verrassing... bij Doorbraak, de Pravda van N-VA schrijft de hoofdredacteur dat de wever gelijk heeft. Ongelooflijk. Wereldschokkend zelfs.
Je doet erg misprijzend over "Doorbraak". Ik ben er jaren op geabonneerd geweest (nu is het louter on-line). Je zou toch eens beter en aandachtiger die nieuwsbron doornemen. Ze hebben regelmatig interviews met personen die bepaald niet als de eerste de besten kunnen beschouwd worden. Dat medium verdient op zijn minst evenveel respect als wat u opbrengt voor regime-organen zoals De Morgen of De Standaard.
quercus is offline  
Oud 16 januari 2014, 20:35   #28
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.090
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Een vlaamsgezind internettijdschrift.

Hoe onpartijdig kun je zijn ?
En Vlaams-gezind is voor u, per definitie fout, ja?
quercus is offline  
Oud 16 januari 2014, 20:43   #29
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
1. Je eerstereacties zijn niet niet inhoudelijk.
2. Pravda was de staatskrant van een 1 partijstaat , communistisch model. Doorbraak....... is daar gelijk aan ?
3. "slogantaal voor mensen die niet weten wat een coalitie betekent"
Ga nog een afdeling van de spa gaan opdoeken man.

Hier ben ik gestopt met lezen.

En jouw reactie hier is wel inhoudelijk ?

Als je problemen hebt met de beeldspraak rond Pravda van de n-va, kan ik daar mee leven hoor. Er zijn wellicht veel dingen die je niet begrijpt ?
Of heb je een tijd in het buitenland geweest, ver weg van internet en kranten ?
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130415_00542054

https://twitter.com/JohanSanctorum/s...55919024881664
https://twitter.com/red_doorbraak/st...33023832109056
peter1962 is offline  
Oud 16 januari 2014, 20:51   #30
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je doet erg misprijzend over "Doorbraak". Ik ben er jaren op geabonneerd geweest (nu is het louter on-line). Je zou toch eens beter en aandachtiger die nieuwsbron doornemen. Ze hebben regelmatig interviews met personen die bepaald niet als de eerste de besten kunnen beschouwd worden. Dat medium verdient op zijn minst evenveel respect als wat u opbrengt voor regime-organen zoals De Morgen of De Standaard.
Quercus, hoeveel keren zitten wij hier van gedachten te wisselen over een partijblad of blad uit de invloedsfeer van de kaloten, van de sossen, van de blauwen ?
Nooit. Ik zou zelfs niet één draadje kunnen opnoemen waar we een politieke discussie starten op basis van die bladen. Is er iets mis met te erkennen dat die vooral een intern doelpubliek hebben ? Dat de leden of abonnees die lezen en mogelijkerwijze als leiddraad nemen verplicht toch niemand om dat met een puur n-va gericht product te doen ?
Of het als medium respect verdient ? Ongetwijfeld. En evenveel als alle andere partij gerelateerde media die er in het (gelukkig) brede spectrum bestaan. Maar dat wil niet zeggen dat niet n-va afficionados moeten doen alsof ze plots niet meer beseffen dat het een 'pravda' van de n-va is en een stukje gaan acteren alsof ze geloven dat dit journalistiek is, vergelijkbaar met de klassieke media. Dat is het niet.
Je zult wel begrijpen dat de pejoratieve term 'pravda' helemaal geen waardeoordeel is over redactionele kwaliteit, wel over aanhorigheid aan één partij.
Het licht van de zon loochenen is nooit aangewezen, lijkt mij.
peter1962 is offline  
Oud 16 januari 2014, 21:03   #31
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
En jouw reactie hier is wel inhoudelijk ?

Als je problemen hebt met de beeldspraak rond Pravda van de n-va, kan ik daar mee leven hoor. Er zijn wellicht veel dingen die je niet begrijpt ?
Of heb je een tijd in het buitenland geweest, ver weg van internet en kranten ?
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130415_00542054

https://twitter.com/JohanSanctorum/s...55919024881664
https://twitter.com/red_doorbraak/st...33023832109056
Je kan me niet overtuigen .
Ik blijf bij mijn mening dat de CD&V , o-VLD en sPA het "PS" of het Di Rupo" model , als je het zo wil, blijven verdedigen in de aanloop naar de verkiezingen.
Het is zelfs veel meer dan het "gevoerde" beleid verdedigen !
Dus ja, het is kiezen tussen 2 "modellen" of zoals velen al weten het kiezen tussen een" vlaams" of een "waals" model, een "germaans" of een "romaans" model. (Begin nu niet te schuimbekken over het VB aub)

Dus je gaat akkoord met mijn opmerking dat de pravda een partijkrant was van een eenpartijstaat, genoteerd !

Geen twittercommentaar over spa Aalst aan te halen ?
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 16 januari 2014, 21:18   #32
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Je kan me niet overtuigen .
Ik blijf bij mijn mening dat de CD&V , o-VLD en sPA het "PS" of het Di Rupo" model , als je het zo wil, blijven verdedigen in de aanloop naar de verkiezingen.
Het is zelfs veel meer dan het "gevoerde" beleid verdedigen !
Dus ja, het is kiezen tussen 2 "modellen" of zoals velen al weten het kiezen tussen een" vlaams" of een "waals" model, een "germaans" of een "romaans" model. (Begin nu niet te schuimbekken over het VB aub)

Dus je gaat akkoord met mijn opmerking dat de pravda een partijkrant was van een eenpartijstaat, genoteerd !

Geen twittercommentaar over spa Aalst aan te halen ?
Wel eerlijk blijven hee Nabat, ik denk dat ik vrij en vrank mijn mening heb gegeven over wat sp.a nu zit te klooien in Aalst in het betreffende draadje. Veel kritiek van jou op eigen partij perikelen kan ik me niet direct voor de geest halen...
peter1962 is offline  
Oud 16 januari 2014, 21:42   #33
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Wel eerlijk blijven hee Nabat, ik denk dat ik vrij en vrank mijn mening heb gegeven over wat sp.a nu zit te klooien in Aalst in het betreffende draadje. Veel kritiek van jou op eigen partij perikelen kan ik me niet direct voor de geest halen...
Ik ben stemplichtig, N-VA is mijn partij niet want ik heb geen lidkaart, duidelijk ?
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 16 januari 2014, 21:56   #34
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Wat ik mij dan zo afvraag.. Haalt u Bart De Wever zijn lul uit uw mond als u uw berichten post? Of haalt u hem er even uit?
Zieke!
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 16 januari 2014, 22:01   #35
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.090
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Quercus, hoeveel keren zitten wij hier van gedachten te wisselen over een partijblad of blad uit de invloedsfeer van de kaloten, van de sossen, van de blauwen ?
Nooit. Ik zou zelfs niet één draadje kunnen opnoemen waar we een politieke discussie starten op basis van die bladen. Is er iets mis met te erkennen dat die vooral een intern doelpubliek hebben ? Dat de leden of abonnees die lezen en mogelijkerwijze als leiddraad nemen verplicht toch niemand om dat met een puur n-va gericht product te doen ?
Of het als medium respect verdient ? Ongetwijfeld. En evenveel als alle andere partij gerelateerde media die er in het (gelukkig) brede spectrum bestaan. Maar dat wil niet zeggen dat niet n-va afficionados moeten doen alsof ze plots niet meer beseffen dat het een 'pravda' van de n-va is en een stukje gaan acteren alsof ze geloven dat dit journalistiek is, vergelijkbaar met de klassieke media. Dat is het niet.
Je zult wel begrijpen dat de pejoratieve term 'pravda' helemaal geen waardeoordeel is over redactionele kwaliteit, wel over aanhorigheid aan één partij.
Het licht van de zon loochenen is nooit aangewezen, lijkt mij.
Doorbraak is niet méér Pravda van N-VA dan De Morgen dat is van SPa.
quercus is offline  
Oud 16 januari 2014, 22:28   #36
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Ik ben stemplichtig, N-VA is mijn partij niet want ik heb geen lidkaart, duidelijk ?
Of iemand een lidkaart van een partij heeft interesseert me geen bal, op wie hij stemt en welke partij hij verdedigt of aanhangt daar gaat het over.
Voor jou lijkt me dat heel duidelijk te zijn, als ik je bijdrages lees.
peter1962 is offline  
Oud 16 januari 2014, 22:48   #37
Pjotr 2691
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 december 2013
Berichten: 1.196
Standaard

Schande?!
Pjotr 2691 is offline  
Oud 16 januari 2014, 22:50   #38
Remspoortobback
Banneling
 
 
Geregistreerd: 19 oktober 2013
Berichten: 1.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Of iemand een lidkaart van een partij heeft interesseert me geen bal, op wie hij stemt en welke partij hij verdedigt of aanhangt daar gaat het over.
Voor jou lijkt me dat heel duidelijk te zijn, als ik je bijdrages lees.
Frustrerend dat executies via tinternet toekomstmuziek is?
I feel your pain

Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 16 januari 2014 om 22:50.
Remspoortobback is offline  
Oud 16 januari 2014, 22:51   #39
Remspoortobback
Banneling
 
 
Geregistreerd: 19 oktober 2013
Berichten: 1.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
Schande?!
Horror
Remspoortobback is offline  
Oud 16 januari 2014, 23:19   #40
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Welneen, dat is omdat je uitgaat van het klassieke & artificieel gecreëerde vijandbeeld. De oudste politieke truuk van de geschiedenis trouwens.
Waarom zou je in een federaal land per sé moeten kunnen de andere federale entiteit haar politieke partij(en) 'afstraffen' ? Elke regionale entiteit zijn eigen politieke verantwoordelijkheid, eigen bevoegdheden, de kiezer mag in alle vrijheid zijn oordeel vellen, en het nationale moet men samen doen en dus daar een compromis maken en vinden. Ook daar kan men zijn (eigen) partijen voor 'afstraffen' desnoods door op een alternatief te stemmen. Dit maakt de n-va nu groot trouwens. Ik gun ze hun succes, maar geloof niet in de illusie dat ze het systeem gaan veranderen simpelweg omdat ze dat niet kunnen. De evolutie van de dialoog van die partij de laatste maanden, zeg maar vanaf deze zomer, geeft me trouwens te denken dat ze dat nog maar met mondjesmaat willen. De macht lonkt. En dat is een uiterst krachtig afrodisiacum.
Rechtse regering is nu het ordewoord, voor de verkiezingen babbelen we nog wat over het confederaal spook maar dat zal snel in de doos zitten.

Aan de staatsvorm zal er nu na de 6e in de komende jaren en legislaturen volgens mij niks veranderen. Wel aan het soortelijk gewicht van de partijen. En aan de coalities. En dus aan het uiteindelijke beleid. Waar de kiezer dan de volgende keer weer zijn goed of afkeuring voor kan tonen. Binnen het bestaande België dat we nu ook kennen.



Een louter hypothetisch voorbeeld om te illustreren wélke 'staatsvorm' u verdedigt:


Mirakelgewijs blijken alle 'Vlaamse' 'volksvertegenwoordigers' gewonnen te zijn voor de omvorming van België tot een republiek, met een rechtstreeks verkozen 'federale president'.

Aan Franstalige kant zijn slechts 20 'volksvertegenwoordigers' daarvoor te vinden.

Samen maken de voorstanders van de republiek net iets méér dan 2/3 van de Belgische 'volksvertegenwoordiging' uit.

(88, of 87, of 86 + 20 = 108, 107 of 106 op 150)


Nu mogen de Vlamingen verkiezing na verkiezing steeds wéér voor 'hun' republikeinen stemmen, ze kunnen wachten

tot ze een ons wegen, of

tot ook de Franstalige Belgen ervan overtuigd geraken dat het toch maar beter zou zijn om een grondwetswijziging ten gunste van de republiek mogelijk te maken en ervoor zorgen dat tenminste 32 van de 62, of 33 van de 63, of 33 van de 64 Franstalige 'volksvertegenwoordigers' republikeinen zijn.



U mag dat allemaal best te pruimen vinden, maar ik vind geen énkel argument waarmee ik dat systeem kan verdedigen.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be