Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 oktober 2018, 18:18   #321
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.762
Standaard

Hier kan je grafisch zien hoe verschillend Vlaanderen en Wallonië hebben gestemd.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  44183981_1428092517324149_4081833572615323648_n.png
Bekeken: 100
Grootte:  243,5 KB
ID: 109598



Een duidelijke scheiding tussen Vlaanderen en Wallonië.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 19 oktober 2018 om 18:20.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 21:37   #322
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De gewesten zijn al lang (onafhankelijk) bevoegd voor wegen. Het resultaat:

bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20181017_03852192

Wat we zelf doen......
Grappig. U hebt het over de gewesten en u verwijst naar een artikel waar het gaat over "Belgische" wegen...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 21:40   #323
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Waarom me dat stoort? Omdat je minstens van hetzelfde allooi bent als diegene die je verwijt. Misschien wel erger. Hautain uitschot. Laat gerust uw masker vallen.
Het masker van Pandaman is op dit forum al een tijdje geleden afgevallen. Zowat ieder bericht van hem barst van de haat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 21:41   #324
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Niet correct. De vraag is dan of de toestand beter of slechter is dan in het vroegere unitaire België. Want de woorden 'wat we zelf doen doen we beter' moet je lezen ' als 'Wat we zelf, doen, als bevoegd Vlaamse gewest, zullen we beter doen dan in de huidig Belgische structuur."

En ik kan je verzekeren dat het wegennet slechter is dan vroeger. Onaangepast aan de evolutie van het verkeer.
Daar wil ik wel eens cijfers van zien, want ik hecht geen geloof aan die bewering van u.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 14:58   #325
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.893
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het masker van Pandaman is op dit forum al een tijdje geleden afgevallen. Zowat ieder bericht van hem barst van de haat.
Dit is niet echt mijn indruk. Volgens mij kan u gewoon niet accepteren dat hij een andere mening dan u heeft.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 15:42   #326
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dit is niet echt mijn indruk. Volgens mij kan u gewoon niet accepteren dat hij een andere mening dan u heeft.
Heb je de berichten van Panda de laatste tijd al eens gelezen? Dat heeft niets meer met een mening te maken maar eerder met blinde haat. Het zou me niet verbazen mocht er een dezer dagen een aanslag op een politicus van VB gebeuren....door Panda. Totaal aan 't flippen.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 15:47   #327
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar wil ik wel eens cijfers van zien, want ik hecht geen geloof aan die bewering van u.
Als ik vanuit het buitenland de Belgische grens overschrijdt zie ik dat niet maar voel ik het direct aan de reacties van mijn auto. We hebben zowat de slechtste wegen van gans Europa. De kritiek daarop in bladen als Autogids en motoren en toerisme zijn niet mals en dit al gedurende decennia.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 oktober 2018 om 15:51.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 15:59   #328
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als ik vanuit het buitenland de Belgische grens overschrijdt zie ik dat niet maar voel ik het direct aan de reacties van mijn auto. We hebben zowat de slechtste wegen van gans Europa.
Men kan niet alles hebben in het leven. We hebben wel de vrijgevigste politici van gans Europa. Zij geven aan iedereen. Aan zichzelf, aan hun familie en aan hun vrienden, maar ook aan de vele arme vreemdelingen, die hier immigreren. Het sociaal gebeuren hier rond kost nu eenmaal geld. Deze te prijzen en ongekende gulheid kan dan wel eens tot gevolg hebben, dat de door de staat van het wegdek veroorzaakte geluidsoverlast in uw auto het geluid van de boordradio overstemt en u tot beter rijgedrag noopt. Dat voorkomt ook slaapneigingen, hetgeen de veiligheid op de weg verhoogt.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles

Laatst gewijzigd door fcal : 20 oktober 2018 om 16:11.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 16:09   #329
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Grappig. U hebt het over de gewesten en u verwijst naar een artikel waar het gaat over "Belgische" wegen...
De gewesten maken deel uit van België.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 16:44   #330
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Men kan niet alles hebben in het leven. We hebben wel de vrijgevigste politici van gans Europa. Zij geven aan iedereen. Aan zichzelf, aan hun familie en aan hun vrienden, maar ook aan de vele arme vreemdelingen, die hier immigreren. Het sociaal gebeuren hier rond kost nu eenmaal geld. Deze te prijzen en ongekende gulheid kan dan wel eens tot gevolg hebben, dat de door de staat van het wegdek veroorzaakte geluidsoverlast in uw auto het geluid van de boordradio overstemt en u tot beter rijgedrag noopt. Dat voorkomt ook slaapneigingen, hetgeen de veiligheid op de weg verhoogt.

Gezien het toch vrij hoge jaarlijkse aantal verkeersdoden in 'ons' land zouden we misschien zelfs kunnen stellen dat de staat van het doorsnee-wegdek er eigenlijk nog veel te goed is.

Omdat 'ons' land bovendien nog steeds een erg aantrekkelijk transit-gebied is voor ondermeer Duitse, Franse en Nederlandse vrachtwagen- en andere chauffeurs zitten we trouwens ook opgescheept met grote hoeveelheden fijn stof en andere ongezonde elementen.

Het zou dus een prioriteit van 'onze' overheden moeten zijn om 'ons' land ontoegankelijk(er) te maken voor deze buitenlandse vervuilers.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 16:57   #331
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Men kan niet alles hebben in het leven. We hebben wel de vrijgevigste politici van gans Europa. Zij geven aan iedereen. Aan zichzelf, aan hun familie en aan hun vrienden, maar ook aan de vele arme vreemdelingen, die hier immigreren. Het sociaal gebeuren hier rond kost nu eenmaal geld. Deze te prijzen en ongekende gulheid kan dan wel eens tot gevolg hebben, dat de door de staat van het wegdek veroorzaakte geluidsoverlast in uw auto het geluid van de boordradio overstemt en u tot beter rijgedrag noopt. Dat voorkomt ook slaapneigingen, hetgeen de veiligheid op de weg verhoogt.
Of net de verkeersveiligheid nadelig beïnvloedt. We hebben ongeveer het hoogst aantal verkeersdoden van Europa dacht ik.

Maar gelijk heb je. We hebben zowat de hoogste belastingschaal en de grootste bevolkingsdichtheid. Ons wegennet zou er hier moeten bijliggen als een vasttapijt net als onze fietspaden en ganse weginfrastructuur. Kijk maar naar GH Luxemburg...wat een verschil.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 18:45   #332
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dit is niet echt mijn indruk. Volgens mij kan u gewoon niet accepteren dat hij een andere mening dan u heeft.
Volgens mij kunt u niet lezen. De haat is manifest aanwezig in zijn berichten. Vandaar ook het vrij scheldend karakter van zijn berichten.

Voor overige: het zou verwonderlijk zijn dat iemand actief is op een discussieforum die niet zou kunnen omgaan met meningsverschillen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 18:47   #333
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als ik vanuit het buitenland de Belgische grens overschrijdt zie ik dat niet maar voel ik het direct aan de reacties van mijn auto. We hebben zowat de slechtste wegen van gans Europa. De kritiek daarop in bladen als Autogids en motoren en toerisme zijn niet mals en dit al gedurende decennia.
Er bestaan geen "Belgische wegen", want dat is ondertussen al enkele decennia de bevoegdheid van de gewesten (en ook de gemeenten). Er bestaan geen Belgische rijkswegen meer. Die tijd is al lang voorbij.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 18:48   #334
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
De gewesten maken deel uit van België.
Zou u het ook normaal vinden dat de klassenleraar uw dochter beoordeelt op basis van de klas en niet op haar individuele prestaties?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 18:50   #335
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Of net de verkeersveiligheid nadelig beïnvloedt. We hebben ongeveer het hoogst aantal verkeersdoden van Europa dacht ik.
Er is een flink verschil tussen wat u denkt en wat de werkelijkheid biedt.

Leest u dit eens voor u weer afkomt met beweringen die nergens op slaan?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/06...lke-landen-sc/
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 19:31   #336
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Hier kan je grafisch zien hoe verschillend Vlaanderen en Wallonië hebben gestemd.

Bijlage 109598



Een duidelijke scheiding tussen Vlaanderen en Wallonië.
Gelieve extremistische Antwerpse boeren niet te veralgemenen met heel Vlaanderen, waarvoor dank.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 19:36   #337
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Gelieve extremistische Antwerpse boeren niet te veralgemenen met heel Vlaanderen, waarvoor dank.
Fijn te weten dat ze in Ninove niet extremistisch zijn. Waarvoor dank!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 19:52   #338
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Gezien het toch vrij hoge jaarlijkse aantal verkeersdoden in 'ons' land zouden we misschien zelfs kunnen stellen dat de staat van het doorsnee-wegdek er eigenlijk nog veel te goed is.
Omdat 'ons' land bovendien nog steeds een erg aantrekkelijk transit-gebied is voor onder meer Duitse, Franse en Nederlandse vrachtwagen- en andere chauffeurs zitten we trouwens ook opgescheept met grote hoeveelheden fijn stof en andere ongezonde elementen.
Het zou dus een prioriteit van 'onze' overheden moeten zijn om 'ons' land ontoegankelijk(er) te maken voor deze buitenlandse vervuilers.
Een factor, die de verkeersveiligheid sterk beïnvloedt, is de snelheid waarmee het voertuig zich verplaatst. En inderdaad hoe slechter het wegdek, hoe geringer de bereikte snelheid.
Ecologisch gezien zou men kunnen teruggrijpen naar aloude traditionele zandwegenpatroon, dat gedurende eeuwen aangetoond heeft de snelheid te kunnen beperken. Helaas zou dat gevolg hebben dat het fijn- en grofstof niveau verduizendvoudigd zou worden.

Wellicht kan men beter door de 18de eeuwse technologie van de kalsijde- of kasseiwegen het huidige asfaltwegennet vervangen. Dan is men af van het overdadig verbruik van fossiele grondstoffen en bereikt men toch nog een aanzienlijke snelheidsvermindering en dus meer veiligheid.

Om over langere trajecten minder last te hebben van de geluidsoverlast, kan men in parallel hiermee een openbaar vervoerstak oprichten, die gestoeld is op het gebruik van de trekschuit. Waarbij in het laatste geval het Vlaams en Brabants trekpaard zijn rechtmatige plaats in onze samenleving weer opneemt.

Ook op de tewerkstelling in de horeca zou dit een positieve evolutie uitmaken, gezien de grote behoefte aan afspanningen en peerdeposterijen. En na het op korte termijn sluiten van alle kerncentrales, kan dit een andere belangrijke doelstelling worden voor Groen.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 20:01   #339
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Fijn te weten dat ze in Ninove niet extremistisch zijn. Waarvoor dank!
In de muzikantenwereld staat Ninove gekend als deel uitmakend van de bermudadriehoek: er is niets en er zal ook nooit iets zijn.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2018, 20:02   #340
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
In de muzikantenwereld staat Ninove gekend als deel uitmakend van de bermudadriehoek: er is niets en er zal ook nooit iets zijn.
In een driehoek zijn er drie punten: wat zijn de twee andere steden/gemeenten?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be