Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 februari 2012, 18:21   #21
Helias
Gouverneur
 
Helias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Het is bekend dat het gemakkelijker is een hond voorbij een hoop worst te loodsen dan een Saksen-Coburg voorbij een zak geld.
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 18:26   #22
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Het bericht klopt wel degelijk, alleen proberen ze nu de perceptie te veranderen door te zeggen dat het enkel voor de onkosten was. Ze kregen met andere woorde per maandn 5800 euro voor water, elektriciteit en eten . Wie hier geeft daar maandelijks zoveel aan uit pe gezin van vier?
Daar viel ik ook van achterover. Het is nog wel het OCMW dat hier stelt dat zoveel geld nodig is voor verwarming, water en voedsel, maar zonder huishuur, verplaatsingen of andere levensnoodzakelijke kosten.
Hoe kan het OCMW zo'n bedragen nu rijmen met de gemiddelde lonen en uitkeringen ?
En toevallig is het weer zo'n koninklijke staatsinstelling die zulke overdreven hoge prijzen opstrijkt.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 18:56   #23
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel Bekijk bericht
Dat is me dunkt, wat politici, waaronder ook die van de N-Va dagelijks doen, dacht ik : geld van ons uitgeven, aan chocomelkskes en royco minutesoep (blijkbaar).
Ik ben daar trouwens niet mee akkoord, dat dat geld 'van ons' is. Ik betaal belastingen aan de Staat, waardoor dat geld van de Staat is. Het is niet omdat je aandelen hebt in een bedrijf dat het geld wat het bedrijf in zijn bezit heeft van jou is.
Dat gemem over ons geld is dus pure emocommunicatie, zeker als het door politici gebeurt. Hun rol is immers te controleren dat de staat het geld correct gebruikt, met zoals het aan een RvB en een Algemene vergadering is de geldstromen van een bedrijf te controleren.
Het is uiteraard leuker en mediagenieker om aan emocommunicatie te doen 'ons geld, mijn botten ja'.
De enige die uit zijn lul aan het nekken is ben jij.
Het geld is wel degelijk van ons.
Ergo, als ze niet toekomen moeten wij, door allerhande maatregelen, zorgen dat de put dichtgereden wordt.
Het is dankzij mensen die denken zoals jij dat het hier zover is kunnen komen.
Het geld is van de staat dus ...
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 18:59   #24
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Laat ons wel wezen, de eigenaar van de eigendom van de Koninklijke schenking is de Koninklijke schenking zelf. Als je hier niet mee akkoord gaat dan stel je evengoed dat voor de eigendom van vastgoedvennootschappen in feite de staat eigenaar is.
De koninklijke schenking is opgericht om geen erfenisrechten te moeten betalen op het bezit en om het bezit bij elkaar te houden.
Lees: "De koning en zijn entourage willen wel de lusten maar niet de lasten".

Trouwens, de opbrengst van de pacht en huurgelden volstaan niet meer om alles te betalen. De koninklijke schenking moet regelmatig eigendommen verkopen.
De koninklijke schenking heeft dan ook het optrekje van Laurent moeten betalen. Voor de inrichting werd zelfs de marine ingeschakeld.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 19:01   #25
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Daar viel ik ook van achterover. Het is nog wel het OCMW dat hier stelt dat zoveel geld nodig is voor verwarming, water en voedsel, maar zonder huishuur, verplaatsingen of andere levensnoodzakelijke kosten.
Hoe kan het OCMW zo'n bedragen nu rijmen met de gemiddelde lonen en uitkeringen ?
En toevallig is het weer zo'n koninklijke staatsinstelling die zulke overdreven hoge prijzen opstrijkt.
Voor 40 euro per dag wordt een bejaarde opgenomen in een rusthuis.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 19:13   #26
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Heel het verhaal is veranderd. Er is ook geen spoor meer te vinden van de 40€ per dag/persoon.
Knack had het verhaal als eerste gebracht. 4800 euro huurkosten/maand (=elektriciteit en water volgens Di Rupo) lijkt me meer dan een vestzak broekzak operatie voor een conciërgewoning, waarin de Koning wellicht nooit zal vertoeven.

Laatst gewijzigd door Jakko : 7 februari 2012 om 19:19.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 19:42   #27
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel Bekijk bericht
Of, dat had u graag zo begrepen. Net zoals u nu wil begrijpen dat de Koning zich persoonlijk verrijkt door die OCMW-steun.
LOL
Daar heeft 'm betere en vettere potjes voor, dan 't ocmw.
Maar soit 't zal wel crisis zijn voor iedereenen onze beleidsmensen zijn duidelijk van nikske vies.
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 19:46   #28
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel Bekijk bericht
Dat is me dunkt, wat politici, waaronder ook die van de N-Va dagelijks doen, dacht ik : geld van ons uitgeven, aan chocomelkskes en royco minutesoep (blijkbaar).
Ik ben daar trouwens niet mee akkoord, dat dat geld 'van ons' is. Ik betaal belastingen aan de Staat, waardoor dat geld van de Staat is. Het is niet omdat je aandelen hebt in een bedrijf dat het geld wat het bedrijf in zijn bezit heeft van jou is.
Dat gemem over ons geld is dus pure emocommunicatie, zeker als het door politici gebeurt. Hun rol is immers te controleren dat de staat het geld correct gebruikt, met zoals het aan een RvB en een Algemene vergadering is de geldstromen van een bedrijf te controleren.
Het is uiteraard leuker en mediagenieker om aan emocommunicatie te doen 'ons geld, mijn botten ja'.

Àl het geld in de staatskas, �*l wat ministers verkwanselen of ontvangen is in een democratische manier van zien, van het belgische volk.

U en de heren politici zouden eens terug mogen gaan beseffen dat ze er zijn, ènkel en alleen maar voor en door het volk. En niet dat het volk er is om hun vet betaalde postjes voor hun en hun nazaten te betalen.
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!


Laatst gewijzigd door Carnivore : 7 februari 2012 om 19:46.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 20:00   #29
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Heel het verhaal is veranderd. Er is ook geen spoor meer te vinden van de 40€ per dag/persoon.
Doen ze dan bij kranten geen gewone rechtzettingen meer?
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 21:23   #30
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel Bekijk bericht
Dat is me dunkt, wat politici, waaronder ook die van de N-Va dagelijks doen, dacht ik : geld van ons uitgeven, aan chocomelkskes en royco minutesoep (blijkbaar).
Ik ben daar trouwens niet mee akkoord, dat dat geld 'van ons' is. Ik betaal belastingen aan de Staat, waardoor dat geld van de Staat is. Het is niet omdat je aandelen hebt in een bedrijf dat het geld wat het bedrijf in zijn bezit heeft van jou is.
Dat gemem over ons geld is dus pure emocommunicatie, zeker als het door politici gebeurt. Hun rol is immers te controleren dat de staat het geld correct gebruikt, met zoals het aan een RvB en een Algemene vergadering is de geldstromen van een bedrijf te controleren.
Het is uiteraard leuker en mediagenieker om aan emocommunicatie te doen 'ons geld, mijn botten ja'.
1) 'de Staat' is géén bedrijf,

2) ik ben niet VERPLICHT aandelen van een bedrijf te kopen,

3) maar als ik aandelen heb gekocht, dan kan ik tijdens een vergadering van de aandeelhouders mijn stem laten horen (en soms zelfs de bedrijfspolitiek bijsturen)

4) ik ben wél VERPLICHT belastingen te betalen,

5) maar als ik mijn burgerplicht vervul en ga stemmen

6) dan krijg ik steevast een regering en een beleid waar ik absoluut niet om heb gevraagd.

(Ik was een AGALEV-stemmer, vervolgens een GROEN!-stemmer, en tijdens de laatste verkiezingen hebben ook enkele N-VA-leden - maar niet Bart De Wever - mijn steun gekregen.)


7) Ik heb NOG NOOIT mijn stem mogen/kunnen uitbrengen vóór of tégen een Koning en/of z'n Stichting.

8) In mijn hoedanigheid en gesteldheid van 'verwende Westerse petit-bourgeois' slaag ik er zonder al te véél moeite in om m'n uitgaven voor water, elektriciteit en eten te beperken tot net géén 25 euro/dag.


Mijn besluit staat vast:

vanaf morgenochtend 06:36u wil ook ik mij als rücksichtslose hypocriete opportunist een weg door het leven banen.


Vannacht wil ik echter nog eens goed slapen
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 23:43   #31
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Het bericht klopt wel degelijk, alleen proberen ze nu de perceptie te veranderen door te zeggen dat het enkel voor de onkosten was. Ze kregen met andere woorde per maandn 5800 euro voor water, elektriciteit en eten . Wie hier geeft daar maandelijks zoveel aan uit pe gezin van vier?
Kan je het Francken kwalijk nemen dat Di Rupo het verschil niet kent tussen huur en huurkosten.

Het tarief voor de opvang van een asielzoeker is 40 €. Als die naar een kazerne gaat dan vangt De Crem 40 € per gast min het zakgeld voor een vol pension. De 'luxe'hotels in Brussel 30 € per hoofd voor kamer met ontbijt per hoofd en daarna 10 € zakgeld voor het eten en dgl.

Het is policy om zo weinig mogelijk cash in handen te geven van de asylanten. Daarom zal een OCMW liefst rechtstreeks de opvang betalen. Hoeveel huur in de huurkosten te Ciergnon verwerkt zijn, zullen ze ons niet vertellen. Het eten zal zeker niet uit de keukens van het kasteel komen. Waarschijnlijk passen ze het hotelprincipe toe. 30 € per hoofd voor de Koninklijke Stichting alles inbegrepen en 10 € voor de asielzoeker.

Deze familie vangt dan 1200 € netto per maand met gratis woonst en gratis medische hulp. De Stichting verhuurt een verwarmd appartement aan 3600 € per maand.

De koning doet dus niets. Hij organiseert wel, voor zo ver hij hier iets over te zeggen heeft, een transfer van 36000 € per jaar van het budget Binnenlandse Zaken - Asiel naar de dienst Gebouwen ter instandhouding van De Stichting.

Buiten alle verdoken kosten die asielaanvragers veroorzaken ben ik overtuigd dat 25 € per dag per hoofd voldoende moet zijn om deze mensen op te vangen in kazernes en tehuizen. De totale kost per maand mag nooit voor alle uitgaven het Belgisch leefloon overtreffen. Het kan niet de bedoeling zijn om onze eigen inwoners te discrimineren, noch de asielindustrie te spijzen.
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 7 februari 2012 om 23:47.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 02:01   #32
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

In dit krantenartikel wordt dan weer beweerd dat “noch de koninklijke schenking noch het koninklijk paleis geld gevraagd of gekregen heeft”, maar wie of wat de door anderen en door Di Rupo vermelde 40 euro per hoofd en per dag heeft “gekregen” wordt uit het verhaal niet duidelijk.

Vermits men stelt dat “het OCMW de water-, verwarmings- en elektriciteitskosten tijdens het verblijf van asielzoekers in deze woning betaalt” lijkt het er sterk op dat men wil doen geloven dat die kosten 160 euro per dag bedragen (4 man x 40 euro per dag), zegge dus zo’n 58.400 euro per jaar :

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20120207_133

Ik hoef niet eens onze rekeningen na te kijken om te weten dat wij met ons gezin absoluut geen 58.400 euro per jaar betalen aan water-, verwarmings-, en elektriciteitskosten. Maar misschien vinden de Belgen dergelijk bedrag aan bedoelde kosten heel normaal, in welk geval ik moet vaststellen dat wij in ons land erg veel goedkoper leven dan de asielzoekers in België.

Meteen zou dat overigens een verklaring zijn voor het feit dat uw koning en zijn vrouw in werkelijkheid in Frankrijk wonen : uit evidente schraperigheid.

Of zou het kunnen dat men u een zoveelste grove leugen wil doen slikken ?

Laatst gewijzigd door Gwylan : 8 februari 2012 om 02:02.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 02:12   #33
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) 'de Staat' is géén bedrijf,

2) ik ben niet VERPLICHT aandelen van een bedrijf te kopen,

3) maar als ik aandelen heb gekocht, dan kan ik tijdens een vergadering van de aandeelhouders mijn stem laten horen (en soms zelfs de bedrijfspolitiek bijsturen)

4) ik ben wél VERPLICHT belastingen te betalen,

5) maar als ik mijn burgerplicht vervul en ga stemmen

6) dan krijg ik steevast een regering en een beleid waar ik absoluut niet om heb gevraagd.

(Ik was een AGALEV-stemmer, vervolgens een GROEN!-stemmer, en tijdens de laatste verkiezingen hebben ook enkele N-VA-leden - maar niet Bart De Wever - mijn steun gekregen.)


7) Ik heb NOG NOOIT mijn stem mogen/kunnen uitbrengen vóór of tégen een Koning en/of z'n Stichting.

8) In mijn hoedanigheid en gesteldheid van 'verwende Westerse petit-bourgeois' slaag ik er zonder al te véél moeite in om m'n uitgaven voor water, elektriciteit en eten te beperken tot net géén 25 euro/dag.


Mijn besluit staat vast:

vanaf morgenochtend 06:36u wil ook ik mij als rücksichtslose hypocriete opportunist een weg door het leven banen.


Vannacht wil ik echter nog eens goed slapen
Als u dit leest zal het inmiddels na 06h36 in de morgen zijn, en bent u wellicht begonnen met het u als rücksichtslose hypocriete opportunist een weg door het leven te banen.

Valt het een beetje mee, of is het nog even wennen ?
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 06:20   #34
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

We worden belogen en bedrogen en we vinden het blijkbaar normaal.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 07:02   #35
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel Bekijk bericht
Ik ben daar trouwens niet mee akkoord, dat dat geld 'van ons' is. Ik betaal belastingen aan de Staat, waardoor dat geld van de Staat is. Het is niet omdat je aandelen hebt in een bedrijf dat het geld wat het bedrijf in zijn bezit heeft van jou is.
Oei, nu maak je echt een totaal foute vergelijking.
Je belastinggeld ben je onherroepelijk kwijt.
Geld dat je in aandelen ven een bedrijf investeert, kan je opnieuw terugkrijgen...
Ik zie graag dat iemand de monarchie verdedigt, maar doe het dan correct, of met minder opvallende drogredenen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 07:49   #36
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Oei, nu maak je echt een totaal foute vergelijking.
Je belastinggeld ben je onherroepelijk kwijt.
Geld dat je in aandelen ven een bedrijf investeert, kan je opnieuw terugkrijgen...
Ik zie graag dat iemand de monarchie verdedigt, maar doe het dan correct, of met minder opvallende drogredenen.
idd
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 08:29   #37
manuel
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 september 2002
Berichten: 342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Àl het geld in de staatskas, �*l wat ministers verkwanselen of ontvangen is in een democratische manier van zien, van het belgische volk.

U en de heren politici zouden eens terug mogen gaan beseffen dat ze er zijn, ènkel en alleen maar voor en door het volk. En niet dat het volk er is om hun vet betaalde postjes voor hun en hun nazaten te betalen.
Kanu even zeggen waar ik heb gezegd dat het geld 'op een democratische' manier niet van het Belgische volk zou zijn. Mijn punt is dat, als ik geld aan de staat geef, het niet meer van mij persoonlijk is. Dat het de politici en de staat is die er dan eigendom van zijn, van dat geld, zelfs zou ik een deeltje van die staat bezitten.
En kan u mij even aan geven waar ik heb gezegd, dat ik vind dat politici mogen verkwanselen ?
Ik heb gezegd dat dat geleuter over 'mijn geld' onzin is, niet omdat ik vind dat politici daar mee mogen doen wat ze willen, maar wel omdat het niet is omdat ik vind dat iets 'verkwanseling' is, het dat ook is.
U huilt alleen maar mee met de meute wolven, omdat de wolven huilen, meer niet.
Kijk, in deze, en wat er ook van zij : de koninklijke schenking stelt verblijven ter beschikking, en wordt daar, volgens algemeen geldende afspraken op een bepaalde manier voor vergoed. Punt. Dat brengt de koning (en zijn nazaten) niets op, maar toch is het dat wat u tegen de borst stoot.
Tenzij u natuurlijk vindt dat de opvang verkwanseling zou zijn...
De staat heeft allerlei subsidies aan sportlui. Ik ben niet sportief, en zou dus mijn geld nooit aan sport uitgeven. áls het geld van de staat dus mijn geld is, ben ik niet akkoord met sportsubisidies, en daardoor wordt mijn geld dus verkwanseld ?
En van die vet betaalde postjes, uiteindelijk komt het erop neer dat degene die er geen toegang toe hebben, telkens weer op hun achterste poten gaan staan, maar van zodra ze er wel toegang toe hebben, het wel normaal vinden dat ze die vet betaalde postjes krijgen. Waarmee ik niet zeg, dat ik dit goedkeur. Ik zeg enkel dat gelijk wie toegang heeft tot de vetpotten, zich rijkelijk bedient.
En inderdaad, daar heeft u gelijk, het zou niet zo mogen zijn. Nu gaat men ervan uit dat als men belastingen betaalt (liefst zo weinig mogelijk), men een maximum moet terugkrijgen (GCS, kindergeld, dop, ziekte...), terwijl de belastingen gebruikt zouden moeten worden om het land efficiënt te organiseren en te zorgen dat elke burger kansen heeft.
manuel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 08:37   #38
manuel
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 september 2002
Berichten: 342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Oei, nu maak je echt een totaal foute vergelijking.
Je belastinggeld ben je onherroepelijk kwijt.
Geld dat je in aandelen ven een bedrijf investeert, kan je opnieuw terugkrijgen...
Ik zie graag dat iemand de monarchie verdedigt, maar doe het dan correct, of met minder opvallende drogredenen.
Dat is dus geen waar hé. Iedere vergelijking loopt inderdaad mank, maar je pensioen, dopgeld, kindergeld, allerlei subisidies, het gratis gebruik van infrastructuur etc, zijn de opbrengsten van je belastinggeld, los van het feit op het rendement hoog genoeg is.

Ik verdedig de monarchie in deze niet, ik wijs op onjuiste berichtgeving : de koning krijgt hier niets. De kosten en de opbrengsten van de goederen van de Koninklijke Schenking gaan naar die Koninklijke Schenking die een staatsinstelling is.
manuel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 08:49   #39
manuel
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 september 2002
Berichten: 342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) 'de Staat' is géén bedrijf,

2) ik ben niet VERPLICHT aandelen van een bedrijf te kopen,

3) maar als ik aandelen heb gekocht, dan kan ik tijdens een vergadering van de aandeelhouders mijn stem laten horen (en soms zelfs de bedrijfspolitiek bijsturen)

4) ik ben wél VERPLICHT belastingen te betalen,

5) maar als ik mijn burgerplicht vervul en ga stemmen

6) dan krijg ik steevast een regering en een beleid waar ik absoluut niet om heb gevraagd.

(Ik was een AGALEV-stemmer, vervolgens een GROEN!-stemmer, en tijdens de laatste verkiezingen hebben ook enkele N-VA-leden - maar niet Bart De Wever - mijn steun gekregen.)


7) Ik heb NOG NOOIT mijn stem mogen/kunnen uitbrengen vóór of tégen een Koning en/of z'n Stichting.

8) In mijn hoedanigheid en gesteldheid van 'verwende Westerse petit-bourgeois' slaag ik er zonder al te véél moeite in om m'n uitgaven voor water, elektriciteit en eten te beperken tot net géén 25 euro/dag.


Mijn besluit staat vast:

vanaf morgenochtend 06:36u wil ook ik mij als rücksichtslose hypocriete opportunist een weg door het leven banen.


Vannacht wil ik echter nog eens goed slapen
Kijk, uw eerste punt is naast de kwestie : het gaat om een vergelijking en elke vergelijking loopt ergens mank. Ik heb niet gezegd dat de Staat een bedrijf zou zijn.
Punt 2 : u bent ook niet verplicht hier te blijven, nietwaar ?
Punt 3 : dat kan u wel : u kan gaan stemmen, en u kan zich in de politiek engageren.
Punt 4 : ja, én ?
Punt 5 en 6 : dat is me dunkt, een resultaat en en onderdeel van het democratisch bestel. U stemde vroeger Groen of whatever, en u kreeg niet het beleid dat u wenste. Was dat omdat de politici niet handelden, of was dat omdat Groen niet genoeg stemmen haalde ? Is dat een disfunctie van de democratie ?
Punt 7 : niets belet er u om op een democratische manier te ageren. Als de meerderheid tegen de monarche zal zijn, zal deze afgeschaft worden.
Punt 8 : naast de kwestie : tenzij u dé maatpersoon bent in België.

En u hoeft niet te veranderen om 6.36u : u bent namelijk reeds goed op weg om te zijn want u pretendeert niet te zijn.
manuel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 08:50   #40
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Eigenlijk is dit geen verrassing.

Ons koningshuis is gewone een bende ordinaire poenpakkers, die bovendien zich uiterst arrogant gedragen, en zichzelf verheven voelen boven het vooral domme Vlaamse volk. Naar hun ideeën toch.

Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be