Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 maart 2003, 20:23   #21
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
U wil een reeds bestaand land, dat gewild is door de overgrote meerderheid van zijn inwoners, afbreken. U bent het dus die argumenten zal moeten geven om het af te breken.
Ik stel vast dat u er alvast een ridiculiseert. Dat doet me plezier.
Ik heb het over het feit dat belgie geen bestaanreden/recht geeft en niemand het gewild heeft.
Ik ben natuurlijk zeer blij om te zien dat velen het nu weg willen en het een kwestie van tijd is 8)
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2003, 20:28   #22
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

En velen het willen behouden.

Maar antwoord nu eens op mijn vraag, vind je ook dat dit een ridicule reden is om te splitsen?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2003, 21:12   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
En velen het willen behouden.

Maar antwoord nu eens op mijn vraag, vind je ook dat dit een ridicule reden is om te splitsen?
Als er enkel ridicule redenen waren om te splitsen werd er niet eens over gesproken en dat is dus niet zo, integendeel. Welbepaalde 'sommigen' hebben allicht nog niet opgemerkt dat er, om wat voor redenen dan ook, nergens méér over gesproken wordt. Bijna elke topic op eender welk politiek forum eindigt er vroeger of later mee. :o
Aan deze kant van de taalgrens praat men wel veelal over de splitsing terwijl het aan de andere kant eerder over het behoud van Belzenland is. Zelfs d�*�*r zijn de Belgen het dus niet over eens.

Wat is de Vlaming toch geliefd dat de 'goeie' Belg hem voor geen geld kwijt wil.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2003, 23:08   #24
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
U wil een reeds bestaand land, dat gewild is door de overgrote meerderheid van zijn inwoners, afbreken. U bent het dus die argumenten zal moeten geven om het af te breken.
Ik stel vast dat u er alvast een ridiculiseert. Dat doet me plezier.
U wilt een land, waar driekwart voor decentralisering is van de macht, terug unitair maken. Da's nog eens democratisch!
Blij dat u zelf ook inziet dat die peiling bovenhalen geen goed idee was van de BLUB-club.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2003, 11:37   #25
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Het is toch logisch dat alles wat ten zuiden van de taalgrens woont, wil dat België blijft bestaan.

Hoe zou je zelf zijn ?? Het raakt hun wel in hun portemonnee ...

En dan zeggen dat Vlamingen alleen aan geld denken.

Of denk je dat de Walen België willen in stand houden voor Laurent zijn schoon ogen ???
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2003, 11:40   #26
Pirenne
Burger
 
Geregistreerd: 6 november 2002
Berichten: 137
Standaard

Waarover gaat dit topic nu eigenlijk nog? Blijkbaar eindigt elke discussie met een communautaire scheldpartij
Pirenne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2003, 11:46   #27
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pirenne
Waarover gaat dit topic nu eigenlijk nog? Blijkbaar eindigt elke discussie met een communautaire scheldpartij
Tja, gewoon dit onland opsplitsen, en de communautaire problemen zijn van de aardbol verdwenen! En we krijgen er bijgevolg een beter bestuur voor in de plaats! Elk gezond en weldenkend* mens is het hier toch mee eens!? 8)

* niet onbelangrijk detail
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2003, 13:34   #28
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pirenne
Waarover gaat dit topic nu eigenlijk nog? Blijkbaar eindigt elke discussie met een communautaire scheldpartij
Tja, gewoon dit onland opsplitsen, en de communautaire problemen zijn van de aardbol verdwenen! En we krijgen er bijgevolg een beter bestuur voor in de plaats! Elk gezond en weldenkend* mens is het hier toch mee eens!? 8)

* niet onbelangrijk detail
Ik ben het er dus duidelijk niet mee eens, ongeacht de kwalificaties die jij eraan verbindt.
Bestuurlijk wordt de confettistaat Vlaanderen een doordrukje van het huidige particratische België.
Hetzelfde politieke schorremorrie dat nu aan het fluweel plakt, zal de scepter blijven zwaaien, en ik lust er géén pap van.
Laat liever ens berekenen hoe zwaar de financiële last zal doorwegen om de werklozen te onderhouden die nu aan België hun brood verdienen.
En spaar me van het glazenbol-gelul in de trant van: "Ze zullen wel iets anders vinden"

Geen gezeik
Leve het Belgische koninkrijk
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2003, 13:41   #29
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Laat liever ens berekenen hoe zwaar de financiële last zal doorwegen om de werklozen te onderhouden die nu aan België hun brood verdienen.
En spaar me van het glazenbol-gelul in de trant van: "Ze zullen wel iets anders vinden"
Ik heb u hier oooit al eens een antwoord op gegeven maar u vond het toen blijkbaar niet interessant genoeg. Ik zal het dus nog eens geven.


De mensen, volgens u een hele grote groep, die hun werk zullen verliezen door het uiteenvallen van Belgie staan nu al allemaal op de loonlijst van de Belgische staat. Ik zie niet in waarom een bedrijf personeel zal moeten ontslaan omdat Belgie uiteenvalt, daar is geen enkele reden voor. Er is maar een groep die hun werk misschien zal verliezen en dat zijn die personen, meestal ambtenaren, die er voor moeten zorgen dat de ingewikkelde onlogische Belgische constructie enigszins blijft functioneren. Een deel van deze groep zal werk vinden in Vlaanderen of Wallonie voor een gelijkaardige functie, maar niet allemaal omdat een onafhankelijk Vlaanderen en Wallonie nu eenmaal minder ambtenaren nodig heeft, dit is economisch gezien positief.

Het kost de staat dus niets meer, want de mensen die vroeger voor de staat werkten zullen nu tijdelijk een werkloosheidsvergoeding krijgen. De staat verschuift gewoon haar uitgiften van staatsambtenaar naar werkloosheidsvergoeding. Na verloop van tijd zullen deze mensen dan ingezet kunnen worden als gewone bediende, arbeider of zelfstandige, wat nog altijd beter is voor een economie in een bepaald land.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2003, 13:56   #30
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Ik heb u hier oooit al eens een antwoord op gegeven maar u vond het toen blijkbaar niet interessant genoeg. Ik zal het dus nog eens geven.
Inderdaad.
Wanneer ik dat antwoord lees dan kan ik het plaatsen onder glazenbol-gezever.
Reden waarom ik er niet op inging.
Ik probeer immers liefst vanal positief te blijven.


Citaat:
De mensen, volgens u een hele grote groep, die hun werk zullen verliezen door het uiteenvallen van Belgie staan nu al allemaal op de loonlijst van de Belgische staat.
Klopt.
Daar zal een pak jobs van sneuvelen, zoals ik zegde.

Citaat:
Ik zie niet in waarom een bedrijf personeel zal moeten ontslaan omdat Belgie uiteenvalt, daar is geen enkele reden voor.
Neen?
Als Vlaanderen mij als Waal zou laten stikken, dan zal ik goed uitkijken vooraleer ik nog iets koop dat in dat egoïstische klotestaatje geproduceerd wordt.
Menig Vlaams bedrijf zal zijn Waalse klanten met het handje "daaaaaag" kunnen wuiven.
Logisch dat er dus ook in de bedrijfswereld koppen gaan rollen, nietwaar?

Citaat:
Er is maar een groep die hun werk misschien zal verliezen en dat zijn die personen, meestal ambtenaren, die er voor moeten zorgen dat de ingewikkelde onlogische Belgische constructie enigszins blijft functioneren.
Wat een cliché-visie op 'de ambtenaar"

Citaat:
Een deel van deze groep zal werk vinden in Vlaanderen of Wallonie voor een gelijkaardige functie, maar niet allemaal omdat een onafhankelijk Vlaanderen en Wallonie nu eenmaal minder ambtenaren nodig heeft, dit is economisch gezien positief.
Bijkomende werklozen economisch positief?
Ik studeerde nooit economie, maar 'k heb zware twijfels.
Bemerk tevens dat je hier al toegeeft dat er jobs gaan sneuvelen.

De discours die op mijn economisch argument steevast volgt, behelst vaak enkel sussend gewauwel in de trant van: " 't zal wel zo erg niet zijn" In feite bedoelen jullie: "De Vlamingen in Belgische loondienst kunnen aan onze reet roesten. Welbesteed dat ze zonder job komen te zitten."
Laat het sociaal-economische splitsings-debâcle eens berekenen, en dan kunnen we aan de hand van harde cijfers (waar jullie zo dol op zijn als het is om te zeiken over transferten) aanschouwen wat uw separatisme écht opbrengt.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2003, 14:17   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Bestuurlijk wordt de confettistaat Vlaanderen een doordrukje van het huidige particratische België.
Dus behouden we maar het origineel van de 'confettistaat' die jij, zo eerlijk als een goudstaaf, 'het huidige particratische België' noemt.

Staat in jouw glazen bol ook waarvan ze in de confettistaat van Di Rupo de werklozen gaan betalen die nu ongegeneerd uit de ruif van dat particratische België snoepen alsof die ingevoerde maffiafiguur ze zelf spekt?

Toch maar, terwille van de geldzak, voor de toekomstige confettistaat Vlaanderen kiezen, zou ik zeggen. Daar hebben ze (voorlopig) tenminste nog uitzicht op de nodige middelen om tenminste de zelf betaalde sociale zekerheid in stand te kunnen houden. Moesten er voldoende euro's zijn om tot in de belgische eeuwigheid de PS-staat te kunnen blijven onderhouden (zonder dank maar met nog een schop onder onze kont toe) Vlaming noch flamingant zou over separatie zelfs zijn bek durven open te doen. Maar als de geldzak al begint te jammeren inplaats van te piepen krijgt zelfs de solidairste Vlaming op de duur hersens inplaats van guppa.*



* Guppa: kneedbaar hout.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2003, 16:05   #32
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Ik heb u hier oooit al eens een antwoord op gegeven maar u vond het toen blijkbaar niet interessant genoeg. Ik zal het dus nog eens geven.
Citaat:
Inderdaad.
Wanneer ik dat antwoord lees dan kan ik het plaatsen onder glazenbol-gezever.
Reden waarom ik er niet op inging.
Ik probeer immers liefst vanal positief te blijven.
Van al wat ik geschreven heb moet jij eens zeggen wat er zogezegd glazenbolgezever is. Ik heb gewoon even logisch nagedacht en conclusies getrokken zonder daar bij irrealistische voorspellingen te maken.

Citaat:
Citaat:
De mensen, volgens u een hele grote groep, die hun werk zullen verliezen door het uiteenvallen van Belgie staan nu al allemaal op de loonlijst van de Belgische staat.
Klopt.
Daar zal een pak jobs van sneuvelen, zoals ik zegde.

Er zullen dus tijdelijk een aantal jobs verloren gaan, jobs die reeds werden betaald door de gehele maatschappij. Wat is voor een maatschappij in godsnaam het verschil tussen het betalen van werkloosheidsuitkeringen en ambtenarenjobs?

Citaat:
Citaat:
Ik zie niet in waarom een bedrijf personeel zal moeten ontslaan omdat Belgie uiteenvalt, daar is geen enkele reden voor.
Neen?
Als Vlaanderen mij als Waal zou laten stikken, dan zal ik goed uitkijken vooraleer ik nog iets koop dat in dat egoïstische klotestaatje geproduceerd wordt.
Menig Vlaams bedrijf zal zijn Waalse klanten met het handje "daaaaaag" kunnen wuiven.
Logisch dat er dus ook in de bedrijfswereld koppen gaan rollen, nietwaar?
Neen helemaal fout. Wat is er egoistisch aan het onafhankelijk maken van een regio? Wie zegt dat Vlaanderen de Walen onmiddellijk gaat laten stikken? Waarom zouden de Walen een reden hebben om een onafhankelijke staat Vlaanderen te zien als het ergste kwaad? Nederland ziet Belgie toch ook niet als een vijandelijke staat, ook al zijn zij ooit een grote staat geweest?!

Citaat:
Citaat:
Er is maar een groep die hun werk misschien zal verliezen en dat zijn die personen, meestal ambtenaren, die er voor moeten zorgen dat de ingewikkelde onlogische Belgische constructie enigszins blijft functioneren.
Wat een cliché-visie op 'de ambtenaar"
Dat heeft niets met cliches te maken maar is gewoon de realiteit. De ambtenaren die hun werk zouden verliezen als Belgie uiteenviel waren puur economisch gezien overbodig. Zij werkten voor de staat enkel en alleen om dat die staat zo ingewikkeld in een stak, omdat ze niet goed functioneerde.

Citaat:
Citaat:
Een deel van deze groep zal werk vinden in Vlaanderen of Wallonie voor een gelijkaardige functie, maar niet allemaal omdat een onafhankelijk Vlaanderen en Wallonie nu eenmaal minder ambtenaren nodig heeft, dit is economisch gezien positief.
Bijkomende werklozen economisch positief?
Ik studeerde nooit economie, maar 'k heb zware twijfels.
Bemerk tevens dat je hier al toegeeft dat er jobs gaan sneuvelen.
Er zullen tijdelijk een aantal mensen werkloos zijn. Ik stel u nog eens de vraag wat het verschil is tussen mensen een werkloosheidsuitkering te geven of ze te laten betalen voor een overheidsjob, puur economisch is dat hetzelfde.

Citaat:
De discours die op mijn economisch argument steevast volgt, behelst vaak enkel sussend gewauwel in de trant van: " 't zal wel zo erg niet zijn" In feite bedoelen jullie: "De Vlamingen in Belgische loondienst kunnen aan onze reet roesten. Welbesteed dat ze zonder job komen te zitten."
Laat het sociaal-economische splitsings-debâcle eens berekenen, en dan kunnen we aan de hand van harde cijfers (waar jullie zo dol op zijn als het is om te zeiken over transferten) aanschouwen wat uw separatisme écht opbrengt.


Ik wacht vol ongeduld op die cijfers, ik ben er van overtuigd dat het seperatisme economisch gezien niets dan positieve gevolgen kan hebben. Er zullen immers veel minder middelen moeten worden ingezet om een log overheidsapparaat in stand te houden en bijgevolg kan men deze middelen dan in andere zaken investeren.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2003, 16:18   #33
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Ik wacht vol ongeduld op die cijfers, ik ben er van overtuigd dat het seperatisme economisch gezien niets dan positieve gevolgen kan hebben.
Jij bent vragende partij voor verandering.
Dus verwacht ik van jou cijfers die staven dat iedereen er beter van wordt.
Je geeft zelf reeds een paar keer toe dat er voor sommigen problemen zullen rijzen. Die wens ik dus niet, en om jouw illusoire grijpstuiver surplus, hoeft voor mij deze staat niet te splitsen. Heb jij misschien al garanties op vliegende gebraden kippen gekregen van één of andere seccessionistische politieke beunhaas?
Ik, en samen met mij vele anderen zijn tevreden met wat België biedt.
Die cijfers kan je op mijn loonstrook lezen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2003, 16:48   #34
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Ik wacht vol ongeduld op die cijfers, ik ben er van overtuigd dat het seperatisme economisch gezien niets dan positieve gevolgen kan hebben.
Jij bent vragende partij voor verandering.
Dus verwacht ik van jou cijfers die staven dat iedereen er beter van wordt.
Je geeft zelf reeds een paar keer toe dat er voor sommigen problemen zullen rijzen. Die wens ik dus niet, en om jouw illusoire grijpstuiver surplus, hoeft voor mij deze staat niet te splitsen. Heb jij misschien al garanties op vliegende gebraden kippen gekregen van één of andere seccessionistische politieke beunhaas?
Ik, en samen met mij vele anderen zijn tevreden met wat België biedt.
Die cijfers kan je op mijn loonstrook lezen.

Ik verwacht die cijfers ook niet van u te krijgen maar ik verwacht die te krijgen van een of andere studie die er momenteel nog niet is geweest. Ik kan dus moeilijk cijfers geven die er nog niet zijn...

Ik geef toe dat er voor sommigen tijdelijke problemen zullen zijn, maar deze kunnen niet op tegen de globale voordelen die een onafhankelijke staat bieden.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2003, 17:04   #35
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Ik verwacht die cijfers ook niet van u te krijgen maar ik verwacht die te krijgen van een of andere studie die er momenteel nog niet is geweest. Ik kan dus moeilijk cijfers geven die er nog niet zijn...
Hou dan best ook dat splitsingsgeweld nog even in.
Beter een Belgische vogel in de hand, dan tien Vlaamse in de lucht.

Citaat:
Ik geef toe dat er voor sommigen tijdelijke problemen zullen zijn, maar deze kunnen niet op tegen de globale voordelen die een onafhankelijke staat bieden.
Dat maakt men je wijs.
Ik heb geen zin om tussen de wal en het schip te raken.
Dergelijke drastische ingreep mag er eigenlijk enkel komen als gevolg van een volksraadpleging, goed beargumenteerd en becijferd wie wat mag verwachten. Aangezien buiten Vivant toch geen enkele Vlaamse partij dit wil, bedank ik voor het kleine Vlaamse staatje met dezelfde freakshow aan het hoofd.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2003, 17:31   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Gustave®

Ik verzeker je dat niet iedereen in Vlaanderen even gelukkig is met wat er op zijn belgisch loonbriefje staat. Er zijn er genoeg die voor de helft, dubbel zo hard moeten werken. Aan zijn eigen loonzakje denkt men soms wel eens (verkeerdelijk) ook dat van een ander te kennen...
Hopelijk is de kas van de sociale zekerheid (nog) niet solidair opgesoupeerd tegen de tijd dat jij geen loonbriefje meer krijgt maar wel op een fatsoenlijk pensioen rekent.
Het mijne is (dankzij een gezonde staatskas?) toch met 1% gestegen terwijl de belasting op mijn werkmanswoning bijna verdubbelde (zogezegd omdat de gemeente de prijs voor de federale politiehervorming niet kan betalen. Op jaarbasis kom ik met die 1% opslag niet eens toe om er de extra belasting op mijn schamel, belgisch lapje grond van te betalen...
Wat het ook is waarvoor 'ze' tekort komen, het gaat hier blijkbaar zo goed dat de rekeningen al worden doorgeschoven van het hoogste naar het laagste niveau...om uiteindelijk terecht te komen bij...Juist! De vele contente Belgen.

Zou er dan toch 'een probleem' kunnen zijn met de financiële situatie van dit particratische 'confettistaatje' dat ze zelfs de gepensioneerden in hun met zoveel moeite aangelegd spaarpotje moeten graaien om niet al te opvallend in het rood te verzeilen?

Jij 'en vele anderen' mogen dan dik tevreden zijn met wat dit land jullie te bieden heeft en geen verandering willen. Punt is dat het heel duidelijk aan het veranderen IS, of jullie dat nu wensen of niet. Er zijn tekens genoeg aan de wand die daar op wijzen ook al willen jij en je vrienden-belgicisten daar geen be-wijzen van zien.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2003, 17:47   #37
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Gustave®
Grappig: zo spreken mijn Waalse vrienden me aan.

Citaat:
Ik verzeker je dat niet iedereen in Vlaanderen even gelukkig is met wat er op zijn belgisch loonbriefje staat.
Jaloezie is een kwade ziekte.
Broodnijd is er een variante van.

Citaat:
Het mijne is (dankzij een gezonde staatskas?) toch met 1% gestegen terwijl de belasting op mijn werkmanswoning bijna verdubbelde (zogezegd omdat de gemeente de prijs voor de federale politiehervorming niet kan betalen.
Die politiehervorming werd ons door Dehaene & co door de strot geramd om de witte woede te sussen.
Het is een maat voor niets: dezelfde apen in een ander en duurder pakje dweilen over de straat om de brave burger te koejoneren........

Citaat:
Op jaarbasis kom ik met die 1% opslag niet eens toe om er de extra belasting op mijn schamel, belgisch lapje grond van te betalen...
Wat het ook is waarvoor 'ze' tekort komen, het gaat hier blijkbaar zo goed dat de rekeningen al worden doorgeschoven van het hoogste naar het laagste niveau...om uiteindelijk terecht te komen bij...Juist! De vele contente Belgen.
Met het Vlaamse blok zal het nog 'blauwer' worden op straat. Ga je het dan goedpraten als je Vlaamse beurs door hen belaagd wordt?

Citaat:
Zou er dan toch 'een probleem' kunnen zijn met de financiële situatie van dit particratische 'confettistaatje' dat ze zelfs de gepensioneerden in hun met zoveel moeite aangelegd spaarpotje moeten graaien om niet al te opvallend in het rood te verzeilen?
Ik ga België niet als het aards paradijs afschilderen, tenzij om een paar naïeve flaminganten even op te jutten. Er is nog werk aan de winkel. Maar moet daarom wat er is naar de verdoemenis geholpen worden?

Citaat:
Jij 'en vele anderen' mogen dan dik tevreden zijn met wat dit land jullie te bieden heeft en geen verandering willen. Punt is dat het heel duidelijk aan het veranderen IS, of jullie dat nu wensen of niet. Er zijn tekens genoeg aan de wand die daar op wijzen ook al willen jij en je vrienden-belgicisten daar geen be-wijzen van zien.
't Zal dan wel niet liggen aan de kibbelende flaminganten.
Ik ga nog steeds slapen in de geruststellende wetenschap dat ik de dag nadien in mijn Vrolijk België wakker word en samen met mijn vrienden-belgicisten een dansje mag maken.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2003, 18:45   #38
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Verkleutering van de politiek, wasda??? 8)
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2003, 22:03   #39
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Verkleutering van de politiek, wasda??? 8)

Niet hypocriet zijn, Tantist!
Je vindt mijn poppenkastjes ook leuk.

Politiek is trouwens geen hoogstaande bezigheid.
De echte grote geesten houden zich met dergelijk kleingeestig kuiperijenspel niet onledig.
Het is slechts een fijn onderwerp om snel emoties mee los te maken en de discussies te doen ontvlammen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2003, 10:52   #40
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Ik heb al genoeg verhalen gehoord over ambtenaren, die schandalig veel betaald worden.

Jullie hebben zoveel voordelen, en dan durven jullie de flaminganten nog beschuldigen van het feit dat we alleen aan geld denken.

Jullie zijn NET hetzelfde !!
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be