Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 augustus 2010, 00:32   #81
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
U heeft hier een goed punt. Edoch, dankzij allerlei muilkorfwetten die door een stel wereldvreemde multiculturele fantasten onder auspiciën van machtsgeile ambtenaren van de EU inmiddels op ondemocratische wijze zijn doorgevoerd, is dat gewoon zeggen wat men te zeggen heeft helemaal niet meer zo vanzelfsprekend. Die zogenaamde vrijheid van meningsuiting is namelijk helemaal niet absoluut, zoals die m.i. wel hoort te zijn, en voor men het weet, heeft één of andere geytenwollensock van een van uw en mijn belastingcenten zwaar gesubsidiëerd antiracismebureautje een aanklacht tegen u ingediend. Net zoals in het voormalige Oostblok, moet men tegenwoordig steeds meer en steeds vaker wat men werkelijk meent op creatieve wijze verpakken om geen proces aan de broek te krijgen.
Het valt met andere woorden wel enigzins te begrijpen dat mensen er schijnheilig over doen.
Je weet goed genoeg dat ik daar - zelfs als poco-linkiewinkie - radicaal tegen ben. Op dit forum bestaat er echter geen enkele regel of geen enkele wet om rustig te zeggen dat je BBQ bedoeld is tegen moslims. Voor mij bestaat er een verschil tussen mensen die schijnheilig doen tegenover de staat en mensen die schijnheilig doen tegenover hun discursieve tegenstanders. Voor de eersten kan ik respect opbrengen (ik heb als kind het Roemenië van Ceausescu bezocht), de tweede groep kan ik alleen uitlachen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 00:32   #82
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Kunt u mij misschien vertellen vanwaar deze benaming komt: 'soupe identitaire'? En dan praten we verder..
Ik ben even nieuwsgierig als u. Vandaar mijn vraag aan Steve:

Citaat:
In de zin van moslims mogen geen varkenvlees eten dus wie er van eet is geen moslim?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 00:33   #83
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Jamaar, hij wil juist dat ze recht-voor-de-raap zijn omdat ze dan gestraft worden.
Nee, dat wil ik net niet. Maar dat weet je zelf ook wel.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 00:33   #84
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Klopt. In tijden van oorlog, hongersnood. Wat duidelijk niet het geval is in deze situatie.
Tja, als ze geen honger hebben, én ze lusten het niet, waar is het probleem dan ?
Alhoewel, ik dacht toch dat mensen die naar de soepuitdeling gaan in de problemen zitten en wél degelijk honger hebben. Maar mischien niet genoeg honger, voor Het Geloof ? Men moet letterlijk op sterven liggen, kreperen van de honger, vooraleer een stuk zwijnevlees te mogen aanvaarden of wat ? Dat moet dan toch raar zijn, hé ? Ik wil zeggen dat uw leven dan gered is door een varken...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 00:34   #85
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Maw men sluit bewust een groep mensen uit en men heeft de lef dit te ontkennen.
Men sluit inderdaad bewust een groep mensen uit. Net zoals groepen mensen bewust uitgesloten worden door de volgelingen van een bepaald geloof. Dat mag van mij allemaal, maar dan niet komen zagen dat men zelf op zijn beurt weer uitgesloten wordt.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 00:34   #86
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik ben even nieuwsgierig als u. Vandaar mijn vraag aan Steve:
Neen, iets in de zin van 'soep voor het eigen volk, moslims blijf waar je bent'?
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 00:35   #87
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wie zijn beide partijen?
Voorafgaand mijn bericht had men het over hulp van extreem-rechts en ook van moslimorganisaties. Ik had het allicht beter kunnen hebben over welke hulporganisatie dan ook...
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 00:36   #88
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Nee, dat wil ik net niet. Maar dat weet je zelf ook wel.
Nee, eerlijk gezegd weet ik daar niets van. Het was een hypothese. En je zou de eerste niet zijn die mensen uitdaagd om hun idee te zeggen, wetende dat dit hen geen dienst zal bewijzen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 00:37   #89
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In de zin van moslims mogen geen varkenvlees eten dus wie er van eet is geen moslim?
Ok, omdat je er toch blijft op hameren (en dit is onder zeer groot voorbehoud, omdat ik zelf geen moslim ben): als je je soep mediatiseert als identitaire soep, omdat er spek in zit (wat dus zowel moslims als joden uitsluit van je actie), dan wil je volgens mij eerder een punt maken tegenover die groepen, dan dat je wil doen aan goede werken voor iedereen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 00:38   #90
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Men sluit inderdaad bewust een groep mensen uit. Net zoals groepen mensen bewust uitgesloten worden door de volgelingen van een bepaald geloof. Dat mag van mij allemaal, maar dan niet komen zagen dat men zelf op zijn beurt weer uitgesloten wordt.
Ik ben blij dat u hier eerlijk in bent.

U gun ik van harte zo een eetfestijn trouwens. Ik vind het nogal hypocriet van je andere maatjes die dit niet willen toegeven. Op zich heb ik niets tegen zo een festijn, wat ik hier al eens vermeld heb als ik me niet vergis.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 00:41   #91
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Tja, als ze geen honger hebben, én ze lusten het niet, waar is het probleem dan ?
Alhoewel, ik dacht toch dat mensen die naar de soepuitdeling gaan in de problemen zitten en wél degelijk honger hebben. Maar mischien niet genoeg honger, voor Het Geloof ? Men moet letterlijk op sterven liggen, kreperen van de honger, vooraleer een stuk zwijnevlees te mogen aanvaarden of wat ? Dat moet dan toch raar zijn, hé ? Ik wil zeggen dat uw leven dan gered is door een varken...
Die mensen lijden geen honger, die mensen verkeren niet in nood, die mensen leven niet te midden in een oorlog dus neen er is helemaal geen probleem. Die moslims en joden kunnen beter wegblijven aangezien ze niet welkom zijn op het speknekkenfestijn. Het probleem is echter dat jij ontkent dat het hier gaat om een 'eigen volk eerst' feestje.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 00:41   #92
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Je weet goed genoeg dat ik daar - zelfs als poco-linkiewinkie - radicaal tegen ben. Op dit forum bestaat er echter geen enkele regel of geen enkele wet om rustig te zeggen dat je BBQ bedoeld is tegen moslims. Voor mij bestaat er een verschil tussen mensen die schijnheilig doen tegenover de staat en mensen die schijnheilig doen tegenover hun discursieve tegenstanders. Voor de eersten kan ik respect opbrengen (ik heb als kind het Roemenië van Ceausescu bezocht), de tweede groep kan ik alleen uitlachen.
U misschien als ''poco-linkiewinkie'', maar ik heb soms de indruk dat 'links' die groep mensen, die zich hier hierdoor wel bedreigd voelen, niet serieus neemt. Het past niet in hun visie, maar het speelt wel degelijk.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 00:41   #93
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Neen, iets in de zin van 'soep voor het eigen volk, moslims blijf waar je bent'?
Klopt niet, vermits de moslims welkom zijn om van die soep te komen eten.
Het zou eerder zijn: " Kom met ons een maaltijd delen, een typische maaltijd van bij ons. Leer onze gerechten kennen, en leer ervan genieten ".
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 00:42   #94
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Nee, eerlijk gezegd weet ik daar niets van. Het was een hypothese. En je zou de eerste niet zijn die mensen uitdaagd om hun idee te zeggen, wetende dat dit hen geen dienst zal bewijzen.
Je zal iets beter je best moeten doen, want dit stukje tekst betekent niks. Om nog maar te zwijgen van je spelfouten, zowel hier als in mijn sig.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 00:45   #95
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ok, omdat je er toch blijft op hameren (en dit is onder zeer groot voorbehoud, omdat ik zelf geen moslim ben): als je je soep mediatiseert als identitaire soep, omdat er spek in zit (wat dus zowel moslims als joden uitsluit van je actie), dan wil je volgens mij eerder een punt maken tegenover die groepen, dan dat je wil doen aan goede werken voor iedereen.
Als het in de winter is, dan is Erwtensoep niet zo vreemd, erg voedzaam. Het sluit inderdaad groepen uit, maar moeten we dit dan nooit meer mogen uitdelen. Ik dacht het nou ook weer niet, waarom zouden niet moslims of niet joden dit nooit mogen krijgen?
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 8 augustus 2010 om 00:46.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 00:45   #96
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Klopt niet, vermits de moslims welkom zijn om van die soep te komen eten.
Het zou eerder zijn: " Kom met ons een maaltijd delen, een typische maaltijd van bij ons. Leer onze gerechten kennen, en leer ervan genieten ".
Ze zijn welkom op voorwaarde dat ze hun aanpassen aan de varkensetende kleinburger?

'Beste joden en moslims vergeet God, schuif je religie aan de kant en kom de extreem rechtse rakkers tevreden stellen' Zoiets?
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 00:45   #97
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Je weet goed genoeg dat ik daar - zelfs als poco-linkiewinkie - radicaal tegen ben. Op dit forum bestaat er echter geen enkele regel of geen enkele wet om rustig te zeggen dat je BBQ bedoeld is tegen moslims. Voor mij bestaat er een verschil tussen mensen die schijnheilig doen tegenover de staat en mensen die schijnheilig doen tegenover hun discursieve tegenstanders. Voor de eersten kan ik respect opbrengen (ik heb als kind het Roemenië van Ceausescu bezocht), de tweede groep kan ik alleen uitlachen.
Ik weet dat u ondanks uw 'poco-linkiewinkie'-zijn, de vrijheid van meningsuiting een hoog goed vindt, en dat die ook voor u absoluut dient te zijn. U bent dus een verstandig mens.
En dit forum houdt zich aan de regels en wetten van België, die met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dezelfde zijn als die in Nederland, want alles bedacht door de EU. Ik neem aan dat het u niet ontgaan is dat er wel degelijk aan de vrijheid van meningsuiting gesleuteld is, en nog altijd wordt, en niet om die absoluut te maken, maar juist om die te beperken.
Vooralsnog kan men gewoon zeggen dat men identitaire soep wenst te serveren en een identitaire barbeque wil organiseren. Hoe lang dat nog gaat duren, is echter een andere zaak. Nu ja, daar hier nu dieper op in gaan, zou ons steeds verder offtopic brengen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 00:47   #98
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Die mensen lijden geen honger, die mensen verkeren niet in nood, die mensen leven niet te midden in een oorlog dus neen er is helemaal geen probleem. Die moslims en joden kunnen beter wegblijven aangezien ze niet welkom zijn op het speknekkenfestijn. Het probleem is echter dat jij ontkent dat het hier gaat om een 'eigen volk eerst' feestje.
We hebben het over twee verschillende zaken hier : het BBQ-feest dat inderdaad niet voor uitgehongerde landlopers georganiseerd word, en de soep met spek-uitdeling. Ik herstel dus mijn vraag : een dakloze moslim, wiens maag in zijn schoenen hangt van de honger, heeft niet het recht een kom erwtensoep met spek te aanvaarden, omdat hij nog niet in onmiddellijk doodsgevaar is ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 00:49   #99
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
We hebben het over twee verschillende zaken hier : het BBQ-feest dat inderdaad niet voor uitgehongerde landlopers georganiseerd word, en de soep met spek-uitdeling. Ik herstel dus mijn vraag : een dakloze moslim, wiens maag in zijn schoenen hangt van de honger, heeft niet het recht een kom erwtensoep met spek te aanvaarden, omdat hij nog niet in onmiddellijk doodsgevaar is ?
Die aanvaardt dat, zoals bleek uit het filmpje dat hier rond kerstmis geplaatst werd.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 8 augustus 2010 om 00:49.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2010, 00:49   #100
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Nee, eerlijk gezegd weet ik daar niets van. Het was een hypothese. En je zou de eerste niet zijn die mensen uitdaagd om hun idee te zeggen, wetende dat dit hen geen dienst zal bewijzen.
Hier wil ik toch even een lans breken voor de integriteit van Steve_M. Hij is namelijk niet zo'n persoon die mensen uitlokt om vervolgens triomfantelijk op het rode driehoekje te gaan klikken.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be