Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2022, 14:51   #101
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar vroeger haalde zo een zwanzen de gazet niet he.
Griep was veel minder besmettelijk en gevaarlijk. Met de vaccinaties en ‘natuurlijke’ besmetting is het virus nu minder gevaarlijk.
En vergeet de mentaliteitsverandering niet. Handen geven of mekaar aflebberen is niet meer standaard practice. Mensen zijn voorzichtiger geworden.
Oud 28 juni 2022, 14:53   #102
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Griep was veel minder besmettelijk en gevaarlijk.
Voor festival gangers ? Nee helemaal niet. Dat is wat men U nu al 2 jaar wijsmaakt. Wees bang. Bibber voor een snotvalling. Voor oudere mensen, ja, maar dat zijn geen festivalgangers.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2022, 15:05   #103
Hoofdstraat
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Griep was veel minder besmettelijk en gevaarlijk. Met de vaccinaties en ‘natuurlijke’ besmetting is het virus nu minder gevaarlijk.
En vergeet de mentaliteitsverandering niet. Handen geven of mekaar aflebberen is niet meer standaard practice. Mensen zijn voorzichtiger geworden.
Griep is voor jonge mensen altijd al gevaarlijker geweest dan Covid, zeker jonge kinderen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2022, 15:38   #104
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik neem allang het griepvaccin, en op aanraden van mijn dokter neem ik dat eind oktober, begin november omdat het maar x aantal maanden werkzaam is (zegt mijn dokter).
Heel goed, proficiat. Misschien kan je dan ook eens aan je dokter vertellen dat dit iedere keer een ander vaccin is. Om de 6 maand hetzelfde vaccin inspuiten is complete nonsens. Laat ons hopen dat uw dokter dat weet, maar ik denk het wel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 28 juni 2022 om 15:38.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2022, 15:41   #105
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Heel goed, proficiat. Misschien kan je dan ook eens aan je dokter vertellen dat dit iedere keer een ander vaccin is. Om de 6 maand hetzelfde vaccin inspuiten is complete nonsens. Laat ons hopen dat uw dokter dat weet, maar ik denk het wel.
Het is minder efficiënt dan een nieuw vaccin, maar het heeft nog alijd effect. Mijn dokter weet dat ook, die heeft daar 9 jaar voor gestudeerd.
Oud 28 juni 2022, 17:41   #106
Hoofdstraat

Standaard

Citaat:
Het is minder efficiënt dan een nieuw vaccin, maar het heeft nog alijd effect. Mijn dokter weet dat ook, die heeft daar 9 jaar voor gestudeerd.
Dan weet die dokter ook dat Corona niet zo vlug muteert als griep en dat een besmetting beter zal beschermen dan een aangepast vaccin. Nu dat iedereen besmet is wordt zo’n vaccin nuttelozer met de dag.
Oud 29 juni 2022, 09:08   #107
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als uw dokter 9 jaar gestudeerd heeft om die onzin uit te kramen dan is er echt wat mis met ons onderwijs. Maar ik heb eerder het idee dat jij hem niet begrijpt. dat zou veel verklaren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 11:47   #108
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als uw dokter 9 jaar gestudeerd heeft om die onzin uit te kramen dan is er echt wat mis met ons onderwijs. Maar ik heb eerder het idee dat jij hem niet begrijpt. dat zou veel verklaren.
Die dokter weet ook dat ge zotten gelijk moet geven, en hij heeft ook een commerciele functie he

Dat gezegd, het is uiteraard waar dat voor wat oudere mensen, extra spuitjes geen probleem zijn en ma foi, waarom niet he. En ja, het beschermt inderdaad een beetje meer, gedurende een paar weken of zo.
Oud 29 juni 2022, 11:47   #109
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel goed, proficiat.
Herinner U nog hoe we als kwakzalvers werden uitgemaakt toen we dat vorige zomer vertelden....
Oud 29 juni 2022, 21:45   #110
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En om te beoordelen of die negen jaar voldoende zijn, moet je tien jaar studeren, maar we twijfelen er niet aan dat jij aan dat criterium voldoet.
Oud 29 juni 2022, 21:47   #111
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb vroeger al gezegd dat ge met griep (een echte griep, geen verkoudheid) niet moet lachen. Dus er is evenveel reden om Covid te vermijden als om griep te vermijden.
Niet met covid lachen is voldoende. Ik lach nooit en krijg nooit griep of covid.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 29 juni 2022 om 21:47.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 23:14   #112
Hoofdstraat

Standaard

Citaat:
Ik heb vroeger al gezegd dat ge met griep (een echte griep, geen verkoudheid) niet moet lachen. Dus er is evenveel reden om Covid te vermijden als om griep te vermijden.
Griep vermijden, hoe doe je dat zonder jezelf op te sluiten?
Oud 1 juli 2022, 10:16   #113
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Griep vermijden, hoe doe je dat zonder jezelf op te sluiten?
Zoals Louis Pasteur aan het eind van zijn leven zelf inzag, komt het niet zozeer op het voorkómen van besmetting aan als op een sterke afweer.
Oud 1 juli 2022, 11:17   #114
Hoofdstraat

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Zoals Louis Pasteur aan het eind van zijn leven zelf inzag, komt het niet zozeer op het voorkómen van besmetting aan als op een sterke afweer.
Inderdaad, fit zijn, correct voedsel, vitaminen en dergelijke zijn veel belangrijker dan de ziekte proberen te vermijden. Integendeel, regelmatig besmet worden is een belangrijk onderdeel van je bescherming.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be