Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 november 2002, 02:51   #1
Recitator
Schepen
 
Recitator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2002
Berichten: 463
Standaard

O P Z I E K E N B E Z O E K B IJ H O M O ' S

Er is een spanningsveld tussen het homodom versus jodendom, christendom en de islam. Door de tweede vrijspraak van imam el Moumni afgelopen week voelen homoseksuelen zich vogelvrij verklaard.

Na kwetsende uitspraken van Leen van Dijke (RPF), Jenny Goerree (Evangeliste), bisschop van Eijk en diverse andere christelijke leiders zijn homoseksuelen het zat om door moslims en christenen gediscrimineerd en gekwetst te worden vanwege hun geaardheid.

Daarom zullen zij zich aanstaande. maandag als protest ziek melden en naar Den Haag te komen om daar op het Spui (nabij het binnenhof) uit te zieken. Hoofdredacteur van het homojongerenblad Expreszo Merijn Henfling (24) die de actie leidt, zal daar in bed gaan liggen.

Volgens de rechters van de Hoge Raad werden de woorden van imam el Moumni in een uitzending van Nova niet alleen verkeerd vertaald maar werden de uitspraken ook nog uit hun verband gehaald.

Hierdoor werd de indruk gewekt dat imam el Moumni homoseksualiteit als een besmettelijke virale ziekte zag en daarom zou oproepen tot bestrijding van de dragers van deze ziekte.

Wie echter de gehele (niet uitgezonden) uitzending gezien heeft en naast het Nederlands referentiekader ook het Islamitisch en Arabisch taal referentie kader kent, komt tot andere conclusies namelijk dat de uitspraken van imam el Moumni deed eigenlijk samenvattend neerkwamen op het volgende:

"Ik maak mij zorgen over de vergrijzing in de Nederlandse gemeenschap daar homoseksualiteit een afwijking is van hetgeen wat als bevolkingsplanologisch, sociaal en religieus normaal en wenselijk gezien wordt. Door de openheid over (homo)seksualiteit zou het jongeren tijdens hun opvoeding kunnen verleiden tot het aangaan van dergelijke uit Islamitisch zicht verboden seksuele contacten. Deze zorg die ik heb mag er echter niet toe leiden dat moslims homoseksuelen of andere mensen lastigvallen daar de Islam respect, vriendelijkheid en barmhartigheid gebiedt richting alle mensen ongeacht hun sexe, geloof of geaardheid. "

Desalniettemin doet het homoseksuelen pijn dat er op een dergelijke manier zo over hen gepraat en gedacht wordt. Juist daarom zouden homoseksuelen en moslims elkaar beter moeten kunnen begrijpen wanneer het gaat om beledigingen en discriminatie. Want hoe vaak worden immers moslims en de Islam niet beledigd door kwetsende opmerkingen als 'achterlijk' en 'onbeschaafd' ?

Ik ben van plan om DV op bezoek te gaan a.s. maandag bij deze ziekenbijeenkomst daar de vrijspraak door de Hoge Raad niet het begin mag zijn van verdere polarisatie tussen moslims en homo's en de rest van de Nederlandse maatschappij. (Zie wat bekende Nederlanders zeggen: http://www.expreszo.nl/ziek/sterren.php)

Beiden groepen staan op dezelfde gemeenschappelijke weg in de samenleving en het is aan hen de keuze het oordeel over de andere over te laten aan de Barmhartige en zich slechts bezig te houden met de enige echte taak van elk kind van Adam en Eva en dat is om zijn broer of zus bij te staan in periodes van verdriet en kwetsbaarheid.

Abdullah Haselhoef
Recitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2002, 00:37   #2
@lpha
Parlementsvoorzitter
 
@lpha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 2.356
Standaard

Citaat:
"Ik maak mij zorgen over de vergrijzing in de Nederlandse gemeenschap daar homoseksualiteit een afwijking is van hetgeen wat als bevolkingsplanologisch, sociaal en religieus normaal en wenselijk gezien wordt. Door de openheid over (homo)seksualiteit zou het jongeren tijdens hun opvoeding kunnen verleiden tot het aangaan van dergelijke uit Islamitisch zicht verboden seksuele contacten. Deze zorg die ik heb mag er echter niet toe leiden dat moslims homoseksuelen of andere mensen lastigvallen daar de Islam respect, vriendelijkheid en barmhartigheid gebiedt richting alle mensen ongeacht hun sexe, geloof of geaardheid. "
Ok het is een foutje van de natuur, één schakelaartje uit de miljarden in het dna.
Die godsdiensten zouden de mens beter aanvaarden zoals hij is.
Tenslotte is de mens toch godswerk, niet?
De vergrijzing of verleiding inroepen is een lachertje, helaas menen ze het!
In princiepe blijven homosexuelen kinderloos en sterft die genetische eigenschap uit.
Door hen cultureel tot een huwelijk te dwingen blijft het bestaan.
Niet noodzakelijk in de volgende generatie. Erfelijke eigenschappen maken soms een generatiesprong.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2002, 23:04   #3
muuske
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2002
Berichten: 228
Standaard

Ik begrijp deze houding niet. Betekend dit dat voor die imam er alleen maar homoseksualiteit bestaat buiten de islam? Denken ze werkelijk dat dit alleen in het westen voorkomt? Als dat zo is kan ik ook die vrijspraak begrijpen, zwakzinnigen worden niet gestraft.
muuske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2002, 23:58   #4
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Recitator
l daar de Islam respect, vriendelijkheid en barmhartigheid gebiedt richting alle mensen ongeacht hun sexe, geloof of geaardheid. "
Abdullah Haselhoef
Lees er de Koran maar eens op na. Wat daarin staat tart de stoutste verbeelding wat betreft haatdragendheid, racisme en bekrompenheid.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be