Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 mei 2023, 17:39   #21
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard Waarom bij crypto en niet voor de reguliere banken, beleggingsfondsen, beurzen

Een Europese toezichthouder wil de speculatieve handel met crypto's inperken. Het gaat om hefboomproducten zoals cfd's, futures, swaps en opties.

Een van de voorstellen is het invoeren van limieten voor beleggingsfondsen, beurzen en andere bedrijven om te voorkomen dat plotse schokken de stabiliteit van de financiële markten in gevaar brengen. Dat bericht persbureau Reuters vandaag.

De aanbevelingen van de ESRB zijn niet bindend, maar ze zullen waarschijnlijk invloed hebben op het toekomstige werk van de EU aan nieuwe versies van MiCA.

Terwijl de eerste MiCA zelfs nog niet is wettelijk verankerd .... wel werd goed gekeurd dat ze het zouden toepassen.

(blijkbaar word binnen de EU in de achterkamer aangestuurd door lobby groepen gesleuteld en gefoefeld om het geen bij meerderheid werd goedgekeurd zo te kneden tot wettelijk iets anders)

OK: >>>> Waarom wel alleen bij crypto en niet voor de reguliere banken???

De reguliere banken, beleggingsfondsen, beurzen hebben immers de gehele economie toxisch gemaakt!

Maar daar kijk de EU, ons land blijkbaar duidelijk door de vingers of sluit de ogen. speelt zelfs het sjoemel spel mee en laat reguliere banken, beleggingsfondsen, beurzen maar verder sjoemelen.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2023, 23:04   #22
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Een van de voorstellen is het invoeren van limieten voor beleggingsfondsen, beurzen en andere bedrijven om te voorkomen dat plotse schokken de stabiliteit van de financiële markten in gevaar brengen.
Dat is typisch he. Momenteel krijgen banken mega intresten uitgekeerd van financiële instituten. De klant krijgt helemaal niks. Het is dus heel logisch dat de klant zijn geld zelf wil investeren.

Wil de klant echter zijn geld veilig stellen tegen de inflatie door het te onttrekken uit het banksysteem (bvb goud kopen of bitcoin kopen) dan wankelt het financiële stelsel omdat het van nature zo gemaakt is. Het spaargeld van de mensen is niet meer van de mensen. De bank eigent zich het recht toe om met al ons geld te speculeren.

Nu wordt het ook nog zo gesteld alsof mensen die hun eigen geld willen afhalen, iets illegaals doen omdat ze het criminele gedrag van banken in het gedrang brengen.

Dit is zoals FC Barcelona dat bij de voetbalbond gaat klagen dat Real Madrid niet te goed mag spelen, omdat zij anders verliezen. En we moeten dat allemaal normaal vinden blijkbaar.

Er is trouwens een video uit 1971 van Nixon waarin hij zegt de omzetbaarheid van dollars naar goud te verbieden. Dit om de "financiële stabiliteit van het monetaire stelsel niet in gevaar te brengen".

Dit is exact hetzelfde als wat ze nu van plan zijn. Je moet je geld laten staan, en je bent verplicht je koopkracht te laten vernietigen door zware inflatie. Doe je dat niet, dan word je neergezet als een crimineel.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 25 mei 2023 om 23:05.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2023, 17:50   #23
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Dat is typisch he. Momenteel krijgen banken mega intresten uitgekeerd van financiële instituten. De klant krijgt helemaal niks. Het is dus heel logisch dat de klant zijn geld zelf wil investeren.

Wil de klant echter zijn geld veilig stellen tegen de inflatie door het te onttrekken uit het banksysteem (bvb goud kopen of bitcoin kopen) dan wankelt het financiële stelsel omdat het van nature zo gemaakt is. Het spaargeld van de mensen is niet meer van de mensen. De bank eigent zich het recht toe om met al ons geld te speculeren.

Nu wordt het ook nog zo gesteld alsof mensen die hun eigen geld willen afhalen, iets illegaals doen omdat ze het criminele gedrag van banken in het gedrang brengen.

Dit is zoals FC Barcelona dat bij de voetbalbond gaat klagen dat Real Madrid niet te goed mag spelen, omdat zij anders verliezen. En we moeten dat allemaal normaal vinden blijkbaar.

Er is trouwens een video uit 1971 van Nixon waarin hij zegt de omzetbaarheid van dollars naar goud te verbieden. Dit om de "financiële stabiliteit van het monetaire stelsel niet in gevaar te brengen".

Dit is exact hetzelfde als wat ze nu van plan zijn. Je moet je geld laten staan, en je bent verplicht je koopkracht te laten vernietigen door zware inflatie. Doe je dat niet, dan word je neergezet als een crimineel.
2

Alleen ooooh zo spijtig dat er zo weinig op gereageerd word hier .... geen wonder dat de Linkse EU steeds verder van ons slaven maken .... zal nog verergeren met het doordrukken van de EU digitale munt.

In het Nederlandse parlement word minstens gedebatteerd zoals het hoort over de crypto, over EU digitaal streven!

Hier in dit land geen woord er over, even stil als toen Arco en Dexia de mensen pluimden. Man, man, man wat een sjoemel land hier
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 27 mei 2023 om 17:51.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2023, 22:31   #24
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
2

Alleen ooooh zo spijtig dat er zo weinig op gereageerd word hier .... geen wonder dat de Linkse EU steeds verder van ons slaven maken .... zal nog verergeren met het doordrukken van de EU digitale munt.

In het Nederlandse parlement word minstens gedebatteerd zoals het hoort over de crypto, over EU digitaal streven!

Hier in dit land geen woord er over, even stil als toen Arco en Dexia de mensen pluimden. Man, man, man wat een sjoemel land hier
Het kan aan mij liggen, maar ik geloof dat 95% van de mensen niet weet hoe het financiële stelsel werkt. Probeer het vooral ook niet uit te leggen want dan ben je voor velen een conspiracy wacko, of ze willen er gewoon niet over praten.

De Amerikanen zijn hun schuldplafond van 30 triljoen (30 000 miljard) dollar al voorbij. Sinds het aantreden van Obama is dus hun volledige schuld sinds het ontstaan van de USA, verdrievoudigd. Het gaat razendsnel.

Langs de ene kant willen ze het schuldplafond omhoog halen. Maar ook dat plafond zal binnen enkele jaren weer overschreden worden. En als men stopt met schulden af te lossen (default on the debt) dan loopt het ook volledig mis. Het is dus kiezen tussen de pest en de cholera.

In een recent interview met Blackrock, 's werelds rijkste en meest invloedrijke investeerderskantoor, gaf CEO Larry Fink aan dat hij de toekomst van het financiële stelsel ziet werken met tokens.

Het huidige stelsel is op sterven na dood. Ik vraag me heel erg af hoe de overgang naar de digitale euro en de digitale dollar gaat verlopen. Vooral ook wat de koopkracht van zo'n euro of dollar zal zijn.

En wat gaat er bij die overdracht gebeuren met de huidige schulden die zijn opgebouwd? Die kwijtschelden zou gewoon fraude zijn. De Amerikanen hebben veel meer uitgegeven dan dat ze ooit kunnen terugbetalen. En wij eigenlijk ook. Ik vraag me sterk af hoe de wereld eruit zal zien.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2023, 08:05   #25
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Natuurlijk weet 95% van de mensen niet hoe het financiele systeem werkt, dat is net waarom het financiele systeem werkt.
Het doel ervan is om eigendom van de 95 naar de 5 te krijgen, met daartussen zo weinig mogelijk (geen "middenklasse") omdat dat de 5 meer koeken de man geeft.
De nazi's maken dat de 95% geen tijd over heeft om het financiele systeem te leren kennen.
En de 5%, die hebben natuurlijk alle tijd want die hun "arbeit" is 0, die zitten op hun "werk" de 95% te monitoren / controleren om in te grijpen waar nodig, om deze situatie te bestendigen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2023, 08:27   #26
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Langs de ene kant willen ze het schuldplafond omhoog halen. Maar ook dat plafond zal binnen enkele jaren weer overschreden worden. En als men stopt met schulden af te lossen (default on the debt) dan loopt het ook volledig mis. Het is dus kiezen tussen de pest en de cholera.
Wat zou er mislopen gelijk welk scenario, gelijk welk getal?
Dat schuld 'plafond" is gewoon een uitkomst van een formule, een gepland scenario, geschreven en toegepast. Het woord suggereert een limiet die er niet is, een vals plafond, en dient louter als bangmakerij, om spaarders / speculanten in de gordijnen te jagen opdat die foute beslissingen zouden nemen die hun $$$ richting nazi overschrijven.
Even nep als hun "Quantitative Easing", die de hoeveelheid dollars maal 2 maal 3 tot zelfs maal 5 bracht, suggererende sterke / hyper dollarprijsstijgingen, spaarders bang maakte, en bereidwillig maakte tot kopen op door de nazi's gefrontrunde en daardoor prijsverhoogde markten. Echter, ze lieten die bijgemaakte dollars 10 jaar in hun kas zitten, en dito de prijsstijgingen erdoor.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2023, 08:40   #27
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Natuurlijk weet 95% van de mensen niet hoe het financiele systeem werkt, dat is net waarom het financiele systeem werkt.
Het doel ervan is om eigendom van de 95 naar de 5 te krijgen, met daartussen zo weinig mogelijk (geen "middenklasse") omdat dat de 5 meer koeken de man geeft.
De nazi's maken dat de 95% geen tijd over heeft om het financiele systeem te leren kennen.
Maar als je zelf niet bij de nazi’s hoort, kun je dan aan hun onteigeningspolitiek ontkomen?

Ik zie het verschil tussen de 95 en de 5 vooral bij het verschil dat de 5 meerdere eigendommen bezitten. Misschien met een lening hier en daar. Maar de 5 bezitten vooral afbetaalde eigendommen die als “collateral” kunnen dienen indien nodig. Iemand als Alexander De Croo zal ook wel verhuurinkomsten verwerven uit massa’s eigendommen. Trouwens slechts een fractie van de 5 behoort bij de absolute elite. Ik denk dat we het dan eerder hebben over 0.1%

Hoe kan men eigendommen van de 95 naar de 5 laten vloeien? De 95 bezit vooral schuld. Hypothecaire leningen. Neem nu een gemiddeld gezin. Huis gekocht aan 400k op 25 jaar. Aan een rentevoet van bvb 1.7%. Die prijs is door de jaren opgedreven en de intrest is historisch laag gehouden. Maar nu ontspoort de inflatie. De nazi’s gaan “om de inflatie te bestrijden” de leningen fors duurder maken. Binnen enkele jaren zitten we weer in de dubbele cijfers.

Wat gaat dit doen met de huizenprijzen? Dat huis van 400 000 euro kost aan 1.7% 470 000 euro om terug te betalen. Aan 12% kost het 1.2 miljoen euro. Uiteraard kan geen mens dat betalen. Krijgen we dan een situatie zoals Spanje 2008? De huizenprijzen vallen met meer dan 50% en de nazi’s die geen lening moeten aangaan, kopen alles op voor een appel en een ei? Het modale gezin dat 400k betaalde moet nu in eigen vingers snijden en met enorm verlies verkopen?

Ikzelf hoor bij de 5%. Ik bezit geen lening. Heb wel ouders die wat vastgoed bezitten. Ik spaar voor successierechten en wil uit de schulden blijven. Spaargeld op een bank laten staan is dom, dat weet ik. Maar een lening aangaan in het huidige klimaat is dat ook. Goud kopen is nu ook niet interessant (prijs zwaar opgedreven) en de nazi’s gaan achter je bitcoin wallet aan met zware regulatie.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2023, 21:34   #28
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

De inflatie ontspoort helemaal niet, dat is maar bangmakerij, de voorbije 3 jaar waren een inhaalbeweging van de 10 jaar ervoor; om terug op de geplande trendlijn te komen.
Zo moet je dat bekijken.
En de leenkost is niet rente, maar verschil ervan met prijsstijgings% van het gekochte. Als je leenkost 2% is, en het gekochte 4% in prijs stijgt, is dat een voordeelsituatie.
En de nazi's dwingen uitkeringen en lonen mee omhoog, dus ook dat maakt afbetalen lening gemakkelijker.
Er is dus geen centraal planningsprobleem.
Dat is maar als spaarders slimmer worden, en zich NIET laten lokken tot foute beslissingen. Niet kopen na sterke prijsstijgingen. Niet verkopen na sterke prijsdalingen.
Dan vinden nazi's en aanhang geen sukkels om duur te verkopen, en geen sukkels die aan een spotprijsje aan hen willen verkopen.
Om spaarders / bezitters van geld bang te maken, schrikken nazi's voor niks terug. Hun lockdowns, hun avondklokken, hele bevolkingen klooien om verlieslatende keuzes uit te lokken, tot en met handelsboycots en oorlogsvoering.
Spaargeld door een bank laten ge en misbruiken kan ook de juiste keuze zijn bij een juist wanneer. Als je goud koopt aan $2000 en je verkoopt aan $1500, verlies je 25% van je euro's. Als prijzen 10% stijgen en rente is 5%, verlies je maar 5%
Net zo met aandelen en alles. Zelfs 50% verliezen is beter dan 100% verliezen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2023, 15:46   #29
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.393
Standaard Red uw spaargeld

De toegang tot u geld ging tegen einde maart geregeld zijn zei de minister.
Niets is minder waar het heen en weer trekken met BATOPIN blijft maar doorgaan.
En het feit dat er nog minder bankautomaten zullen zijn is volgens een volksvertegenwoordiger die hier in zitting tussenkomt een feit.
Wij hebben dus te maken met bepaalde overheden, Belgische of Europese die het volk leugens vertellen.
Zij willen duidelijk het ‘cash’ geld doen verdwijnen

En daarvoor de vijvers gaan droogleggen.
Het spaargeld van de mensen zal dus alleen nog maar circuleren via een stuk ‘plastic’.
Waar de spaarders alleen nog maar naar hun geld zullen kunnen kijken.
Met alle soorten beperkingen en een zekere bankklasse afname in geval van.
Politici en ambtenaren die deze voorstellen en wetten allemaal gemaakt hebben zetten zich dus zelf schaak mat in geval van problemen.
En zij die denken dat wij op gebied van banken geen problemen meer gaan hebben laat die maar verder dromen.

Als voorbeeld na ‘Lehman brothers hoeven wij alleen maar het over ‘Credit Suisse’ te hebben.
Een bastion, met zijn zwart geld en genummerde rekeningen.
Is weg, en dan nog overgenomen door UBS.
Op gebied van spaargeld, uw spaargeld werd er onlangs gezegd dat de banken dit enerzijds gebruiken voor hypothecaire leningen.
En anderzijds voor leningen aan de Staat.
Er werd toen niet gezegd welk het aandeel was elke partij aan wie de banken uw geld leent.
Zowel het ene als het andere is met de stijging van de rentevoeten problematisch aan het worden.
Een hypothecaire lening die gegeven werd aan iets meer dan 0 of 1- of zelf 2 procent wil duidelijk zeggen dat zij met verlies gaan werken zolang de rente die zijn nu moeten betalen boven de drie procent is.
Daarom geven de banken vandaag geen intresten omdat zij in dit verband juist uit de kosten geraken.
En wat zij aan de Staat lenen is nog een groter probleem omdat deze al zodanig in de schulden zitten.
En ook in die spiraal zitten van de stijgende rentevoeten met daar aan toegevoegd de vergrijzing en de hoge lasten van de ambtenaren pensioenen.
Er is dus nog wel geld bij de bevolking maar niet meer bij de Staat die geleid wordt door een politieke klasse die maar blijft uitgeven zonder tellen.
En die het mooie weer blijft verkondigen.
Dit omdat hun geld veilig is.
Dat van u is zonder bankautomaten niet meer toegankelijk.
Plastic money om zoals ‘the USA’ naar torenhoge schulden te gaan.
Maar België is ‘the USA’ niet.
Dit zijn zaken dat Paul De Grauwe allemaal weet maar u nooit zal zeggen ‘hou u geld dicht bij U’.
Laat de rijken met hun geld op paradijseilanden het ganse maar ondersteunen.
Als zij dat op dat ogenblik niet doen dan is ook hun geld waardeloos.
Paul De Grauwe kan u ook zeggen waarom?




Economie, Consumentenbescherming en Digitale Agenda (Erasmus) : Het akkoord tussen de federale regering en de banksector over de geldautomaten – Hoorzitting

14-06-2023 13.48 55U4026


BANKAUTOMATEN


Tijdslijn


Voorzitter : Albert Vicaire

00:20:22 voorzitter - président

Dhr.Fonck Herman

00:57:15 Vajda Olivier (Ecolo-Groen)
01:04:00 voorzitter - président
01:04:20 Leoni Leslie (PS)
01:07:43 voorzitter - président
01:07:45 Van Lommel Reccino (VB)
01:10:58 voorzitter - président
01:11:10 D'Amico Roberto
01:14:17 voorzitter - président
01:15:10 De Vuyst Steven (PVDA-PTB)
01:22:21 voorzitter - président
01:22:37 Vanrobaeys Anja (Vooruit)
01:30:14 voorzitter - président
01:30:30 Prévot Maxime (Les Engagés)
01:35:00 voorzitter - président

Mevr.Fily Anne

01:48:53 De Vuyst Steven (PVDA-PTB)
01:50:43 D'Amico Roberto
01:51:04 voorzitter - président


https://www.dekamer.be/media/index.h...26&offset=3409


PS

En als ‘Belfius’ als overheidsbankier nu intresten wil geven dan is het niet omdat zij u apprecieert.
Nee, dat is een marketing zet om nog meer spaargeld binnen te rijven.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2023, 15:36   #30
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.393
Standaard Alarm? Paul krijgt zijn eigen geld bij de bank niet terug.

Laat staan een echte ‘bankrun’.
Zover is het dus gekomen in dit land.
Een uitleg of je krijgt je eigen geld niet terug.
Het is tijd dat de spaarders die hun geld op de bank hebben staan hun eigen vragen beginnen te stellen.
Die is binnen de economie en de solidariteit geen discours om te houden.
Akkoord naar wat dit kan leiden.
Maar als morgen blijkt dat er geen spaargeld niet meer is.
Naar wat gaat dat dan leiden.
Misschien kunnen wij dat nog vermijden, die miserie zou werkelijk te groot zijn.
Misschien 1/3 af halen als voorzorg?

Ondertussen is het de schuld van de banken die zulke signalen naar buiten sturen.

Maar dat de Belgen hun spaarcenten kwijt zouden zijn dat is te veel naar alles wat zij al hebben meegemaakt.


Paul (71) wil 4.000 euro cashgeld afhalen bij zijn bank, maar dat mag niet zonder reden: hoe komt dat?


Paul Devoght. — © Jeroen Hanselaer
Paul Devoght (71) uit Turnhout wil 4.000 euro cashgeld afhalen bij Argenta. Maar Paul krijgt dat geld niet, omdat hij niet wil zeggen waarvoor hij het wil gebruiken. “Dit is schandalig. Ik word behandeld als een crimineel”, zegt Paul.

Volgens econoom Pascal Paepen van de website Spaarvarkens.be gaat deze situatie in de toekomst steeds vaker voorvallen. “Banken zijn bang om ervan beschuldigd te worden dat ze meewerken aan een illegale activiteit, zoals de financiering van drugshandel, terrorisme of fraude”, zegt hij.

Christof Willocx

Vandaag 09.09.23 om 13:13


https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230909_94047056


PS


En dan hebt je nog zo een "Paepen" die dat nog gaat goedspreken.

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 9 september 2023 om 15:41.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2023, 07:35   #31
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Laat staan een echte ‘bankrun’.
Zover is het dus gekomen in dit land.
Een uitleg of je krijgt je eigen geld niet terug.
Het is tijd dat de spaarders die hun geld op de bank hebben staan hun eigen vragen beginnen te stellen.
Die is binnen de economie en de solidariteit geen discours om te houden.
Akkoord naar wat dit kan leiden.
Maar als morgen blijkt dat er geen spaargeld niet meer is.
Naar wat gaat dat dan leiden.
Misschien kunnen wij dat nog vermijden, die miserie zou werkelijk te groot zijn.
Misschien 1/3 af halen als voorzorg?

Ondertussen is het de schuld van de banken die zulke signalen naar buiten sturen.

Maar dat de Belgen hun spaarcenten kwijt zouden zijn dat is te veel naar alles wat zij al hebben meegemaakt.


Paul (71) wil 4.000 euro cashgeld afhalen bij zijn bank, maar dat mag niet zonder reden: hoe komt dat?


Paul Devoght. — © Jeroen Hanselaer
Paul Devoght (71) uit Turnhout wil 4.000 euro cashgeld afhalen bij Argenta. Maar Paul krijgt dat geld niet, omdat hij niet wil zeggen waarvoor hij het wil gebruiken. “Dit is schandalig. Ik word behandeld als een crimineel”, zegt Paul.

Volgens econoom Pascal Paepen van de website Spaarvarkens.be gaat deze situatie in de toekomst steeds vaker voorvallen. “Banken zijn bang om ervan beschuldigd te worden dat ze meewerken aan een illegale activiteit, zoals de financiering van drugshandel, terrorisme of fraude”, zegt hij.

Christof Willocx

Vandaag 09.09.23 om 13:13


https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230909_94047056


PS


En dan hebt je nog zo een "Paepen" die dat nog gaat goedspreken.


In relatie met de beperkingen aangaande afhaling eigen geld waar en wanneer wij dat zelf willen.


4000€ cash van uw rekening halen kan zomaar niet.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=270110
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be