Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 mei 2020, 18:42   #161
paco1992
Burger
 
Geregistreerd: 18 juli 2014
Berichten: 141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
[/b]

Hebt gij wel enig besef welke voordelen de Europese unie voor de gewone man opgebracht heeft? Ik twijfel daar aan. Het begint mij trouwens op te vallen dat bij de anti-Europa mensen vele jongeren zijn die de tijd van voor de open grenzen en de euro niet meer meegemaakt hebben. En zich laten misleiden door idioten die enkel uit zijn op persoonlijk gewin.

PS muntontwaarding van de Belgische frank is hun waarschijnlijk ook totaal onbekend.
1992 in mijn profielnaam duidt niet op mijn geboortedatum...integendeel,helaas.
Maar vooral....breng me de voordelen voor de "gewone man" eens aan. Verras me nu eens se.
van de nadelen kan ik je alvast geven...het bouwen van een ford fabriek in turkije met europees geld. De transit mannen in Genk spreken er nog schande van...
paco1992 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 18:44   #162
paco1992
Burger
 
Geregistreerd: 18 juli 2014
Berichten: 141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
[/b]

Hebt gij wel enig besef welke voordelen de Europese unie voor de gewone man opgebracht heeft? Ik twijfel daar aan. Het begint mij trouwens op te vallen dat bij de anti-Europa mensen vele jongeren zijn die de tijd van voor de open grenzen en de euro niet meer meegemaakt hebben. En zich laten misleiden door idioten die enkel uit zijn op persoonlijk gewin.

PS muntontwaarding van de Belgische frank is hun waarschijnlijk ook totaal onbekend.
En als jij iets of wat weet hebt van de binnenlandse geschiedenis weet je wat mijn profielnaam en datum willen zeggen. Maar buiten uw eigen voordelen aan de belgische staat heb je niet veel kennis van die belgische staat.
paco1992 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 19:29   #163
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Een vrijhandelsassociatie is altijd meegenomen natuurlijk. Dat moet zeker gehandhaafd blijven. Andere zaken moeten dan herbekeken worden. Aangezien het duidelijk gaat om een Europa met 2 versnellingen denk ik dat het beter is dat de lidstaten terug een eigen monetaire politiek volgen. Landen als Italie, Spanje en Griekenland hebben geen baat bij een sterke munt die geenszins hun economische realiteit weergeeft.
Ook bepaalde Oost-Europese landen hebben het moeilijk door de sterke euro. Ik denk aan Letland dat waar de balans tussen de prijs van levensmiddelen en het inkomen niet meer in evenwicht is. Hierdoor kent Letland een uitstroom van haar eigen bevolking zonder weerga.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 19:34   #164
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Hebt gij wel enig besef welke voordelen de Europese unie voor de gewone man opgebracht heeft? Ik twijfel daar aan. Het begint mij trouwens op te vallen dat bij de anti-Europa mensen vele jongeren zijn die de tijd van voor de open grenzen en de euro niet meer meegemaakt hebben. En zich laten misleiden door idioten die enkel uit zijn op persoonlijk gewin.
Er zijn ook flink wat schaduwzijden aan de huidige politiek van de EU. Denk maar aan detachering van arbeiders. Denk ook maar aan de teloorgang van onze transportsector door de inzetbaarheid van spotgoedkope truckchauffeurs uit Centraal- en Oost-Europa. Ook heeft de huidige politiek voor een uitstroom uit bepaalde landen gezorgd. Portugal loopt leeg. Letland loopt leeg. Polen is onderhevig aan voortdurend in- en uitstroom. Tegelijkertijd zie je dan weer een instroom uit bijvoorbeeld Oekraïne en Witrusland. Dit Europa is grotendeels op maat geschreven van de rijke(re) spelers. Ik weet absoluut niet wat er "idioot" is om de schaduwzijden aan te geven. Of gaat u ervan uit dat het loopt zoals het hoort te lopen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 09:29   #165
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Wat een quatsch, de EGKS werd opgericht met het doel nooit meer oorlog in Europa. Juist Kolen en Staal, broodnodig voor iedere oorlogsindustrie, dat juist hier aartsvijanden Frankrijk en (West-)Duitsland, hier samen met Italië (bondgenoot van beide landen geweest) en de BeNeLux een economische gemeenschap voor oprichten is historisch van zeer groot belang.

...

Magertjes
De EGKS werd opgericht om "eerlijke" prijzen te bekomen voor Kolen & Staal.
Het Kapitaal wilde controle over de zware industrie in Duitsland, Frankrijk & Belgie.
De EGKS werd opgericht dóór het Kapitaal vóór het Kapitaal.


Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 11:57   #166
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paco1992 Bekijk bericht
1992 in mijn profielnaam duidt niet op mijn geboortedatum...integendeel,helaas.
Maar vooral....breng me de voordelen voor de "gewone man" eens aan. Verras me nu eens se.
van de nadelen kan ik je alvast geven...het bouwen van een ford fabriek in turkije met europees geld. De transit mannen in Genk spreken er nog schande van...
Weet dat ze in de tijd van het verval van de staalfabrieken in Wallonië met Belgisch geld een staalfabriek in toen nog Oost-Duitsland hebben gebouwd???
En de belastingbetalers maar dokken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 18:47   #167
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paco1992 Bekijk bericht
1992 in mijn profielnaam duidt niet op mijn geboortedatum...integendeel,helaas.
Maar vooral....breng me de voordelen voor de "gewone man" eens aan. Verras me nu eens se.
van de nadelen kan ik je alvast geven...het bouwen van een ford fabriek in turkije met europees geld. De transit mannen in Genk spreken er nog schande van...
Ik ben een gans leven zelfstandig handelaar geweest. Die handelswaar is voor de gewone man relatief goedkoper geworden. Dat was heel simpel. Voordat de de grenzen open waren, en de euro bestond:

Was ik verplicht bij de Belgische groothandel te kopen. Die natuurlijk winst wilde maken.
Moest die groothandel een dure stock aan reserveonderdelen aanleggen.
Kon ik niet rechtstreeks in het buitenland kopen. Omdat die groothandels contracten vna allenverkooprecht hadden lopen met de fabrikant.
Moesten die groothandels importrechten betalen.
Moest de groothandelaar wisselgeld betalen aan de banken.

Allemaal kosten die op de rekening van de klant kwamen.

En hoeveel zou de intrest op woonleningen zijn voor jongeren vandaag? Betalen die ook nog 13%? Ik dacht het niet.

Vandaag niet, maar binnen korte tijd kan ik weer zonder problemen de grens oversteken. Als ik daar ga winkelen kan ik alcoholische dranken aan bijna de helft van de Belgische prijs kopen. En de buitenlanders kunnen in België beterkoop tanken.

En ge vergeet de welvaart die mensen gekregen hebben in landen die steun gekregen hebben van de Europese unie. Ge vergeet waarschijnlijk ook de miljoenen steun die Limburg na de sluiting van de mijnen en Ford uit de Europese pot gekregen heeft om de economie te herstellen.

Is toch niet moeilijk om de voordelen te zien. Als ge ze wilt zien tenminste.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 08:25   #168
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paco1992 Bekijk bericht
1992 in mijn profielnaam duidt niet op mijn geboortedatum...integendeel,helaas.
Maar vooral....breng me de voordelen voor de "gewone man" eens aan. Verras me nu eens se.
van de nadelen kan ik je alvast geven...het bouwen van een ford fabriek in turkije met europees geld. De transit mannen in Genk spreken er nog schande van...
Die van het vals behang rijden met Ford Transits rond die ze in Turkije maken, veel trekken ze zich er dus duidelijk niet van aan.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  transit.PNG‎
Bekeken: 45
Grootte:  321,7 KB
ID: 112326  

dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2020, 16:17   #169
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.882
Standaard

30 mei 1949: oprichting v.d. Raad van Europa.
Die houdt nog altijd stand.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2020, 17:13   #170
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.537
Standaard

Eerst Europa ontwortelen, haar christelijke en Grieks-Romeinse geschiedenis laten vallen om de nieuwkomers niet voor het hoofd te stoten, de Europese Aborigines proberen met een valse 'Europese' universele waardenidentiteit op te zadelen ... en dan huilen dat het noorden niet solidair wil zijn met het zuiden ... FAIL
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 04:16   #171
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Eerst Europa ontwortelen, haar christelijke en Grieks-Romeinse geschiedenis laten vallen om de nieuwkomers niet voor het hoofd te stoten, de Europese Aborigines proberen met een valse 'Europese' universele waardenidentiteit op te zadelen ... en dan huilen dat het noorden niet solidair wil zijn met het zuiden ... FAIL
Dat somt het inderdaad zowat op. Niks om fier over te zijn in autochtoon Euroland.

En het ergste blijft dat niks, nada geleerd werd uit de geschiedenis van het verleden.
Gewoon zoals groeiende interne decadentie mede hoofdoorzaak en teken aan de want was van de teloorgang destijds van het Romeinse Rijk.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 15:30   #172
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Het is vreemd. Op de website van VTM/HLN zag ik een verslag over betogingen in Italië. Er waren ook enkele foto's bij. Op de website van de VRT vind ik daar niks over terug. Ik heb net nog gekeken bij buitenlands nieuws daar, maar ik vond niks terug over Italië. Is dit 'n poging van die journalisten bij de VRT om de EU te redden? Waarom verzwijgen ze dat? Nu ja, 't is geen betoging tegen de EU, maar tegen hun eerste minister.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 15:33   #173
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Eerst Europa ontwortelen, haar christelijke en Grieks-Romeinse geschiedenis laten vallen om de nieuwkomers niet voor het hoofd te stoten, de Europese Aborigines proberen met een valse 'Europese' universele waardenidentiteit op te zadelen ... en dan huilen dat het noorden niet solidair wil zijn met het zuiden ... FAIL
Inderdaad. Zo is 't gegaan. Trouwens, afgelopen januari, toen die Britse parlementsleden terugkeerden naar hun land, heeft Guy dat zelf gezegd dat de EU gefaald had.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 20:56   #174
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Dat somt het inderdaad zowat op. Niks om fier over te zijn in autochtoon Euroland.

En het ergste blijft dat niks, nada geleerd werd uit de geschiedenis van het verleden.
Gewoon zoals groeiende interne decadentie mede hoofdoorzaak en teken aan de want was van de teloorgang destijds van het Romeinse Rijk.
Ik vrees dat je gelijk hebt.
Dat is dikwijls een nevenprodukt van grote welvaart en rijkdom bij de top miljonairs(nu)
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 17:44   #175
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Eerst Europa ontwortelen, haar christelijke en Grieks-Romeinse geschiedenis laten vallen om de nieuwkomers niet voor het hoofd te stoten, de Europese Aborigines proberen met een valse 'Europese' universele waardenidentiteit op te zadelen ... en dan huilen dat het noorden niet solidair wil zijn met het zuiden ... FAIL
Ik voel me inderdaad ontworteld, ja.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2020, 08:38   #176
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Het is vreemd. Op de website van VTM/HLN zag ik een verslag over betogingen in Italië. Er waren ook enkele foto's bij. Op de website van de VRT vind ik daar niks over terug. Ik heb net nog gekeken bij buitenlands nieuws daar, maar ik vond niks terug over Italië. Is dit 'n poging van die journalisten bij de VRT om de EU te redden? Waarom verzwijgen ze dat? Nu ja, 't is geen betoging tegen de EU, maar tegen hun eerste minister.
Ik vind het idd vreemd dat VTM/HLN verslag uitbrengt van een betoging in Italië met amper 200 deelnemers. Dat is nu niet bepaald wereldnieuws dacht ik.
Ik ben me al een tijdje vragen aan het stellen bij sommige media-groepen. Ook krantengroepen die allemaal hetzelfde nieuws brengen, in dezelfde bewoordingen. Dat lijkt mij geen gezonde situatie voor de kritische burger die méér dan één invalshoek wil over nieuwsfeiten.

PS ik heb meer vertrouwen in de (objectieve) berichtgeving van de VRT dan van VTM/HLN-die-afhankelijk-zijn-van-financiële-inbreng-door-belangengroepen om te overleven.

Laatst gewijzigd door pajoske : 3 juni 2020 om 08:41.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2020, 21:46   #177
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik vind het idd vreemd dat VTM/HLN verslag uitbrengt van een betoging in Italië met amper 200 deelnemers. Dat is nu niet bepaald wereldnieuws dacht ik.
Ik ben me al een tijdje vragen aan het stellen bij sommige media-groepen. Ook krantengroepen die allemaal hetzelfde nieuws brengen, in dezelfde bewoordingen. Dat lijkt mij geen gezonde situatie voor de kritische burger die méér dan één invalshoek wil over nieuwsfeiten.

PS ik heb meer vertrouwen in de (objectieve) berichtgeving van de VRT dan van VTM/HLN-die-afhankelijk-zijn-van-financiële-inbreng-door-belangengroepen om te overleven.
Daarom kijk ik regelmatig naar tv Russia Today.
Daar hoor je eens een andere klok luiden.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 01:59   #178
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.866
Standaard



Weeral zo iets onnodigs. Ja, de EGKS eerlijke prijzen op kolen en staal.
De controle op die zware industrieen van Frankrijk, Duitsland, Italië, België, Nederland en Luxemburg was er juist om een volgende oorlog te voorkomen, dan wel te bemoeilijken.

De EGKS werd geenszins enkel voor het kapitaal opgericht, dat hangen mensen aan met een politieke visie gelijk aan de uwe, maar dat is niet mijn politieke visie.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 02:26   #179
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Weeral zo iets onnodigs. Ja, de EGKS eerlijke prijzen op kolen en staal.
De controle op die zware industrieen van Frankrijk, Duitsland, Italië, België, Nederland en Luxemburg was er juist om een volgende oorlog te voorkomen, dan wel te bemoeilijken.

De EGKS werd geenszins enkel voor het kapitaal opgericht, dat hangen mensen aan met een politieke visie gelijk aan de uwe, maar dat is niet mijn politieke visie.
Inderdaad ,de EU is van belang voor onze vrede en welvaart en gezien de ontwikkelingen bij andere grootmachten,
zeker ook belangrijk gaat als het om democratie en mensenrechten gaat.
De komende jaren zal er veel meer samenwerking en kracht noodzakelijk zijn
om deze doelen te realiseren.
Het zijn de populisten , als knuffelaars van Poetin en Trump , die deze samenwerking en doelen ondermijnen.

Laatst gewijzigd door cato : 6 juni 2020 om 02:27.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be