Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 maart 2003, 17:15   #1
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Wat we vandaag beleven zijn de naweeen van een oude 19e eeuwse beweging, partijpolitiek al 20 jaar aan de grond en compleet verstard in een conservatief-reactionair denken: de Vlaamse beweging. Na de taalstrijd, achteraf geromantiseerd als een volkerenstrijd is de beweging haar doel voorbijgeschoten.
De Nederlandstalige inwoners van Belgie hebben geen nood aan separatisme. Ze willen vreedzaam samenleven met alle bevolkingsgroepen. Enkel wat splitszieke portefeuillejagers willen nog wat postjes verdelen. Gezien de Europeanisering en mondialisering zal er binnen afzienbare tijd voorgoed een einde komen aan het nationalisme. Het Vlaams-nationalisme is nu reeds gebroken om nooit meer op te staan

De Belgische beweging die een open toekomst voorstaat heeft een grote toekomst. Ze is uitgesproken tolerant én Europees. Enkel moet ze nog het puin ruimen van 30 jaar staatshervormingen.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2003, 18:18   #2
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Dream on, Tacitus! Je neemt je DROMEN voor werkelijkheid!

De idee dat Vlaanderen beter zichzelf bestuurt wint steeds meer aanhang, en dat is duidelijk te merken aan de programma's van zo goed als alle politieke partijen: dat gaat van confederalisme tot totale onafhankelijkheid.

Trouwens, vandaag was de N-VA te gast in het programma Zwart of Wit van Jurgen Verstrepen (je weet wel, dat programma waar de BUB zo is afgegaan): er was niet EEN beller die tegen de ideeën van de N-VA was; de N-VA kreeg niks dan lof. En de SMS-voting was overdonderend: 95% van de stemmers was voor een onafhankelijk Vlaanderen.

Ik weet ook wel dat zo'n SMS-voting niet representatief is, maar het toont wèl aan dat de mensen die zich interesseren voor de politiek (en die dus naar zulke politieke programma's kijken) voor meer Vlaamse autonomie zijn.

Het belgicisme, d�*t is op sterven na dood! Het streven naar een UNITAIR Belgie is compleet achterhaald en wordt door ALLE politici weggelachen!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2003, 18:39   #3
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Eigenlijk, waarom heb je niet gebeld, tacitus, aangezien je toch zo'n groot gelijk hebt?
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2003, 22:24   #4
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

We zullen wel zien op 18 mei. Afwachten maar. De uitslag zal wel duidelijk zijn, denk ik.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2003, 23:14   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Even een verslagje van een plezierige gebeurtenisje dat me vandaag overkwam.

Ik ben namelijk verhuisd en sloot al vriendschap met mijn buurvrouw van beneden en met mijn overbuurvrouw. De eerste hielp me na de middag spullen uit mijn auto uitladen. Blij wees ze op de stickers naast mijn nummerplaat: een Vlaamse leeuw en een VL met europese sterretjes rond. "Ik had het kunnen denken" riep ze verheugd! Jij dus ook! Ik ook en je overbuurvrouw ook! Allemaal Vlaams-gezinden!

Eerder maakte ik al kennis met een vriendelijke, oude man. Ook hij is hevig Vlaams gezind.

Ik ben dus 'toevallig' bijzonder goed terecht gekomen op mijn nieuwe woonplaats! Van belgicisten merkte ik tot nog toe niets. Ook toeval zeker?
Op 18 mei zullen de koningsgezinde pippo's wellicht voor eens en altijd uit hun unitaire droom ontwaken. 8)
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2003, 09:19   #6
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

WIL IEDREEN NU ES EINDELIJK STOPPEN MET "18 mei, dan zal je wel zien!" TE ROEPEN OP ALLES EN IEDEREEN!

bende pubers!
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2003, 12:24   #7
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
WIL IEDREEN NU ES EINDELIJK STOPPEN MET "18 mei, dan zal je wel zien!" TE ROEPEN OP ALLES EN IEDEREEN!

bende pubers!
18 mei, dan zal je wel zien !!
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2003, 14:04   #8
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
En de SMS-voting was overdonderend: 95% van de stemmers was voor een onafhankelijk Vlaanderen.
Interessant. Surf eens naar deze site:
http://www.hist.student.kuleuven.ac....opic.php?t=191

En dat is niet alles, wie écht Vlaams-nationalist is stemt N-VA of VB.
De N-VA zelf heeft de regeringspartijen als onvlaams betiteld.
Ik reken dus de kracht van het separatisme af op de uitslag van de N-VA, het VB (hoewel ik weet dat hier ook andere motieven een rol spelen, maar kom) en het FDF (of RWF).
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2003, 14:12   #9
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
En de SMS-voting was overdonderend: 95% van de stemmers was voor een onafhankelijk Vlaanderen.
Interessant. Surf eens naar deze site:
http://www.hist.student.kuleuven.ac....opic.php?t=191
Stelt dat de stem van het volk voor?

35 van de 6000000Vlamingen die hun stem geven? Dat is een groot deel van de bevolking die haar mening geeft!

Hoe lang heb je eigenlijk moeten zoeken naar zo een topic voordat het jou belangen diende?

Ik geef u bij deze dan een even relevante link:http://www.lierse.com/forum/viewtopic.php?t=64!

Hier hebben maar liefst 124 personen hun mening gegeven.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2003, 14:16   #10
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Het fier zijn op Vlaming houdt nog geen separatisme in. Ik wilde gewoon Zeno zijn belachelijke 95% van tafel vegen.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2003, 18:22   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Het fier zijn op Vlaming houdt nog geen separatisme in. Ik wilde gewoon Zeno zijn belachelijke 95% van tafel vegen.
Wat is het dat je zo'n trotse Belg maakt dat je er twee volkeren voor probeert samen te houden die geen enkele band met elkaar hebben behalve dat éne woordje op hun paspoort en een 'gedeelde' federale pot?

Veeg van tafel wat je niet laten kunt. Jullie 'uit de hand gelopen studentengrap', die is pas belachelijk.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2003, 19:13   #12
Royalist
Burger
 
Geregistreerd: 9 maart 2003
Berichten: 106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Wat we vandaag beleven zijn de naweeen van een oude 19e eeuwse beweging, partijpolitiek al 20 jaar aan de grond en compleet verstard in een conservatief-reactionair denken: de Vlaamse beweging. Na de taalstrijd, achteraf geromantiseerd als een volkerenstrijd is de beweging haar doel voorbijgeschoten.
De Nederlandstalige inwoners van Belgie hebben geen nood aan separatisme. Ze willen vreedzaam samenleven met alle bevolkingsgroepen. Enkel wat splitszieke portefeuillejagers willen nog wat postjes verdelen. Gezien de Europeanisering en mondialisering zal er binnen afzienbare tijd voorgoed een einde komen aan het nationalisme. Het Vlaams-nationalisme is nu reeds gebroken om nooit meer op te staan

De Belgische beweging die een open toekomst voorstaat heeft een grote toekomst. Ze is uitgesproken tolerant én Europees. Enkel moet ze nog het puin ruimen van 30 jaar staatshervormingen.
[size=7]GOED GEZEGD!!!![/size]

Tegenwoordig is de VlaemSSche beweging enkel een hoopje zielige fascisten geworden. De zogezegd "democratische" Vlaamsgezinden van de NV-A zijn een zielig hoopje dat er niet in slaagt om zich zelfs maar bekend te maken, laat staan de kiesdrempel te halen.

Vive le roi!!!!
__________________

Voor vorst, voor vrijheid en voor recht
Royalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2003, 19:30   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Vive le roi!!!!
Klinkt inderdaad beter in het frans dan in het VlaemSS.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2003, 19:32   #14
Royalist
Burger
 
Geregistreerd: 9 maart 2003
Berichten: 106
Standaard

In 1950 klonk het nochtans meer in het Nederlands dan in het Frans. Maar daar willen jullie liever niet aan herinnerd worden denk ik
__________________

Voor vorst, voor vrijheid en voor recht
Royalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2003, 20:04   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Met veel plezier zelfs.
Je bedoelt toch hoe 'democratisch' België zich hield aan de uitslag van een referendum?
Voor de rest bewijst het enkel dat niets voor eeuwig is.
De kleinkinderen komen pas kijken.
Hun grootouders zijn zo goed als allemaal verdwenen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2003, 21:22   #16
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royalist
In 1950 klonk het nochtans meer in het Nederlands dan in het Frans. Maar daar willen jullie liever niet aan herinnerd worden denk ik
De vraag was: "Wie moet er koning zijn: Leopold of Boudewijn?" De vraag was NIET "Willen jullie een president?" Tussen haakjes: De Vlamingen aanvaarden Franstalige Mathilde als toekomstig koningin en een Claire die heel slecht Nederlands spreekt. De Walen aanvaarden GEEN West-Vlaamse koningin.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2003, 13:55   #17
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Misschien kan u dat eens nader verklaren?
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2003, 18:38   #18
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Vorige zaterdag in Zagreb voor het begin van de voetbalwedstrijd Kroatië-België:
De "Belgen" werden verwelkomd in het Kroatisch en het FRANS! De Rode Duivels verloren met een smadelijke 4-0!
Zou het niet kunnen dat de overwegend Vlaamse spelers dit als een beleding beschouwden en er daarom met hun Jupilermuts hebben naar gegooid? Of was de speakerin misschien een geheim lid van de [size=2]B[/size][size=6]UB[/size]?
Il faut que les Flamands se sentent aimés!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2003, 19:01   #19
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Vorige zaterdag in Zagreb voor het begin van de voetbalwedstrijd Kroatië-België:
De "Belgen" werden verwelkomd in het Kroatisch en het FRANS! De Rode Duivels verloren met een smadelijke 4-0!
Zou het niet kunnen dat de overwegend Vlaamse spelers dit als een beleding beschouwden en er daarom met hun Jupilermuts hebben naar gegooid?
Nee...
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2003, 20:21   #20
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

De flaminganten zeggen hier dat we zullen zien op 18 mei.

Wel, indien de NVA niet aan de kiesdrempel geraakt en de B.U.B. ook niet, dan wensen we jullie welkom in het clubje van de kleine partijen die handtekeningen mogen verzamelen om op te komen bij de verkiezingen !

Och, ja, er is nog het fascistische blok, maar daar willen jullie niet teveel aan herinnerd worden, hè?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be