Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Peter Tom Jones (Groen!) - 5 tot 11 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Peter Tom Jones (Groen!) - 5 tot 11 maart (1973) Burgerlijk Ingenieur Milieukunde, Doctor in de Materiaalkunde en momenteel werkzaam als post-doctoraal onderzoeker aan de KULeuven. Tijdens de komende federale verkiezingen staat hij als onfhankelijk kandidaat op de 2e plaats op de Groen!-Senaatslijst. De hoofdbetrachting is om duidelijk te maken dat er een ecologische omslag nodig is.

 
 
Discussietools
Oud 9 maart 2007, 12:54   #1
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard Esperanto

Het thema ligt niet in de richting van 'uw' onderwerpen en studies (hoewel...) maar ik wou toch eens weten wat u vindt van de huidige taalkwesties (en het Esperanto als mogelijk alternatief). Een ecologist staat biodoversiteit voor, dus ook sociale en culturele diversiteit, maar de huidige EU voert een zeer nefaste taalpolitiek die vooral het Engels bevoordeelt. Hoe ziet u bvb de toekomst voor de vele kleine minderheidstalen, en hoe kan de EU functioneren op taalkundig vlak?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 10 maart 2007, 11:10   #2
Peter Tom Jones
 
 
Peter Tom Jones's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2007
Berichten: 51
Standaard

Beste,

Ik voel me niet bevoegd omtrent uw vraag. Maar simpel gesteld geloof ik inderdaad in het belang van culturele en taaldiversiteit. De link die je maakt met biodiversiteit is terecht. (In een recent artikel in OIKOS werd die inderdaad ook zo uitgewerkt.)

De dominantie van het Engels, nota bene mijn vadertaal, is inderdaad een probleem. Maar wat valt er vandaag aan te doen? Het lijkt me alleszins niet zo evident om de klok terug te draaien. Wat niet betekent dat er geen moiete moet worden gedaan om taaldiversiteit te blijven ondersteunen.

Esperanto ken ik niet. In mijn leven net één persoon gekend die het wel sprak en daar zeer enthousiast over was.

mvg
tom
www.petertomjones.be
Peter Tom Jones is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be