Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 september 2020, 12:53   #21
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

De enigen die in de gevangenis thuishoren zijn mensen die andere mensen verbieden samen te komen.

Een overheid die mij verbiedt om met bepaalde mensen af te spreken? Waanzin gewoon. Is daar een historisch precedent voor?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 12:56   #22
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De enigen die in de gevangenis thuishoren zijn mensen die andere mensen verbieden samen te komen.
Een overheid die mij verbiedt om met bepaalde mensen af te spreken? Waanzin gewoon. Is daar een historisch precedent voor?
Da's een serieus doordenkertje, zonder 't initieel te willen. (Mijn gedacht.)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 13:00   #23
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Die regel van vijf is toch alleen maar in je persoonlijke leven en niet je professioneel? Als men dit professioneel zou opleggen dan leggen ze de economie plat.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 13:00   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als u zich niets aantrekt van de maatregelen kan het u ook niets schelen dat uw medemensen dood gaan.
Ten eerste is het uiteraard juist dat het niemand iets kan schelen dat anderen dan naasten en vrienden dood gaan. Zoveel is een feit, natuurlijk. Daar is gelukkig niks mis mee. Iedereen gaat dood. Dus zou het maar erg zijn mochten we ons om de dood van onbekenden die toch vroeg of laat voorvalt, zorgen maken.

Ten tweede gaan die maatregelen dat niet beletten. Die hebben daar zelfs niks mee te maken. Iedereen kan zelf voor zijn eigen veiligheid zorgen. Blijf thuis, zet een FFP2 masker op, ontsmet alles wat je moet binnenhuis halen.

Maar ten derde: Ik heb het argument nog nooit gehoord voor griep. Ik heb de vorige jaren niemand horen zeggen dat men een moordenaar was als men toch durfde buitengaan als er griep was en als men toch in een situatie kwam waar men griep kon opdoen.

Nochtans heeft griep al die jaren veel en veel meer mensen gedood dan corona dit jaar. Maar blijkbaar was men toen geen moordenaar als men zijn sociale en soms zelfs zijn professionele leven niet naar de knoppen hielp als er griep rond ging.

Zijn alle mensen die gedurende 30 jaar geen griepvaccin genomen hebben, nu dus voor u recidivistische seriemoordenaars geweest ?

Want kijk: covid-19 is 3 of 4 keer dodelijker dan de gemiddelde seizoensgriep. Dus normaal gezien hebben we, over 3 of 4 jaar gecumuleerd, evenveel griep doden dan we nu dit uitzonderlijke jaar hebben met covid-19.

Waarom is gedurende 3 of 4 jaar evenveel doden maken door "onverantwoord gedrag" nooit als "moordenaar" beschouwd, en waarom is nu dat het covid-19 is, men plots een moordenaar als men zich op een bijna even roekeloze manier durft te gedragen als elk jaar gedurende het griepseizoen ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 september 2020 om 13:05.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 13:01   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De enigen die in de gevangenis thuishoren zijn mensen die andere mensen verbieden samen te komen.

Een overheid die mij verbiedt om met bepaalde mensen af te spreken? Waanzin gewoon. Is daar een historisch precedent voor?
Inderdaad, ik blijf perplex dat de meeste mensen daar niet van achterover vallen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 13:08   #26
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ten eerste is het uiteraard juist dat het niemand iets kan schelen dat anderen dan naasten en vrienden dood gaan. Zoveel is een feit, natuurlijk. Daar is gelukkig niks mis mee. Iedereen gaat dood. Dus zou het maar erg zijn mochten we ons om de dood van onbekenden die toch vroeg of laat voorvalt, zorgen maken.

Ten tweede gaan die maatregelen dat niet beletten. Die hebben daar zelfs niks mee te maken. Iedereen kan zelf voor zijn eigen veiligheid zorgen. Blijf thuis, zet een FFP2 masker op, ontsmet alles wat je moet binnenhuis halen.

Maar ten derde: Ik heb het argument nog nooit gehoord voor griep. Ik heb de vorige jaren niemand horen zeggen dat men een moordenaar was als men toch durfde buitengaan als er griep was en als men toch in een situatie kwam waar men griep kon opdoen.

Nochtans heeft griep al die jaren veel en veel meer mensen gedood dan corona dit jaar. Maar blijkbaar was men toen geen moordenaar als men zijn sociale en soms zelfs zijn professionele leven niet naar de knoppen hielp als er griep rond ging.

Zijn alle mensen die gedurende 30 jaar geen griepvaccin genomen hebben, nu dus voor u recidivistische seriemoordenaars geweest ?

Want kijk: covid-19 is 3 of 4 keer dodelijker dan de gemiddelde seizoensgriep. Dus normaal gezien hebben we, over 3 of 4 jaar gecumuleerd, evenveel griep doden dan we nu dit uitzonderlijke jaar hebben met covid-19.

Waarom is gedurende 3 of 4 jaar evenveel doden maken door "onverantwoord gedrag" nooit als "moordenaar" beschouwd, en waarom is nu dat het covid-19 is, men plots een moordenaar als men zich op een bijna even roekeloze manier durft te gedragen als elk jaar gedurende het griepseizoen ?
2
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 13:40   #27
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ten eerste is het uiteraard juist dat het niemand iets kan schelen dat anderen dan naasten en vrienden dood gaan. Zoveel is een feit, natuurlijk. Daar is gelukkig niks mis mee. Iedereen gaat dood. Dus zou het maar erg zijn mochten we ons om de dood van onbekenden die toch vroeg of laat voorvalt, zorgen maken.

Ten tweede gaan die maatregelen dat niet beletten. Die hebben daar zelfs niks mee te maken. Iedereen kan zelf voor zijn eigen veiligheid zorgen. Blijf thuis, zet een FFP2 masker op, ontsmet alles wat je moet binnenhuis halen.

Maar ten derde: Ik heb het argument nog nooit gehoord voor griep. Ik heb de vorige jaren niemand horen zeggen dat men een moordenaar was als men toch durfde buitengaan als er griep was en als men toch in een situatie kwam waar men griep kon opdoen.

Nochtans heeft griep al die jaren veel en veel meer mensen gedood dan corona dit jaar. Maar blijkbaar was men toen geen moordenaar als men zijn sociale en soms zelfs zijn professionele leven niet naar de knoppen hielp als er griep rond ging.

Zijn alle mensen die gedurende 30 jaar geen griepvaccin genomen hebben, nu dus voor u recidivistische seriemoordenaars geweest ?

Want kijk: covid-19 is 3 of 4 keer dodelijker dan de gemiddelde seizoensgriep. Dus normaal gezien hebben we, over 3 of 4 jaar gecumuleerd, evenveel griep doden dan we nu dit uitzonderlijke jaar hebben met covid-19.

Waarom is gedurende 3 of 4 jaar evenveel doden maken door "onverantwoord gedrag" nooit als "moordenaar" beschouwd, en waarom is nu dat het covid-19 is, men plots een moordenaar als men zich op een bijna even roekeloze manier durft te gedragen als elk jaar gedurende het griepseizoen ?
het is maar een seriemoordenaartje
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 18:21   #28
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Idem.
De paar honderduizenden die o zo nodig toch naar frankrijk of spanje moesten trekken, en zo de ellende weer importeerden naar belgië zijn bij deze hartelijk bedankt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als u zich niets aantrekt van de maatregelen kan het u ook niets schelen dat uw medemensen dood gaan.

Eigenlijk hoort u in de gevangenis thuis.
https://www.youtube.com/watch?v=7PhjfThj4IA

Ich frage euch: Wollt ihr den totalen lockdown? Wollt ihr ihn, wenn nötig, totaler und radikaler, als wir ihn uns heute überhaupt erst vorstellen können?

Toen waren het joden, nu is er een andere vijand gecreëerd. En mensen als jullie gaan blindelings mee in de waazin.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 18:25   #29
Kylero
Gouverneur
 
Kylero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2012
Berichten: 1.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Die regel van vijf is toch alleen maar in je persoonlijke leven en niet je professioneel? Als men dit professioneel zou opleggen dan leggen ze de economie plat.
Wat de regel onlogisch maakt.
__________________
The world is pregnant with lies
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 18:50   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Wat de regel onlogisch maakt.
Niks is "logisch" in gans dit gedoe. Vandaar dat ik het waanzin vind. Omdat de mensen die het opleggen onmogelijk onwetend kunnen zijn dat het onlogisch is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 19:03   #31
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.998
Standaard

Bubbel wordt afgeschaft. Men rekent op het gezond verstand.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200922_96195723
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 19:17   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.382
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bubbel wordt afgeschaft. Men rekent op het gezond verstand.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200922_96195723
Hou u dan maar vast, de vlucht vooruit.

Binnen een paar weken, als het er duizenden per dag gaan zijn die besmet worden, het zal de burger zijn fout zijn.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 19:28   #33
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hou u dan maar vast, de vlucht vooruit.

Binnen een paar weken, als het er duizenden per dag gaan zijn die besmet worden, het zal de burger zijn fout zijn.
Allemaal naar het gevang volgens rikske...

Dat gaat druk worden aan de poort op de Liersesteenweg...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 19:35   #34
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bubbel wordt afgeschaft. Men rekent op het gezond verstand.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200922_96195723
De goei poeier-strategie dus.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 20:01   #35
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hou u dan maar vast, de vlucht vooruit.

Binnen een paar weken, als het er duizenden per dag gaan zijn die besmet worden, het zal de burger zijn fout zijn.
Het was altijd de schuld van de onnozelaars.

Social distancing aan hun laars lappen en als het dan misgaat beginnen roepen dat het de schuld is van de virologen of de regering.

Awel: nu mogen ze zelf hun verantwoordelijkheid nemen
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 22:45   #36
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het was altijd de schuld van de onnozelaars.

Social distancing aan hun laars lappen en als het dan misgaat beginnen roepen dat het de schuld is van de virologen of de regering.

Awel: nu mogen ze zelf hun verantwoordelijkheid nemen

Ze trekken zich geen kl.... aan van de voorschriften. We gaan een hele week op de boemel en in het weekeinde gaan we bij opa en oma de soep eten.
En als het tegen valt voor dezen dan zijn we vroeger aan het erven.
En jij noemt dat verantwoordelijkheid nemen?
Ik reken op de anti-coronaspuit. Komt die er niet vlug dan zal de huidige jonge generatie ons vermoorden. Bewust en met kennis van zaken.
Doodslag met voorbedachten rade dus.
Pik er daarom de ergste belhamels uit en veroordeel hen om in klinieken en verzorgingstehuizen den boel mee op te ruimen die ze mee veroorzaken.
Bij mij was die wet er al. Geen mondmasker en op de zwier gaan?
Zoveel maand burgerdienst!
Dit is oorlog en oorlog vergt aangepaste wetten. Waar is er dan een probleem?

Laatst gewijzigd door werkman : 22 september 2020 om 22:48.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 05:15   #37
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ze trekken zich geen kl.... aan van de voorschriften. We gaan een hele week op de boemel en in het weekeinde gaan we bij opa en oma de soep eten.
En als het tegen valt voor dezen dan zijn we vroeger aan het erven.
En jij noemt dat verantwoordelijkheid nemen?
Ik reken op de anti-coronaspuit. Komt die er niet vlug dan zal de huidige jonge generatie ons vermoorden. Bewust en met kennis van zaken.
Doodslag met voorbedachten rade dus.
Pik er daarom de ergste belhamels uit en veroordeel hen om in klinieken en verzorgingstehuizen den boel mee op te ruimen die ze mee veroorzaken.
Bij mij was die wet er al. Geen mondmasker en op de zwier gaan?
Zoveel maand burgerdienst!
Dit is oorlog en oorlog vergt aangepaste wetten. Waar is er dan een probleem?
Oma en opa zijn niet verplicht om hen te ontvangen zolang de epidemie woedt en oma en opa zouden hen dankbaar kunnen zijn dat ze het noodzakelijke ondergaan van de epidemie op zich nemen.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 05:17   #38
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Die regels kunnen wat mij betreft den boom in...

Ik heb 2 kinderen,schoonkinderen én kleinkinderen,dat zijn er dus zes...

Voorts heb ik mij aan elke regel gehouden,die weinige famillie die ik daarbuiten nog heb ,heb ik dus in géén negen maanden nog gezien...

Ik noch mijn kortst bijzijnde famillieleden hebben in die periode een reis naar het buitenland ondernomen.....

Ik ga niet opdraaien voor andermans stommiteiten weet je...
trop is te veel....
Nu mag er vrij gereisd worden naar rode zones (in het buitenland).
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 05:19   #39
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het is me gisteren nog eens opgevallen dat er mensen zijn die zelfs een richting van een pijl niet kunnen lezen...
Nog zoiets.
In een winkel pijlen plaatsen voor de looprichting.
Als ik ze volg, ben ik dubbel zo lang in die winkel.

Ik volg ze dus niet.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 05:23   #40
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Afbraak daar zijn ze goed in. Maar opbouwen.....
Heel dikwijls, om niet te schrijven bijna altijd, is afbreken noodzakelijk om iets terug op te bouwen.

Anders krijg je (zie renovatie van panden) een veel te grote factuur, voor een belabberd resultaat dat daarbij ook nog eens niet functioneel is.

Bart en Theo hebben dat goed gezien.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be