Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 augustus 2019, 08:32   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard Wachtlijst voor sociale woningen groeit ...

'We stevenen af op een sociaal bloedbad'

Citaat:
De wachtlijst voor sociale woningen neemt toe in Vlaanderen. Vorig jaar stonden 153.910 mensen in Vlaanderen op een wachtlijst voor een sociale woning. Dat is bijna 20.000 meer dan in 2017.
Iemand die daar van verschiet?

Laatst was ik nog eens in Antwerpen bij vrienden die aan de Linker Oever huizen.

Tal van gebouwen met sociale woningen waar men verfraaiingswerken aan het uitvoeren is.

Als je daarna even een kijkje neemt wie die woningen toegewezen krijgen merk je dat er voor 95% 'vreemdelingen' inzitten.

De 'parking' aan de gebouwen staan vol met dure wagens en vol bestelwagens.

Daar wil ik nog niet over nadenken hoe iemand die de stempel 'sociale huurder' draagt er aangeraakt is of welk handeltje zij hebben lopen waarvoor een bestelwagen nodig is.

Bij de ellenlange wachtlijsten zijn er ook mensen bij die best wel in aanmerking komen om een sociale woning toegewezen te krijgen maar om de één of andere reden de ellenlange wachtlijst op vliegen.

Verder heb ik er geen idee van hoe héél dat spelletje werkt.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 augustus 2019 om 08:33.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 09:55   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

ging Homans dat niet oplossen?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 10:08   #3
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ging Homans dat niet oplossen?
Toen bleek dat er vooral sossen in wonen is haar motivatie wat afgenomen...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 10:10   #4
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

Haal er per jaar nog enkele tienduizenden meer naar hier die geen nagel hebben om....ook die moeten wonen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 10:33   #5
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Haal er per jaar nog enkele tienduizenden meer naar hier die geen nagel hebben om....ook die moeten wonen.
+1
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 11:16   #6
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Dat soort toestanden zijn ideaal om het VB aan opeenvolgende verkiezingsoverwinningen te helpen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 14:59   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
'We stevenen af op een sociaal bloedbad'



Iemand die daar van verschiet?

Laatst was ik nog eens in Antwerpen bij vrienden die aan de Linker Oever huizen.

Tal van gebouwen met sociale woningen waar men verfraaiingswerken aan het uitvoeren is.

Als je daarna even een kijkje neemt wie die woningen toegewezen krijgen merk je dat er voor 95% 'vreemdelingen' inzitten.

De 'parking' aan de gebouwen staan vol met dure wagens en vol bestelwagens.

Daar wil ik nog niet over nadenken hoe iemand die de stempel 'sociale huurder' draagt er aangeraakt is of welk handeltje zij hebben lopen waarvoor een bestelwagen nodig is.

Bij de ellenlange wachtlijsten zijn er ook mensen bij die best wel in aanmerking komen om een sociale woning toegewezen te krijgen maar om de één of andere reden de ellenlange wachtlijst op vliegen.

Verder heb ik er geen idee van hoe héél dat spelletje werkt.
Meer vreemdelingen importeren zal zeker niet helpen.
Het is dweilen met de kraan open.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 16:10   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Ik zou er niet van verschieten dat het abvv elk van haar leden, zelfs die al een eigen huis plus appartement aan zee, plus chalet in de Ardennen hebben, oproept om een aanvraag in te dienen.

Wat ik bedoel: het aantal aanvragen is in geen kilometers een maatstaf voor beleid.
Het aantal aanvragers met het juiste profiel, dat is wat anders.

En die sossen blijven maar tegenstanders van intelligente en productieve aanvullingen in het domein van het woningenbeleid, zoals vb. huursubsidies.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 19:11   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Meer vreemdelingen importeren zal zeker niet helpen.
Het is dweilen met de kraan open.
Het is inderdaad dweilen met de kraan open.

En dan krijgen we dit:

Sociale ondernemingen kunnen de meest kwetsbaren aan een sociale woning helpen.

En dan gaan we even terug in de tijd:

Tekort aan sociale woningen leidt tot massaal misbruik.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 19:19   #10
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zou er niet van verschieten dat het abvv elk van haar leden, zelfs die al een eigen huis plus appartement aan zee, plus chalet in de Ardennen hebben, oproept om een aanvraag in te dienen.
En dan ? Iedereen mag toch een aanvraag indienen ? Jij mag ook een aanvraag indienen als je dat wil.

Maar ik weet nu niet of het het ABVV is die beslist wie al dan niet recht heeft op een sociale woning.

Volgens mij is dat de laatste jaren een andere partij geweest dan het ABVV die aan de knoppen zat.

Jij zegt toch altijd dat de Sossen nikske meer te zeggen hebben maar als het in de soep draait is dat blijkbaar opdat de sossen nog alles hebben te zeggen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 19:21   #11
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Meer vreemdelingen importeren zal zeker niet helpen.
Het is dweilen met de kraan open.
Heeft de Verandering dan toch niet gewerkt ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2019, 22:35   #12
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Heeft de Verandering dan toch niet gewerkt ?
Inderdaad, de "Verandering" heeft het aantal migranten niet beduidend kunnen terugbrengen. En ons Maggie brengt er nog minder van terecht, dan onze Franck. Dus het tekort zal nog toenemen. Tenzij we nog meer Polen invoeren om huizen te bouwen. Tot deze het spel ook doorkrijgen en mee op de wachtlijst komen...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 06:13   #13
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
'We stevenen af op een sociaal bloedbad'



Iemand die daar van verschiet?

Laatst was ik nog eens in Antwerpen bij vrienden die aan de Linker Oever huizen.

Tal van gebouwen met sociale woningen waar men verfraaiingswerken aan het uitvoeren is.

Als je daarna even een kijkje neemt wie die woningen toegewezen krijgen merk je dat er voor 95% 'vreemdelingen' inzitten.

De 'parking' aan de gebouwen staan vol met dure wagens en vol bestelwagens.

Daar wil ik nog niet over nadenken hoe iemand die de stempel 'sociale huurder' draagt er aangeraakt is of welk handeltje zij hebben lopen waarvoor een bestelwagen nodig is.

Bij de ellenlange wachtlijsten zijn er ook mensen bij die best wel in aanmerking komen om een sociale woning toegewezen te krijgen maar om de één of andere reden de ellenlange wachtlijst op vliegen.

Verder heb ik er geen idee van hoe héél dat spelletje werkt.
Sociale woningen teveel als men:
Alle fraudeurs moest opsporen.
Alle aangespoelden verplichten eerst vijf jaar in het land te verblijven en te bewijzen dat ze zich aangepast aan ons hebben alvorens recht te krijgen op sociale woning.
Voil?*;
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 06:17   #14
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Sociale woningen teveel als men:
Alle fraudeurs moest opsporen.
Alle aangespoelden verplichten eerst vijf jaar in het land te verblijven en te bewijzen dat ze zich aangepast aan ons hebben alvorens recht te krijgen op sociale woning.
Voil?*;
En waar ga je ze ondertussen huisvesten? In tenten? Het OCMW zal ze wel een plaatsje geven.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 06:39   #15
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En waar ga je ze ondertussen huisvesten? In tenten? Het OCMW zal ze wel een plaatsje geven.
Ja jong, als ik morgen naar een Europees land wil emigreren moet ik daar een papiertje tekenen dat ik de eerste drie jaar voor mezelf kan zorgen en een bewijs van inkomen of werk voorleggen. Waarom die gasten niet? Zeg nu niet dat het oorlogsvluchtelingen zijn die hier toekomen. Dus België zal niet meer in de lijst van favorieten voorkomen als je die regel invoert.
Voil?* den Hoomer heeft die sociale woning- en migranten crisis weer mooi opgelost.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 08:07   #16
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En waar ga je ze ondertussen huisvesten? In tenten? Het OCMW zal ze wel een plaatsje geven.
In kazernes.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 08:17   #17
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ja jong, als ik morgen naar een Europees land wil emigreren moet ik daar een papiertje tekenen dat ik de eerste drie jaar voor mezelf kan zorgen en een bewijs van inkomen of werk voorleggen. Waarom die gasten niet? Zeg nu niet dat het oorlogsvluchtelingen zijn die hier toekomen. Dus België zal niet meer in de lijst van favorieten voorkomen als je die regel invoert.
Voil?* den Hoomer heeft die sociale woning- en migranten crisis weer mooi opgelost.
Hoomer, beste vriend, mij hoef je niet te overtuigen dat we die dobbernegers en andere gelukzoekers, buiten moeten houden. Mocht het aan mij liggen.....
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 08:46   #18
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.630
Standaard

Citaat:
Het opvangnetwerk voor asielzoekers is zo goed als verzadigd, zegt het federale agentschap Fedasil. Er worden tenten opgezet om de asielzoekers te huisvesten. Bron:De Tijd
En Groen! maar pleiten voor een bouwstop en ... de bouw van honderdduizenden sociale woningen. Hoe psychotisch zijn die wel niet ... Een immigratiestop is het enige antwoord. Frontex de boten uit de Middellandse zee laten schieten. Dat lijkt onmenselijk maar op de lange termijn zal dat de menselijkste oplossing blijken.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 21 augustus 2019 om 08:49.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 09:39   #19
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ja jong, als ik morgen naar een Europees land wil emigreren moet ik daar een papiertje tekenen dat ik de eerste drie jaar voor mezelf kan zorgen en een bewijs van inkomen of werk voorleggen. Waarom die gasten niet? Zeg nu niet dat het oorlogsvluchtelingen zijn die hier toekomen. Dus België zal niet meer in de lijst van favorieten voorkomen als je die regel invoert.
Voil?* den Hoomer heeft die sociale woning- en migranten crisis weer mooi opgelost.
Alleen erkende vluchtelingen en legale migranten kunnen een sociale woning krijgen. Feit is dat de bevolking sowieso stijgt en een bouwstop op sociale woningen gewoon immoreel is, ook net vanwege vluchtelingenverdragen e.d. Het is dan ook de plicht van de staat om mensen van een woonst te voorzien.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 10:00   #20
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Alleen erkende vluchtelingen en legale migranten kunnen een sociale woning krijgen. Feit is dat de bevolking sowieso stijgt en een bouwstop op sociale woningen gewoon immoreel is, ook net vanwege vluchtelingenverdragen e.d. Het is dan ook de plicht van de staat om mensen van een woonst te voorzien.
En dan ? Er is nu eenmaal een permanente instroom is van erkende vluchtelingen en legale migranten. En deze komen zowat praktisch allemaal in aanmerking komen voor een sociale woning, en veronderstel met voorrang.
Men krijgt alzo een permanente aangroei van erkende vluchtelingen en legale migranten in de sociale woningen. En het grote probleem is dat het merendeel daarin gehuisvest blijft, zelfs al zijn ze ondertussen genationaliseerd tot Belg.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be