Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 september 2019, 12:50   #921
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het staat voor het criminaliseren van sluikstorten.
Hennep is ook niet verboden, de zaden zijn vrij te verkrijgen voor vissers bijvoorbeeld.
Ja, hennepzaad is vrij verkrijgbaar.
Plant er maar eens een paar in je tuin.
Als er al toppen aankomen (als het vrouwtjes zijn) ga je van die toppen al zeker niks psycho-actief merken. Het thc-gehalte in planten uit gewoon hennepzaad is zo laag dat je er gewoonweg niet stoned van kan worden.

Mocht dat wel zo zijn zouden alle seed-shops ter wereld al snel de deuren kunnen sluiten. Wie gaat nog 10 euro betalen voor een paar White Widow zaadjes als je hetzelfde voor een paar euro per kilo in de hengelsportshop kan kopen?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 12:53   #922
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het staat voor het criminaliseren van sluikstorten.
Nee, het plastic is in die vergelijking hetgeen overlast bezorgt.
Cannabis is dat aan de andere kant van de vergelijking.

Het sluikstorten is de overlast die ontstaat als men de oorzaak van die overlast (het bezitten van plastic bv) zou verbieden.

En zo is aan de andere kant de maatschappelijke kost de overlast die ontstaat (of groter wordt) als men cannabis verbiedt.

Ik heb geen problemen met vergelijkingen maar dan moet je de factoren wel op een juiste manier kiezen.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 12:56   #923
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik zeg dat nog veel te weinig. Blijkbaar kunnen gelovigen niet begrijpen dat er mensen zijn die geen geloof hebben. Daarom moet ik dat af en toe duidelijk maken.
Jij hebt wel een geloof. Namelijk dat de legalisatie van cannabis een slechte zaak zou zijn.
Je lult er hier heel deze draad mee vol.
Dus afkomen met "ik heb geen geloof" is op zijn minst gezegd nogal euh... ongeloofwaardig.

Citaat:
let vooral op de variatie die ik leg in mijn posts. Hoe komt dat ik de enige ben die daar werk van maakt?
Daar ben je inderdaad een meester in. Je varieert tussen leugens, veronderstellingen en duimzuigerij als de beste.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 12:59   #924
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Dat is te zien hoe je het bekijkt. Sinds de omzendbrief van Verwilgen in 2003 is er weinig aan de wetgeving veranderd.
Preventiecampagnes zie ik eigenlijk zelden.
Maar kom, misschien is het beter alles z'n beloop te laten, het aantal jongeren die blowen daalt. Spijtig genoeg drinken ze meer.

Cannabis is dan ook een drug die zo niet past bij de huidige tijdsgeest. In een tijd waar alles sneller en drukker moet en je vooral stoer moet overkomen lijkt het me niet de aangewezen substantie om er bij te horen.

Ik zie niet goed in wat er leuk zou zijn om een joint te roken op Tomorrowland of op een Techno fuif.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 13:03   #925
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Jij hebt wel een geloof. Namelijk dat de legalisatie van cannabis een slechte zaak zou zijn.
Je lult er hier heel deze draad mee vol.
Dus afkomen met "ik heb geen geloof" is op zijn minst gezegd nogal euh... ongeloofwaardig.



Daar ben je inderdaad een meester in. Je varieert tussen leugens, veronderstellingen en duimzuigerij als de beste.
Ik vraag me nog altijd af of dat verhaaltje van die mysterieuze beste vriend klopt ? Was dat een vriend of gewoon de zoveelste ruggegraatloze loser ?
Ik zou alleszins mijn beste vriend zo niet omschrijven...Ik zou dat walgelijk vinden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 september 2019 om 13:04.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 13:14   #926
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ja, hennepzaad is vrij verkrijgbaar.
Plant er maar eens een paar in je tuin.
Als er al toppen aankomen (als het vrouwtjes zijn) ga je van die toppen al zeker niks psycho-actief merken. Het thc-gehalte in planten uit gewoon hennepzaad is zo laag dat je er gewoonweg niet stoned van kan worden.

Mocht dat wel zo zijn zouden alle seed-shops ter wereld al snel de deuren kunnen sluiten. Wie gaat nog 10 euro betalen voor een paar White Widow zaadjes als je hetzelfde voor een paar euro per kilo in de hengelsportshop kan kopen?
Ach wat, ik heb dat hier op het forum gelezen hoor.
Volgens de gebruikers is cannabis zelfs als onkruid te vinden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 13:23   #927
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik zeg dat nog veel te weinig. Blijkbaar kunnen gelovigen niet begrijpen dat er mensen zijn die geen geloof hebben. Daarom moet ik dat af en toe duidelijk maken.



Ik juich het toe dat u bloemlezingen maakt van mijn geniale posten.


Ik geniet er zelf ook van, geef ik eerlijk toe.

let vooral op de variatie die ik leg in mijn posts. Hoe komt dat ik de enige ben die daar werk van maakt?
Wauw, een geniale post over geniale posten. Kan het nog genialer?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 13:24   #928
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Nee, het plastic is in die vergelijking hetgeen overlast bezorgt.
Cannabis is dat aan de andere kant van de vergelijking.

Het sluikstorten is de overlast die ontstaat als men de oorzaak van die overlast (het bezitten van plastic bv) zou verbieden.

En zo is aan de andere kant de maatschappelijke kost de overlast die ontstaat (of groter wordt) als men cannabis verbiedt.

Ik heb geen problemen met vergelijkingen maar dan moet je de factoren wel op een juiste manier kiezen.
Nee, het sluikstorten zorgt voor de overlast, hoe komt die plastic anders in de oceanen terecht.
Cannabis zorgt evenmin voor overlast, het zijn de gebruikers die het kunnen doen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 13:25   #929
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik onderschat dat helemaal niet, ik heb zelfs geen schatting gemaakt. Ik kijk naar de forummers hier op de cannabisdraden.

af en toe komt er hier niet-gebruikende verdwaalde linkiewinkies even iets orakelen over legalisatie, maar die houden het nooit lang vol, die gaan naar andere draden die ze veel interessanter vinden.

Degenen die hier hardnekkig hun evangelie blijven verkondigen zijn de blowers. Kijk naar de draden 5 jaar geleden gestart door BigF. Hij zegt daar exact hetzelfde als wat hij hier zegt. er is geen evolutie. dat is 1-maal zo met heilige boodschappen.
Ik snap hier niks van. Dat is allemaal uw subjectieve mening. Voor u is dat lichtgrijs en donkergrijs. Maar niet voor andere mensen. iedereen heeft een andere visie hoe de grijswaarden van links naar rechts verlopen.

Voor de blowers hier zit cannabis in het wit! voor belastingsontduikers zit belastingsontduiken in het wit. Voor wapen fanatici zitten long rifles in het wit. Voor fundamentalisten zit blasfemie in het zwart.
Ja, ik moet het toegeven, ook dit is allemaal geniaal. Bij een dergelijke niveau van argumentatie moet ik de duimen leggen.

Ik zal het maar bij mijn dagelijks fles porto houden dan.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 14:01   #930
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Volgens de gebruikers is cannabis zelfs als onkruid te vinden.
Dat is ook zo. Nogal logisch ook. Of dacht jij dat de hennepplant ergens in een laboratorium ontwikkeld werd en voordien nergens voorkwam?

"Wilde wiet" bestaat dus wel degelijk. De wiet die hier gebruikt wordt is daar ook afkomstig van. Het is na lang experimenteren met rassen en kruisen van rassen dat de soorten die je in de coffeeshop vindt ontstaan zijn. Dat gebeurt met wel meer planten. Tomaten bv. Ze liggen in ale winkels maar ik veronderstel dat jij nog nooit een wilde tomatenplant bent tegengekomen. Toch bestaan die wel degelijk.

En dus zijn er nu nog plaatsen genoeg waar je die wilde wiet kan vinden. Al moet je niet direct een ticket richting Bhutan bv boeken. Daar groeit het gewoon langs de weg en wordt het als onkruid beschouwd. Schoolkinderen helpen mee met de bestrijding ervan.



Maar knetterstoned ga je niet snel worden van zulke wiet. Je moet ten eerste al een vrouwtjesplant treffen (mannetjes maken geen bloemtoppen) en de plant moet tot volle wasdom gekomen zijn. Meestal zijn herten of andere herbivoren je wel voor. En vind je dan toch een vrouwtjesplant in volle bloei is het nog niet zeker dat die soort genoeg thc bevat om psycho-actief te zijn.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 14:04   #931
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik zal het maar bij mijn dagelijks fles porto houden dan.
Dat kan inderdaad goed van pas komen als je zijn posts een beetje volgt.
Want voor een nuchtere mens is de logica in die posts ver zoek.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 14:05   #932
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Wauw, een geniale post over geniale posten. Kan het nog genialer?
Be careful what you wish for!!
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 14:10   #933
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nee, het sluikstorten zorgt voor de overlast, hoe komt die plastic anders in de oceanen terecht.
Cannabis zorgt evenmin voor overlast, het zijn de gebruikers die het kunnen doen.
Zelf dan nog klopt het niet.
Want als je het sluikstorten van plastic verbiedt, laat je plastic nog wel steeds toe. Je pakt enkel de overlast aan (sluikstorten mag niet).

In het geval van cannabis zou dat dan betekenen dat je cannabis wel toelaat maar de overlast die het kan veroorzaken verbiedt (dealen op straat, gebruik bij jongeren, cannabis in het verkeer,...)

Ik denk dat je de vergelijking plastic/sluikstort en cannabis/overlast beter laat voor wat ze is want ze draait blijkbaar in geen enkel geval negatief uit voor cannabis. Of je moet tegelijkertijd ijveren voor een verbod op plastic.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 14:11   #934
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Meestal zijn herten of andere herbivoren je wel voor. En vind je dan toch een vrouwtjesplant in volle bloei is het nog niet zeker dat die soort genoeg thc bevat om psycho-actief te zijn.
Ooit had ik een plant in mijn tuin, wellicht afkomstig van vogelzaad.
Ze was helemaal opgevreten door rupsen.
Of die stoned waren weet ik niet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 14:15   #935
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Cannabis is dan ook een drug die zo niet past bij de huidige tijdsgeest. In een tijd waar alles sneller en drukker moet en je vooral stoer moet overkomen lijkt het me niet de aangewezen substantie om er bij te horen.

Ik zie niet goed in wat er leuk zou zijn om een joint te roken op Tomorrowland of op een Techno fuif.
Laat staan dat ik niet goed in zie wat er leuk is aan naar Tomorrowland of een techno-fuif gaan an sich...

Ik zou net denken dat ik het misschien zou uithouden mits een flinke zak cannabis, maar zonder lijkt het, voor mij althans, niet echt aangewezen.

Maar je hebt wel een punt. Het 'stoere' aan cannabis (en dat spreekt jongeren nog steeds aan) is nu dat het illegaal is. Wordt het legaal zal het dat stoere imago snel verliezen. Waarna ze weer overschakelen op een ander product.
En zo blijft het straatje draaien.
Dat is één van de redenen dat ik voor decriminalisatie van alle druggebruik ben.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 14:20   #936
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ooit had ik een plant in mijn tuin, wellicht afkomstig van vogelzaad.
Ze was helemaal opgevreten door rupsen.
Of die stoned waren weet ik niet.
Mijn ex-buurman was visser en kapte overschotjes van zijn hennepzaad wel eens in de tuin, voor de vogeltjes.
Toen ik de planten boven de schutting uit zag groeien dacht ik eerst "Leuke buurman!" maar verder onderzoek leerde al snel dat die planten (hoewel meer dan 2 meter hoog) nauwelijks toppen produceerden.
Ik heb ze toen ook geprobeerd te roken (buurman zelf had ook wel intresse) maar na 1 poging zijn we toch maar gewoon de grens overgestoken naar de gebruikelijke coffeeshop.

Om maar te zeggen: ik zou me niet te druk maken over de geestelijke gezondheid van die rupsen. Volgens mij hebben ze er niet veel aan gehad.

P.s. Onder mijn pereboom trof ik (tot ik hem omzaagde) wel steevast een hoop ladderzatte wespen aan. Niet meer bekwaam om te vliegen en rondwaggelend als een volwaardige zatlap. Gistend fruit... altijd fun!
Maar dit geheel terzijde natuurlijk.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 14:59   #937
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Mijn ex-buurman was visser en kapte overschotjes van zijn hennepzaad wel eens in de tuin, voor de vogeltjes.
Toen ik de planten boven de schutting uit zag groeien dacht ik eerst "Leuke buurman!" maar verder onderzoek leerde al snel dat die planten (hoewel meer dan 2 meter hoog) nauwelijks toppen produceerden.
Ik heb ze toen ook geprobeerd te roken (buurman zelf had ook wel intresse) maar na 1 poging zijn we toch maar gewoon de grens overgestoken naar de gebruikelijke coffeeshop.

Om maar te zeggen: ik zou me niet te druk maken over de geestelijke gezondheid van die rupsen. Volgens mij hebben ze er niet veel aan gehad.

P.s. Onder mijn pereboom trof ik (tot ik hem omzaagde) wel steevast een hoop ladderzatte wespen aan. Niet meer bekwaam om te vliegen en rondwaggelend als een volwaardige zatlap. Gistend fruit... altijd fun!
Maar dit geheel terzijde natuurlijk.

Klopt maar wat doe je er aan?
Alcohol verbieden voor wespen?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 16:03   #938
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

In een ontwikkelingsland verbieden ze de e-sigaretten omdat ze aanzetten tot meer roken, hier willen onderontwikkelden het roken van drugs legaliseren.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09...edt-e-sigaret/

Citaat:
Deze nieuwe producten zien er aantrekkelijk uit en hebben verschillende smaken. Het gebruik ervan neemt exponentieel toe en bereikt epidemische proporties in ontwikkelde landen, vooral onder de jeugd en kinderen," zegt de Indiase minister van Volksgezondheid. De regering windt er dan ook geen doekjes om en verbiedt meteen de verkoop van e-sigaretten.
Dom, Dommer, Drugsgebruiker.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 16:07   #939
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Klopt maar wat doe je er aan?
Alcohol verbieden voor wespen?
Wespentax.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 16:49   #940
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ja, ik moet het toegeven, ook dit is allemaal geniaal. Bij een dergelijke niveau van argumentatie moet ik de duimen leggen.

Ik zal het maar bij mijn dagelijks fles porto houden dan.
Het is bij u altijd hetzelfde. Net als de discussie interessant wordt, en naar mogelijk een iets hoger niveau kan getild worden , geeft gij op.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be