Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Wetenschap & Technologie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Wetenschap & Technologie Van grondstoffen tot afgewerkt product, oude en nieuwe ontdekkingen, ... + de relatie tot de mens, macht, ...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 januari 2018, 11:30   #41
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het zijn de kopers van die toestellen die bepalen of zoiets te duur is of niet. Aangezien die dingen blijkbaar nog steeds goed verkopen zijn die dingen niet te duur.
de vrije markt zeer simpel en correct uitgelegd.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 13:25   #42
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Mijn iPad kost 400 euro, het is het nieuwste basismodel. Dat is niet te duur (ok, misschien 100 euro te duur).

Ik heb het over de iPhones van 800 euro. Die zijn te duur en het is daarop dat Apple zijn gigantische winsten maakt.
De vraag is nog steeds niet beantwoord. Waarom is 800 euro 3 keer te duur voor een iphone? Een correcte prijs is dus volgens jou 264 euro voor een premium toestel. Nu schat men de bruto marge op de huidige iphone 8 op zo een 60 procent. De kostprijs van zo een toestel is dus ongeveer 320 euro. Kan jij nu even duiden waarom een bruto marge van 60 procent te hoog is en een bruto marge van -20% correct?

Je moet hier ook rekenen dat ze met de "correcte" pricing van 264 de concurrentie volledig zouden wegvegen. Het probleem is echter dat ze zelf ook in hun vingers snijden daar ze op hun bruto marge alleen al 60 euro per toestel gaan verbranden.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 5 januari 2018 om 13:27.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 13:36   #43
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De vraag is nog steeds niet beantwoord. Waarom is 800 euro 3 keer te duur voor een iphone? Een correcte prijs is dus volgens jou 264 euro voor een premium toestel. Nu schat men de bruto marge op de huidige iphone 8 op zo een 60 procent. De kostprijs van zo een toestel is dus ongeveer 320 euro. Kan jij nu even duiden waarom een bruto marge van 60 procent te hoog is en een bruto marge van -20% correct?

Je moet hier ook rekenen dat ze met de "correcte" pricing van 264 de concurrentie volledig zouden wegvegen. Het probleem is echter dat ze zelf ook in hun vingers snijden daar ze op hun bruto marge alleen al 60 euro per toestel gaan verbranden.
Maar ik heb al gezegd dat iedereen zijn geld geeft aan wat hij wil.

Deze draad gaat erover of Apple zijn hype kan blijven aanhouden (en dus gebruiksgoederen die je voor 200 euro elders kan kopen aan 800 euro te verkopen). Zolang zij dat kunnen zullen ze hun megawinsten kunnen blijven behouden.

Zo'n hype kan echter van de ene dag op de andere weg zijn. Ze zitten trouwens al een beetje in de shit met hun X. Ze zijn daar juist een beetje te ver gegaan.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 15:01   #44
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar ik heb al gezegd dat iedereen zijn geld geeft aan wat hij wil.

Deze draad gaat erover of Apple zijn hype kan blijven aanhouden (en dus gebruiksgoederen die je voor 200 euro elders kan kopen aan 800 euro te verkopen). Zolang zij dat kunnen zullen ze hun megawinsten kunnen blijven behouden.

Zo'n hype kan echter van de ene dag op de andere weg zijn. Ze zitten trouwens al een beetje in de shit met hun X. Ze zijn daar juist een beetje te ver gegaan.
Dat is alweer geen antwoord op de vraag waarom een Iphone 3 keer te duur is. U stelt dat een brutomarge van 60 procent te hoog is en dat een marge van -20% het beste is. Graag had ik daar duiding over gekregen.

Kan je me trouwens eens in de richting van een toestel gidsen dat vergelijkbaar is met de iphone voor 200 euro?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 15:06   #45
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat is alweer geen antwoord op de vraag waarom een Iphone 3 keer te duur is. U stelt dat een brutomarge van 60 procent te hoog is en dat een marge van -20% het beste is. Graag had ik daar duiding over gekregen.

Kan je me trouwens eens in de richting van een toestel gidsen dat vergelijkbaar is met de iphone voor 200 euro?
Voor mij is 800 Euro te duur, er zijn genoeg Samsungs onder de 200 euro die goed genoeg zijn.

En met 'te duur' bedoel ik niet dat ik het niet kan betalen, maar dat het mij niet interesseert. Als anderen het graag als statussymbool kopen...

Godspeed
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 15:16   #46
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Voor mij is 800 Euro te duur, er zijn genoeg Samsungs onder de 200 euro die goed genoeg zijn.

En met 'te duur' bedoel ik niet dat ik het niet kan betalen, maar dat het mij niet interesseert. Als anderen het graag als statussymbool kopen...

Godspeed
Dus de Iphone is niet 3 keer te duur? En er zijn dus geen gelijkwaardige toestellen te vinden voor 1/3e van de prijs?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 15:43   #47
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dus de Iphone is niet 3 keer te duur? En er zijn dus geen gelijkwaardige toestellen te vinden voor 1/3e van de prijs?
Er zijn inderdaad geen even dure (dus met evenveel status) toestellen te vinden voor 1/3e van de prijs
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 20:15   #48
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Mijn zoon doet ook altijd lyrisch over Apple, en beweert ook steevast dat Apple producten niet duur zijn.
Ik antwoord dan altijd: "Zoon, dat is net hetzelfde als zeggen dat een Mercedes C-klasse niet duur is"
De discussie stopt dan
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2018, 07:39   #49
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Voor mij is 800 Euro te duur, er zijn genoeg Samsungs onder de 200 euro die goed genoeg zijn.

En met 'te duur' bedoel ik niet dat ik het niet kan betalen, maar dat het mij niet interesseert. Als anderen het graag als statussymbool kopen...

Godspeed
Er zijn ook genoeg Samsung toestellen die even veel kosten als een iPhone, die dingen verkopen ook goed.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2018, 09:50   #50
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Er zijn ook genoeg Samsung toestellen die even veel kosten als een iPhone, die dingen verkopen ook goed.
Ja maar Apple heeft geen goedkope iPhones. En dat is een bewuste (status-)strategie.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2018, 12:57   #51
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja maar Apple heeft geen goedkope iPhones. En dat is een bewuste (status-)strategie.
Zeg dat tegen dpg.

Goedkope telefoons = 50-100 euro. Je hebt er zelfs vanaf 30 euro.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2018, 13:03   #52
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zeg dat tegen dpg.

Goedkope telefoons = 50-100 euro. Je hebt er zelfs vanaf 30 euro.
Dat is speelgoed.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2018, 13:05   #53
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja maar Apple heeft geen goedkope iPhones. En dat is een bewuste (status-)strategie.
Voor niks heb je niks.
De goedkope iPhones van Apple liggen in de prijsklasse waar je iets of wat kwaliteit vind, op het gebied van accu en CPU.

Al de rest daaronder sukkelt een paar jaar achterop.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2018, 13:06   #54
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dat is speelgoed.
Och, voor rond de 100 euro kan je een goed toestel kopen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2018, 14:43   #55
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Och, voor rond de 100 euro kan je een goed toestel kopen.
Ja sommigen geven inderdaad jaarlijks 100€ uit aan een goed toestel.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2018, 21:55   #56
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

Eigenlijk heeft Apple snel en doeltreffend genoeg gereageerd met zijn toegeven van de zaak en zijn aanbod(zie eerder in dit draadje).De rechtsgedingen die begonnen zijn zullen wel weer uiteenrafelen en verwaaien...Het wordt dus hoogstwaarschijnlijk geen annus horribilis......

Van mogelijk groter zorg,en geheel onverwacht ,is nu eerder dat de (ARM-achtige) processoren in i-phones ook "kwetsbaar " zouden kunnen zijn in die andere kwestie die al enkele dagen in het nieuws is....Dat gedoe met "voorspellend" kode laden en caching en wathever ,en de mogelijkheid dat iemand daar misbruik van zou kunnen maken,is niet uitsluitend iets van Intel-aangedreven spullen.

De consequentie (onafgezien van wat software-patchen om de boel ietwat te dichten bij de huidige toestelletjes) zou dan moeten zijn dat er serieus ingegrepen moet worden in de struktuur van nieuwe generaties microprocessoren.....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 6 januari 2018 om 21:58.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2018, 07:50   #57
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.213
Standaard

Ik lees dat Apple z'n oorlogsschatkist Amerika mag binnen brengen aan 15% belast en dat het van plan is daarmee Netflix te kopen. Als dat lukt dan wordt 2018 vermoedelijk geen annus horribilis.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2018, 10:59   #58
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
Ik snap vooral niet hoe Apple met dit soort streken blijft wegkomen, terwijl Microsoft werd neergezet als de verpersoonlijking van het absolute kwade omdat ze het durfden Internet Explorer in Windows in te bouwen.
Ik ben absoluut geen MS-fan, maar ik heb dat altijd een onnozele lawsuit gevonden.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 11:04   #59
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik lees dat Apple z'n oorlogsschatkist Amerika mag binnen brengen aan 15% belast en dat het van plan is daarmee Netflix te kopen. Als dat lukt dan wordt 2018 vermoedelijk geen annus horribilis.
Met de nieuwe tax wet spaart Apple per jaar ongeveer de gehele beurswaarde van Tesla uit aan belastingen.

Als die op overname jacht gaan, met hun gigantische cashberg....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 12:47   #60
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Och, voor rond de 100 euro kan je een goed toestel kopen.
nope
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be