Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Peter Tom Jones (Groen!) - 5 tot 11 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Peter Tom Jones (Groen!) - 5 tot 11 maart (1973) Burgerlijk Ingenieur Milieukunde, Doctor in de Materiaalkunde en momenteel werkzaam als post-doctoraal onderzoeker aan de KULeuven. Tijdens de komende federale verkiezingen staat hij als onfhankelijk kandidaat op de 2e plaats op de Groen!-Senaatslijst. De hoofdbetrachting is om duidelijk te maken dat er een ecologische omslag nodig is.

 
 
Discussietools
Oud 17 maart 2007, 20:52   #121
DannyS
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Berichten: 2.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Dat is weer een andere discussie.
Ik ben hier reeds behoorlijk afgeweken, door het gebied dat in de oorspronkelijke vraagstelling bedoeld werd te verruimen naar de hele wereld.

Als je wil discussiëren over wie zich moet aanpassen denk ik dat je best een nieuwe thread start. Zeer kort, wil ik hier wel zeggen, dat het mij logischer lijkt dat de laatst aangekomenen zich aanpassen aan de gebruiken van hen die er eerst waren, ipv omgekeerd.
Onze gebruiken zijn prima. Dat ik me ga aanpassen aan het leefbaar Vlaanderen dat hier in de vraag werd genoemd kan je vergeten. Die vraag mag je aan het blok stellen.
Ik sta volledig achter premier Martens waar die zei: "Over mijn lijk"

Laatst gewijzigd door DannyS : 17 maart 2007 om 21:03.
DannyS is offline  
Oud 17 maart 2007, 21:33   #122
DannyS
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Berichten: 2.636
Standaard

En zei ik niet dat mijn vrouw nu tevreden is? Of mag dat ook al niet? Eaaaaaaarchchchch!
DannyS is offline  
Oud 17 maart 2007, 22:52   #123
DannyS
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Berichten: 2.636
Standaard

En nog iets satiper: als je mij citeert, mag je ook dat gedeelte laten zoals ik het geschreven heb.

Laatst gewijzigd door DannyS : 17 maart 2007 om 22:58.
DannyS is offline  
Oud 18 maart 2007, 08:58   #124
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Onze gebruiken zijn prima. Dat ik me ga aanpassen aan het leefbaar Vlaanderen dat hier in de vraag werd genoemd kan je vergeten. Die vraag mag je aan het blok stellen.
Ik sta volledig achter premier Martens waar die zei: "Over mijn lijk"

En zei ik niet dat mijn vrouw nu tevreden is? Of mag dat ook al niet? Eaaaaaaarchchchch!

DannyS,

Er is niemand die zegt dat jij niet gelukkig mag zijn met je vrouw.

Maar ik vermoed dat jij het probleem langs een verkeerde kant bekijkt.

Er is een enorm voedsel en water tekort in de wereld.
En er worden op sommige plaatsen zelfs reeds oorlogen voor uitgevochten.
En het terugdringen van de wereldbevolking kan enkel door wereldwijde samenwerking en met het hoger scholen van de bevolking.

Want een leefbaar Vlaanderen bekomen kan enkel door te zorgen dat de rest van de wereld ook leefbaar is.
Jantje is offline  
Oud 18 maart 2007, 09:03   #125
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Die oplossing heeft ze altijd al gehad. Het blijft voor vele Vlamingen echter onaanvaardbaar dat mijn echtgenote zoveel verdient. Ze is tevreden met haar werk, en dat ze slechts de helft verdient van haar naaste collega die hetzelfde werk doet maakt haar niet uit. En met het Nederlands van ultra-rechts (en ook soms dat van mij) kan ze medelijden hebben.
De publicaties van Groen! staan trouwens ook vol taalfouten, maar die vragen de anderen niet zo onbeschaafd zich aan te passen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS
En nog iets satiper: als je mij citeert, mag je ook dat gedeelte laten zoals ik het geschreven heb.
Het gaat dus over post 118.
Ik herneem hem hierboven nog eens, net zoals de vorige keer verander ik daar geen letter aan.
Dat je vrouw tevreden is, is goed, heb nergens gezegd dat het niet zo zou zijn.
Post 118 bevat een aantal zaken waarop gereageerd kan worden.
Ik heb me beperkt tot het gedeelte dat ik in het vet gezet heb.
Mss bedoel je dat met je post ongewijzigd te laten.
Het is anders een veelgebruikte techniek om aan te duiden op welk gedeelte de reactie slaat.
In dat vet aangehaald gedeelte:
Citaat:
De publicaties van Groen! staan trouwens ook vol taalfouten, maar die vragen de anderen niet zo onbeschaafd zich aan te passen
stel je dat Groen minder onbeschaafd is dan ...., omdat het anderen niet vraagt zich aan te passen.

Mijn antwoord uit post 119 is een reactie hierop.

Ik vind het vreemd dat jij, je hierdoor persoonlijk aangevallen lijkt te voelen.

Mijn antwoord had nml betrekking op een visie van Groen, niet op een uitspraak van jou.

Als jij zelf over dit punt in discussie wil treden verzoek ik je nogmaals om een nieuwe thread te openen. De vraag wie zich dient aan te passen verwijdert zich echt wel te ver van het onderwerp dat hier behandeld wordt.

Laatst gewijzigd door satiper : 18 maart 2007 om 09:08.
satiper is offline  
Oud 18 maart 2007, 15:55   #126
DannyS
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Berichten: 2.636
Standaard

Ik stel niet dat Groen! minder onbeschaafd is omdat het anderen niet vraagt zich aan te passen, ik zeg dat ze het beschaafder doen. Leer lezen.
Als jullie "Leefbaar Vlaanderen" echter toch wil weten hoeveel inwoners ze aankunen, laat ze dan proberen 80% van de stemmen te halen, om de resterende 20 over zich heen te krijgen als waren die nog met 200.
Ik geef ondertussen aan dat jullie me voor 2 mogen tellen.

Laatst gewijzigd door DannyS : 18 maart 2007 om 16:25.
DannyS is offline  
Oud 18 maart 2007, 16:20   #127
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Ik stel niet dat Groen! minder onbeschaafd is omdat het anderen niet vraagt zich aan te passen. Leer lezen.
Als jullie "Leefbaar Vlaanderen" echter toch wil weten hoeveel inwoners ze aankunen, laat ze dan proberen 80% van de stemmen te halen, om de resterende 20 over zich heen te krijgen als waren die nog met 200.
Ik geef ondertussen aan dat jullie me voor 2 mogen tellen.
Mss kan ik niet lezen, of mss ben ik gewoon te dom.
Je mag me dan ook altijd uitleggen wat je met onderstaande quote dan wel bedoeld.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS
De publicaties van Groen! staan trouwens ook vol taalfouten, maar die vragen de anderen niet zo onbeschaafd zich aan te passen
satiper is offline  
Oud 18 maart 2007, 16:39   #128
DannyS
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Berichten: 2.636
Standaard

Graag, met plezier. Groen! vraagt aanpassingen, niet zozeer van de anderen, maar voor de kiezers en de anderen. Hoe onbeschaafd "leefbaar vlaanderen" iets vraagt, vooral dat aanpassen, kan iedereen op hun onbeschaamde site zien. Hun site, die van hun, dat is elders, niet hier!
Als je niet weet dat "leefbaar vlaanderen" de ondertitel was van het blok, heb je hun programma mss niet helemaal gelezen.

Laatst gewijzigd door DannyS : 18 maart 2007 om 16:58.
DannyS is offline  
Oud 18 maart 2007, 16:45   #129
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Graag, met plezier. Groen! vraagt aanpassingen, niet zozeer van de anderen, maar voor de kiezers en de anderen. Hoe onbeschaafd "leefbaar vlaanderen" iets vraagt, vooral dat aanpassen, kan iedereen op hun onbeschaamde site zien. Hun site, die van hun, dat is elders, niet hier!
wie bepaald wat onbeschaafd is?
satiper is offline  
Oud 18 maart 2007, 17:00   #130
DannyS
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Berichten: 2.636
Standaard

Degene die de oorlog wint.
DannyS is offline  
Oud 18 maart 2007, 17:46   #131
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Degene die de oorlog wint.
Ik wist niet dat jij een oorlog gewonnen had.
satiper is offline  
Oud 18 maart 2007, 17:51   #132
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Vlaanderen is één van de dichtstbevolkte gebieden ter wereld. Alleen al om die reden is nóg meer immigratie (onder welke vorm dan ook) écht niet wenselijk.

Hoeveel inwoners kan een leefbaar Vlaanderen (ongeveer) aan ?

12.000.000 (voor de ganse aarde zou dit volgens recente schattingen 13.000.000.000 zijn). Vanzelfsprekend kunnen we niet "autarktisch" bestaan - sinds honderden jaren leven wij al van de handel en de export van onze artistieke ambachten.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 18 maart 2007, 18:14   #133
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
12.000.000 (voor de ganse aarde zou dit volgens recente schattingen 13.000.000.000 zijn). Vanzelfsprekend kunnen we niet "autarktisch" bestaan - sinds honderden jaren leven wij al van de handel en de export van onze artistieke ambachten.
Ik denk dat diegene die deze schattingen maakt niet goed nagedacht heeft.
13.000.000.000 zou betekenen dat elke aardbewoner nog één hectare grond ter beschikking zou hebben (mits gelijkwaardige verdeling).
Op die hectare zou naast alle voorzieningen voor de mens zelf ook nog plaats moeten zijn voor een aantal dieren en planten (die de mens nodig heeft).
Maar de mens heeft op alles een antwoord nietwaar
Zo kweekt men voortaan geen vee meer op gras, maar op beton.
Men laat soja kweken op platgebrand regenwoud, men haalt dat naar hier en geeft dat als voer voor de betonkoeien.
Allemaal zeer ecologisch en moreel verantwoord natuurlijk

Maar het niet doen is ook geen optie want dan verhongeren we hier ipv ginder, moeilijke keuze dus.

Tenzij we het aantal mensen laten dalen, dan moet er niet gekozen worden, dan kan er overvloed voor iedereen zijn.
satiper is offline  
Oud 20 maart 2007, 19:05   #134
DannyS
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Berichten: 2.636
Standaard

Dat we zouden verhongeren als we geen soja zouden kweken op platgebrand regenwoud, is een leugen die het aantal inwoners moet laten dalen ten voordele van een racistische bende.
We verhongeren hier ook niet om een mondje meer, integendeel: bij het huidige gebrek aan baby's, komt het er volgens de Europese Commissie op neer het werkende deel van de bevolking op andere manieren groot genoeg te houden. Ze adviseren een combinatie van geschoolde immigranten, levenslang leren, meer werkende vrouwen en meer mensen die na hun pensioengerechtigde leeftijd deeltijds blijven werken.

Laatst gewijzigd door DannyS : 20 maart 2007 om 19:21.
DannyS is offline  
Oud 20 maart 2007, 19:11   #135
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Dat we zouden verhongeren als we geen soja zouden kweken op platgebrand regenwoud, is een leugen die het aantal inwoners moet laten dalen ten voordele van een racistische bende.
We verhongeren hier niet om een mondje meer, integendeel: bij het huidige gebrek aan baby's, komt het er volgens de Europese Commissie op neer het werkende deel van de bevolking op andere manieren groot genoeg te houden. Ze adviseren een combinatie van geschoolde immigranten, levenslang leren, meer werkende vrouwen en meer mensen die na hun pensioengerechtigde leeftijd deeltijds blijven werken.
Nee, wij verhongeren idd niet.
We laten andere verhongeren omdat we hun voedsel roven en naar hier transporteren.
Wat je hier post als uitspraak van de EU-commissie is een zuiver economische analize, geen ecologische.
Jantje is offline  
Oud 20 maart 2007, 19:24   #136
DannyS
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Berichten: 2.636
Standaard

Je eerste uitspraak is een stelling van Groen!
Je word nog een echte!

Laatst gewijzigd door DannyS : 20 maart 2007 om 19:50.
DannyS is offline  
Oud 20 maart 2007, 19:31   #137
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Je eerste uitspraak is een stelling van Groen!
Je word nog een echte!
De dag dat ik voor Groen! stem vergaat de wereld.
Jantje is offline  
Oud 20 maart 2007, 20:07   #138
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Ik geef ondertussen aan dat jullie me voor 2 mogen tellen.
Ben je zwanger mss.?
__________________
Victory or Valhalla. Met Voorpost in't offensief
Riksken is offline  
Oud 20 maart 2007, 20:09   #139
DannyS
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Berichten: 2.636
Standaard

Nee, en als je ondertussen met die hongerstok op de miganten laat meppen zal het ook niet veel uitmaken of die ecologisch of economisch is.
DannyS is offline  
Oud 24 maart 2007, 02:16   #140
Winterhamer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 januari 2007
Locatie: Nederland, Rotterdam.
Berichten: 1.098
Standaard

Gezien de natuurverwoesting en vervuiling en de weinige plekken die de dieren nog hebben

ZIJN WE AL VER OVER HET MAXIMUM!

dus dicht die grenzen en remigratie voor de meeste buitenlanders

Laatst gewijzigd door Winterhamer : 24 maart 2007 om 02:18.
Winterhamer is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be