Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 oktober 2018, 17:21   #1001
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.740
Standaard

[quote=maddox;8830927]

Citaat:
Dat is een patroon dat we op andere plekken ook zien.
Dat is een patroon dat we in bezette gebieden zien.


Citaat:
Belegerd gebied.
Je kunt gebied bezetten zonder er zelf aanwezig te zijn.


Citaat:
De trukken van de foor. Maar u doet nu net alsof de media de Palestijnen expres in een slecht daglicht stelt.
Sommige media trappen gewoon in de propaganda berichtgeving vanuit Israel.

Citaat:
Nu niet overdrijven. We weten allemaal dat de Israëli leiding er baat bij heeft dat ze een gecastreerde vijand kunnen presenteren aan hun kiesvee.

Ah, welke voorwaarden zou u kunnen aanvaarden?
De voorwaarden zoals die in het verleden al zijn opgesteld. En wat betreft Gaza zal Israel er voor moeten zorgen dat de leefomstandigheden aanzienlijk verbeteren en er voor moeten zorgen dat ze zichzelf kunnen onderhouden, door de zaken te stoppen die dat onmogelijk maken.

Citaat:
Dan gooien die mensen hun eigen ramen in.
Niets doen brengt ook geen verbetering . Verzet is bovendien iets van lange adem waarbij het lang kan duren voordat de resultaten er zijn.

Mensen die niets misdaan hebben gaan protesteren en worden beschoten op eigen terrein en dan komt u met "het is niet efficiënt" wat de Palestijnen doen in plaats van de misdadigers te veroordelen, terwijl het daar om draait.
Op die manier ontwijkt u stelselmatig de misdaden door Israel.

Sinds wanneer moeten slachtoffers van misdaden efficiënt handelen ? en als ze dat niet doen zijn ze eigenlijk schuldig? Wat doet dat er allemaal toe, het draait om die misdaden.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2018, 18:02   #1002
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.183
Standaard

Is dat nu godverdomme ZO moeilijk om op een correcte manier te quoten op het forum ???
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2018, 18:29   #1003
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Is dat nu godverdomme ZO moeilijk om op een correcte manier te quoten op het forum ???
Al even moeilijk als ¨ boven een e te zetten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2018, 19:58   #1004
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Atmoshphere, ik hoef helemaal niets op te zoeken en ik wijs gewoon op een feit : er zijn geen israëlische burgers in Gaza. Nul komma nul. Geen enkele...

En wat er veranderd voor de burgers hangt enkel en alleen af van wat de autoriteit in Gaza (= jammer genoeg Hamas...) beslist.

Ofwel blijven die hun zinloze guerilla tegen Israël doorvoeren en dan gaat de hellhole situatie ad perpetuum blijven doorgaan ofwel kiezen zij voor een realistische politiek van wapenstilstand. Dat kan dan op termijn zorgen voor een gecontroleerde opening van de grens richting Egypte.
Buurland Gaza kan dan zijn eigen ontwikkeling waarnemen, en Israël de zijne.
Israel mag zelf ook wel eens gaan beslissen wat ze nu daadwerkelijk gaan doen. Want het schiet allemaal niet erg op. Veel Israeliers kunnen ook helemaal niets met de besluiteloosheid van Netanyahu.
Nietzsche is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2018, 20:26   #1005
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Israel mag zelf ook wel eens gaan beslissen wat ze nu daadwerkelijk gaan doen. Want het schiet allemaal niet erg op. Veel Israeliers kunnen ook helemaal niets met de besluiteloosheid van Netanyahu.
Wat mag Israël doen?

Als ze niks toelaten uit de Palestijnse gebieden is het niet goed.
Als ze teveel toelaten, ontploffen er weer bussen en restaurants.


Maar de nederzettingspolitiek op de Westelijke Jordaanoever. Daar kan perfect een duidelijk kader rond gezet worden, niet het huidige gezeik.

Of Israël zegt gewoon klaar en duidelijk, 't Is van ons, en wie er bezwaren tegen wil maken, via de VN gaat het niet lukken. En manu militari… Dat is al een paar keer geprobeerd.
Jordanië heeft die les wel heel goed geleerd.

De optie die ik het meest acceptabel zou vinden.
Israël verleent de Palestijnen in dat gebied die niet moeilijk doen dezelfde rechten en plichten als de Palestijnen die al sinds 1948 in Israël wonen. (en bij voorkeur dezelfde rechten als de gewone Israëli, want er zijn nog wat "schoonheidsfoutjes" in't systeem.)

En Gaza. Idealerwijze laten ze de Gazanen gewoon schimmelen in hun landje. Grens hermetisch dicht, en laat Egypte het gezeik maar aanpakken.
Ik bedoel dan ook dat Israël geen militaire uitstappen meer moet gaan maken in Gaza, maar dat de grens eerder gaat lijken op het ijzeren gordijn zoals het in Berlijn was.

Helaas, ik verwacht dan binnen de kortste keren een haven aan Gaza strand, waar verlepte vrachtschepen containerladingen Iraanse en Noord Koreaanse wapens gaan afleveren. En gaat Israël verdomt veel mogen oefenen in raketafweer.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2018, 20:48   #1006
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Eduard zijn jeugd in rusland was onder het regime van Stalin, dat heeft van hem een harde cynicus gemaakt.

De meeste forumleden zullen denk ik wel van oordeel zijn dat optie 3 best kan vermeden worden. (voor zover ons idee daarover enig belang heeft, maar dat ga ik niet aan een ouwe rus uitleggen want die luistert toch niet)

Voorlopig blijft Israel in optie 1 hangen : blokkade handhaven en de grens hermetisch bewaken.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2018, 23:21   #1007
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Heel deze draad door wordt U erop gewezen dat Israël lekker zelf bepaald wat het doet.
En vervolgens wijs ik u er steeds op waarom ze dat meestal kunnen doen, en dat is niet omdat ze zo stoer en geweldig zijn.
Ze zijn nu weer aan het bedelen om erkenning van de GOLAN HOOGTE door de VS

Citaat:
Dat nu een Russische minister wat groot gaat doen is voor u het bewijs dat u gelijk hebt.
Ik ga die link om aan te tonen dat de status die Israel aan gebieden geeft niet overeen stemt met wat andere landen, zoals Rusland vinden.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2018, 23:34   #1008
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht



En Gaza. Idealerwijze laten ze de Gazanen gewoon schimmelen in hun landje.
Het is geen landje
Uw standpunt is er duidelijk eentje van een inhumane extremist met uw kortzichtige 3 opties.

De grens hermetisch sluiten gaat niet gebeuren vanwege internationale druk waar Israel natuurlijk wel degelijk gevoelig voor is.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2018, 23:58   #1009
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het is geen landje
Ik mag het ook al geen openluchtgevangenis voor lastige mensen noemen. Wat mag ik het dan wel noemen? Een bastion tegen de inhumanisten?
Citaat:
Uw standpunt is er duidelijk eentje van een inhumane extremist met uw kortzichtige 3 opties.
Zeer inhumaan....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
De optie die ik het meest acceptabel zou vinden.
Israël verleent de Palestijnen in dat gebied die niet moeilijk doen dezelfde rechten en plichten als de Palestijnen die al sinds 1948 in Israël wonen. (en bij voorkeur dezelfde rechten als de gewone Israëli, want er zijn nog wat "schoonheidsfoutjes" in't systeem.)
Citaat:
De grens hermetisch sluiten gaat niet gebeuren vanwege internationale druk waar Israel natuurlijk wel degelijk gevoelig voor is.
Het gebeurd nu al op regelmatige basis.
Telkens nadat Gazanen moeilijk doen en/of niet naar Hamas's Officiële proclamaties luisteren.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 00:02   #1010
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
En vervolgens wijs ik u er steeds op waarom ze dat meestal kunnen doen, en dat is niet omdat ze zo stoer en geweldig zijn.
Ze zijn nu weer aan het bedelen om erkenning van de GOLAN HOOGTE door de VS
En hoe veranderd dat het feit dat Israël gewoon het eigen zinnetje doordrijft?
Ik heb het al meer dan genoeg geschreven. Het hebben van machtige vrienden is belangrijk op het niveau van staten.
Het was dan ook 1 van de adviezen voor de Palestijnen. Zoek machtige vriend of vrienden. Geen zelflikkend ijsje zoals de VN, wat ondertussen al lang en breed heeft gedemonstreerd ongeveer even nuttig te zijn als een puist op mijn aars. Pas als de VS de schouders onder een VN project zet, gebeurd er iets. (De Chinezen beginnen die macht ook te krijgen, maar zetten die macht totaal anders in)
Citaat:
Ik ga die link om aan te tonen dat de status die Israel aan gebieden geeft niet overeen stemt met wat andere landen, zoals Rusland vinden.
Ik herhaal.
En hoe veranderd dat het feit dat Israël gewoon het eigen zinnetje doordrijft?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 05:53   #1011
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het is geen landje
Uw standpunt is er duidelijk eentje van een inhumane extremist met uw kortzichtige 3 opties.

De grens hermetisch sluiten gaat niet gebeuren vanwege internationale druk waar Israel natuurlijk wel degelijk gevoelig voor is.
De grens met Gaza is hermetisch dicht hoor, er is enkel maar een 100% gecontroleerde in en export van goederen. Met een deur die ze kunnen openen, of toedoen als Hamas weer eens teveel problemen heeft veroorzaakt.
Israël zal tegen volgend jaar zelfs de ondergrondse barrière afgewerkt hebben om de tunnel hobby van Hamas onmogelijk te maken. En de nieuwe barrière in zee lost ook dat probleem op. Infanterie zorgt voor de bewaking van de grens, en Iron Dome lost het probleem van de raketten op.

En behalve wat pro forma resoluties en wat geruis, laat iedereen Israël gerust in zijn zoektocht naar veiligheid. Puur pragmatisch is het gemakkelijker voor westerse landen om dat af te kopen met nog wat meer hulp aan de palestijnen dan een conflict met Israël waar ze zelf niets bij te winnen hebben.
Efficiënt land hee, Israël ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 17 oktober 2018 om 05:53.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 13:07   #1012
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De grens met Gaza is hermetisch dicht hoor, er is enkel maar een 100% gecontroleerde in en export van goederen. Met een deur die ze kunnen openen, of toedoen als Hamas weer eens teveel problemen heeft veroorzaakt.
Israël zal tegen volgend jaar zelfs de ondergrondse barrière afgewerkt hebben om de tunnel hobby van Hamas onmogelijk te maken. En de nieuwe barrière in zee lost ook dat probleem op. Infanterie zorgt voor de bewaking van de grens, en Iron Dome lost het probleem van de raketten op.

En behalve wat pro forma resoluties en wat geruis, laat iedereen Israël gerust in zijn zoektocht naar veiligheid. Puur pragmatisch is het gemakkelijker voor westerse landen om dat af te kopen met nog wat meer hulp aan de palestijnen dan een conflict met Israël waar ze zelf niets bij te winnen hebben.
Efficiënt land hee, Israël ?
Een werkelijk efficiënt land heeft die problemen helemaal niet !!
Alleen agressieve , paranoïde halfgare staatjes die misbruik maken van een grote sterke vriend.

Iron dome is een farce , bleek gisteren weer.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 13:49   #1013
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En hoe veranderd dat het feit dat Israël gewoon het eigen zinnetje doordrijft?
Ik heb het al meer dan genoeg geschreven. Het hebben van machtige vrienden is belangrijk op het niveau van staten.
Het was dan ook 1 van de adviezen voor de Palestijnen. Zoek machtige vriend of vrienden. Geen zelflikkend ijsje zoals de VN, wat ondertussen al lang en breed heeft gedemonstreerd ongeveer even nuttig te zijn als een puist op mijn aars. Pas als de VS de schouders onder een VN project zet, gebeurd er iets. (De Chinezen beginnen die macht ook te krijgen, maar zetten die macht totaal anders in)

Ik herhaal.
En hoe veranderd dat het feit dat Israël gewoon het eigen zinnetje doordrijft?
Hoe vaak gaat u dat overduidelijke feit nog aanhalen ?
Het is nu juist de reden dat er tegengas nodig is .U doet net alsof ik heel de tijd over de VN praat , dat is niet zo , individuele laden kunnen ook druk uitoefenen.

Uw verdediging is prima toepasbaar voor dictators die lekker hun zinnetje doordrijven zo lang de bevolking maar braaf blijft en niet in opstand komt en internationale druk uitblijft.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 14:20   #1014
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Hoe vaak gaat u dat overduidelijke feit nog aanhalen ?
Dit is de eerste keer U daar iets over weergeeft. Ik dacht dat het net hetzelfde systeempje was als uw ontwijken van het feit dat de vrijheidsstrijders die mortieren, raketten, molotovvliegers, bomgordels/auto's en andere ongein niet zouden doen om joodse slachtoffers te maken
Citaat:
Het is nu juist de reden dat er tegengas nodig is .
Ik vind ook dat ferm tegengas nodig is.
Citaat:
U doet net alsof ik heel de tijd over de VN praat
Integendeel, telkens ik aanhaal dat de VN eigenlijk de reden is van dit hele gezeik,ontbreekt elk argument, feit of erkenning van de realiteit van uw zijde.
Citaat:
Dat is niet zo , individuele landen kunnen ook druk uitoefenen.
Lichtenstein zal een boze brief schrijven, nu goed?
Er zijn maar een paar landen op deze aardkloot die Israël tot orde kunnen roepen. De VS en China. India en Rusland zijn ook mogelijk, maar dat gaat hun teveel kosten, dus die houden het ook bij woorden en misschien onder de tafel steun aan de vijanden. Alhoewel India dan eerder Israël zou gaan steunen, al was het maar om een lange neus naar Pakistan en Iran te maken.
En geen van de voorgenoemde landen heeft enige sympatie, nut of afficiliatie met de onbetrouwbaar gebleken Palestijnen (Zwarte September? En alle kapingen/gijzelingen in het verleden, met de Olympische spelen in Munchen als toetje)
Dat is net wat Iran en Saoedi Arabië nu doen, een proxy oorlogje in de Palestijnse gebieden en Syrië.
Citaat:
Uw verdediging is prima toepasbaar voor dictators die lekker hun zinnetje doordrijven zo lang de bevolking maar braaf blijft en niet in opstand komt en internationale druk uitblijft.
Hoezo, zijn de Palestijnen/Gazanen niet opstandig genoeg? En is Israël voor de joden geen democratie zonder een dictator?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 17 oktober 2018 om 14:28.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 14:27   #1015
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Een werkelijk efficiënt land heeft die problemen helemaal niet !!
Oh, ontploft er niet regelmatig iets in Europa? of heeft Turkije geen koerdisch probleem?
Citaat:
Alleen agressieve , paranoïde halfgare staatjes die misbruik maken van een grote sterke vriend.
Ge bedoeld Noord Korea dat achter de rokken van China kruipt als het te warm wordt, en de hand blijft ophouden voor elke vorm van internationale steun.
het is ten andere 1 van de weinige staten die wapens wil leveren aan de vrijheidsstrijders, en dat alleen maar om Iran te vriend te houden.
Want uiteindelijk, ook voor Kimmetje hebben de Palestijnen minder belang dan een kruimel die van zijn overvloedig gevuld bord afvalt.
Citaat:
Iron dome is een farce , bleek gisteren weer.
Weer? 1 overmaatse schapenkeutelraket heeft eindelijk eens echte schade kunnen veroorzaken, en uw spitsbroeder Tamam heeft het onmiddellijk een False Flag verklaart.
Waarom zou Iron Dome dan een farce zijn?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 20:03   #1016
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.740
Standaard

Vanwege dit https://www.technologyreview.com/s/5...efense-system/
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 20:24   #1017
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Oh, ontploft er niet regelmatig iets in Europa? of heeft Turkije geen koerdisch probleem?
De problemen die Israel heeft zijn uniek vanwege hun unieke weigering

Citaat:
het is ten andere 1 van de weinige staten die wapens wil leveren aan de vrijheidsstrijders, en dat alleen maar om Iran te vriend te houden.
De reden dat landen geen wapens leveren aan Palestijnen zijn de VS , heel simpel. Ook iran levert geen wapens meer aan Palestijnen.


Waarom zou Iron Dome dan een farce zijn?[/quote]

https://www.technologyreview.com/s/5...efense-system/
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 20:33   #1018
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ben je daar opnieuw met de zever van die gek ?

Citaat:
In July 2014, Postol was quoted in the MIT Technology Review criticising the effectiveness of the Israeli Iron Dome antimissile system.[31] The article received so many negative comments[32] that the website invited Postol to present his evidence. His response, in August, was based on photographic evidence of the system in operation (although no sources are given in the article for the photographs).[33]
https://en.wikipedia.org/wiki/Theodore_Postol
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 20:38   #1019
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
De problemen die Israel heeft zijn uniek vanwege hun unieke weigering


De reden dat landen geen wapens leveren aan Palestijnen zijn de VS , heel simpel. Ook iran levert geen wapens meer aan Palestijnen.


Waarom zou Iron Dome dan een farce zijn?
https://www.technologyreview.com/s/5...efense-system/[/quote]


Iran levert nog op volle snelheid raketten aan die andere leukerds, aan Hezbollah. Alleen hebben ze pech, omdat Egypte al de honderden smokkeltunnels onder water heeft gezet en de zeeblokkade doet de rest. Er komen dus geen nieuwe zware raketsystemen meer binnen.

Iron Dome kan perfect die dreiging aan, alleen moet IDF steeds een afweging maken waar hun bestaande batterijen moeten staan. Na de laatste aanval bv gaan ze terug een batterij voor Beersheba positioneren.

Eigenlijk moeten zij gewoon hun arsenaal aan beschikbare Iron Dome platformen sterk uitbreiden. Ofwel komt het van pas voor Hamas & C° te counteren ofwel zal het dienstig zijn bij het volgende conflict met Hezbollah.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 21:13   #1020
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
De problemen die Israel heeft zijn uniek vanwege hun unieke weigering
Uniek omdat Israël weigert te sterven onder de muzeldruk?
Citaat:
De reden dat landen geen wapens leveren aan Palestijnen zijn de VS , heel simpel. Ook Iran levert geen wapens meer aan Palestijnen.
Iran levert geen wapens "MEER" aan Palestijnen? Misschien omdat ze het niet kunnen, door de zeer doorgedreven blokkade en het zeer hardnekkige bespioneer van de VS?
Maar is Hezbollah geen Palestijnse organisatie?
Gelezen.

Er staan een paar enorme fouten en aannames is. Bijvoorbeeld:
Citaat:
One of the most demanding problems in intercepting an artillery rocket is that the interceptor must destroy the warhead on the rocket.
Helemaal niet waar, het verdedigingssysteem moet ervoor zorgen dat de beschermde zaken niet geraakt worden. Dat er een springlading in't midden van Gaza stad naar beneden komt zal Israël een worst wezen.
Ook is de aanname dat een raketmotor een lege buis is, verkeerd.
Bij een RPG is dat zo, daar is de kleine raketmotor na een paar microseconden "op". Maar bij Katyusha's en de modernere of primitievere variantes is het de bedoeling dat die motor het zo lang mogelijk volhoud om de springlading zo ver mogelijk te krijgen. Vandaar dat die "Tamaniaanse near miss" uitgevoerd is met een grotere versie van de schapenkeutelraket, of een verloren gelegde Fajr 3.

Ook gaat men er van uit dat de huidige onderscheppingstechnologie geen 100% is. Maar men kan wel 100% halen van de voorgestelde "norm". Ergo, als een systeem ontworpen is met een "succesratio" van 1 keer raak per 20 salvo's, dan is 5 rake schoten per 100 een succes van 100% .

Om het voor de vrijheidsstrijders uit te leggen. Ze gaan 100% van de tijd de grond raken met hun lanceringen, maar het beoogde doel, da's een ander verhaal.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 19 oktober 2018 om 21:14.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be