Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Cedric Vloemans (UNIE) - 19 tot 25 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Cedric Vloemans (UNIE) - 19 tot 25 februari Unie is een centrumpartij voor de Belgische Unie. Dit kartel bestaat uit drie unitaristische/Belgisch gezinde politieke groeperingen: BEB-n , de Liberale Alliantie en Unie.

 
 
Discussietools
Oud 22 februari 2007, 11:25   #1
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard antiterrorismewetgeving

Beste,

wat vindt u eigenlijk van de nieuwe antiterrorismewetgeving? Vindt u het kunnen dat iemand (meer bepaald Bahar Kimyongur) vijf jaar celstraf krijgt omdat hij een persconferentie heeft georganiseerd?
Pelgrim is offline  
Oud 24 februari 2007, 20:15   #2
Cedric Vloemans
 
 
Cedric Vloemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2007
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Beste,

wat vindt u eigenlijk van de nieuwe antiterrorismewetgeving? Vindt u het kunnen dat iemand (meer bepaald Bahar Kimyongur) vijf jaar celstraf krijgt omdat hij een persconferentie heeft georganiseerd?
Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik niet erg op de hoogte ben van Bahar Kimyongur. Wat hield deze persconferentie in? Is hij louter op basis daarvan veroordeeld? Indien het louter hierom was, moet ik mijn diepste afgrijzen uitspreken, gezien we nog steeds in een vrij land leven, waar vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel werd gedragen (ook al werden hier in het verleden, jammer genoeg, partij-vzw's veroordeeld om een mening - waar ik zelf niet achtersta).

Maar graag meer info?
Cedric Vloemans is offline  
Oud 24 februari 2007, 23:43   #3
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

http://www.leclea.be/ hier is meer informatie te vinden.

Nu is het een feit dat Kimyongur deze persconferentie organiseerde voor een partij die in turkije als terroristisch bestempeld wordt (een land waar in het Koerdisch spreken in het parlement reeds als poging tot omverwerpen van de grondwettelijke orde wordt beschouwd...).

Maar het gaat veel verder dan dat. Er werd alleszins een precedent geschept, waardoor Europa patriot-act toeren begint te doen.
Pelgrim is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be