Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 november 2017, 07:15   #141
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wat een circusvertoning toch allemaal die zogenaamde 'onafhankelijks'verklaring. Er is geen kat die daar nog wijs uit geraakt. En in dat circus is Puidgemont de clown. En nu zegt die clownn dat Catalonië zich niet per se wil afscheiden van Spanje.

Begrijpe wie begrijpe kan.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 08:45   #142
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat een circusvertoning toch allemaal die zogenaamde 'onafhankelijks'verklaring. Er is geen kat die daar nog wijs uit geraakt. En in dat circus is Puidgemont de clown. En nu zegt die clownn dat Catalonië zich niet per se wil afscheiden van Spanje.

Begrijpe wie begrijpe kan.
Zonder helderziende te zijn, voor mij was dit al voor het referendum duidelijk.
Heel het circus was en is opgezet om nog meer autonomie te krijgen, Spanje te dwingen om toegevingen te doen, met de dreiging tot onafhankelijkheid als bluf.
Gegokt, gebluft en verloren zullen we maar zeggen.
Net als NVA ondertussen beseft wisten ze bij voorbaat de reactie van Europa. NVA koos de vlucht vooruit en is dan maar voor Confederalisme gegaan.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 09:03   #143
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat een circusvertoning toch allemaal die zogenaamde 'onafhankelijks'verklaring. Er is geen kat die daar nog wijs uit geraakt. En in dat circus is Puidgemont de clown. En nu zegt die clownn dat Catalonië zich niet per se wil afscheiden van Spanje.

Begrijpe wie begrijpe kan.
Als ik die man zijn laatste reacties lees, denk ik echt dat hij de trappers kwijt is. Hij schijnt nog altijd te geloven dat hij een rol te spelen heeft in de vaudeville die hij zelf heeft gemaakt en die door art 155 is stopgezet. De acteurs zijn naar huis, het publiek ook, de micro staat uit maar Putchdemon staat nog steeds alleen op zijn podium te babbelen...
Tragische figuur, en denken dat hij eigenlijk alleen moest invallen tot Artur Mas zijn veroordeling (2jaar) voorbij is.
Artur is vrij als een vogeltje en kan na de verkiezing van 21 december terug op de voorgrond komen, terwijl Putchdemon alles kwijt is en op de loop is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 10:41   #144
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat een circusvertoning toch allemaal die zogenaamde 'onafhankelijks'verklaring. Er is geen kat die daar nog wijs uit geraakt. En in dat circus is Puidgemont de clown. En nu zegt die clownn dat Catalonië zich niet per se wil afscheiden van Spanje.

Begrijpe wie begrijpe kan.
Het is inderdaad niet gemakkelijk om zomaar direct in te zien of te diagnosticeren of correct te verwoorden waar de absurditeit van dit theater van het absurde nu precies in ligt.
Het onbegrip is dus niet abnormaal. Zelfs de EU schijnt het niet te begrijpen. Nog niet.
Die absurditeit van het geheel ligt niet bij Puigdemont. Die is alleen maar een onverantwoordelijke politieke avonturier die zijn kans grijpt op het toneel.
Geef het wat tijd, het wordt (ook jou) wel duidelijker.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 12:17   #145
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het is inderdaad niet gemakkelijk om zomaar direct in te zien of te diagnosticeren of correct te verwoorden waar de absurditeit van dit theater van het absurde nu precies in ligt.
Het onbegrip is dus niet abnormaal. Zelfs de EU schijnt het niet te begrijpen. Nog niet.
Die absurditeit van het geheel ligt niet bij Puigdemont. Die is alleen maar een onverantwoordelijke politieke avonturier die zijn kans grijpt op het toneel.
Geef het wat tijd, het wordt (ook jou) wel duidelijker.
Denk je nu echt niet dat je daar het onafhankelijkheidsstreven van een volk tegenover het eenheidsdenken van de machthebbers in Madrid heb staan???

Hier gaat het, voor mij, gewoon over de ongebreidelde macht van de overheersers tegenover democratische aspiraties van het volk...

Moet Catalonië absoluut onafhankelijk worden??? Indien in Spanje de democratie van het volk meer gewaardeerd zou geweest zijn dan denk ik dat er, buiten een kleine groep in de marge, gewoon geen sprake van onafhankelijkheid geweest zou zijn...

Maar de echte machthebbers hebben lak aan het volk en zien alleen hun eigen korstondige profijten die ze willen uitrekken tot in der eeuwigheid...

Denk je nu echt dat de maffia wat geeft om het volk???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 12:39   #146
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Denk je nu echt niet dat je daar het onafhankelijkheidsstreven van een volk tegenover het eenheidsdenken van de machthebbers in Madrid heb staan???
Catalanen zijn verdeeld in deze. Het Spaanse volk niet.

Citaat:
Moet Catalonië absoluut onafhankelijk worden???
Neen. En het zal dat ook niet.

Citaat:
Indien in Spanje de democratie van het volk meer gewaardeerd zou geweest zijn dan denk ik dat er, buiten een kleine groep in de marge, gewoon geen sprake van onafhankelijkheid geweest zou zijn...
De tactiek van Rajoy is absurd.


Citaat:
Maar de echte machthebbers hebben lak aan het volk en zien alleen hun eigen korstondige profijten die ze willen uitrekken tot in der eeuwigheid...
Maar Rajoy heeft wel het Spaanse volk en minstens de helft van de Catalanen achter zich over de eenheid met Spanje en ook de constitutie achter zich en ook de EU achter zich en nu kunnen wij op onze kop gaan staan (ik om een andere motivering dan jij weliswaar)

Citaat:
Denk je nu echt dat de maffia wat geeft om het volk???
Nee, het volk geeft om de maffia, en ze hebben ze verkozen en ze blijven ze verkiezen. . In Spanje is het volk 80% Constitutionalista en 80% van de verkozenen zijn dat ook. Get real.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 november 2017 om 12:53.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 13:08   #147
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Catalanen zijn verdeeld in deze. Het Spaanse volk niet.

Neen. En het zal dat ook niet.


De tactiek van Rajoy is absurd.




Maar Rajoy heeft wel het Spaanse volk en minstens de helft van de Catalanen achter zich over de eenheid met Spanje en ook de constitutie achter zich en ook de EU achter zich en nu kunnen wij op onze kop gaan staan (ik om een andere motivering dan jij weliswaar)


Nee, het volk geeft om de maffia, en ze hebben ze verkozen en ze blijven ze verkiezen. . In Spanje is het volk 80% Constitutionalista en 80% van de verkozenen zijn dat ook. Get real.
Ik zou betwijfelen dat de tactiek van Rajoy absurd is. Hij is onverbiddelijk gebleven en dat was wat men van hem verwachte. Ook vanuit de EU van waaruit hij 100% steun heeft gekregen. Dit is trouwens één van de hardste klappen die de separatisten hebben moeten verwerken. Ze waren overtuigd dat ze fluitend de EU hadden kunnen binnenstappen. Ik een een paar andere hier, al een paar maand geleden, hebben gesteld dat dit niet ging gebeuren. Maar dat werd weg gelachen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 13:20   #148
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Aangevuld.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 november 2017 om 13:34.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 13:22   #149
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik zou betwijfelen dat de tactiek van Rajoy absurd is. .
De monochrome aanpak van Rajoy is maar een deel van het huidig teater van het absurde, dat door een ruimer scenario aangedreven wordt. Ik ga niet proberen het absurde ervan precies te verwoorden. Het zal onvermijdelijk wel velen vanzelf duidelijk worden.
Weliswaar door steeds erger te worden.
Puigdemont is naast zwaar emotioneel gedreven, meer rationeel in de zin dat zijn onverantwoordelijk avonturisme de separatistische zaak bevordert. Hij is dus geen clown.
De tactiek van Rajoy bevordert dan wel weer de fracturatie van het linkse front PSOE/Podemos en functioneert dus als een welkome levensverzekering voor hem en zijn minoritaire regering.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 november 2017 om 13:51.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 17:12   #150
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De monochrome aanpak van Rajoy is maar een deel van het huidig teater van het absurde, dat door een ruimer scenario aangedreven wordt. Ik ga niet proberen het absurde ervan precies te verwoorden. Het zal onvermijdelijk wel velen vanzelf duidelijk worden.
Weliswaar door steeds erger te worden.
Puigdemont is naast zwaar emotioneel gedreven, meer rationeel in de zin dat zijn onverantwoordelijk avonturisme de separatistische zaak bevordert. Hij is dus geen clown.
De tactiek van Rajoy bevordert dan wel weer de fracturatie van het linkse front PSOE/Podemos en functioneert dus als een welkome levensverzekering voor hem en zijn minoritaire regering.
Ik denk dat degene die met de grootste kleerscheuren uit heel deze show komt dat dat Europa is...
Zijn geloofwaardigheid ligt meer en meer aan diggelen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 17:22   #151
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik denk dat degene die met de grootste kleerscheuren uit heel deze show komt dat dat Europa is...
Zijn geloofwaardigheid ligt meer en meer aan diggelen...
Het is precies hard aangekomen dat de EU laten verstaan heeft aan Catalonië fuck you. Wat een verschil een paar maand terug toen jullie fantaseerden, samen met de Catalaanse separatisten, langs de grote poort de EU binnen te bollen. Meteen zijn de andere would be separatisten verwittigd.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 18:17   #152
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Puigdemont is een crimineel, geen democraat.
En Franco was een koorknaap.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 20:02   #153
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En Franco was een koorknaap.
Franco is vooral dood, heel erg dood.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 20:05   #154
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
... En in dat circus is Puidgemont de clown. En nu zegt die clownn dat Catalonië zich niet per se wil afscheiden van Spanje.

Begrijpe wie begrijpe kan.
Zo dom is dat nu ook weer niet.
Een onafhankelijk Catalonië, dat mag hij ondertussen wel al op zijn buik schrijven denk ik.
Dus heeft hij er alle belang bij om terug zoveel mogelijk autonomie te verkrijgen wat hij ondertussen was kwijtgespeeld.
Beetje de scherven terug wat proberen te lijmen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 14 november 2017 om 20:06.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 20:08   #155
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik denk dat degene die met de grootste kleerscheuren uit heel deze show komt dat dat Europa is...
Zijn geloofwaardigheid ligt meer en meer aan diggelen...
Waarom ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 20:09   #156
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het is precies hard aangekomen dat de EU laten verstaan heeft aan Catalonië fuck you. Wat een verschil een paar maand terug toen jullie fantaseerden, samen met de Catalaanse separatisten, langs de grote poort de EU binnen te bollen. Meteen zijn de andere would be separatisten verwittigd.
Niemand minder dan onze eigenste forumwoordvoerder van N-VA, den Schoofzak wist te vertellen dat de EU minder dan één minuut zou nodig hebben om catalonië als lidstaat te verwelkomen.

Ik denk dat onze makker wat hulp gaat nodig hebben, na al die ervaringen...

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 20:11   #157
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik denk dat degene die met de grootste kleerscheuren uit heel deze show komt dat dat Europa is...
Zijn geloofwaardigheid ligt meer en meer aan diggelen...
Kweenie wie met de grootste kleerscheuren eruit zullen komen, voorlopig de Govern en de mesa, dwz zij die aan de UDI werkten. En een langdurige gedwongen emigratie is ook geen pretje.

Ik herhaal nog eens dat de EU ook de hele tijd op onderhandelen aangedrongen heeft en blijft aandringen. Dat is voorlopig nog niet gebeurd...

Het lijkt me wel zeker dat de EU zal moeten bijdraaien als Rajoy zich verplicht voelt op dezelfde manier met de harde hand door te moeten gaan.


Dan denk ik dat de hele wereld bijdraait.

Je kan één keer een democratisch verkozen Govern opsluiten, maar je kan niet de hele tijd een democratisch verkozen Govern opsluiten.

En tegelijkertijd blijven beweren dat je democratisch bezig bent of een democratische rechtstaat dient.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 november 2017 om 20:14.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 20:12   #158
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Zo dom is dat nu ook weer niet.
Een onafhankelijk Catalonië, dat mag hij ondertussen wel al op zijn buik schrijven denk ik.
Dus heeft hij er alle belang bij om terug zoveel mogelijk autonomie te verkrijgen wat hij ondertussen was kwijtgespeeld.
Beetje de scherven terug wat proberen te lijmen.
Hij ?
Hij is politiek dood en afgeschreven. Geen enkele partij gaat nog naar die quitter willen luisteren.
Na 21 december zullen er voldoende protagonisten zijn om zijn plaats definitief in te nemen en dan schoppen ze die onnozelaar met zijn Jommeke-coiffure wel in de goot.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 20:18   #159
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Je kan één keer een democratisch verkozen Govern opsluiten, maar je kan niet de hele tijd een democratisch verkozen Govern opsluiten.

En tegelijkertijd blijven beweren dat je democratisch bezig bent of een democratische rechtstaat dient.
Dat is morsdooie democratie.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 20:46   #160
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hij ?
Hij is politiek dood en afgeschreven....
Ik heb zo een bruin vermoeden dat hij Lazarus wenst te spelen.

Zo dom is hij nu ook weer niet denk ik.
Maar wat het zal worden, dat zal de toekomst moeten uitwijzen
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be